12 comments:

  1. Πολυμενόπουλος Διονύσιος21 Ιουλίου 2023 στις 4:30 μ.μ.

    Καταρχάς σε ευχαριστούμε αδελφέ Ιωάννη για την ενημέρωση επί του θέματος. Εξ όσων ήδη γνωρίζουμε το θέμα συζητήθηκε στην Σύνοδό μας και διεξοδικά και αναλυτικά και με χρονική άνεση, οπότε έχουν διερευνηθεί τα γεγονότα, τα πιθανά λάθη, οι εξηγήσεις, οι διευκρινίσεις και οι δεσμεύσεις για το μέλλον. Με βάση όλα αυτά ελήφθη μία απόφαση που ελπίζουμε να αποδειχθεί μελλοντικά ορθή. Εάν παρ ελπίδα έχουμε κάτι αρνητικό μελλοντικά και πάλι η Σύνοδός μας πιστεύω ότι θα δράσει ανάλογα.Τό κύριο είναι όταν αναφύεται ένα πρόβλημα να έχουμε εμπιστοσύνη στην Σύνοδό μας και το σημειώνω αυτό διότι στα επόμενα χρόνια αναμένονται γεγονότα Εκκλησιαστικού και όχι μόνο ενδιαφέροντος τόσο παγκόσμια όσο και στην Πατρίδα μας και το Συνοδικό πολίτευμα στην Εκκλησία μας θα μας προσφέρει μεγαλύτερη ασφάλεια όσον αφορά την στάση μας , τις τοποθετήσεις μας και τις πιθανές δράσεις μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Aγαπητέ Διονύσιε, χαίρε εν Κυρίω πάντοτε!
      Νομίζω ότι στο κείμενο που έγραψα ήμουν σαφής αναλύοντας και την απάντηση του π. Δανιήλ, αλλά και όσα ανέφερε η Σύνοδος για το θέμα, οπότε δεν χρειάζεται να επαναλαμβάνομαι. Εδώ το θέμα είναι συγκεκριμένο και ας μείνουμε σε αυτό.

      Διαφαίνεται εδώ ξεκάθαρα ότι όποτε επρόκειτο για σφάλματα δικά μας όλα δικαιολογούνται. Όταν αφορά τα σφάλματα των άλλων, διαλόγοι μεθ΄ ετεροδόξων, συνέδρια κ.λπ., ομιλούμε για άκυρα βαπτίσματα, άκυρα μυστήρια, γράφουμε περί ''ομολογίας πίστεως'', κάνουμε ''πύρινα αντιαιρετικά κηρύγματα'', καταδικάζουμε, αναθεματίζουμε, αφορίζουμε, και βλέποντας τους άλλους να δικαιολογούν τα παραπάνω, τότε εξαπολύουμε και ένα '' ο κοινωνών ακοινωνήτω....'' και τέλος! Τάδε έφη «Κύριος»!
      Αν διάβασες το κείμενο, 11 μήνες πριν, ο αιρετικός Ronny Mandang ανέφερε μία σημαντική πληροφορία, ότι επρόκειτο να χειροτονηθεί Επίσκοπος ο π. Δανιήλ. Πως στο καλό το γνώριζε; Είχε το ''προφητικό'' χάρισμα;
      Μάλιστα χαίρεται ιδιαιτέρως γι΄ αυτό, όπως και ο ο Charles Jonan αναφέροντας και έναν υπέροχο λόγο που αφορά τον π. Δανιήλ. Γιατί άραγε χαίρονται και επευφημούν; Τίθεται κάποιο ζήτημα ''εκκλησιαστικής διπλωματίας'' π.χ. ο καθένας ας πιστεύει ότι θέλει αλλά να είμαστε όλοι αγαπημένοι και ενωμένοι έναντι της μισαλλοδοξίας και του φανατισμού, γιατί έτσι θέλει ο Θεός για το καλό της Ινδονησίας, ή επρόκειτο να μετανοήσουν και να γίνουν Ορθόδοξοι;
      Για να μην μακρηγορώ, όπως και να ναι δεν με απασχολεί. Το κείμενο το έγραψα ως απάντηση σε όσους παραπλανητικά έγραψαν για δήθεν κατηγορίες και συκοφαντίες, και καλό θα είναι από δω και στο εξής να προσέχουμε τι γράφουμε, ειδικά όταν επρόκειτο περί των ''άλλων'', διότι όπως πολύ σωστά αναφέρεις αναμένονται γεγονότα, γεγονότα τα οποία μπορεί να εκθέσουν και εμάς τους ίδιους (μία γεύση λάβαμε... βλ. την στάση μας έναντι στο κλείσιμο των Ναών λόγω του ιού).

      Διαγραφή
    2. Πολυμενόπουλος Διονύσιος22 Ιουλίου 2023 στις 11:13 μ.μ.

      Αγαπητέ μου Ιωάννη εάν πρόσεξες στο σχόλιό μου προσπαθώ να σημειώσω ότι δεν πρέπει με μία πιθανή διαφωνία μας με μία απόφαση να κλονίζεται η εμπιστοσύνη μας στην Σύνοδό μας ,διότι αυτό θα οδηγήσει την Εκκλησία μας σε μεγάλα προβλήματα. Προσωπικά δεν πήρα θέση στο θέμα διότι γνωρίζω λίγα και αγνοώ τα πολλά, άλλωστε εύχομαι η απόφαση να αποδειχθεί ορθή. Παρατήρησα όμως κείμενο του π.Ευθυμίου Μπαρδάκα, που έχει ως γνωστόν ασχοληθεί με το θέμα, μετά την Χειροτονία σε Επίσκοπο του π.Δανιήλ ,όπου αναφέρει την γνώμη του αλλά παράλληλα εύχεται καλή επιτυχία στο έργο του νέου Επισκόπου δίνωντας σε όλους μας ένα πολύ ωραίο παράδειγμα Εκκλησιαστικής τοποθετησης και ήθους. Διαφωνίες υπάρχουν και πρέπει να υπάρχουν στην Εκκλησία αλλά η ενότητα ψυχική και διοικητική στην Εκκλησία πρέπει να διαφυλάσσεται με εμπιστοσύνη και σεβασμό στον θεσμό της Συνόδου.Καλή Κυριακή

      Διαγραφή
    3. Αγαπητέ Διονύσιε σε χαιρετώ και πάλιν!
      Δεν χρειάζεται να μεταθέτεις το θέμα αλλού. Δεν υπάρχει αναφορά για ότι γράφεις στο κείμενο.
      Η ανάρτηση είναι συγκεκριμένη, και αφορά την συμμετοχή του π. Δανιήλ στα Οικουμενιστικά έκτροπα που είδαμε.

      Διαγραφή
    4. Πολυμενόπουλος Διονύσιος23 Ιουλίου 2023 στις 12:54 μ.μ.

      Αγαπητέ Ιωάννη εάν ξαναδείς το πρώτο μου σχόλιο στην αρχή του σου εκφράζω ευχαριστιες για την ενημέρωση, όμως και εσύ και εγώ δεν μπορούμε να γνωρίζουμε τις λεπτομέρεις διαχείρισης του θέματος εκ μέρους της Συνόδου. Τα όποια προβλήματα όταν καταλήγουν σε θεραπεία τότε αποκαθίσταται οτιδήποτε πιθανόν αρνητικό. Θα ήταν ευχής έργο εάν βλέπαμε και Συνόδους των επισήμων Εκκλησιών να αντιμετωπίζουν ή θεραπεύουν τέτοιου είδους προβλήματα, αλλα εκεί εξ όσων γνωρίζουμε επικρατει άλλη θεολογική σκέψη. Τέλος πάντων το θέμα ως φαίνεται έκλεισε στην ουσία με θετικό τρόπο. Ας κλείσουμε και εμείς αυτον τον διάλογο ευχόμενοι,όπως πολύ ορθά έπραξε και ο π.Ευθύμιος Μπαρδάκας, στο νεο Επισκοπό μας νά έχει πνευματική και καρποφόρο επιτυχία στην Πατρίδα του όπου οι Ορθόδοξοι αδελφοί μας είναι μία μικρή μειονότητα εν μέσω μεγάλων κινδύνων.

      Διαγραφή
    5. Δεν χρειάζονται ευχαριστίες.
      Εφόσον λοιπόν δεν γνωρίζεις ούτε εσύ ούτε και γω, τότε πως λέγεις ότι το θέμα ως φαίνεται έκλεισε με θετικό τρόπο; Το ότι έκλεισε, φυσικά και έκλεισε, όμως όταν γράφεται ότι «Αἱ ἐξηγήσεις τὰς ὁποίας δημοσίως ἔδωσε διὰ τὸ περιστατικὸν ἐκρίθησαν ἐπαρκεῖς» λυπάμαι αλλά εάν δόθηκαν παρόμοιες εξηγήσεις όπως αυτές που δόθηκαν από τον ίδιο και που δημοσίευσα, όχι δεν είναι επαρκείς.
      Φυσικά και εύχομαι τα καλύτερα για όλους τους ανθρώπους! Ορθόδοξος προσπαθώ να είμαι, λες να καταριέμαι τους άλλους όπως κάνουν μερικοί μερικοί αν είδες εδώ μέσα σε σχόλια προ καιρού;
      Μειονότητα είναι και στην Τουρκία, αλλά οι άρες και τα αναθέματα προς την Κωνσταντινούπολη πάνε και έρχονται.....
      Αμήν να είσαι πάντα καλά.

      Διαγραφή
    6. Να μεταφερθεί η έδρα του Οικουμενικού Πατριαρχείου από την Ιστανμπούλ στο Άγιο Όρος, ώστε το Πατριαρχείο να είναι ελεύθερο και ανεξάρτητο. Ούτως ή άλλως οι ελληνορθόδοξοι ούτε ποίμνιο έχουν, αλλά ούτε και σημαντικά εν ενεργεία Προσκυνήματα εντός της τουρκικής επικράτειας. Ποιος ο λόγος να παραμένουν εκεί; Ας είμεθα ειλικρινείς. Για την προδοτική εις βάρος της Ορθοδοξίας συμπεριφορά του Πατριαρχείου, δεν ευθύνεται το τουρκικό κράτος. Αλλά ότι το Πατριαρχείο είναι όργανο της δυτικής πολιτικής, η οποία προωθεί μετά μανίας τον Οικουμενισμό. Σημείωση. Αν η Ιστανμπούλ ξαναγίνει Κωνσταντινούπολη και αν η Αγία Σοφία γίνει ξανά Εκκλησία, αυτό είναι κάτι που θα το επιλέξει ή όχι, ο τουρκικός λαός. Δεν πέφτει κανένας λόγος ούτε στους Έλληνες, ούτε στους Ρώσους. Αν οι Τούρκοι θελήσουν να μεταστραφούν στην Ορθοδοξία καλώς. Αν όχι, πρέπει να αποδεχτείτε τα κυριαρχικά δικαιώματα της Τουρκίας και στην Ιστανμπούλ και στην Αγία Σοφία, με ότι αυτό συνεπάγεται.

      Διαγραφή
  2. Αγαπητέ αδελφέ Ιωάννη,

    Αν η ανάρτηση αυτή προέρχεται από την καλή ανησυχία σου για την επικράτηση της Αληθείας, τότε καλά πράττεις.

    Αν η ανάρτηση σου πηγάζει από την ελπίδα να αλλάξει γνώμη η Σύνοδος-Κ απλά χάνεις τον χρόνο σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Την Ρωσική Ορθοδοξία στην Σρι Λάνκα, την έχετε δει; Αν όχι, τότε δείτε!!! https://www.youtube.com/watch?v=Y7ekKGEwXrk Υπάρχει γενικό και μεγάλο πρόβλημα στην Ορθόδοξη Ιεραποστολή. Σε πολλές περιπτώσεις, χρειάζεται να γίνει σωστή, πραγματικά Ορθόδοξη επανακατήχηση. Αλλά από ποιους να γίνει; Αφού οι Ορθόδοξοι πιστοί έχουν μηδενικό ενδιαφέρον για την εξωτερική Ιεραποστολή. Μόνο να κάνουν κατάκριση ξέρουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Βέβαια βέβαια..... ενώ όταν μερικοί..... ομιλούσαν για το έργο του Πατριάρχη Αλεξανδρείας στην Αφρική, δεν κατέκριναν, επιτελούσαν ''αγία κρίση''........

      Διαγραφή
    2. Υ.Γ. Μάθε Γαλλικά διότι είναι απαραίτητα, και θα σου δείξω ποια είναι η ιεραποστολή εις την πράξη.....

      Διαγραφή
    3. Προσωπικά δεν ασχολούμαι καθόλου με το ελληνορθόδοξο Πατριαρχείο Αλεξανδρείας, καθώς δεν περιμένω το παραμικρό θετικό από αυτό. Αλλά τέτοια εικόνα από την Ρωσική Ορθοδοξία στην Σρι Λάνκα, ειλικρινά δεν την περίμενα! Εντελώς νεωτεριστική κατάσταση, που δεν έχει ουδεμία σχέση με την Ορθόδοξη Παράδοση και ντροπιάζει την Ρωσική Εκκλησία! Εν αντιθέτως η Κοινότητα των Παλαιόπιστων του Πακιστάν, άσχετα αν διαφωνεί κάποιος με τα πιστεύω της, αποτελεί ένα λαμπρό κόσμημα πραγματικής πίστης, που σέβεται και τηρεί ευλαβικά την Παράδοση της Παλιάς Ρωσικής Ορθοδοξίας.

      Διαγραφή

 
Top