"Ὦ οἱ ποιμένες οἱ διασκορπίζοντες
καὶ ἀπολλύοντες τὰ πρόβατα
τῆς νομῆς μου" (Ιερεμίας, κγ΄,
1)
Ιανός, ο διπρόσωπος μυθικός θεός των
Ρωμαίων.
Πριν λίγες
ημέρες διαβάσαμε το νέο άρθρο του νεοημερολογίτου Μητροπολίτου Γόρτυνος κ.
Ιερεμία (εδώ).
Ο κ. Ιερεμίας,
γνωστός από την άρση της υπογραφής του στο βαρυσήμαντο κείμενο
"Ομολογία Πίστεως κατά του Οικουμενισμού", προσπαθεί
να συμβιβάσει τα ασυμβίβαστα, δικαιολογώντας το μνημόσυνο των αμνημονεύτων και
την κοινωνία των ακοινώνητων [1].
Γορτ-Ιανός, σύγχρονος
ορθόδοξος επίσκοπος που καταδικάζει και κοινωνεί ταυτόχρονα με τους αιρετικούς
οικουμενιστές
Επειδή όμως
εμείς είμαστε, κατά τον χαρακτηρισμό του κ. Ιερεμία, "σούπερ" Ορθόδοξοι [2] και
ως τοιούτοι δεν αναπαυόμαστε με θεωρίες που δεν ερείδονται επί της διδασκαλίας
των Αγίων Πατέρων (των παλαιών και "σούπερ", όχι των νεοπατέρων και
"νερόβραστων"), τον καλούμε να απαντήσει (δίδοντας απολογία σε καθέναν που το
ζητά, κατά τον Απόστολο [3]) στις παρακάτω ερωτήσεις:
1. Διαβάζουμε στο κείμενο: "Ἡ ἑνότητα αὐτή τῆς Ἐκκλησίας ἐκφράζεται ὡς ἑξῆς: Οἱ ἱερεῖς μνημονεύουν τό Ἐπίσκοπο. Τό ἀκοῦτε αὐτό κάθε φορά ἀπό τόν Ἱερέα σέ κάθε ἱερή Ἀκολουθία καί προπαντός τό ἀκοῦτε στήν θεία Λειτουργία, ὅταν ὁ Ἱερέας λέει «Ἐν πρώτοις μνήσθητι, Κύριε, τοῦ Ἀρχιεπισκόπου ἡμῶν (τάδε)...». Ὁ Ἐπίσκοπος πάλι μνημονεύει τήν Ἱερά Σύνοδο. Ἡ δέ Ἱερά Σύνοδος μνημονεύει ὅλους τούς Ἀρχιεπισκόπους, ὅλα τά Πατριαρχεῖα καί ἰδιαιτέρως μνημονεύει τόν Οἰκουμενικό Πατριάρχη. Ἔτσι, μέ τήν μνημόνευση αὐτή ὑπάρχει ἑνότητα σέ ὅλη τήν Ἐκκλησία".
Και αναρωτιόμαστε: Όταν μνημονεύεται ξεκάθαρα στο Φανάρι ο αιρετικός Πάπας Ρώμης ως εξής "Έτι δεόμεθα υπέρ του Αγιωτάτου επισκόπου και Πάπα Ρώμης Βενεδίκτου και του Αρχιεπισκόπου και Πατριάρχου ημών Βαρθολομαίου και υπέρ του κατευθυνθήναι τα διαβήματα αυτών εις πάν έργον αγαθόν" (βλέπε εδώ και βίντεο: http://aktines.blogspot.gr/2012/05/blog-post_5962.html ) με τη μνημόνευση αυτή δεν υπάρχει ενότητα με τον Πάπα και την αιρετική του παρασυναγωγή; Ναι ή όχι, κ. Ιερεμία;
2. Εξετάζοντας την θέση του κειμένου πως "ὅταν ἕνας Δεσπότης, μόνος του αὐτός, χωρίς νά τό ποῦν καί νά συμφωνήσουν καί οἱ ἄλλοι πατέρες Ἱεράρχες, παύει τό μνημόσυνο τοῦ Πατριάρχου, αὐτός ἀποκόπτεται ἀπό τήν Ἐκκλησία, ἔκανε τόν ἑαυτό του ὑπέρ-Ἐκκλησία καί ἔκανε σχίσμα, τό ὁποῖο σχίσμα εἶναι φοβερό ἁμάρτημα, τό φοβερώτερο, πού δέν τό ξεπλένει οὔτε αἷμα μαρτυρίου", μήπως υπονοείτε κ. Ιερεμία, πως θα πρέπει να θεωρήσουμε σχισματικό και εκτός Εκκλησίας, τον Άγιο Μάρκο τον Ευγενικό που διέκοψε το μνημόσυνο [4] του λατινόφρονος πατριάρχου, χωρίς τη συμφωνία των άλλων επισκόπων;
3. Τέλος, πως εξηγείτε κ. Ιερεμία το γεγονός να μας μιλάτε για δύο άκρα (ζηλωτισμό και οικουμενισμό, κατά την καινοφανή θεωρία του π. Επιφανίου Θεοδωρόπουλου), αλλά να ΚΟΙΝΩΝΕΙΤΕ και εσείς με το ένα (οικουμενισμό);
1. Διαβάζουμε στο κείμενο: "Ἡ ἑνότητα αὐτή τῆς Ἐκκλησίας ἐκφράζεται ὡς ἑξῆς: Οἱ ἱερεῖς μνημονεύουν τό Ἐπίσκοπο. Τό ἀκοῦτε αὐτό κάθε φορά ἀπό τόν Ἱερέα σέ κάθε ἱερή Ἀκολουθία καί προπαντός τό ἀκοῦτε στήν θεία Λειτουργία, ὅταν ὁ Ἱερέας λέει «Ἐν πρώτοις μνήσθητι, Κύριε, τοῦ Ἀρχιεπισκόπου ἡμῶν (τάδε)...». Ὁ Ἐπίσκοπος πάλι μνημονεύει τήν Ἱερά Σύνοδο. Ἡ δέ Ἱερά Σύνοδος μνημονεύει ὅλους τούς Ἀρχιεπισκόπους, ὅλα τά Πατριαρχεῖα καί ἰδιαιτέρως μνημονεύει τόν Οἰκουμενικό Πατριάρχη. Ἔτσι, μέ τήν μνημόνευση αὐτή ὑπάρχει ἑνότητα σέ ὅλη τήν Ἐκκλησία".
