Ο Yegor Kholmogorov εναντίον της Νέας Ιερουσαλήμ
Σε αυτό το σημείο, ο
Χολμογκόροφ χαρακτηρίζει ψευδές το θεόπνευστο δόγμα που θέλει την πατρίδα μας
να βρίσκεται στους ουρανούς (http://holmogor.livejournal.com/3150321.html). Εξαιρετικός χριστιανός! Φαίνεται πως η Ρωσία
και η Ορθοδοξία είναι αδιαχώριστες, καθώς συνυπάρχουν εδώ και 1000
χρόνια. Καλό θα ήταν να συμφωνήσουμε με αυτό, αλλά τότε ο σύντροφος
Χολμογκόροφ θα έπρεπε να παραδεχτεί μαζί μου πως η Σοβιετική Ένωση δεν έχει
καμία σχέση με την Ρωσία. Αυτό συμβαίνει έστω και μόνο επειδή ήταν ένα
καθεστώς αθεϊστικό, αντιχριστιανικό, διεθνές και που απέρριπτε ριζικά
ό,τι πίστευαν οι Ρώσοι από την εποχή του Πρίγκιπα Βλαδίμηρου.
Ωστόσο, η λογική των "πατριωτών" μας εδώ καταρρέει. Η
Σοβιετική Ένωση, σύμφωνα με αυτούς, είναι επίσης Ρωσία, απλώς
καλά καμουφλαρισμένη. Και εδώ γίνεται φανερό με τι θα εξαγοράσει ο
Αντίχριστος αυτούς τους πατριώτες στο τέλος: "Σας
δίνω ένα ισχυρό, γήινο βασίλειο, που όλοι θα φοβούνται, αλλά η
κήρυξη του Ευαγγελίου θεωρείται 'αντιχριστιανικό δόγμα'".
Προφανώς, για τον σύντροφο Χολμογκόροφ, η γνώση του Ιησού
Χριστού, και μάλιστα σταυρωμένου (1 Κορ. 2:2), περιορίζεται στον
μονοφυσιτισμό.
Στην πραγματικότητα, η Εκκλησία είναι αιώνια, ενώ όλες οι χώρες της Γης
είναι προσωρινές. Αυτό σημαίνει ότι η Ρωσία και η Εκκλησία μπορούν να
διαχωριστούν. Όσο η Ρωσία υπηρετεί τον Θεό, βρίσκεται σε ένωση με την
Εκκλησία. Όταν όμως ξεσηκώνεται εναντίον του Δημιουργού, η ένωση αυτή
διαλύεται. Η Εκκλησία, όμως, υπήρχε και θα υπάρχει πάντα ως
Βασίλειο του Θεού, πολύ μεγαλύτερο από την Ρωσία.
Χωρίς να αναφερθώ στη τρομακτική προφητεία της Βίβλου για τον λαό
Ρως (Ιεζ. 38:39). Μακάρι οι άνθρωποι άνθρωποι αυτοί να μην ήταν Ρώσοι!!!θα
ήθελα να τονίσω πως ο Χριστός Σωτήρας πέθανε στον Σταυρό όχι για την Ρωσία (ως
χώρα), αλλά για κάθε άνθρωπο, συμπεριλαμβανομένων και των
Ρώσων. Στην αιωνιότητα, η Ρωσία δεν θα υφίσταται. Αντίθετα, θα
υπάρχει η Νέα Ιερουσαλήμ, όπου θα κατοικούν οι σωσμένοι από όλα τα έθνη
της Γης. Στην Νέα Ιερουσαλήμ δεν θα υπάρχουν εθνικές δικαιοδοσίες. Συνεπώς, όποιος έχει την καρδιά του προσκολλημένη στο
πρόσκαιρο, δεν θα λάβει αιώνια κληρονομιά στο Βασίλειο του Θεού.
Σύμφωνα με τον Απόστολο Παύλο, η προσωρινή μας θλίψη παράγει αιώνια δόξα
μόνο εάν στρέφουμε το βλέμμα μας όχι στο ορατό, αλλά στο
αόρατο: γιατί το ορατό είναι πρόσκαιρο, ενώ το αόρατο αιώνιο (2
Κορ. 4:17-18).
Συνεπώς, όποιος αφιερώνει την καρδιά του στα επίγεια, θα βρεθεί
γυμνός στον ουρανό. Πουθενά η Αγία Γραφή και η Παράδοση της Εκκλησίας δεν
μας διδάσκουν ότι οφείλουμε πρώτα να μάθουμε να αγαπάμε την επίγεια πατρίδα και
μετά την ουράνια. Δεν πιστεύω πως ο Θεός ξέχασε να μας πει κάτι μέσω του
Λόγου Του ή της Εκκλησίας. Σε κάθε Λειτουργία
καλούμαστε: "άνω σχώμεν τας καρδίας'', αλλά πουθενά δεν
λέμε: "Ας αφιερώσουμε όλη την καρδιά μας στην αγαπημένη
πατρίδα, ας θυσιάσουμε ολόκληρη τη ζωή μας στο βωμό της πατρίδας".
Αυτές οι αντιλήψεις είναι αδιαμφισβήτητα ειδωλολατρικές (όχι τυχαία οι
χριστιανοί κατέστρεψαν τον βωμό της πατρίδας στη Ρώμη) και δεν έχουν καμία
σχέση με την κανονική λειτουργική μας στάση απέναντι στον κόσμο: "Ας
προσευχηθούμε για την χώρα που μας προστατεύει ο Θεός, για τις αρχές της
και τον στρατό της, για να ζήσουμε ήρεμα και γαλήνια ζωή με κάθε ευσέβεια
και αγνότητα".
