Σάββατο 12 Αυγούστου 2023

Περί της επιστολής του π. Παϊσίου: «Σημεία των καιρών» (Δ΄ Μέρος)



Κύριε Διευθυντά.

Θὰ ἤθελα νὰ δημοσιεύσετε τὸν αντίλογό μας στίς ἀπόψεις ποὺ ἐκφράζει στὴν ἐφημερίδα σας ὁ π. Βασίλειος Βολουδάκης, σχετικὰ μὲ τὸν γέροντα Παΐσιο, τὸ 666, τις ηλεκτρονικές ταυτότητες κ.λ.π., γιὰ νὰ μὴ πλανῶνται οἱ ἀναγνῶστες σας περὶ τὴν  ̓Αλήθεια.

Ο κατὰ τὰ ἄλλα ἀγαπητός φίλος καὶ ἀδελφός π. Βασίλειος, γιὰ νὰ ἀναιρέσει πασιφανεῖς ἀλήθειες σχετικὰ μὲ τὴν ἠλεκτρονική σκλαβιά τῶν ταυτοτήτων καὶ τὸ βδελυρό σύμβολο του Αντιχρίστου (666), στο φύλλο του «Ο.Τ.» της 25 Σεπτ. 1997 ἐπικαλεῖται τρία ἀξιοσέβαστα πρόσωπα (οἱ δύο εἶναι ἤδη κοιμηθέντες) τὸν γέροντα Παΐσιο, τὸν Πατέρα Επιφάνιο Θεοδωρόπουλο καὶ τον σεβασμιώτατο π. Αὐγουστίνο. Εἶναι φυσικὸ νὰ ἐπικαλεῖται τις μαρτυρίες τέτοιων ἁγιασμένων ανθρώπων, γιατί ἀλλοιῶς πῶς νὰ βαστάξει αὐτὸς καὶ οἱ λίγοι συμφρονοῦντες «τὸ βάρος τῆς ἀποδείξεως» τῶν λεγομένων του, ὅταν ὅλοι καὶ όλα γύρω του, βοοῦν καὶ κράζουν περὶ τοῦ ἀντιθέτου: Διότι καὶ ἡ Ἱερὰ Σύνοδος καὶ ἡ Επαρχιακή Σύνοδος τῆς Ἐκκλησίας τῆς Κρήτης καὶ τὸ Ἅγιον Ὄρος καὶ οἱ μονὲς τῶν Μετεώρων καὶ ὅλος ὁ λαός μας θεωροῦν ἀπαράδεκτο να σφραγίσουν τὸν ἑαυτόν τους καὶ τὴ ζωή τους με τὸ σύμβολο τοῦ Ἀντιχρίστου καὶ τὸ ἀντίχριστο ΕΚΑΜίτικο φακέλωμα.

Δυστυχῶς ἢ μᾶλλον εὐτυχῶς γιὰ τὸν π. Βασίλειο καὶ οἱ τρεῖς προαναφερθέντες γέροντες είναι ριζικά τοποθετημένοι αντίθετα στις απόψεις του.

Γιὰ τὸν π. Παΐσιο ὁ π. Βασίλειος ισχυρίζεται ότι πρὶν τὸ 1986 ὁ γέροντας ἀδιαφορούσε για τον αριθμό 666, ποὺ εἶχε μπει στις κάρτες απεριορίστων διαδρομῶν καὶ ὅτι καθησύχαζε τους επισκέπτες του. Καταθέτω λοιπὸν τὴν μαρτυρία μου: Το 1981 ὁ π. Παΐσιος, σὲ μιὰ συνάντησή μας, χωρὶς νὰ τὸν ρωτήσω. μοῦ λέγει: «Ξέρεις τί εἶναι αὐτὸ πάνω στις κάρτες τῶν λεωφορείων. Εἶναι τὸ 666, ὁ ἀριθμός τοῦ ἀντιχρίστου. Το κράτος ζημιώνεται ἀπὸ τὶς κάρτες. ἀλλὰ τὰ χρήματα τοὺς τὰ πληρώνουν ἄλλοι, γιὰ νὰ συνηθίσει ὁ κόσμος νὰ παίρνει αὐτὸ τὸν ἀριθμό πάνω του». Λέγει ακόμη ο π. Βασίλειος ὅτι λίγο διάστημα μετὰ τὴν κυκλοφορία τοῦ κειμένου τοῦ π. Παϊσίου ὁ μακαριστὸς ἔπαυσε να ἀσχολεῖται «μὲ πάθος» μὲ τὰ ἐπίμαχα ζητήματα. Το πρόσφατα όμως ἐκδοθέν ἀπὸ τὸν μαθητή του π. Παϊσίου π. Ισαάκ φυλλάδιο, τὸ ὁποῖο περιέχει απομαγνητοφωνημένη συνομιλία τοῦ γέροντος κατά το 1992, αποδεικνύει ότι μέχρι τέλους τῆς ζωῆς του ὁ π. Παΐσιος ἔδινε τὴν ὁμολογία του, πάντοτε μὲ διάκριση, γιὰ νὰ μὴ τρομοκρατοῦνται οἱ ἀδύναμοι ψυχολογικά ἄνθρωποι.

 ̓Αλλὰ καὶ ἡ ἄποψη ὅτι ὁ π. Παΐσιος, ὁ ὁποῖος στὴ συνείδηση τοῦ λαοῦ μας εἶναι ἅγιος (ἤδη στον τάφο του γίνονται πολλὰ θαύματα). «πείσθηκε» από κάποιο μοναχό, δηλ. παρασύρθηκε καὶ ἔγραψε τὸ περιβόητο κείμενό του, είναι βλάσφημη. ὅπως καὶ τὸ ὑπονοούμενο ὅτι παραπλανήθηκε ἀπὸ τὴν προτεστάντιδα M. RELFE, καθὼς καὶ ἡ ἀπόφαση τοῦ π. Βασιλείου ὅτι τὸ κείμενο τοῦ γέροντος εἶναι «θεολογικῶς διάτρητο καὶ ἀστήρικτο». Τί εἴδους ἅγιος θὰ ἦταν, ἄν παρασυρόταν ἀπ΄ τὸν ἕνα καὶ τὸν ἄλλο γιὰ ἕνα τόσο σοβαρό θέμα κι ἔγραψε ἀθεολόγητες καὶ πλανεμένες απόψεις; (Ας ἔχουμε τὴν εὐχή του καὶ τὸ ἀγιασμένο κείμενό του σὰν πολύτιμη παρακαταθήκη).

Ας έρθουμε τώρα στὸν π. Επιφάνιο. Γράφει ὁ π. Βασίλειος ὅτι ὁ μακαριστός πατήρ διόρθωνε τὰ κείμενα, που δημοσίευε ό π. Βασίλειος στον «Ο.Τ.» γιὰ τὰ θέματα τοῦ  ̓Αντιχρίστου κ.λ.π. καὶ ὅτι οἱ διορθώσεις του επιβεβαίωναν καὶ ἐπεξέτειναν τις απόψεις του. Στους ισχυρισμοὺς αὐτοὺς ἀντιτείνουμε τὰ ἑξῆς: Ο μακαριστός γέροντάς μας ὁ π. Επιφάνιος καθὼς τὸ γνωρίζουμε. ὅσοι βρεθήκαμε κοντά του, πριν δημοσιεύσει τις απόψεις του γιὰ ἕνα μείζον θέμα, γιὰ ἀρκετό χρονικό διάστημα συζητοῦσε, σκεπτόταν, μελετοῦσε ὅ,τι ἔγραφαν οἱ ἄλλοι καὶ τέλος δημοσίευε τεκμηριωμένα τις θέσεις του. Δεχόμαστε λοιπόν κατ ́ ἀρχὰς ὅτι ὁ μακαριστὸς μέχρις ἑνὸς σημείου πιθανὸν νὰ εἶχε προσεγγίσει τίς ἀπόψεις τοῦ π. Βασιλείου. τοῦ ὁποίου πάγια θέση ἦταν καὶ εἶναι τὸ 666 δὲν εἶναι σύμβολο τοῦ Αντιχρίστου. Πότε δημοσίευσε ὁ π. Βασίλειος τὰ σχετικά κείμενά του στον «Ο.Τ.»; Λέγει ὁ ἴδιος: «στις 13.2.87 και 20.287». Τι έγινε μετά; Στις 11 Σεπτεμβρίου 1987, εννέα μήνες αργότερα δημοσιεύεται ἀπὸ τον «Ο.Τ.» ἐπιστολὴ τοῦ π. Επιφανίου με τίτλο: «ὁ Βεελζεβούλ καὶ ὁ Ε.Κ.Α.Μ.», όπου αποκρυσταλλώνονται οἱ ἀπόψεις τοῦ γέροντος. Τί λέγει ἐκεῖ ὁ π. Επιφάνιος; «Αν πράγματι εἰς τὰ νέα δελτία ταυτότητος έχει αποτυπωθεῖ ἔστω καὶ ὑποψία τῆς μορφῆς τοῦ Βεελζεβούλ. ἀσφαλῶς οἱ πιστοὶ ὄχι μόνον δὲν θὰ παραλάβουν τὰ διαβολοδελτία (ή υπογράμμιση, τοῦ γέροντος) αὐτά, ἀλλὰ οὔτε κάν θὰ τὰ ἐγγίσουν. Τὸ αὐτὸ θὰ συμβῆ καὶ ἂν τα δελτία φέρουν τον αριθμό 666. Εάν μὲν ὁ ἀριθμός αὐτὸς ἐτέθη ἐπίτηδες ὡς σχετιζόμενος μὲ τὸν Αντίχριστο. θὰ ἦτο ἀδιανόητον νὰ φέρωμεν επάνω μας τὰ «σύμβολα τοῦ  ̓Αντιχρίστου».  ̓Αλλὰ καὶ ἐὰν ὁ ἀριθμός αὐτὸς δὲν ἐπελέγη σκοπίμως, δηλ. ὡς σύμβολον τοῦ  ̓Αντιχρίστου, ἀλλ ̓ ἁπλῶς ὡς ἕνας ἀριθμὸς μεταξὺ τῶν πολλῶν... καὶ πάλιν τα δελτία ταυτότητος, ὡς προκαλοῦντα τὴν θρησκευτικήν μας ευαισθησίαν μὲ τὴν χρῆσιν ἑνὸς ὑπόπτου καὶ διαβλητοῦ ἀριθμοῦ εἶναι ἀπολύτως απαράδεκτα δὲν θὰ τὰ παραλάβωμεν», (Η υπογράμμιση καὶ τὰ κεφαλαία γράμματα. τοῦ ἀειμνήστου Γέροντος). Μετὰ ἀπὸ τέτοια κρυστάλλινη σαφήνεια τῶν ἀπόψεων τοῦ π. Επιφανίου σχετικὰ μὲ τὴ σημασία τοῦ ἀριθμοῦ 666 εἶναι νομίζουμε, ἀσέβεια στη μνήμη του νὰ ἀφήνουμε να αιωρείται στὸ ἀναγνωστικό κοινό τοῦ «Ο.Τ.» ἡ ἐσφαλμένη εντύπωση ὅτι οἱ θέσεις του π. Επιφανίου ταυτίζονται μὲ αὐτές τοῦ π. Βασιλείου.

Ας δοῦμε τέλος καὶ τὴ γνώμη τοῦ ἀγωνιστού γέροντος μητροπολίτου Φλωρίνης π. Αὐγουστίνου, ὁ ὁποῖος, κατὰ τὸν π. Βασίλειο «έγραψε ἕνα Ἄρθρο - Μήνυμα πρὸς τοὺς χριστιανούς. ἐκφράζοντας τὸ ἴδιο (δηλ. μὲ τὸν π. Βασίλειο) πνεῦμα». Δὲν ἔχω διαβάσει τις παλαιότερες ἀπόψεις τοῦ  ̓Αγίου Φλωρίνης γιὰ τὸ ἐπίμαχο ζήτημα. Γνωρίζω όμως (ὅπως καὶ ὁ π. Βασίλειος φαντάζομαι) τί ἔγραψε πρόσφατα ὁ π. Αὐγουστῖνος, τώρα που «ὁ κόμπος ἔφθασε στὸ χτένι», στη «ΣΠΙΘΑ» τοῦ Ἰουλίου 1997.

Συγκεκριμένα στο άρθρο του «Είμεθα ἕτοιμοι διὰ θυσίας;» πραγματεύεται αποκλειστικὰ τὸ θέμα Σένγκεν – ταυτότητες 666. Στὴ σελίδα 2 γράφει: «Ἐπειδὴ εἴμεθα χριστιανοί Ορθόδοξοι καὶ πιστεύομεν εἰς τὸ Εὐαγγέλιο τοῦ Χριστοῦ καὶ μελετῶμεν τὴν  ̓Αποκάλυψιν εὑρίσκομεν δὲ ἐκεῖ (Αποκ. 13, 15 18. 14.9-12. 15. 2 κ.ε.... 16, 1-2) σημειωμένον πρὸ 19 αιώνων αὐτὸν τὸν ἀριθμόν (δηλ. το 666) να συνδέεται με «τὸ θηρίον» καὶ νὰ χαρακτηρίζεται ὡς «ἀριθμὸς τοῦ ὀνόματος αὐτοῦ» καὶ ὡς «χάραγμα», να προκαλῆ δὲ τὴν ὀργὴν καὶ τὴν τιμωρίαν τοῦ Θεοῦ ἐπὶ τοὺς φέροντας αὐτόν, ἐνῶ ἀντιθέτως ἢ ἀποφυγή του χαρακτηρίζεται ὡς νίκη, διὰ τοῦτο ἱστάμεθα μὲ ἐπιφύλαξιν καὶ φόβον... ὁ ἀριθμὸς εἶναι ὕποπτος λόγῳ τῆς προειδοποιήσεως τῆς Θεοπνεύστου Αποκαλύψεως». Σχετικά με την αντίσταση στη συμφωνία Σένγκεν γράφει ὁ π. Αὐγουστίνος: «Πρέπει νὰ προβάλεται ἀντίστασις καὶ νὰ γίνεται ἀγών... Βεβαίως κάθε αγών κοστίζει. Θ' ακούσωμεν κριτικήν, κατηγορίας καὶ συκοφαντίας. Δὲν πειράζει. Οι καλοπροαίρετοι καὶ ζητοῦντες τὴν ἀλήθειαν θὰ ἀφυπνισθοῦν καὶ θὰ ἀποφύγουν τὴν ὑποταγὴν εἰς τὸν  ̓Αντίχριστον» καὶ στὴ σελίδα 3: «Έγκυροι φωναί χαρισματούχων γερόντων ὡς τοῦ π. Παϊσίου καὶ ἀπὸ τὸ ὑπερπέραν ἀκόμη φωνάζουν νὰ φυλαχθῶμεν ἀπὸ τὸ «χάραγμα» τοῦ τοῦ  ̓Αντιχρίστου». Μποροῦμε τέλος νὰ ἀναφερθοῦμε στὸ ἐκδοθέν ἀπὸ τὶς ἐκδόσεις «ΣΤΑΥΡΟΣ» τοῦ π. Αὐγουστίνου ΕΟΡΤΟΛΟΓΙΟΝ '98 οχήματος τσέπης, τὸ ὁποῖο καὶ συνιστούμε στους ἀναγνῶστες τοῦ «Ο.Τ.» Στο οπισθόφυλλο του «ΕΟΡΤΟΛΟΓΙΟΥ» είκονίζεται ὁ προφητευόμενος δράκων τῆς  ̓Αποκαλύψεως (Αποκ. 12, 3) ἐνῶ πάνω - πάνω γράφει: «Γνωρίζεις τὸν ἀριθμό τοῦ ὀνόματος του Αντιχρίστου;».

Μπορούμε. Κύριε Διευθυντά, νὰ διατυπώνουμε διάφορους ισχυρισμοὺς λόγῳ τῶν ἐπαφῶν μας μὲ διάφορα πρόσωπα (τὸ ἔκανα ἤδη καὶ ἐγώ, ἀλλὰ ἐκεῖνο ποὺ τελικὰ ἔχει ἀξία καὶ ἀποδεικνύει την βασιμότητα τῶν ἰσχυρισμών μας εἶναι οἱ εκπεφρασμένες γραπτά ἀπόψεις. ὅπως τῶν ἀειμνήστων γερόντων καὶ τοῦ θαλεροῦ τὸν νοῦν ἁγίου Φλωρίνης. «Verba volant, scripta manent» (τα λόγια πετοῦν, τὰ γραπτὰ μένουν).

Κύριε Διευθυντά.

Ὅταν ὁ π. Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος ἔστειλε τὴν περὶ ἧς ὁ λόγος ἐπιστολὴ στὴν ἐφημερίδα σας, ή διεύθυνσή της έγραψε: «ὁ Πανοσιολογιώτατος Αρχιμ. π. Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος μᾶς ἀπέστειλε τὴν κατωτέρω σύντομον ἀλλὰ σπουδαίαν επιστολήν, τὴν ὁποίαν λίαν εὐχαρίστως καί μετά βαθυτάτης ικανοποιήσεως δημοσιεύομεν πρὸς διαφώτισιν τοῦ πιστοῦ λαοῦ τοῦ Θεοὔ». Θὰ ἦταν εὐχῆς ἔργο νὰ τὴν επαναδημοσιεύσετε γιὰ τὸν ἴδιο σκοπό. Εμείς θα θέλαμε να τελειώσουμε τὸν ἀντίλογό μας μὲ τὰ τελευταία λόγια τῆς ἐπιστολῆς τοῦ π. Επιφανίου, ποὺ ἐκφράζουν, σήμερα τὴ σθεναρὴ ἀντίσταση τοῦ Ὀρθοδόξου Ελληνικού λαοῦ στὴν ἐπαπειλούμενη σκλαβιὰ τοῦ  ̓Αντιχρίστου:

«Ἐὰν τὰ νέα δελτία ταυτότητος θὰ φέρουν ἐμφανῶς ἤ ἀφανῶς εἴτε τὴν μορφὴν τοῦ Βεελζεβούλ, εἴτε τὸν ἀριθμό 666, εἴτε ὅ,τιδήποτε ἄλλο ἀντιχριστιανικό συμβολο, ἤ ἀκόμη κι' ἄν ἔχει μόνον τον Ε.Κ.Α.Μ. ἄνευ προηγουμένης νομοθετικῆς διασφαλίσεως τῶν δημοκρατικών δικαιωμάτων καὶ ἐλευθεριῶν τοῦ πολίτου (καὶ νομίζουμε ὅτι ὁ ... ἄνομος νόμος διὰ τὴν δῆθεν προστασία τῶν δεδομένων προσωπικοῦ χαρακτῆρα τίποτε δὲν διασφαλίζει). θὰ εἴπωμεν ΟΧΙ καὶ πάλιν ΟΧΙ και μυριάκις ΟΧΙ εἰς τὰ νέα αυτά δελτία, ὅ,τιδήποτε καὶ ἄν πρόκειται νὰ ἀντιμετωπίσωμεν... «Ακουέτω, ταῦτα καὶ Βασιλεύς (= Κυβέρνησις)!». Ἔτσι τελειώνει ὁ μακαριστός πατήρ. Συμπληρώνουμε καί ἐμεῖς «Ακουέτω ταῦτα π. Βασίλειος καὶ οἱ αὐτῷ συμφρονούντες».



Μετὰ τιμῆς

καὶ ἀγάπης ἐν Κυρίῳ

Πρωτοπρεσβύτερος

Ιωάννης Φωτόπουλος



(συνεχίζεται)



ΣΗΜΕΙΩΣΙΣ ''ΕΝ ΤΟΥΤΩ ΝΙΚΑ'': Στο επόμενο μέρος ακολουθεί η απάντηση του π. Βασιλείου



ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ


Περί της επιστολής του π. Παϊσίου: «Σημεία των καιρών» (Γ΄ Μέρος)

 





π. Δανιήλ Σισόγιεφ - ''Ουρανοπολίτης'' (18ο)


«Τα του Θεού δεν μπορούν να ψαλλούν απ΄ όσους δεν έχουν απαλλαγεί από όλες τις φροντίδες του κόσμου. Γι' αυτό ο προφήτης πρόσθεσε: στον τόπο της προσωρινής μου κατοικίας. Εδώ είμαστε ξένοι - ενώ ο Θεός έχει τους δικούς του. Γιατί ο απόστολος λέει ότι στον οίκο του Θεού, μέσω της κλήσης προς την πίστη, δεν είμαστε πλέον ξένοι και παρεπίδημοι, αλλά συμπολίτες των αγίων και οικείοι του Θεού. Κι όποιος είναι οικείος του Θεού, είναι ήδη εκτός του κόσμου· όποιος αναζητά τα ανώτερα, είναι ξένος στη γη· όποιος ψάλλει, έχει απαλλαγεί από όλες τις βαριές φροντίδες και υπολογισμούς που πιέζουν την καρδιά. Όχι ως ένας θλιμμένος από την ανησυχία για τα αδύνατα, αλλά ως ελεύθερος από όλες τις σωματικές ανάγκες και πάθη: ο ίδιος ο προφήτης τραγούδησε: «Θα σε ψάλλω, Θεέ μου, με τα μουσικά όργανα. Τα χείλη μου θα χαρούν όταν σε ψάλλω, και η ψυχή μου, διότι με έχεις λυτρώσει». Έτσι ψαλμωδούσε αυτός με χαρά, επειδή είχε χορτάσει με τα καλύτερα αγαθά. Το πνεύμα του γέμιζε με την τροφή της ευλάβειας προς το Θεό - και έτσι ψάλλει».

Η ουράνια πολιτεία υποδηλώνει ότι ο λαός του Θεού περιπλανιέται στη Γη, αλλά εδώ έχουμε σταθμούς - Εκκλησίες που περιφέρονται σε αυτόν ή κάποιον άλλο τόπο. Και σε αυτούς τους σταθμούς υπάρχουν τα μνημεία του πνευματικού ηρωισμού. Ο ναός είναι η πρεσβεία του Ουρανού στη Γη. Οι μάρτυρες και οι άγιοι που υπέστησαν μαρτύρια στο μέρος αυτό ή εκείνο, είναι οι νικητές που τιμούνται ιδιαίτερα στον τόπο της νίκης τους επί του κόσμου. Γι' αυτό υπάρχουν τα διάφορα προσκυνήματα στα άγια λείψανα και η πίστη στην παρακαταθήκη των αγίων προς τις διάφορες πόλεις, που ο χριστιανός αντιλαμβάνεται ως σταθμό για την άνοδό του προς τον ουρανό. Η βάση αυτών είναι η ενανθρώπηση του Κυρίου, ο οποίος αγίασε την Βηθλεέμ, τον Γολγοθά και τον Πανάγιο Τάφο. Αυτό μπορεί να αποκαλεστεί πατριωτισμός, αν με τη λέξη "πατρίδα" εννοούμε την Εκκλησία και όχι μια συγκεκριμένη έκταση. Σε αυτήν την περίπτωση, όταν μια συγκεκριμένη χώρα συνάψει συμμαχία με την περιπλανώμενη πόλη, τα εορταστικά της γεγονότα γίνονται επίσης εορτές και για τον σύμμαχο. Και η ουράνια χάρη ξεχύνεται και στους ίδιους τους κρατικούς θεσμούς. Ωστόσο, αν μιλάμε για πατριωτισμό με την έννοια της σύνδεσης με την επίγεια πατρίδα και ακόμα περισσότερο με την έννοια της ιδεολογίας, τότε το παράδειγμα που παρουσιάσατε δεν έχει καμία σχέση με αυτό.


(συνεχίζεται)

 

 



ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