Και αναρωτιόμαστε: Όταν μνημονεύεται ξεκάθαρα στο Φανάρι ο αιρετικός Πάπας Ρώμης ως εξής "Έτι δεόμεθα υπέρ του Αγιωτάτου επισκόπου και Πάπα Ρώμης Βενεδίκτου και του Αρχιεπισκόπου και Πατριάρχου ημών Βαρθολομαίου και υπέρ του κατευθυνθήναι τα διαβήματα αυτών εις πάν έργον αγαθόν" (βλέπε εδώ και βίντεο: http://aktines.blogspot.gr/2012/05/blog-post_5962.html ) με τη μνημόνευση αυτή δεν υπάρχει ενότητα με τον Πάπα και την αιρετική του παρασυναγωγή; Ναι ή όχι, κ. Ιερεμία;
2. Εξετάζοντας την θέση του κειμένου πως "ὅταν ἕνας Δεσπότης, μόνος του αὐτός, χωρίς νά τό ποῦν καί νά συμφωνήσουν καί οἱ ἄλλοι πατέρες Ἱεράρχες, παύει τό μνημόσυνο τοῦ Πατριάρχου, αὐτός ἀποκόπτεται ἀπό τήν Ἐκκλησία, ἔκανε τόν ἑαυτό του ὑπέρ-Ἐκκλησία καί ἔκανε σχίσμα, τό ὁποῖο σχίσμα εἶναι φοβερό ἁμάρτημα, τό φοβερώτερο, πού δέν τό ξεπλένει οὔτε αἷμα μαρτυρίου", μήπως υπονοείτε κ. Ιερεμία, πως θα πρέπει να θεωρήσουμε σχισματικό και εκτός Εκκλησίας, τον Άγιο Μάρκο τον Ευγενικό που διέκοψε το μνημόσυνο [4] του λατινόφρονος πατριάρχου, χωρίς τη συμφωνία των άλλων επισκόπων;
3. Τέλος, πως εξηγείτε κ. Ιερεμία το γεγονός να μας μιλάτε για δύο άκρα (ζηλωτισμό και οικουμενισμό, κατά την καινοφανή θεωρία του π. Επιφανίου Θεοδωρόπουλου), αλλά να ΚΟΙΝΩΝΕΙΤΕ και εσείς με το ένα (οικουμενισμό);
Επειδή
πιστεύουμε ότι ο κ. Ιερεμίας δεν πρόκειται να απαντήσει στις παραπάνω ερωτήσεις,
κλείνουμε την παρούσα ανάρτηση με ένα σχόλιο στα εξής γραφόμενά του: "Καλύτερα «νά πάω νά πνιγῶ», ὅπως τό λένε στήν
πατρίδα μου (πρβλ. Λουκ. 17,2), παρά νά γίνω αἰτία ἀποσχισμοῦ ἐμοῦ καί ἄλλων
χριστιανῶν ἀπό τήν Ἐκκλησία".
Αυτό είναι το
καλύτερο κ. Ιερεμία! Να πνίξετε το ένα σας πρόσωπο!
Ούτε Ιανούς,
ούτε χλιαρούς θέλει η Εκκλησία...
ΙΣΟΚΡΑΤΗΣ
ΣΧΟΛΑΣΤΙΚΟΣ
[1] P. G. 160, 1097
[2] Τον ευχαριστούμε για τον χαρακτηρισμό
αυτό και δηλώνουμε ότι τον προτιμούμε βεβαίως από τους χαρακτηρισμούς "ουνίτες",
"οικουμενιστές" ή "λατινόφρονες".
[3]Α΄ Πετρ., γ΄, 15
[4] Αναφέρουμε ενδεικτικά τον Άγιο Μάρκο, αφού υπήρξαν στην εκκλησιαστική ιστορία και πολλοί άλλοι ορθόδοξοι επίσκοποι, όπως, για παράδειγμα, ο Άγιος Υπάτιος ή ο Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς, που και αυτοί (σε αντίθεση με την ταπεινολογική θεωρία του κ. Ιερεμία) δεν περίμεναν "παρέα" για να κόψουν το μνημόσυνο των αιρετικών προϊσταμένων τους.
[3]Α΄ Πετρ., γ΄, 15
[4] Αναφέρουμε ενδεικτικά τον Άγιο Μάρκο, αφού υπήρξαν στην εκκλησιαστική ιστορία και πολλοί άλλοι ορθόδοξοι επίσκοποι, όπως, για παράδειγμα, ο Άγιος Υπάτιος ή ο Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς, που και αυτοί (σε αντίθεση με την ταπεινολογική θεωρία του κ. Ιερεμία) δεν περίμεναν "παρέα" για να κόψουν το μνημόσυνο των αιρετικών προϊσταμένων τους.
ΠΗΓΗ ''ΚΡΥΦΟ ΣΧΟΛΕΙΟ''
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου