Τετάρτη 31 Μαΐου 2023

Νέα ανασκόπηση 600 μελετών διαπιστώνει ότι τα lockdown «προκάλεσαν περισσότερο κακό παρά όφελος»

 

Τα lockdown «θα αφήσουν πίσω τους μια κληρονομιά βλάβης για εκατοντάδες εκατομμύρια ανθρώπους τα επόμενα χρόνια», σύμφωνα με τον Δρ Kevin Bardosh.

LifeSiteNews / ΚΟ. Η «ουσιαστική και ευρεία παράπλευρη ζημιά» των lockdown για τον κόβιντ σε όλο τον κόσμο ξεπέρασε κάθε όφελος που μπορεί να είχαν, σύμφωνα με μια νέα ανασκόπηση δημοσιεύσεων που έγινε από το Πανεπιστήμιο της Ουάσιγκτον.

                      

Η ανασκόπηση, που πραγματοποιήθηκε από τον εφαρμοσμένο ιατρικό ανθρωπολόγο DrKevin Bardosh και χρηματοδοτήθηκε από την αγγλική φιλανθρωπική οργάνωση “Collateral Global”, «συνθέτει 600 δημοσιεύσεις με εστίαση σε μετα-αναλύσεις, συστηματικές ανασκοπήσεις, παγκόσμιες αναφορές και μελέτες πολλών χωρών» για τα ευρήματά τους σε δέκα συγκεκριμένα κατηγορίες βλάβης: «υγεία, οικονομία, εισόδημα, επισιτιστική ασφάλεια, εκπαίδευση, τρόπος ζωής, στενές σχέσεις, κοινότητα, περιβάλλον και διακυβέρνηση».

Διαπιστώθηκε «ουσιαστική» και «ευρείας κλίμακας» παράπλευρη ζημιά που «θα αφήσει πίσω της μια κληρονομιά βλάβης για εκατοντάδες εκατομμύρια ανθρώπους τα επόμενα χρόνια», συμπεριλαμβανομένης της αυξημένης «υπερβολικής θνησιμότητας εκτός του κόβιντ, επιδείνωσης της ψυχικής υγείας, παιδικής κακοποίησης και ενδοοικογενειακής βίας, διευρυνόμενης παγκόσμιας ανισότητας, της επισιτιστικής ανασφάλειας, χαμένων ευκαιριών στην εκπαίδευση, συμπεριφορών ανθυγιεινού τρόπου ζωής, κοινωνικής πόλωσης, αυξανόμενου χρέους, δημοκρατικής οπισθοδρόμησης και υποβάθμισης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων».

Το πιο σημαντικό είναι ότι η ανασκόπηση βρίσκει «πιθανόν πολλές κόβιντ πολιτικές να προκάλεσαν περισσότερο κακό παρά όφελος, αν και απαιτείται περαιτέρω έρευνα για την αντιμετώπιση των ελλείψεων στη γνώση και τη διερεύνηση αντισταθμίσεων πολιτικής, ειδικά σε επίπεδο ανά χώρα», με το κύριο μάθημα να είναι ότι στο μέλλον οι πανδημίες πρέπει να αντιμετωπίζονται με ένα «ευρύτερο φάσμα εμπειρογνωμοσύνης» από εκείνες που κυριάρχησαν στην αντιμετώπιση του κόβιντ, κάτι που θα επέτρεπε μεγαλύτερη ποικιλομορφία προοπτικών και μεγαλύτερη εξέταση των ανταγωνιστικών ανησυχιών.

Η νέα δημοσίευση προσθέτει και συνοψίζει ένα μεγάλο προϋπάρχον σύνολο αποδεικτικών στοιχείων ότι οι περιορισμοί στην προσωπική και οικονομική δραστηριότητα που αναλήφθηκαν από πολλές χώρες το 2020 και μέρος του 2021 προκάλεσαν πολύ περισσότερο κακό παρά καλό, όσον αφορά την προσωπική ελευθερία και τα οικονομικά καθώς και τη δημόσια υγεία και ότι θα μπορούσαν να είχαν σωθεί ζωές μέσω πολύ λιγότερο επαχθών μεθόδων, όπως η προώθηση καθιερωμένων θεραπευτικών φαρμάκων, οι στενότερες προστασίες που εστιάζονται σε εκείνους που κινδυνεύουν περισσότερο (όπως οι ηλικιωμένοι και οι ανάπηροι) και η αύξηση της πρόσληψης βιταμίνης D.

                     

Στις Ηνωμένες Πολιτείες, ο δικαστής του Ανωτάτου Δικαστηρίου των ΗΠΑ, Neil Gorsuch, έγραψε πρόσφατα μια γνώμη που προσδιορίζει τα μέτρα αντιμετώπισης του κόβιντ στην Αμερική ως «τις μεγαλύτερες εισβολές στις πολιτικές ελευθερίες στην ιστορία αυτής της χώρας σε καιρό ειρήνης, κατά της οποίας το Κογκρέσο, τα νομοθετικά σώματα των πολιτειών και τα δικαστήρια αμελούσαν σε μεγάλο βαθμό. προστασία των συνταγματικών δικαιωμάτων, της προσωπικής ελευθερίας και του κράτους δικαίου».


ΚΟ / πηγή

Τρομοκρατούν τον κόσμο με τη «Νόσο Χ»: Την πρώτη κατά φαντασίαν «πανδημία» στην ιστορία της ανθρωπότητας!

 


Τρομοκρατούν τον κόσμο με τη «Νόσο Χ»: Την πρώτη κατά φαντασίαν «πανδημία» στην ιστορία της ανθρωπότητας!

Ο ΠΟΥ καλλιεργεί παγκόσμιο κλίμα φόβου μιλώντας για μία υποθετική πανδημία - Προβλέπουν πόσο «φονική» θα είναι χωρίς καν ακόμα να υπάρχει!

Συντάκτης: Ελευθέριος Ανδρώνης

Νόσος Χ – Πανδημία: Η παγκόσμια υγειονομική δικτατορία περνάει σε ένα νέο level μαζικής παράνοιας, αφού η συντριπτική πλειοψηφία των λαών της Δύσης πέρασαν επιτυχώς την προηγούμενη «πίστα» εκπαίδευσης. Μετά την ελαστικοποίηση των προϋποθέσεων για την ανακήρυξη μιας πανδημίας και την εργαλειοποίηση ενός ιού με πολύ μικρή θνητότητα, τώρα περνάμε στην ανακήρυξη μιας κατά φαντασίαν πανδημίας πριν καν αυτή συμβεί!

Ο λόγος για τη «νόσο Χ». Ένα υποθετικό, άγνωστο παθογόνο (!) που θα μπορούσε να προκαλέσει την επόμενη πανδημία στο κοντινό μέλλον! Ο όρος επινοήθηκε από τον ΠΟΥ το 2018, ένα χρόνο πριν το πρώτο ξέσπασμα του κορωνοϊού στη Wuhan της Κίνας.

Και όχι, δεν είναι απλά ένα επιστημονικό σενάριο ή μια «άσκηση» ετοιμότητας. Είναι μια γενική και επίσημη κατεύθυνση από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας που διατυπώθηκε στο πρόσφατο συνέδριο του. Και έχουν ήδη ξεκινήσει «ειδικοί» να (ξανα)εκτίθενται και να παρουσιάζουν – μάλιστα – και ιδιότητες της φαντασιακής πανδημίας! Ακολουθώντας τη «γραμμή» του ΠΟΥ, η Ματίνα Παγώνη εμφανίστηκε σε τηλεοπτικό κανάλι για να αρχίσει να ζεσταίνει τις μηχανές της εγχώριας βιομηχανίας τρόμου.

Συνηθισμένη από τις αόρατες «μελέτες» που επικαλούνταν συνεχώς στα χρόνια του κορωνοϊού, η κυρία Παγώνη άρχισε να μιλάει για τα γνωρίσματα της «νόσου Χ», και να παραθέτει στοιχεία για κάτι που δεν υπάρχει (!), άλλα θεωρείται σχεδόν βέβαιο πως θα υπάρξει! Μιλάμε για τον ορισμό της αυτοεκπληρούμενης «προφητείας»!

Σύμφωνα με τα λεγόμενα κυρίας Παγώνη λοιπόν, ο ΠΟΥ εκτιμά ότι η «νόσος Χ» θα είναι ένα παθογόνο το οποίο θα είναι κατά 70% πιο θανατηφόρο από τον κορωνοϊό! Αλήθεια, και γιατί να μην είναι… 99%; Γιατί να μην είναι 30%; Ή γιατί να μην έχει θνητότητα 0,5%; Βάσει ποιων στοιχείων κατέληξαν στο 70%; Πως είναι δυνατόν να μιλούν για το πόσο θανατηφόρα είναι μια νόσος που δεν έχει καν υπάρξει, άλλα είναι στον… δρόμο; Για την Covid – 19 έκαναν μήνες ολόκληρους για να υπολογίσουν τον δείκτη θνητότητας, και για τη «νόσο Χ» που προς το παρόν είναι ένα αποκύημα επιστημονικής φαντασίας, ακολουθούν τη μέθοδο του μέντιουμ;

Είναι σοβαρά πράγματα αυτά που ακούμε; Μιλάμε για απίστευτο εμπαιγμό, χωρίς να κρατούν ούτε τα προσχήματα πια!

Τρία σενάρια τρόμου, που εξυπηρετούν τις πολιτικές τους

Πάμε παρακάτω όμως. Μας λένε ότι διάφοροι επιδημιολόγοι πιστεύουν ότι η «νόσος Χ» θα είναι ζωονοσογόνος, που σημαίνει ότι θα προέρχεται από άγρια ​​ή οικόσιτα ζώα και στη συνέχεια θα εξαπλωθεί και θα μολύνει τον πληθυσμό. Αυτό θα ήταν μια χρυσή ευκαιρία να ποινικοποιηθεί πλήρως η οικιακή κτηνοτροφία και κάθε ίχνος διατροφικής αυτάρκειας όσον αφορά το κρέας, να προσθέσουμε εμείς, διαβάζοντας πίσω από τις λέξεις.

Αυτό είναι το επικρατέστερο σενάριο τρόμου, άλλα έχουμε και δεύτερο σενάριο ως… αναπληρωματικό, που είναι το σενάριο της βιοτρομοκρατίας. «Η απελευθέρωση τέτοιων ιών, είτε μέσω εργαστηριακών ατυχημάτων είτε ως πράξη βιοτρομοκρατίας, μπορεί να οδηγήσει σε μια θανατηφόρο νόσο Χ και έχει χαρακτηριστεί ως παγκόσμιος κίνδυνος», λένε επιστήμονες.

Τι επιδιώξεις ευνοεί αυτό το σενάριο; Παρακολούθηση, παρακολούθηση και περισσότερη παρακολούθηση. Επιτήρηση, πιστοποίηση παντού και ψηφιακή σκλαβιά για όλους. Ισχυροποίηση του Μεγάλου Αδερφού, με υγειονομική «υπερκυβέρνηση» τον ΠΟΥ.

Δεν τελειώσαμε εδώ όμως. Έχουμε και τρίτο σενάριο, που μάλιστα κουβαλά μια εσάνς «πράσινης μετάβασης». Πως θα μπορούσε άλλωστε να λείπει η «οικολογική κρίση» από τα σενάρια τρόμου, εφόσον έχει γίνει ο αγαπημένος φερετζές της Νέας Τάξης Πραγμάτων;

Η «νόσος Χ» λοιπόν, αν δεν μας επισκεφθεί λόγω της κότας που έχουμε στο κοτέτσι μας ή λόγω του βιοτρομοκράτη που μαγειρεύει την επόμενη πανδημία στη γιάφκα του, θα έρθει από έναν ιό «ζόμπι» που είναι εγκλωβισμένος στους παγετώνες για αιώνες, άλλα θα απελευθερωθεί λόγω της «υπερθέρμανσης» του πλανήτη. Ναι, αυτά γράφονται επίσημα, σε μεγάλα ενημερωτικά site εντός και εκτός συνόρων.

Για να μην ξεπαγώσει ο ιός μαζί με κανένα Μαμούθ λοιπόν και έχουμε περιπέτειες, ευκαιρία να φορολογήσουν με «πράσινους» ισοπεδωτικούς φόρους κάθε τούβλο σπιτιού, κάθε μη ενεργειακό παράθυρο, κάθε εξάτμιση μηχανής ή αυτοκινήτου, κάθε συσκευή με υψηλό ενεργειακό αποτύπωμα, κάθε επιπλέον κιλό σκουπιδιών που πετάγεται στον κάδο, κάθε αυτάρκεια στη θέρμανση, κάθε επιπλέον κιλοβατώρα στο ρεύμα και πάει λέγοντας.

Άρα η «νόσος Χ», μπορεί να λειτουργήσει και ως ιδανικό άλλοθι για την ολοκληρωτική επιβολή του οικοφασισμού.

Τα όσα έχει αρχίσει να διοχετεύει ως «γραμμή» ο ΠΟΥ προς τα συστημικά ΜΜΕ, άλλα και η γενικότερη θεωρία για τη «νόσο Χ», βρίσκονται σε απόλυτη ταύτιση με τις «προφητείες» του Bill Gates, o οποίος είναι άλλωστε ένας από τους κύριους χρηματοδότες του ΠΟΥ. Ο Gates λέει ήδη από το 2022 πως πρέπει να προετοιμαζόμαστε για την επόμενη πανδημία (είναι η περιβόητη… «πασαρέλα» πανδημιών που είχαμε γράψει σε κάποιο προηγούμενο άρθρο) και φρόντισε να το υπενθυμίσει στον κόσμο και τώρα, μέσω άρθρου του στους New York Times, προ δύο μηνών.

Άρα έχουμε και λέμε: Ο ΠΟΥ και οι διάφοροι «ειδικοί» που προειδοποιούν για τη «νόσο Χ», μπορεί να μην γνωρίζουν καν αν αυτό που «έρχεται» είναι ιός, βακτήριο, μύκητας ή άλλο παθογόνο, άλλα ξέρουν ότι «μας περιμένει στη γωνία» (έτσι ακριβώς γράφεται σε σχετικό άρθρο της New York Post), ξέρουν πόσο θανατηφόρο θα είναι, και ξέρουν με ποιες αφορμές θα ξεσπάσει.

Ο καθένας ας βγάλει τα συμπεράσματα του…



ΠΗΓΗ


Τρίτη 30 Μαΐου 2023

«Ἡμεῖς εἰς τὴν ἑορτὴν τοῦ ἁγίου Πάσχα..... δὲν ἔχομεν ἀρχὰς τοὺς ἀστρονόμους»


«Οὐκ ἤρκεσε τῷ Πάπᾳ τῆς Ῥώμης να φέρῃ εἰς βεβαίωσιν τῶν καινοτομιών του ὀνείρωτα γυναικῶν καὶ ὀπτασίας γυναικαρίων, καὶ ἱστορίας ἀνυπάρκτους, ἀλλ' ἤδη φέρει ἀρχὰς τοῦ ἁγίου Πάσχα τὴν ἀστρονομίαν, ἣν πᾶσα ἡ ἁγία Γραφὴ, καὶ πάντες οἱ ἅγιοι Πατέρες καταργοῦσι καὶ ἀποσκορακίζουσι τῆς ἁγίας Εκκλησίας ὡς ματαιολόγον καὶ ψευδῆ. Μάλιστα ἂν αὐτοὶ οἱ Ἕλληνες τὴν ἐξύβρισαν ἐν Πλάτων εἰς τὸν Τίμαιον εἰρωνευόμενος αὐτὴν λέγει ποσταῖος πάρει, καὶ Ἀριστοτέλης τὴν ἔχει διόλου ἀχρείαν, πόσῳ μᾶλλον οἱ χριστιανοί πρέπει νὰ τὴν ἔχουν ἀποτρόπαιον, καὶ σχεδὸν εἰδωλολατρείας καὶ πάσης ἀσεβείας διδάσκαλον.

Ἡμεῖς εἰς τὴν ἑορτὴν τοῦ ἁγίου Πάσχα λέγομεν ἐνιαυτοὺς καὶ μήνας, καὶ ἰσημερίας, καὶ πανσελήνους, ἀλλὰ δὲν ἔχομεν ἀρχὰς τοὺς ἀστρονόμους, ἀλλὰ πρῶτα μὲν τὴν ἁγίαν Γραφήν, ἐν ᾗ λέγει ὁ Θεὸς τῷ Μωϋσῇ νὰ κάμῃ τὸ Πάσχα εἰς τὰς τόσας τοῦ πρώτου μηνός, καὶ εἰς πολλοὺς τόπους ἐνθυμᾶται μηνῶν καὶ χρόνων καὶ καιρῶν, κατὰ τῆς ὁποίας τὸν σκοπὸν καὶ ζῶμεν καὶ κινούμεθα καὶ ἐνεργοῦμεν εἰς τὴν ἁγίαν Ἐκκλησίαν, καὶ τοὺς ἁγίους Πατέρας, οἵτινες εἰς τὸ τότε καιροῦ κανόνιον θέμενοι κανόνας ἰδίους διὰ παντὸς ἁγίου, ἐδιώρισαν το Πάσχα πότε νὰ γίνεται, καὶ εἶναι δίκαιον νὰ μένωσιν ἐκείνων οἱ διορισμοὶ ἀναλλοίωτοι».



(ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΩΝ ΔΟΣΙΘΕΟΥ, ''ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΑΣΧΑ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΙΣ ΑΥΤΟ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ ΤΩΝ ΛΑΤΙΝΩΝ''
ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΜΑΝΝΗ, ''ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΣΠΙΣ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΓΡΗΓΟΡΙΑΝΟΥ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΥ'', ΑΘΗΝΑ 2016)




ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ


















Οἱ ἱεροὶ Πατέρες ἀποδοκιμάζουσιν ἔνθεν μὲν τὴν κληρικοκρατίαν, ἑτέρωθεν δὲ τὴν λαϊκοκρατίαν! (Μέρος ιβ΄)




ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ






















 

Περὶ τῆς ἐξουσίας στὴν ἐκκλησία: Συνέντευξη μὲ τὸν π. Ἰωάννη Δρoγγίτη (Απομαγνητοφώνηση ομιλίας ε΄ μέρος)


π. Ιωάννης Δρογγίτης - Έτσι, συμφωνώ πολύ με αυτό που λες. Θα σε ξαναπάω στον ''Μεγάλο Ιεροεξεταστή'' ο οποίος είναι τύπος καταπληκτικός αυτού του πράγματος. Δι΄ όλη η αρρώστια της εξουσιομανίας, και της αντικατάστασης του Χριστού, και της αυτοθεοποίησης, φανερώνεται εκεί, είναι τρομερό το κείμενο αυτό. Αλλά είναι και τρομερό στο πρόσωπο του σιωπηλού αυτού ανθρώπου έτσι; που όλοι ξέρουμε ότι είναι ο Χριστός, χωρίς να μας το λέει. Όλοι το ξέρουμε αυτό, δεν λέει το κείμενο ότι είναι ο Χριστός. Είναι τρομερό αυτό! Είναι αθόρυβος.... εκεί πέρα ο Χριστός. 

Δείτε·  ας δούμε μία φωτογραφία του αγίου Γέροντα Εφραίμ του Αριζονίτη, όπως και του αγίου Παισίου μία φωτογραφία, φωτογραφία απλή δείτε, δεν είσαι έτοιμος να πέσεις στα πόδια του και να πεις: «πες μου ότι θέλεις», «θα το κάνω»!

π. Πέτρος Heers - Βλέπεις τον Χριστό στο πρόσωπό του.

π. Ιωάννης Δρογγίτης - Νιώθει η καρδιά σου ότι δεν θέλει να σε εκμεταλλευτεί. Δεν θέλει να σου πει κάτι δικό του. Είναι μαθητής του Χριστού. Ο λόγος του είναι ο λόγος που θέλει ο Χριστός να σου πει. Αυτό είναι το θέμα όλο. Και έτσι θέλουμε· όλοι είμαστε ποιμαινόμενοι, όλοι, στην Εκκλησία. Και οι ποιμένες είναι ποιμαινόμενοι, όλοι τελικώς από τον Χριστό, ή από κάποιον άλλον που Τον εκφράζει, υπάρχει όλη αυτή η ευλογημένη κατάσταση στην πραγματικότητα. Βέβαια, τώρα είμαστε χωρισμένοι είναι η αλήθεια. Έχουμε προβλήματα, και αυτό έχει επηρεάσει, δονείται το Σώμα της Εκκλησίας, και λόγω αποδοχής, στην πραγματικότητα, των αιρέσεων, που σιωπηλά φαίνεται να υπάρχει αυτό ας πούμε, αλλά φαίνεται ότι η Εκκλησία ετοιμάζεται να υποδεχτεί και ''άλλα'' πράγματα.... είναι σαν να αρχίζουν να βγαίνουν σαν τον ήλιο, νωρίς νωρίς, είναι σαν να βλέπουμε τα πρώτα σημάδια ότι και κάτι ''άλλο'' έρχεται που θα γίνει αποδεκτό.... Και αυτό δονεί την Εκκλησία. Και φυσικά την έχει δονήσει, και την έχει χωρίσει, και παραμένει χωρισμένη, εσωτερικά... αυτό το γεγονός με τα εμβόλια, και ότι σημαίνει...

π. Πέτρος Heers - Ο χωρισμός είναι στο πνεύμα και στο φρόνημα, αλλού δεν έχει προχωρήσει, στο ζήτημα των Μυστηρίων.

π. Ιωάννης Δρογγίτης - Είναι πνευματικό, είναι καρδιακό. Είναι καρδιακό, δεν φτάνει αυτό; Δηλαδή οι άνθρωποι μετά είμαστε ικανοποιημένοι όταν υπάρχει αυτός ο καρδιακός χωρισμός; Τότε δεν αγαπάμε καθόλου την Εκκλησία! Όλη μας η αγάπη στην Εκκλησία.. (σ.σ. ακατανόητη φράση) διότι είναι ο Χριστός η Εκκλησία, και επομένως δεν αγαπάμε την Εκκλησία, τον Χριστό δεν αγαπάμε, δεν μας ενδιαφέρει, δεν μας νοιάζει, και φυσικά μας απασχολεί αυτό και μας πονάει....πρέπει να θεραπευθεί αυτό.

π. Πέτρος Heers - Αν κάποιος λέει: «ναι πάτερ όλα καλά, αλλά υπάρχει εξουσία διοικητική, υπάρχει εξουσία, ας πούμε, έχουν δοθεί τα ''κλειδιά'', λένε οι Παπικοί, το κλειδί στον Πέτρο, και οι Αρχιερείς λένε πρέπει να κάνετε υπακοή, και δεν είναι θέμα, δεν χρειάζεται να υπάρχουν αρετές, δεν χρειάζεται να έχουμε χαρίσματα.

π. Ιωάννης Δρογγίτης - Αυτό είναι άρρωστο πράγμα!

π. Πέτρος Heers - Γιατί δεν είναι Ορθόδοξοι αυτοί (;)

π. Ιωάννης Δρογγίτης - Γιατί δεν είναι ποτέ χωρισμένος, όπως λέμε θεολογικά δηλαδή, ο θεσμός από το χάρισμα. Ο θεσμός έχει το χάρισμα! Κανονικά....

π. Πέτρος Heers - Και χωρίς το χάρισμα δεν έχεις θεσμό....

π. Ιωάννης Δρογγίτης - Ακριβώς! Πολύ σωστά! Κάνεις... τουλάχιστον να έχεις μια ευπρεπής διαχείριση κατά μίμησιν... έτσι; όπως κάνω εγώ ας πούμε. Κάνουμε μία κατά μίμησιν, προσπαθούμε να είμαστε ευπρεπείς. Αυτό. Να μην βγαίνουμε έξω από κει τουλάχιστον! Να μην είμαστε, πως το λέει, πιο ανόητοι από τους «υιούς του αιώνος τούτου»


                                                                                                                            (Συνεχίζεται)




ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ




ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΑΡΘΡΑ: «Δεν χειροτόνησα τον Αυξέντιο»



Με νομικά μέτρα απειλεί τον Μητροπολίτη Αιγίνης ΓΟΧ, Αυξέντιο Μαρίνη, ο Μητροπολίτης ΓΟΧ Μιλάνου και Ακυλίας, κ. Ευλόγιος, αν ο επικεφαλής της «Αυξεντιακής Παράταξης» των Γνήσιων Ορθοδόξων Χριστιανών, που εγκαταστάθηκε πρόσφατα στην Αυστραλία, εξακολουθήσει να χρησιμοποιεί το όνομά του.

Ο κ. Ευλόγιος αρνείται, ότι χειροτόνησε τον κ. Αυξέντιο «εις Επίσκοπο», διαβεβαιώνει ότι «δεν έχει Εκκλησιαστική Κοινωνία» με τον κ. Αυξέντιο και τη Σύνοδό του και καταγγέλλει, ότι ο κ. Αυξέντιος του ζήτησε, μέσω τρίτου, να αλλάξει την ημερομηνία στο Πιστοποιητικό Χειροτονίας του.

Ο «Νέος Κόσμος» έχει στην κατοχή του δύο αποκαλυπτικές επιστολές του κ. Ευλογίου προς τον Μητροπολίτη ΓΟΧ Αυλώνος και Βοιωτίας, κ. Άγγελο, οι οποίες εγείρουν σοβαρά ερωτηματικά για την κανονικότητα της χειροτονίας του κ. Αυξεντίου.

Στο βιογραφικό σημείωμα του κ. Αυξεντίου (στο διαδίκτυο) αναφέρεται μεταξύ άλλων: «Χειροτονήθηκε Μητροπολίτης, τη σεπτή εντολή της Ιεράς Συνόδου, 1996, από τον Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο Μιλάνου κ.κ.Ευλόγιο».


Με επιστολή του προς τον Μητροπολίτη Αυλώνος και Βοιωτίας (10 Σεπτεμβρίου 2010) ο κ. Ευλόγιος γράφει:


«Αγαπητέ μου Αδελφέ εν Χριστώ:
Με ευχαρίστησή μου απαντώ στις αντιδράσεις αυτού του Αυξεντίου.
Νομίζω, η καλύτερη απάντηση είναι μερικές φωτογραφίες από το μικρό μου άλμπουμ, που αφορούν την Χειροθεσία του Μονσινιόρου Αυξεντίου. Όπως μπορείτε να διαπιστώσετε, έχω γράψει την λέξη ΧΕΙΡΟΘΕΣΙΑ στην πρώτη σελίδα του άλμπουμ. Όπως μπορείτε να δείτε, ο Μονσινιόρος Αυξέντιος φορά από την αρχή μπλε-άσπρο Σάκκο της (επισκοπικής) του σειράς και όχι φελόνιο, όπως θα έπρεπε στην περίπτωση Χειροτονίας από Αρχιμανδρίτη (εις Επίσκοπο).
Μετά τις ευχές του έδωσα πίσω το ωμοφόριο και το εγκόλπιο. Σε όλη την τελετή ακολούθησα τα κανονικά ρητά της Χειροθεσίας, όπως παρατηρείται σε πολλές Ορθόδοξες Εκκλησίες σλαβονικής προελεύσεως.
Η αντίδραση του Μονσινιόρου Αυξεντίου δείχνει, ότι είχε κάτι άλλο στο μυαλό του, γιατί δεν ήταν ικανοποιημένος με το “δίπλωμα” στην ιταλική γλώσσα. Γνωρίζοντας, ότι δεν ξέρω καλά Ελληνικά μου έστειλε ένα έτοιμο Ελληνικό έγγραφο και πράγματι δεν διάβασα την λέξη “Αρχιμανδρίτης” η οποία δεν είναι η αληθής για μια τελετή, όπου ο υποψήφιος έχει ήδη την επισκοπική σειρά. Επ’ ευκαιρία, θυμάμαι ότι ο Μονσινιόρος Αυξέντιος μέσω του δρ. Ζαχαράκη, είχε ζητήσει επίμονα να αλλάξω την ημερομηνία του χειροτονητήριου πράγμα το οποίο απέρριψα αμέσως. Ο δρ. Ζαχαράκης θυμάται πολύ καλά την πρότασή του να αλλάξω την ημερομηνία.
Λυπάμαι πολύ, που χάνουμε τον χρόνο μας με τέτοιου είδους αντιπαραθέσεις την στιγμή που μία απλή λέξη αρκεί.
Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το γράμμα μου, όπως νομίζετε. Γνωρίζοντας πλέον την αλήθεια, δεν ενδιαφέρομαι τι σκέφτονται ή εφευρίσκουν κάποιες άλλες γριές γυναίκες σε αυτή την Σύνοδο, η οποία έχει για πρόεδρο κάποιον που ταιριάζει στην “αξία” της.
Τους καλύτερους αδελφικούς μου χαιρετισμούς, ο αδελφός σας εν Χριστώ Μητροπολίτης Ευλόγιος»


(Μιλάνο, 10 Σεπτεμβρίου 2010)



Με προηγούμενη επιστολή του (30 Αυγούστου 2010) ο Μητροπολίτης κ. Ευλόγιος γνωστοποιεί στον Ελληνισμό της Αυστραλίας ότι «δεν έχει απολύτως καμία σχέση με τον Μητροπολίτη Αυξέντιο Μαρίνη», δηλώνει ότι δεν τον χειροτόνησε «εις Επίσκοπο» και απειλεί με νομικά μέτρα, αν ο κ. Αυξέντιος εξακολουθήσει να επικαλείται το όνομά του. Γράφει ο κ. Ευλόγιος:

«Τελευταία πολύς θόρυβος και πολλά προβλήματα έχουν προκληθεί, ιδιαίτερα στις Ορθόδοξες Κοινότητες της Αυστραλίας, εξ αιτίας κάποιων ψευδών φημών και «δηλώσεων» στις οποίες χρησιμοποιείται το όνομά μου, οι οποίες προέρχονται κυρίως από το Μητροπολίτη Αιγίνης, Αυξέντιο Μαρίνη.

Με την παρούσα, επίσημη επιστολή μας, εξουσιοδοτώ τον εν Χριστώ αδελφό μου, Μακαριότατο Μητροπολίτη Αυλώνος και Βοιωτίας κ.κ. Άγγελο, να γνωστοποιήσει στους αδελφούς και αδελφές της Αυστραλίας, καθώς καις το Μητροπολίτη Αιγίνης, Αυξέντιο Μαρίνη, τα ακόλουθα:

1. Υπάρχει επίσημη ανακοίνωση της Συνόδου μου, Μιλάνου και Ακυλίας, ότι όσον αφορά την Ελλάδα, ευρισκόμαστε εις Εκκλησιαστική Κοινωνία ΜΟΝΟ με τον Μακαριότατο Μητροπολίτη Άγγελο και ΟΥΔΕΙΣ ΑΛΛΟΣ έχει δικαίωμα να διακηρύττει, ότι ευρίσκεται εις Εκκλησιαστική Κοινωνία Μαζί μας (επισυνάπτεται η ανακοίνωση).


2. Δεν έχω απολύτως καμία σχέση με τον Μητροπολίτη Αυξέντιο Μαρίνη, ούτε χειροτονήθηκε από εμένα και, φυσικά, δεν υπάρχει Εκκλησιαστική Κοινωνία μεταξύ μας. Μήτε τον εξουσιοδότησα να ενεργεί εξ ονόματός μου.

3. Απαγορεύω τη χρήση του ονόματός μου χωρίς ΓΡΑΠΤΗ ΣΥΓΚΑΤΑΘΕΣΗ ΜΟΥ και απαγορεύω, επίσης, την περίληψη φωτογραφιών μου σε οποιαδήποτε έκδοση, περιοδικό, ημερολόγιο, κ.λ.π. που εκδίδονται από οποιαδήποτε «Σύνοδο» ή άλλο Εκκλησιαστικό οργανισμό στην Ευρώπη και στο Εξωτερικό. Μόνον ο Μακαριότατος Μητροπολίτης Άγγελος έχει τη συγκατάθεσή μου. Ιδιαίτερα, απαγορεύω στο Μητροπολίτη Αυξέντιο Μαρίνη να χρησιμοποιεί το όνομά μου, τις φωτογραφίες μου και οτιδήποτε άλλο συνδέεται με μένα.

4. Μελλοντικά, θα λάβω νομικά μέτρα εναντίον οιουδήποτε, ο οποίος θα ενεργήσει ενάντια στη θέλησή μου.

5. Εξουσιοδοτώ το Μακαριότατο Άγγελο να μεταφράσει την παρούσα επιστολή και την αποστείλει σε κάθε ενδιαφερόμενο.


Μητροπολίτης Μιλάνου Ευλόγιος


Ο κ. Αυξέντιος περιοδεύει την Αυστραλία προσκεκλημένος της Ομοσπονδίας Ελληνικών Ορθοδόξων Αυστραλίας, που η παράταξή του «στέγασε» εκκλησιαστικά. Ο «Νέος Κόσμος» προσφέρεται να φιλοξενήσει δηλώσεις του για τα καταγγελλόμενα από τον κ. Ευλόγιο.









ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ




Σάββατο 27 Μαΐου 2023

«το αντιχριστικό φαινόμενο είναι κοινωνικό-πολιτικό...»


(Κων/νου Οικονόμου)

και όταν αυτά τα ''κακά ιδιώματα'' φτάσουν σε τέτοιο σημείο αποκορύφωσης, ο κόσμος θα αποζητά - για διαφόρους λόγους - να έλθει ένας ''λυτρωτής ηγέτης'' για να ικανοποιεί αυτά τα ιδιώματα των πολιτών παγκοσμίως. Μήπως δεν βλέπουμε αυτήν την επιθυμία του κόσμου προς προσμονή ενός τέτοιου ηγέτη φανερά σήμερα;;

«Ο Αντίχριστος θα είναι ένας άνθρωπος, ένας πολιτικός ο οποίος θα κυβερνά τον κόσμο.... Ο Αντίχριστος θα είναι ένα πρόσωπο, αλλά το αντιχριστικό φαινόμενο είναι κοινωνικό-πολιτικό...» (ΙΩΑΝΝΟΥ ΙΑΝΟΛΙΔΕ ''Ο Φυλακισμένος Προφήτης'',  Εκδόσεις "Ορθόδοξος Κυψέλη")





ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Παρασκευή 26 Μαΐου 2023

Η ΑΠΑΤΗ ΤΗΣ ''ΑΣΤΡΟΝΟΜΙΚΗΣ ΑΚΡΙΒΕΙΑΣ'' ΩΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΛΛΑΓΗ ΤΟΥ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΥ (Γ΄ ΜΕΡΟΣ)



Προφάσεις ἐπιστημονιστικοῦ χαρακτῆρος


Πλείσται προφάσεις τῆς ἑορτολογικῆς καινοτομίας ἔχουσι χαρακτῆρα ἐπιστημονιστικόν, ἤτοι τῆς ἀντιχριστιανικῆς πλάνης τοῦ ἐπιστημονισμοῦ (ἰ. ά. σ. 607).


1. Τὸ ἐκκλησιαστικόν ἡμερολόγιον «εἶναι ζήτημα καθαρῶς ἐπιστημονικόν, οὐδεμίαν ἄμεσον σχέσιν ἔχον πρὸς τὴν θρησκείαν» (Κ.Δ. «η μεταρρύθμισις του Ημερολογίου», «Εκκλησιαστική Αλήθεια» εν κωνσταντινουπόλει 1895, σελ. 312), καὶ «ἡ μεταβολὴν αὐτοῦ δὲν «ἔχει σχέσιν πρὸς» «τὰς παραδόσεις τῆς Ἐκκλησίας»! (Χ. Παπαδοπούλου, «Ημερολογιακών Κατηγοριών Έλεγχος», Αθήνησι 1937, σελ. 9) (ἰ. ά. σ. 584, 587).


Ἀλλ ̓ ὅμως, οἱ Πατέρες ἀντικρούουσι τὴν ἐπιστημονιστικὴν ταύτην πρόφασιν τῆς κακοδοξίας. Καὶ ἐπὶ τοῦ ἐκκλησιαστικοῦ ἡμερολογίου, γράφει ὁ Οἰκουμενικός Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως Ἱερεμίας Β ́, «τὴν αὐθεντίαν ἐχέτωσαν οἱ τῶν θείων Πατέρων Κανόνες καὶ οἱ νόμοι τῶν εὐσεβῶν βασιλέων» τοῦ Βυζαντίου, «καὶ οὐχί οἱ ἀστρονόμοι» ἐπιστήμονες. Ἐπειδὴ τὸ ἐκκλησιαστικὸν ἡμερολόγιον εἶναι θέμα τῆς ἱερᾶς παραδόσεως, καὶ ἐν τούτῳ «τοῖς Πατράσιν ἐκ παντὸς ἀκολουθητέον», κἂν μὴ συμφωνῇ παντελῶς τῇ «ἀκριβείᾳ» τῶν ἀστρονόμων, λέγει ὁ Πατριάρχης Αλεξανδρείας Μελέτιος Πηγάς, «ὑπερμαχόμενος» τῶν «πατρικῶν παραδόσεων» (ἰ. ά. σ. 576 - 578). Τὸ ἰουλιανὸν ἡμερολόγιον, ὅτε ἐτακτοποιεῖτο παρὰ τοῦ Ἰουλίου Καίσαρος, ἦτο καὶ ἐπιστημονικὸν ζήτημα θεωρητικῆς καὶ πρακτικῆς σημασίας (ἰ. ά. σ. 194). Ἔκτοτε ἡ ἐπιστημονικὴ αὐτοῦ διερεύνησις ἔχει μόνον θεωρητικὴν σπουδαιότητα, οὐχὶ ὅμως καὶ πρακτικήν, εἰ μὴ μόνον πρὸς διαταραχὴν τῶν ἀνθρώπων. Ἐπὶ δύο περίπου χιλιετηρίδας τοῦτο ὑπηρέτησε την πολιτείαν, τὴν κοινωνίαν καὶ τὴν Ἐκκλησίαν ἐν ἡμερολογιακῇ εἰρήνῃ καὶ ἑνότητι, παρὰ τὴν φυσικὴν διαρροὴν τοῦ χρόνου. Η διόρθωσις τοῦ Ἰουλιανοῦ ἡμερολογίου ὡς ἐκκλησιαστικοῦ· οὐδέποτε ἀπετέλεσε ζήτημα πρὸς λύσιν ἐν τῇ Ὀρθοδοξίᾳ. Τοιοῦτον θέμα προεκλήθη πάντοτε ὑπὸ αἱρετικῶν, ὅπερ πάντοτε καὶ ἀπερρίφθη. Ἐπειδὴ ἡ Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία ᾠκοδόμησε τὸ ἑορτολόγιον ἐπὶ τῆς παγίας χρονικῆς τάξεως τοῦ Ἰουλιανοῦ ἡμερολογίου, τοῦτο κατέστη καὶ ἐκκλησιαστικόν. Τὸν ἐκκλησιαστικὸν χαρακτῆρα τοῦ ἡμερολογίου, ὡς ἀπεδείχθη ἀνωτέρω, δέχονται καὶ οἱ προπαγανδισταὶ τῆς ἐν λόγῳ προφάσεως, ὡς ὁ παπικὸς Τοντίνι (ἰ. ἀ. σ. 587). Διὸ ἡ Ὀρθοδοξία ἐκράτησε καὶ κρατεῖ τὸ πατροπαράδοτον ἐκκλησιαστικὸν ἡμερολόγιον ἀκαινοτόμητον, καὶ ἀντέκρουσε τοὺς ἐν τούτῳ ταραχοποιούς (ἰ. ά. σ. 571 - 576).


2. Αἱ «διατάξεις» της Α ́ Οἰκουμενικῆς Συνόδου, «εἶχον καθαρῶς ἀστρονομικόν χαρακτήρα». Διὸ «ὁ ἀκριβής καθορισμὸς τῆς ἑορτῆς» τοῦ Πάσχα «ἀπαιτεῖ νὰ λαμβάνηται ὑπ' ὄψιν ἡ πραγματική ἐαρινὴ ἰσημερία» (Άνθίμου Βιζύης, «Το Ημερολογιακόν Ζήτημα» εν Κωνσταντινουπόλει 1922, σελ. 88, 89-90) (i. ά. σ. 558 - 560).



(Συνεχίζεται)




ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ















π. Αθανάσιος Μυτιληναίος, Οι ετεροδιδασκαλούντες (Κυριακή των Αγίων Πατέρων της Α΄ Οικουμενικής Συνόδου)

 ‎

 

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ ΤΗΣ Α΄ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ

[:Πράξεις 20, 16-18 και 28-36]

  Απομαγνητοφωνημένη ομιλία μακαριστού γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου με θέμα:

« ΟΙ ΕΤΕΡΟΔΙΔΑΣΚΑΛΟΥΝΤΕΣ»

 εκφωνήθηκε στην Ιερά Μονή Κομνηνείου Λαρίσης στις 11-6-1989]  (Β217)                                     

   Ο Απόστολος Παύλος, αγαπητοί μου, επιστρέφει από την περιοδεία του στην Ελλάδα κατευθυνόμενος προς Ιερουσαλήμ. Το ταξίδι του ήτο δια θαλάσσης. Σε κάποια λιμάνια σταθμεύει, για να δει σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, πώς πηγαίνουν οι Εκκλησίες που είχε ιδρύσει. Εστάθμευσε και εις την Μίλητον. Δεν πήγε εις την Έφεσον, διότι δεν έμενε χρόνος, αλλά μετεκάλεσε, δηλαδή εκάλεσε από την Έφεσον τους πρεσβυτέρους της Εκκλησίας της Εφέσου, για να τους δει για λίγο, ακριβώς για να μη χρονοτριβήσει, επειδή εβιάζετο να πάγει εις τα Ιεροσόλυμα και να προλάβει την εορτήν της Πεντηκοστής. Η συνάντησίς του αυτή με τους πρεσβυτέρους της Εκκλησίας της Εφέσου, έμεινε ιστορική. Και είναι μία από τις ένδοξες σελίδες της Καινής Διαθήκης από πλευράς ποιμαντικής, αλλά και διότι εκεί εις ό,τι διημείφθη και είπε στους πρεσβυτέρους της Εφέσου, εκεί και ξεδιπλώθηκε η απέραντη ψυχή του Παύλου, σε ένα ανείπωτο ουράνιο μεγαλείο.

      Είναι μία αθάνατη όντως ποιμαντική σελίδα αυτή της Καινής Διαθήκης. Μια σελίδα γραμμένη όντως από το Πνεύμα το Άγιον. Θα μείνουμε σε ό,τι ειπώθηκε, μόνο σε ένα βαρυσήμαντο σημείον, το οποίον αποτελεί και ένα κεντρικόν μέρος, κεντρικό σημείο της όλης του αυτής ομιλίας. Αναφέρεται στο θέμα ότι μετά την αναχώρησή του θα εισορμούσαν «λύκοι βαρεῖς», δηλαδή αιρετικοί εις το ποίμνιον της Εκκλησίας της Εφέσου και θα το κατεσπάρασσαν. «Ἐγὼ γὰρ οἶδα τοῦτο(:Διότι γνωρίζω τούτο, λέγει), ὅτι εἰσελεύσονται μετὰ τὴν ἄφιξίν μου λύκοι βαρεῖς(:Μετά την εδώ άφιξίν μου κι όταν θα αναχωρήσω, θα εισέλθουν λύκοι βαρείς)εἰς ὑμᾶς(:στην Εκκλησία της Εφέσου), μὴ φειδόμενοι τοῦ ποιμνίου(:δεν θα λυπώνται καν το ποίμνιο, όταν θα το κατασπαράσσουν) καὶ ἐξ ὑμῶν αὐτῶν ἀναστήσονται ἄνδρες λαλοῦντες διεστραμμένα τοῦ ἀποσπᾶν τοὺς μαθητὰς ὀπίσω αὐτῶν(:Αλλά και κάποιοι από σας που με ακούτε τώρα, θα σηκωθούν και θα αρχίσουν να ομιλούν πράγματα ανορθόδοξα, διεστραμμένα, με σκοπό να αποσπούν τους μαθητάς και να τους κάνουν οπαδούς των). Διὸ γρηγορεῖτε (:Γι'αυτό μένετε ξύπνιοι, μένετε άγρυπνοι και προσέχετε και τον εαυτόν σας και το ποίμνιο που σας ενεπιστεύθη ο Κύριος)».  

      Εδώ βλέπει ο Απόστολος Παύλος αγαπητοί μου, με το προφητικό του μάτι ότι μετά, όπως είπαμε την αναχώρησή του, θα εισβάλλουν αιρετικοί εις το ποίμνιο της Εκκλησίας. Αξίζει να δούμε με τι χαρακτηρισμούς ομιλεί δια τους αιρετικούς αυτούς. Βέβαια δεν μας ομιλεί περί ποιας αιρέσεως ή περί ποιων αιρέσεων, αλλά έμμεσα το βγάζουμε, θα το δείτε λίγο πιο κάτω. Αν θα θέλαμε λοιπόν να κάνουμε μία ανάλυση, μία ανατομία της ψυχολογίας των αιρετικών, θα βλέπαμε, πάντα, κατά τους χαρακτηρισμούς του Παύλου, ότι πρώτον είναι λύκοι. Εφόσον γίνεται λόγος περί ποιμνίου, έχομε την εικόνα του ποιμνίου, τι χειρότερο, τι βαρύτερο θα μπορούσε να σταθεί για ένα ποίμνιον από την παρουσία λύκων; Και ο Κύριος ομίλησε περί ποιμνίου και λύκων. Όταν είπε: «Προσέχετε δὲ ἀπὸ τῶν ψευδοπροφητῶν -γιατί αυτοί είναι οι «λύκοι»-, οἵτινες ἔρχονται πρὸς ὑμᾶς ἐν ἐνδύμασι προβάτων(:με σχήμα πράου και ακάκου εργάτου), ἔσωθεν δέ εἰσι λύκοι ἅρπαγες (:Από μέσα τους όμως είναι λύκοι που αρπάζουν και δεν χορταίνουν)».

    Έτσι, κάθε αιρετικός είναι ένας λύκος. Αλλά ακόμα είναι και ένας κλέπτης. Όπως πάλι ο Κύριος λέγει: «Ὁ κλέπτης οὐκ ἒρχεται εἰ μή ἵνα κλέψῃ και θύσῃ και ἀπωλέσῃ». Δεν έρχεται παρά να κλέψει, να θυσιάσει, να σφάξει και να καταστρέψει. Έτσι η αίρεσις φαίνεται πολύ καλά εδώ ότι είναι η μεγαλύτερη καταστροφή της ψυχής. Λέγεται κλέπτης ακόμη ο αιρετικός, γιατί κλέπτει την αθάνατη ψυχή. Αυτή για την οποία, όπως λέγει ο Απόστολος Παύλος, περιποιήθηκε, εφρόντισε δια του ιδίου Του αίματος. Ακόμη χαρακτηρίζονται οι αιρετικοί «λύκοι βαρεῖς». Όχι απλώς λύκοι. Αλλά βαρείς λύκοι. Όπως λέγει ο Ιερός Χρυσόστομος: «Οὐχ ἁπλῶς εἶπε, Λύκοι, ἀλλὰ προσέθηκε, Βαρεῖς(Δηλαδή «προσέθεσε και τον χαρακτηρισμόν ‘’βαρες’’»), τὸ σφοδρὸν αὐτῶν καὶ ἰταμὸν αἰνιττόμενος». Για να δείξει πόσο είναι φοβεροί, σφοδροί, αναίσχυντοι και θρασείς οι αιρετικοί.

     Ακόμη, λέει ο Απόστολος Παύλος, «μή φειδόμενοι τοῦ ποιμνίου», «δεν θα λυπώνται το ποίμνιον». Ξέρετε ότι ένας κλέπτης, ένας ληστής, ένας λύκος, δεν εφρόντισε για το ποίμνιον, γι΄αυτό μπαίνει, σφάζει, καταστρέφει, ποδοπατεί, γιατί δεν είναι δικό του. Οι σκοποί των αιρετικών είναι ιδιοτελείς. Δεν λογαριάζουν τι κακό θα επιφέρουν, ούτε λυπώνται εάν ο Χριστός έδωκε το αίμα Του. Έστω κι αν επικαλούνται το όνομα του Χριστού. Δεν λυπώνται το αίμα του Χριστού, που εφρόντισε και εθεμελίωσε την Εκκλησία.

    Ακόμη θα είναι, λέει ο Απόστολος Παύλος, «λαλοῦντες διεστραμμένα». Αυτό εξάλλου είναι το κύριον χαρακτηριστικόν των αιρετικών. Ότι η διδασκαλία των θα είναι διεστραμμένη. Δηλαδή τέτοια που δεν θα οδηγεί εις την σωτηρίαν. Θα είναι οι ετεροδιδασκαλούντες. Εκείνοι που θα διδάσκουν άλλα πράγματα, ξένα πράγματα. Τι θα διδάσκουν; Ετεροδιδασκαλίαν. Αυτός εξάλλου είναι και ο κύριος σκοπός τους. Ποιος λέτε; «τοῦ ἀποσπᾶν -ακόμη ένας χαρακτηρισμός- τοὺς μαθητὰς ὀπίσω αὐτῶν». Γιατί;  Διότι όλη αυτή η ιστορία των αιρετικών, επειδή δεν πείθονται εις την παράδοσιν και ερμηνείαν του λόγου του Θεού, της Αγίας Γραφής, αυτήν που είναι κατατεθειμένη μέσα εις την Αγίαν Γραφήν, είναι η κενοδοξία, είναι η υπερηφάνεια. Θέλουν να επιδειχθούν, θέλουν να πρωτοτυπήσουν. Βεβαίως είναι μία πρωτοτυπία δαιμονική.

     Γι’ αυτό λέγει εδώ ο Απόστολος Παύλος: «Ο σκοπός τους; Να αποσπάσουν μαθητάς». Από πού να τους αποσπάσουν; Από την εν Χριστώ απλότητα, από την Αλήθεια. Και τι να τους κάνουν; Να τους αποσπάσουν ὀπίσω αὐτῶν. Δηλαδή να τους καταστήσουν οπαδούς. Όπως λέγει ο Αμμώνιος: «γάρ τῶν αἱρετικῶν σκοπός σπουδάζει, οὐ τῷ Κυρίῳ, ἀλλ' ἑαυτοῖς περιποιῆσαι λαόν, ἵνα ἑαυτοῖς καυχῶνται». Φροντίζουν να δημιουργούν έναν κύκλον ανθρώπων, ένα λαό όχι τον λαό του Κυρίου, για να καυχηθούν. Ότι «εγώ έχω την δυνατότητα να συγκεντρώσω λαό γύρω από το όνομά μου. Είμαι σπουδαίος». Δηλαδή φοβερή, αθεράπευτη, ναι, το τολμώ να το πω, αθεράπευτη κενοδοξία και υπερηφάνεια. Γιατί είπα: «αθεράπευτη»; Γιατί λέγει ο Απόστολος Παύλος στον Τίτο στη επιστολή του προς τον Τίτον, επίσκοπο Κρήτης, του λέγει ότι… «Φρόντισε γιατί κάποιος μπορεί να έχει απλώς παρασυρθεί, να έχει πλανηθεί, να τον βοηθήσεις να επανέλθει εις την πίστιν. Δεν το καταφέρνεις; «Μετὰ μίαν καὶ δευτέραν νουθεσίαν παραιτοῦ(:Να παραιτηθείς) εἰδὼς(:γνωρίζοντας) ὅτι ἐξέστραπται ὁ τοιοῦτος» (ἐκστρέφω, βγαίνω από τις τροχιές μου, κάνω άλλη κίνηση. Αν φερειπείν η συμπεριφορά ενός φαινομένου είναι δεξιόστροφος, να κάνω εγώ… θυμηθείτε από την Φυσική, αριστερόστροφη κίνηση. Δηλαδή το αντίθετο. Λέγεται ότι ο καρκίνος δεν είναι τι άλλο παρά η αντίθετος στροφή από εκείνη που κάνουν στη συμπεριφορά τους τα υγιή κύτταρα. Αυτό είναι ο αιρετικός. Είναι φοβερόν πράγμα). Και λέγει ο Απόστολος Παύλος ακόμη ότι είναι «ἀξιοκατάκριτος» ο άνθρωπος αυτός. Δηλαδή αθεράπευτος πια η υπερηφάνειά του και οδηγείται εις την απώλεια. Μιμούνται τον διάβολον, ο οποίος βεβαίως δεν πρόκειται ποτέ να μετανοήσει ο διάβολος.

     Ακόμα βλέπομε εδώ κάτι πολύ σπουδαίο. Γιατί αυτό μας ενδιαφέρει. Διότι οι ίδιοι μόνοι τους ήσαν αυτοί που είναι, τότε δεν θα ενδιαφέρει και πάρα πολύ. Το θέμα είναι ότι ιδιοποιούνται τον λαό του Θεού. Παρασύρουν τον λαό του Θεού.

     Ποιοι όμως μπορούσαν να είναι αυτοί και τι μπορούσαν να διδάσκουν; Βέβαια, σε αυτήν την περίπτωση στην ομιλία του στους πρεσβυτέρους της Εφέσου ο Απόστολος Παύλος δεν κάνει αναφορά σε ονόματα. Γνωρίζουμε όμως από τις επιστολές του τις ποιμαντικές στον Τιμόθεο, που ήτο επίσκοπος της Εφέσου, που τις γράφει τις επιστολές αυτές από τη Ρώμη ενώ είναι δέσμιος, ότι ο Παύλος δικαιώθηκε με αυτά που τους είχε πει. Και εκεί αναφέρονται ποιοι ήσαν αυτοί οι ψευδοδιδάσκαλοι. Εφέσιοι μάλιστα. Είναι ο Υμέναιος και ο Αλέξανδρος, ο Φύγελλος και ο Ερμογένης, ο Φιλητός και ο Διοτρεφής. Ακόμη αναφέρει ο Ευσέβιος στην Ιστορία του την εκκλησιαστική ότι στην Έφεσο είχε συναντήσει ο άγιος Ιωάννης ο Ευαγγελιστής τον Κύρινθον. Έτσι έχομε επτά ονόματα Εφεσίων αιρετικών. Για τον Υμέναιο και για τον Αλέξανδρο, γράφει στην Α΄ του επιστολή προς Τιμόθεον ο Απόστολος Παύλος, προσέξτε γιατί είναι πάρα πολύ σημαντικά, δεν αποτελούν στοιχεία Ιστορίας αλλά είναι στοιχεία τα οποία, ιστορικά μεν, πολλά όμως διδάσκοντα, διότι δεν πρωτοτυπούν οι αιρετικοί. Ό,τι έλεγαν τότε, λέγουν και σήμερα και θα λέγουν και αύριο και συνεπώς το θέμα μας ενδιαφέρει πολύ.

    Σημειώνει λοιπόν εκεί ο Απόστολος Παύλος και λέει στον Τιμόθεο: «Περὶ τὴν πίστιν ἐναυάγησαν(Ώστε ο αιρετικός είναι ένας ναυαγός της πίστεως. Ναυαγός!) ὧν (εκ των οποίων … Συνεπώς όταν λέγει «ὧν», εκ των οποίων, προϋποθέτει περισσότερους αλλά αναφέρεται στους κυριότερους) ὧν ἐστιν Ὑμέναιος καὶ Ἀλέξανδρος, οὓς παρέδωκα τῷ σατανᾷ, ἵνα παιδευθῶσι μὴ βλασφημεῖν)». Τους απέκοψα από την Εκκλησία. Αυτό θα πει «τούς παρέδωκα τῷ σατανᾷ» Να είχαμε χρόνο να δείτε πόσο φοβερό πράγμα είναι αυτό το «παρέδωκα τῷ σατανᾷ». Φοβερόν. Δηλαδή είναι ο αφορισμός. «Τους αφόρισα», όπως θα λέγαμε σήμερα. Γιατί; Για να μη βλασφημούν.

    Ώστε βλέπει κανείς ότι η αιρετική διδασκαλία είναι βλασφημία. Και είναι βλασφημία, διότι δεν αποδίδει τα ορθά. Και παν ό,τι δεν αποδίδει στον Θεό το ορθόν, αυτό είναι βλασφημία. Αν σας πουν ότι το παιδί που έχετε δεν είναι δικό σας, δεν είναι δικό σας το παιδί, δεν μου λέτε, δεν θα το θεωρούσατε αυτό βλασφημία και προσβολή; Εάν λοιπόν ο Άρειος, επί παραδείγματι έλεγε ότι ο Ιησούς δεν είναι υιός του Θεού, αλλά είναι κτίσμα, δεν είναι προσβολή; Δεν είναι βλασφημία; Το λέω για να καταλάβετε την έννοια του γιατί η αίρεσις είναι βλασφημία. Διά δε τον Υμέναιον και τον Φιλητόν, λέγει ο Απόστολος Παύλος: «Καὶ ὁ λόγος αὐτῶν -η διδασκαλία τους η αιρετική- ὡς γάγγραινα νομὴν ἕξει· ὧν ἐστιν Ὑμέναιος καὶ Φιλητός,  οἵτινες περὶ τὴν ἀλήθειαν ἠστόχησαν, λέγοντες τὴν ἀνάστασιν ἤδη γεγονέναι, καὶ ἀνατρέπουσι τήν τινων πίστιν». Δηλαδή ότι η διδασκαλία τους θα εξαπλωθεί σαν γάγγραινα. Γάγγραινα είναι μία πληγή η οποία εσάπισε και δεν έχει ποτέ την ελπίδα να κλείσει. Είδατε χαρακτηρισμό του Αποστόλου Παύλου; Γιατί είναι αθεράπευτο πράγμα. Η γάγγραινα είναι αθεράπευτο πράγμα.

    Τι εδίδασκαν αυτοί; Ότι «η ανάστασις», έλεγαν, «έχει ήδη γίνει». Διότι ηρνούντο την ανάστασιν του σώματος. Και έμεναν εις την ανάστασιν …των ψυχών. Δηλαδή σε  μία ηθική ανάστασιν, πνευματικήν ανάστασιν. Προσέξτε· αυτή τη στιγμή, πόσοι με ακούτε; Για να δείτε πόσο ενδιαφέροντας πράγματα είναι αυτά. Αν σας δώσω μία κόλλα χαρτί κι ένα μολύβι και σας πω: «Γράψτε μου σας παρακαλώ, βάλτε και το όνομά σας από πάνω, εσείς πώς πιστεύετε την ανάστασιν;». Είμαι σίγουρος, γιατί αυτό είναι το μεγάλο δυστύχημα της Εκκλησίας μας, που αγνοεί και πολλές φορές είμαστε εμείς υπεύθυνοι γιατί το εκκλησίασμα αγνοεί, θα γράφατε περί αναστάσεως των ψυχών. Και δεν θα κάνατε τίποτε άλλο παρά να γράφατε εκείνο το οποίον ήδη είχε πει στην εποχή του Παύλου ο Υμέναιος και ο Φιλητός. Για να δείτε πόσο κοντά μας είναι όλα αυτά τα πράγματα… «Και με τον τρόπον αυτόν», λέγει, «που κηρύσσουν ότι έγινε η ανάστασις των νεκρών και εννοούν πνευματική ανάστασιν, δηλαδή αναγέννησιν και όχι ανάστασι σωμάτων, κατά το «προσδοκῶ ἀνάστασιν νεκρῶν» που λέμε στο Σύμβολο της ομολογίας της Πίστεως, ανατρέπουν μερικών την πίστιν». Ποίων; Εκείνων που δεν είναι θεμελιωμένοι.

    Τι κάνει αλήθεια, αγαπητοί μου, τον αιρετικό να αποκλίνει από την αλήθειαν; Σας είπα. Η υπερηφάνεια. Αυτό είναι βασικό. Ακόμη, η προσπάθεια ερμηνείας της πίστεως με την λογικήν. Και όχι με την παράδοσιν της Εκκλησίας. Δεν αποδέχεσαι την αποκάλυψιν του Λόγου του Θεού. Πώς θα γίνει η ανάστασις των νεκρών; Ο Θεός το ξέρει. Ο Θεός είναι δυνατός. Αυτό μου δίδαξε ο Χριστός. Και με δίδαξε και με τη δική Του την ανάσταση. Το πώς θα γίνει, Εκείνος το ξέρει. Αν καθίσω και το λογικοποιήσω , θα πω, είναι αδύνατον να γίνει ανάσταση σωμάτων, γιατί τα σώματα λιώνουν στον τάφο. Συνεπώς πρέπει να πρόκειται περί αναστάσεως ηθικής, πνευματικής αναστάσεως των ανθρώπων. Ιδού πώς ξεκινάει κανείς και φθάνει στην αίρεση. Όταν λογικοποιήσει το δόγμα. Όταν το εντάξει μέσα στα λογικά κατηγορήματα εκείνο που αποκαλύπτει ο λόγος του Θεού και είναι υπέρ λόγον. Λέγει ο Θεοδώρητος ότι ακόμη μία αιτία που κανείς δημιουργεί την αίρεσιν είναι «ὑποβάθρα πολλάκις ἀσεβείας ὁ διεφθαρμένος βίος». Όταν έχεις διεφθαρμένο βίο, προσπαθείς να προσαρμόσεις την πίστη σου ανάλογα με εκείνα που ζεις.

      Προσέξτε αυτό. Πάρα πολλοί άνθρωποι λέγουν: «Δεν θα γίνει ανάστασις των νεκρών». Γιατί; Δεν τους συμφέρει. Κάποτε ένας φύλαρχος στην Αφρική, όταν άκουσε έναν ιεραπόστολο να κηρύσσει την ανάσταση των νεκρών, άρχισε να φωνάζει και να λέει: «Αδύνατον! Αδύνατον!». «Γιατί», του λέει ο ιεραπόστολος, «είναι αδύνατον;». «Και όλους αυτούς που εγώ σκότωσα, θα αναστηθούν;». Ιδού! Ιδού! Δηλαδή ότι η ηθική είναι εκείνη η οποία υπαγορεύει την άρνησιν ενός δόγματος. Κι όπως λέγει ο Ιερός Χρυσόστομος: «Ὅταν γὰρ ᾖ βίος ἀπεγνωσμένος, καί δόγμα τίκτεται τοιοῦτον -δηλαδή όταν υπάρχει ένας βρώμικος τρόπος ζωής, τότε και ανάλογο δόγμα γεννάει- ἵνα γάρ μή φόβῳ τῶν μελλόντων βασανίζονται(για να μη βασανίζεται η συνείδησή τους από τον φόβο μιας κολάσεως) σπουδάζουσιν πεῖσαι τήν ψυχήν ὅτι ψευδῆ πάντα τά παρ’ ἡμῖν(σπεύδουν να πείσουν τον εαυτό τους ότι εκείνα που εμείς διδάσκουμε είναι ψέματα)». Υπάρχει κόλασις, αδελφέ. Δεν θες να διορθωθείς; Θέλεις να μείνεις στο ίδιο στην ίδια βάση; Μέσα στην αμαρτία σου; Στην επιμονή σου στην αμαρτία; Αρνείσαι την κόλαση. Και θα πεις: «Δεν υπάρχει κόλασις». Γιατί; Όταν δεν έχεις λόγους να πας στην κόλαση, γιατί να το αρνηθείς; Βλέπετε πόσο παίζει ρόλο ο τρόπος ζωής, ο τρόπος ζωής τον τρόπον του σκέπτεσθαι.

