1. Σχετικά με την προέλευση του όρου

Ο ''Ουρανοπολιτισμός''  (σύνθετη λέξη στα ελληνικά από το "ουρανός" και "πόλη"), είναι μια διδασκαλία που υποστηρίζει την υπεροχή των θείων νόμων πάνω από τους γήινους, την προτεραιότητα της αγάπης προς τον Ουράνιο Πατέρα, και την Ουράνια Βασιλεία του πάνω από όλες τις φυσικές και αμαρτωλές ανθρώπινες επιδιώξεις. Ο Ουρανοπολιτισμός υποστηρίζει ότι η κύρια συγγένεια είναι όχι με βάση το αίμα ή την καταγωγή από μια χώρα, αλλά με βάση τη συγγένεια μέσω του Χριστού.

Παραθέτω μια καλή παρατήρηση από τον А. Люльки - Αφιερωμένο στους γραμματείς και τους φαρισαίους: Οὐαὶ ὑμῖν, γραμματεῖς καὶ Φαρισαῖοι ὑποκριταί, ὅτι κλείετε τὴν βασιλείαν τῶν οὐρανῶν ἔμπροσθεν τῶν ἀνθρώπων· ὑμεῖς γὰρ οὐκ εἰσέρχεσθε, οὐδὲ τοὺς εἰσερχομένους ἀφίετε εἰσελθεῖν. (Ματθ, 23:13)

Η λέξη "κοσμοπολίτης" σημαίνει "πολίτης του κόσμου", δηλαδή του υλικού, δημιουργημένου κόσμου. Για έναν Ορθόδοξο Χριστιανό, ο κοσμοπολιτισμός είναι απαράδεκτος, στην Καινή Διαθήκη χρησιμοποιείται η λέξη «ουρανός» - ο πνευματικός ουρανός. Προσευχή «Πάτερ ημών» στα ελληνικά: «Πάτερ ἡμῶν ὁ ἐν τοῖς οὐρανοῖς, ἁγιασθήτω τὸ ὄνομά σου· ἐλθέτω ἡ βασιλεία σου· γενηθήτω τὸ θέλημά σου ὡς ἐν οὐρανῷ καὶ ἐπὶ τῆς γῆς· τὸν ἄρτον ἡμῶν τὸν ἐπιούσιον δὸς ἡμῖν σήμερον· καὶ ἄφες ἡμῖν τὰ ὀφειλήματα ἡμῶν, ὡς καὶ ἡμεῖς ἀφίεμεν τοῖς ὀφειλέταις ἡμῶν· καὶ μὴ εἰσενέγκῃς ἡμᾶς εἰς πειρασμόν, ἀλλὰ ῥῦσαι ἡμᾶς ἀπὸ τοῦ πονηροῦ». Πατέρα μας - που είσαι στους Ουρανούς «ἄρα οὖν οὐκέτι ἐστὲ ξένοι καὶ πάροικοι, ἀλλὰ συμπολῖται τῶν ἁγίων καὶ οἰκεῖοι τοῦ Θεοῦ» (Εφ. 2.19).

Ποιας πόλης λοιπόν είμαστε συμπολίτες των αγίων;

«καὶ τὴν πόλιν τὴν ἁγίαν Ἱερουσαλὴμ καινὴν εἶδον καταβαίνουσαν ἐκ τοῦ οὐρανοῦ ἀπὸ τοῦ Θεοῦ, ἡτοιμασμένην ὡς νύμφην κεκοσμημένην τῷ ἀνδρὶ αὐτῆς»(Αποκάλυψις, 21.2).

Εμείς - είμαστε συμπολίτες αυτής της ουράνιας πόλης της Ιερουσαλήμ.

Ο πρώτος άνθρωπος επλάσθη και προέρχετο από τη γη, χωματένιος· ο δεύτερος άνθρωπος είναι ο Κύριος ο οποίος κατέβηκε από τον ουρανό (εξ΄ ουρανού). Όποιος είναι ο χωματένιος, τέτοιοι είναι και οι χωματένιοι απόγονοί του· και όποιος είναι ο ουράνιος (ουράνιος), τέτοιοι θα είναι και οι ουράνιοι (ουράνιοι). Και όπως φορέσαμε την εικόνα του χωματένιου, έτσι θα φορέσουμε και την εικόνα του ουράνιου (εικόνα του επουράνιου):

«ὁ πρῶτος ἄνθρωπος ἐκ γῆς χοϊκός, ὁ δεύτερος ἄνθρωπος ὁ Κύριος ἐξ οὐρανοῦ. οἷος ὁ χοϊκός, τοιοῦτοι καὶ οἱ χοϊκοί, καὶ οἷος ὁ ἐπουράνιος, τοιοῦτοι καὶ οἱ ἐπουράνιοι. καὶ καθὼς ἐφορέσαμεν τὴν εἰκόνα τοῦ χοϊκοῦ, φορέσομεν καὶ τὴν εἰκόνα τοῦ ἐπουρανίου» (Α΄ Κορ. 15. 47-49).

 

 

(συνεχίζεται)

 




ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ



0 comments:

Δημοσίευση σχολίου

 
Top