π. Ιωάννης Δρογγίτης - Και πως φαίνεται; Το λέγει και ο άγιος που εορτάζει, και είναι ιδιαίτερα σκληρός, ο άγιος Γρηγόριος ο θεολόγος, στα θέματα αυτά, και έχει πάρα πολλές αναφορές και λέει λοιπόν, περιγράφει εκεί, ποιος είναι ο Επίσκοπος π.χ. γι΄ αυτόν λέει, θα μπορούσε να είναι και ο πρεσβύτερος αυτός, ο οποίος φαίνεται ότι είναι ανάξιος, είναι αυτός που έχει αλαζονική συμπεριφορά και υπερήφανη. Ξεκάθαρο αυτό! Αυτός δεν ανήκει, γιατί μετά φαίνεται μετά ότι δεν είναι ενωμένος με τον Χριστό, από τον οποίο προέρχεται η εξουσία του, και λειτουργεί έξω από το πλαίσιο που έχει πει ο Χριστός για να ασκεί την εξουσία του. Και είναι καταπληκτικός ο τρόπος που το έχει δώσει αυτό. Έχει αποδωθεί και στον Μεγάλο Ιεροεξεταστή αυτό το πράγμα. Εκεί φαίνεται ξεκάθαρα, όπως και στην δική μας παράδοση, στον Παπαδιαμάντη που αν θέλεις αργότερα μπορώ να στο αναφέρω. Δηλαδή το πως εκφράζεται η αποτυχία η ιερατική. Γιατί; γιατί δεν έχει καμία σχέση, φαίνεται ότι οι άνθρωποι δεν είναι ενωμένοι με τον Χριστό, δεν λειτουργούν Χριστολογικά, Χριστοκεντρικά.

π. Πέτρος Heers - Ποιοί διακόπτουν αυτήν την ένωσιν; Μήπως υπάρχουν συγκεκριμένες αποφάσεις, περί της πίστεως παράδειγμα. Μπορεί ένας που δεν ορθοτομεί να έχει εξουσία;

π. Ιωάννης Δρογγίτης - Όχι! Αυτός κλέπτης εστί και ληστής. Και κανονικά τα πρόβατα δεν πρέπει να τον ακούν. Δεν είμαστε ανόητοι μέσα στην εκκλησία και δεν πρέπει να καλλιεργούμε ανοήτους ανθρώπους και ανόητους προβληματισμούς.

π. Πέτρος Heers - Δεν υπάρχει τυφλή υπακοή στην εκκλησία.

π. Ιωάννης Δρογγίτης - Αυτό που λες, αυτό.

π. Πέτρος Heers - Δυστυχώς αυτό σήμερα δεν φαίνεται αυτονόητο. Έχουμε παραδείγματα πολλά...

π. Ιωάννης Δρογγίτης - Να σου πω αν μου επιτρέπεις. Νομίζω, και είναι πολύ φανερό, αν δούμε στην εκκλησία από μέσα, ότι αρκετές φορές υπάρχει μία άδηλη ''συμφωνία'' μεταξύ ενός τμήματος των πιστών και των κληρικών όλων των βαθμίδων. Εγώ θα σε χειροκροτώ και συ δεν θα με πειράξεις καθόλου. Και έτσι δικαιολογείται πως κάποιοι άνθρωποι που είναι εμφανέστατα έξω από το πλαίσιο του ρόλου τους, και είναι φανερό ότι κοροϊδεύουν τους ανθρώπους π.χ. και φέρονται με έναν τρόπο δηλαδή που είναι, δεν ταιριάζει. Ζούνε πολύ πλούσια ζωή, έχουν έναν τέτοιο χαρακτήρα, δεν φαίνεται να έχει καμία σχέση με το Ευαγγέλιο γενικά όλο αυτό που έχουν. Και έχουνε, ας πούμε, οι άνθρωποι ευχαρίστως «υποτάσσονται» σε εισαγωγικά, σε τέτοιους ανθρώπους γιατί υπάρχει αυτή η ''συμφωνία''. Και λέει ο άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος ότι χαρακτηριστικό αυτών των ανθρώπων, αυτών των αναξίων κληρικών, είναι δύο. Είτε ότι τα αμνηστεύουν όλα γιατί καταλαβαίνουν οι ίδιοι ότι έχουν ανάγκη αμνήστευσης, είτε γίνονται υπεραυστηροί για να καλύψουν τις δικές τους αμαρτίες. Καταλαβαίνεις λοιπόν, νομίζω ότι όλοι έχουμε την ευθύνη. Και οι πιστοί πρέπει να ξέρουνε, όντως, αν έχουν κάνει αυτήν την ''συμφωνία'' με οποιονδήποτε κληρικό. Γιατί δεν είμαστε στην εκκλησία για τέτοιες ''συμφωνίες'' έτσι; είμαστε εκεί, οι κληρικοί, και η εξουσία τους, αυτή είναι η λέξη, είναι εξουσία χειραγώγησης προς τα Θεία. Πως το λέει ο άγιος Ιγνάτιος ωραία. Είναι τύπος κατά την διδαχή. Πρέπει ο κληρικός να είναι τύπος και κατά την διδαχή. Διδάσκει Χριστολογικά. Εκτός ότι φέρεται και ζει Χριστολογικά. Είναι ο οφθαλμός που ορά τα πάντα.



                                                                                                                    (Συνεχίζεται)




ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ





1 comments:

  1. Δυστυχώς ο π. Πέτρος έχει μπλέξει με εκκλησιαστικές δικαιοδοσίες...

    https://orthodoxchristiantheology.com/2022/11/25/the-ecclesiastical-standing-of-father-peter-heers/

    Υπόθεση για γέλια και για κλάματα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

 
Top