     Αυτά βέβαια έχουν ισχύ πάντοτε μέσ’ την Εκκλησία. Σήμερα όμως μεσ’ την Εκκλησία, αγαπητοί μου, δρουν, πάντοτε δηλαδή, σήμερα ομοίως, γιατί το σήμερα μας ενδιαφέρει, πολλοί αιρετικοί. Σήμερα. 1989. Σήμερα. Επιτρέψατέ μου έτσι ενδεικτικώς να σας πω. Πρώτα πρώτα είναι ο Γνωστικισμός. Αυτός ποτέ δεν πέθανε· ο Γνωστικισμός. Στην εποχή μας έχει πάρα πολλήν έξαρσιν. Και στην πόλη μας υπάρχει κέντρον Γνωστικών. Ή, όπως λέγεται, «Κέντρον Γνωστικών Σπουδών». Τι είναι; Ο Γνωστικισμός είναι ένα ανακάτωμα πολλών πραγμάτων. Θρησκευτικών και φιλοσοφικών, ανοήτων και βλακωδών, αυθαιρέτων πραγμάτων, κατ’ επινόησιν ενός νοσηρού μυαλού. Όλα αυτά είναι ανακατεμένα. Και αποτελεί ο Γνωστικισμός, προσέξατέ το αυτό, το μεταφυσικό υπόβαθρον της Θεοσοφίας και του Μασωνισμού. Της Θεοσοφίας και του Μασωνισμού· το μεταφυσικόν υπόβαθρον είναι ο Γνωστικισμός. Χρησιμοποιεί την Αγίαν Γραφήν. Αλλά, εάν δείτε, κυκλοφορούν πάμπολλα, δεκάδες βιβλία κυκλοφορούν, χοντρά βιβλία, δεκάδες κυκλοφορούν, φρικώδης ερμηνεία της Αγίας Γραφής, φρικώδης· που είναι καθαρώς ειδωλολατρικό σύστημα και απόλυτα δαιμονικόν.

    Ακόμη στην εποχή μας έχομε τον νεο-Νικολαϊτισμόν. Είναι Γνωστικής προελεύσεως. «Θέλεις να φθάσεις τον Θεό;». Είναι παλιός, στην εποχή του Ευαγγελιστού Ιωάννου· και σήμερα είναι. «Θέλεις να φθάσεις τον Θεό; Στην θέωση; Θα φθάσεις διαμέσου της ερωτικής πράξεως!». Είναι η λεγομένη «Νέο-ορθοδοξία». Τι είναι αυτή; Την ονόμασαν δήθεν, για να απελευθερωθούμε από μία τελματισμένη Ορθοδοξία. Κι έτσι φτιάχνουμε μία Νέο- ορθοδοξία, η οποία έχει τελείως ξένα στοιχεία μέσα της και δεν είναι τίποτε άλλο παρά η προσπάθεια να πολιτικοποιήσουν τον Χριστιανισμόν. Έχει δοκιμαστεί αυτό εις την Νότιον Αμερικήν. Η δε πνευματική ζωή δεν είναι παρά επάνω σε ένα υπόβαθρο φιλελευθερισμού.

    Είναι ακόμη ο αγαπισμός. Τι είναι ο αγαπισμός; Αυτό μυρίζει Οικουμενισμόν. Είναι… «ο Θεός είναι αγάπη, είναι αγάπη, είναι αγάπη…». Και παραμερίζουν την κρίσιν του Θεού. «Μη μιλάτε για την κρίση του Θεού. Μη μιλάτε για δαίμονες, φοβούνται οι άνθρωποι. Μιλάτε μόνο για την αγάπη». Αίρεσις είναι αυτό.

    Είναι ο Οικουμενισμός. Αυτή η παναίρεσις, πραγματικά. Αυτή η χοάνη. Μέσα στην οποία χωνεύεται ο θρησκευτικός συγκρητισμός. Το ανακάτεμα των πάντων. Ακόμα και του Μουσουλμανισμού, του Μωαμεθανισμού και του Βουδισμού, μαζί με τον Χριστιανισμό κ.λπ.

     Είναι ακόμη και ο Παπικός κόσμος με την Ουνία του, που είναι ο Δούρειος Ίππος του Ρωμαιοκαθολικισμού. Είναι ακόμη και η Χ.Ο.Ε. Έχομε στη Λάρισα Χ.Ο.Ε. · Χριστιανική Οργάνωση Ειρήνης. Είναι ο Δούρειος Ίππος του Προτεσταντισμού. Θέλετε ακόμη; Είναι και οι ανατολικές θρησκείες. Γιατί αναφέρομαι; Γιατί χρησιμοποιούν περίβλημα χριστιανικόν πολλές φορές.

     Όλα αυτά προφανώς αποπροσανατολίζουν από την υγιά πίστη και τελικά αποκλείουν από τη σωτηρία.

   Πρέπει ακόμη να γνωρίζομε, αγαπητοί μου, ότι η αίρεσις κινείται επί τριών επιπέδων. Αυτό να το θυμόσαστε. Επί επιπέδου δογματικού. Όπως το δόγμα της Αγίας Τριάδος, όπως το θέμα της Χριστολογίας, το δόγμα της Χριστολογίας, της Ανθρωπολογίας, τι είναι ο άνθρωπος, τι είναι ο Χριστός, τι είναι η σωτηρία, το θέμα της σωτηριολογίας κλπ.

    Ακόμα, επί δευτέρου επιπέδου, που είναι ο πνευματικός βίος. Ο τρόπος με τον οποίοιν θα ερμηνεύσουμε και θα ζήσουμε το Ευαγγέλιον. Σταυρικός ή αντισταυρικός τρόπος; Εκκοσμικευμένη ζωή ή όχι; Είναι αίρεσις επί του πνευματικού βίου. Η αμνήστευσις της πορνείας, της μοιχείας, της εκτρώσεως… «Ε, και τι; Τι είναι η πορνεία;». Είναι αίρεσις επί πνευματικού επιπέδου.

     Και τρίτον επίπεδον είναι επί του κοινωνικού. Δηλαδή η προσπάθεια της μεταβολής της παρούσης ζωής σε κοινωνικόν φαινόμενον. «Ο Παράδεισος είναι εδώ στη Γη. Και θα κάνουμε τη ζωή μας τέτοια που θα είναι εδώ ο Παράδεισος. Δεν υπάρχει άλλος Παράδεισος, ούτε άλλη κόλασις. Είναι, φερ΄ειπείν, τα καλά και τα κακά πολιτεύματα ο Παράδεισος ή η κόλασις». Αυτό δεν είναι τίποτε άλλο παρά άρνηση μιας μεταφυσικής πραγματικότητος. Έτσι, πάρα πολλά κοινωνικά συστήματα, πρέπει να σας πω, από μίαν άποψη, θρησκευτικώς είναι αίρεσις επί κοινωνικού επιπέδου.Ακόμα είναι η έννοια της Ελευθερίας! Όπως είναι και η έννοια του φεμινισμού. Είναι αιρέσεις επί κοινωνικού επιπέδου.

    Αγαπητοί μου, αποτεινόμενος ο Απόστολος Παύλος προς τους πρεσβυτέρους της Εφέσου, τους λέγει: «Διό γρηγορεῖτε Μένετε ξύπνιοι!»),μνημονεύοντες ὅτι τριετίαν νύκτα καί ἡμέραν οὐκ ἐπαυσάμην μετά δακρύων νουθετῶν ἕνα ἕκαστον». «Να ενθυμείσθε, νύχτα-μέρα, τρία χρόνια, με δάκρυα καθόμουν και σας νουθετούσα και σας συνεβούλευα». Αυτό το «γρηγορεῖτε» είναι ο μέγας φράχτης που φυλάττει την Εκκλησία. Είναι εκείνος που θα φυλάττει και την κάθε ψυχή. Το «γρηγορεῖτε», μένετε ξύπνιοι. Μη λοιπόν, αγαπητοί μου, περιπέσουμε εις την ραθυμίαν, δηλαδή την πνευματική τεμπελιά, την άγνοια και την λήθη. Να έχουμε εγρήγορη ψυχή. Μη νυστάζομε πνευματικά. Ο εχθρός δεν νυστάζει. Αγρυπνεί. Ο Κύριος πολλές φορές μας είπε: «Γρηγορεῖτε οὖν · ἃ δὲ ὑμῖν λέγω, πᾶσι λέγω· γρηγορεῖτε». «Γρηγορείτε λοιπόν», λέει ο Κύριος. «Εκείνα τα οποία σας λέγω, σε όλους σας τα λέγω. Γρηγορείτε!». Το αντικείμενον που πρέπει να γρηγορούμε, είναι η ψυχή. Αφορά τη σωτηρία της· την αιωνία σωτηρία της. Γι΄αυτό λοιπόν αγαπητοί μου να γρηγορούμε, πάντοτε ανύστακτοι.

             ΠΡΟΣ ΔΟΞΑΝ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΤΡΙΑΔΙΚΟΥ ΘΕΟΥ

     και με απροσμέτρητη ευγνωμοσύνη στον πνευματικό μας καθοδηγητή μακαριστό γέροντα Αθανάσιο Μυτιληναίο,

    μεταφορά της απομαγνητοφωνημένης ομιλίας σε ηλεκτρονικό κείμενο και επιμέλεια:Ελένη Λιναρδάκη, φιλόλογος

ΠΗΓΕΣ:

  • Απομαγνητοφώνηση ομιλίας δια χειρός του αξιοτίμου κ. Αθανασίου Κ.
  • http://www.arnion.gr/mp3/omilies/p_athanasios/omiliai_kyriakvn/omiliai_kyriakvn_440.mp3