Αυτό σημαίνει ότι για την Εκκλησία, η ουσία της προσευχής για την χώρα
στην οποία ζούμε έγκειται στο να μην εμποδίζεται κανείς χριστιανός από το να
συλλέγει θησαυρούς στον ουρανό (Ματθ. 6:19-21). Ό,τι άλλο συμβαίνει
σε αυτήν την χώρα, εφόσον δεν προκαλεί αναταραχές, δεν ανησυχεί
ιδιαίτερα τους χριστιανούς. Ας κυβερνούν οι άρχοντες σύμφωνα με το θέλημα
του Θεού, ας προστατεύουν οι στρατιώτες τους πολίτες, ας γράφουν οι
νομοθέτες νόμους βασισμένους στον Λόγο του Θεού, ας δίνουν ελεημοσύνες οι
πλούσιοι, ας προσεύχονται οι φτωχοί για τους ευεργέτες τους, και με
αυτόν τον τρόπο, ανάμεσα στα ταραχώδη και διαρκώς μεταβαλλόμενα βασίλεια
της γης, θα αυξάνονται σταδιακά οι υπήκοοι του Μοναδικού και άφθαρτου
Βασιλείου του Θεού. Η προσπάθεια να δοθεί αιωνιότητα στο πρόσκαιρο είναι
μάταιη και θα οδηγήσει στην απώλεια της ψυχής και στο κενό.
Συνεπώς, δεν διακρίνω κανένα όφελος για την ψυχή στην στάση του Χολμογκόροφ. Αντίθετα, βλέπω μόνο τρομερό κακό, που
καλεί σε παραβίαση των ιερών εντολών του Θεού υπό το πρόσχημα της πάλης για την
αιωνιότητα μίας ταχύτατα φθίνουσας σκιάς.
Ο σύντροφος Χολμογκόροφ
έκανε την επιλογή του, γράφοντας: "Η ομάδα του π. Σισόεφ
ξεκίνησε μια ακόμη αντι-Χολμογκοροφική υστερία - τάχα ο Χολμογκόροφ είναι
εναντίον της Ουράνιας Ιερουσαλήμ. Επειδή παντού και πάντα γράφω ξεκάθαρα
ότι είμαι υπέρ της Ουράνιας Αγίας Ρωσίας, ότι αυτό είναι ο κύριος άξονας
για μένα, αυτό για το οποίο γίνονται όλα, είναι κατανοητό ότι η λέξη-κλειδί
για αυτούς δεν είναι η Ουράνια, αλλά η Ιερουσαλήμ."
Λαμβάνοντας υπόψη ότι Ουράνια Αγία Ρωσία δεν υπάρχει, ο σύντροφος
Χολμογκόροφ παραιτήθηκε από την αιώνια μακαριότητα. Αυτή είναι η επιλογή
του. Και όσοι τον ακολουθούν κάνουν επίσης την δική τους επιλογή, ενώ εμείς πλησιάσαμε στην πόλη του ζωντανού Θεού, στην
ουράνια Ιερουσαλήμ και στις μυριάδες αγγέλων (Εβρ. 12:22). Η Άνω
Ιερουσαλήμ είναι ελεύθερη - είναι μητέρα για όλους μας
(Γαλ. 4:26). Και αν ο Θεός μας κρίνει άξιους, θα ζήσουμε στην άγια
πόλη Ιερουσαλήμ, τη νέα που κατεβαίνει από τον ουρανό (Απ. 21:2) μαζί
με όλους τους σωσμένους χριστιανούς από όλα τα έθνη του κόσμου. Γιατί οι
σωσμένοι λαοί θα περπατήσουν στο φως του, και οι βασιλιάδες της γης θα
φέρουν σ' αυτόν την δόξα και την τιμή τους... και θα φέρουν σ' αυτόν την
δόξα και την τιμή των εθνών (Απ. 21:24, 26). Στην πατρίδα μας θα
ζήσουν και ο όσιος Σέργιος του Ραντονέζ και ο Ιωάννης της Κρονστάνδης, οι
βασιλικοί μάρτυρες και οι νεομάρτυρες.
Τι να
πούμε; Ορισμένοι πατριώτες έκαναν την επιλογή τους, δεν εύχομαι σε κανέναν
κάτι τέτοιο! Διαφώτισε μας όλους, Κύριε!
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ
π. Δανιήλ Σισόγιεφ - ''Ουρανοπολίτης''
π. Δανιήλ Σισόγιεφ - ''Ουρανοπολίτης'' (2)
π. Δανιήλ Σισόγιεφ - ''Ουρανοπολίτης'' (3)
π. Δανιήλ Σισόγιεφ - ''Ουρανοπολίτης'' (4)
π. Δανιήλ Σισόγιεφ - ''Ουρανοπολίτης'' (5)
π. Δανιήλ Σισόγιεφ - ''Ουρανοπολίτης'' (6)
π. Δανιήλ Σισόγιεφ - ''Ουρανοπολίτης'' (7)
π. Δανιήλ Σισόγιεφ - ''Ουρανοπολίτης'' (8ο)
π. Δανιήλ Σισόγιεφ - ''Ουρανοπολίτης'' (9ο)
π. Δανιήλ Σισόγιεφ - ''Ουρανοπολίτης'' (10ο)
π. Δανιήλ Σισόγιεφ - ''Ουρανοπολίτης'' (11ο)
π. Δανιήλ Σισόγιεφ - ''Ουρανοπολίτης'' (12ο)
π. Δανιήλ Σισόγιεφ - ''Ουρανοπολίτης'' (13ο)
π. Δανιήλ Σισόγιεφ - ''Ουρανοπολίτης'' (14ο)
π. Δανιήλ Σισόγιεφ - ''Ουρανοπολίτης'' (15ο)
π. Δανιήλ Σισόγιεφ - ''Ουρανοπολίτης'' (16ο)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου