Δυστυχώς για άλλη μια φορά βρισκόμαστε στην θέση
να προβούμε διαδικτυακώς (και όχι εκ του σύνεγγυς, όπως έχει ζητηθεί πολλάκις
από τον διαχειριστή του "Εν Τούτω Νίκα") σε απάντηση της νέας
επιθέσεως του, γνωστού τοις πάσι πλέον, π. Ευθυμίου Τρικαμηνά, ο οποίος μετά
την ατυχή χρησιμοποίηση εκ μέρους του των Αγίων Χρυσοστόμου και Νικοδήμου (βλ. εδώ), επιστρατεύει εναντίον μας
αυτήν την φορά τον Άγιο Ιωάννη τον Δαμασκηνό (βλ. εδώ).
Και πρώτα από όλα γνωμοδοτεί ότι "οἱ Γ.Ο.Χ. δι’
οὐδὲν ἄλλο ἐνδιαφέρονται, τίποτε ἄλλο δὲν θεωροῦν ἀδιαπραγμάτευτο εἰς βαθμὸν
δογμάτων πίστεως καί, βέβαια, τίποτε ἄλλο δὲν θεωροῦν ὅτι ἀποτελεῖ τὸν μεταξύ
τους ἀδιάσπαστο συνδετικὸ κρίκο, ὅσο τὸ Ἰουλιανὸ Ἡμερολόγιο". Βεβαίως
η γνώμη του αυτή αποδεικνύεται εντελώς εσφαλμένη από το γεγονός πως οι Γ.Ο.Χ.
δεν έχουν κοινωνία όχι μόνο με τις Τοπικές Εκκλησίες που ακολουθούν το Ιουλιανό
ημερολόγιο (π.χ. Ιεροσολύμων, Σερβίας κλπ.) - επειδή το θέμα του Οικουμενισμού
είναι σημαντικότερο του ημερολογίου -, αλλά ούτε και μεταξύ τους (οι
ορθοφρονούντες και με Αποστολική Διαδοχή Γ.Ο.Χ. δεν έχουν κοινωνία με τις
ομάδες των ακραίων και αμφιβόλου Αποστολικής Διαδοχής αποκαλούμενους
"Γ.Ο.Χ.").
Θυμηδία επίσης προκαλεί η "αγωνία" για προσχώρηση
των πολλών στους Γ.Ο.Χ., ενός προσώπου ο οποίος δεν αναγνωρίζει κανέναν
Ορθόδοξο Επίσκοπο επί της γης! Και μόνο αυτό είναι αρκετό για να πείσει τους
πολλούς ότι το πρόσωπο αυτό έχει πλανηθεί...
Προχωρώντας στο κυρίως θέμα ο π. Ευθύμιος προσπαθώντας να
κατανοήσει τον Άγιο Ιωάννη τον Δαμασκηνό, αναρωτιέται πως είναι δυνατόν ο Άγιος
να θεωρεί τους Αυδιανούς κατά πάντα Ορθόδοξους, αφού αθετούσαν τον Όρο του
Πάσχα.
Εδώ έχουμε μία διαστροφή πρώτου μεγέθους, χαρακτηριστική
βέβαια της γνωστής διαστρεβλωτικής σκέψης που μας έχει συνηθίσει. Δεν
αναρωτήθηκε άραγε ο π. Ευθύμιος γιατί αν το να εορτάζει κανείς το Πάσχα μετά
των Ιουδαίων δεν ήταν μεμπτό το αναφέρει ο Άγιος; Επίσης γιατί αναφέρει πως
"ἔχουσι δὲ καὶ ἰδιωτικόν τι καὶ φιλόνεικον τὸ “κατ' εἰκόνα” ξηρότατα
ἑρμηνεύοντες"; Μήπως και σε αυτό είναι "κατά πάντα
Ορθόδοξοι"; Αντιθέτως αναρωτιέται: "Πῶς λοιπὸν συμβαίνει ὁ
ὅσιος Ἰωάννης ὁ Δαμασκηνὸς νὰ θεωρῆ κατὰ πάντα Ὀρθόδοξους αὐτοὺς οἱ ὁποῖοι
ἀθέτησαν ἀποφάσεις Οἰκουμενικῆς Συνόδου καὶ ἱερῶν Κανόνων, ὅσον ἀφορᾶ τὸν
ἑορτασμὸ τῆς μεγίστης τῶν ἑορτῶν". Πρώτον, δεν γράφει ο Άγιος ότι
οι Αυδιανοί είναι "κατά πάντα Ορθόδοξοι" -αυτό θα ήταν παραλογισμός-,
αλλά ότι "ἴσην δὲ κατὰ πάντα πίστιν ἔχοντες, ὡς ἡ καθολικὴ ἐκκλησία",
δηλαδή ότι συμφωνούν στα θέματα Πίστεως, δηλαδή στα Δόγματα, με την Εκκλησία.
Επειδή όμως ο π. Ευθύμιος αποδέχεται την αιρετική θέση πως
ότι δεν είναι δόγμα, επιτρέπεται να το μεταβάλλουμε, καταλήγει σε τέτοια
απαράδεκτα συμπεράσματα, όπως δηλαδή το να θεωρεί τους Γ.Ο.Χ. ως πλανεμένους
και τους Αυδιανούς ως "κατά πάντα" Ορθοδόξους, προσθέτοντας ακόμη
έναν Πατέρα της Εκκλησίας στη χορεία εκείνων που παρερμηνεύοντάς τους θα βρει
ενώπιόν του εν τη Ημέρα της Κρίσεως.
Είναι κρίμα όμως που ο παντολόγος αλλά παντοπλανής κατήγορός μας δεν ανέτρεξε
να διαβάσει περί των Αυδιανών τα όσα γράφει αναλυτικότατα ο Άγιος Επιφάνιος
Κύπρου, για να διαφωτιστεί και να κατανοήσει καλύτερα και τον Άγιο Ιωάννη τον
Δαμασκηνό, ο οποίος βασίστηκε στον πρώτο (βλ. ΕΠΕ 109, 14). Σε αναλυτικό
κεφάλαιο του έργου του "Κατά αιρέσεων" με τίτλο "Περί του
σχίσματος των Αυδιανών" (P.G. 42, 340-373) διαβάζουμε μεταξύ άλλων και τα
εξής από τον Άγιο Επιφάνιο, ο οποίος μάλιστα με αφορμή την ανυπακοή των
Αυδιανών στην Εκκλησία θίγει και το ζήτημα της εορτολογικής συμφωνίας,
απαντώντας στους σημερινούς υπερμάχους της "διορθώσεως" τάχα
(διορθώσατε τους Αγίους Πατέρες, π. Ευθύμιε;) του ημερολογίου:
Περαιτέρω προβαίνει σε ακόμη μία συκοφαντία πως τάχα
έφθασαν "οἱ Γ.Ο.Χ. νὰ θεωροῦν ἀπὸ τὸ 1924 μέχρι σήμερα αἱρετικοὺς
αὐτοὺς οἱ ὁποῖοι ἄλλαξαν ἢ καλίτερα διώρθωσαν τὸ Ἡμερολόγιο". Δεν
γνωρίζουμε τί μπορεί να έχουν ισχυριστεί ΚΑΠΟΙΟΙ αποκαλούμενοι Γ.Ο.Χ.
(και κατά την προσφιλή του αήθη τακτική να γενικεύει ο π. Ευθύμιος και να ζητά
από εμάς να απολογούμαστε για άλλους), αλλά αν δεν θέλει να στιγματιστεί για
άλλη μια φορά ως κοινός συκοφάντης, ας μας υποδείξει που εμείς ισχυριστήκαμε
ότι το 1924 έγιναν αιρετικοί οι ακολουθούντες το νέο ημερολόγιο.
Το ότι μάλιστα γενικεύει και "τσουβαλιάζει" -κατά
το κοινώς λεγόμενο- όλους τους αποκαλούμενους "Γ.Ο.Χ.". φαίνεται και
από το γεγονός ότι τοποθετεί στην ίδια μοίρα τον διωχθέντα και εξορισθέντα μέγα
θεολόγο και ποιμένα με ορθόδοξη εκκλησιολογία Άγιο πρ. Φλωρίνης Χρυσόστομο
Καβουρίδη με τον Ματθαίο Καρπαθάκη, που τόσο πολύ του μοιάζει στο φρόνημα περί
"μοναδικού ορθοδόξου επί της γης"...