Διαβάζοντας διάφορα σχόλια, βλέπουμε ότι επικαλούνται τον Αρέθα Καισαρείας και την φράση: «ἀλλά ψῆφον ἐντριβῆ». Επειδή δεν δίνεται επακριβώς η πηγή, σας την δίνουμε εμείς.
Θα την βρείτε στην Πατρολογία του Migne PG.106, σελ. 681.
Αποδίδουν την ''ἐντριβῆ'' ως ''καθημερινή χρήση'', υπονοώντας ότι το ''Χάραγμα'' θα δοθεί ''αρχικά'' ως ένα ''πλακίδιο καθημερινής χρήσης'', όπως οι ίδιοι αναφέρουν. Δεν μας λέγουν βέβαια γιατί το αποδίδουν κατ΄ αυτόν τον τρόπον. Επίσης τι πάει να πει ''αρχικά''; Θα υπάρχουν πολλά χαράγματα; Που το βρήκαν;
Ανοίξαμε διάφορα λεξικά ερευνώντας το θέμα, αλλά δεν βρήκαμε κάπου να αποδίδεται κατά τον παραπάνω τρόπο.
Τι βρήκαμε όμως;
Θα αναφέρουμε 5 λεξικά (από τα 10) διότι τα υπόλοιπα δεν λέγουν κάτι διαφορετικό.
1) Λεξικό ''Libel and Scott'', Νέα Υόρκη, Σικάγο 1942, σελ. 229:
  • Ως κάτι που τρίβεται
  • να φορά κάτι τριμμένο
  • απλώνω στο δέρμα
2) Λεξικό ''Τεγόπουλος - Φυτράκη'', Αθήνα 1993, σελ. 251
  • Τρίψιμο του δέρματος
3) Λεξικό ''Γιαννακόπουλου'', (άγνωστη ημερομηνία) σελ. 242
  • τρίβω μέσα
4) Λεξικό ''Σκαρλάτου'', ΑΘΗΝΗΣΙΝ 1839 σελ. 429
  • τρίβω
  • αλείφω
  • προσκολλώ
5) Λεξικό ''Σούδα'', Βερολίνο 1884, σελ. 381
  • το ''ἐντριβῆ'' το αποδίδει ως κάτι που είναι ενσωματωμένο.
Oπότε πουθενά δεν βρήκαμε να αποδίδεται ως κάτι που θα είναι καθημερινής χρήσης.
Με την έρευνα αυτή, αν κάνουμε μία σύνοψη και αν θέλουμε να είμαστε συνεπείς, θα πρέπει να το αποδώσουμε ως κάτι που θα το φοράμε, κάτι που θα έχει σχέση με το δέρμα, κάτι που θα προσκολληθεί επάνω μας, κάτι που θα είναι ενσωματωμένο.
Φυσικά εμείς αποφεύγουμε τις εσχατολογικές ερμηνείες, μας έκανε όμως εντύπωση η απόδοση που γίνεται, απορώντας για το που ακριβώς την βρήκαν δια τούτο και κάναμε αυτήν την μικρή έρευνα.
Τέλος μην λησμονούμε ότι ο Αρέθας, ήταν από τους λίγους που τόλμησε να κάνει ερμηνεία, σε αντίθεση με τους περισσότερους Πατέρες.

0 comments:

Δημοσίευση σχολίου

 
Top