του Ιωάννη Σαΐνη
Όποιος είχε την τύχη να επισκεφτεί το Άγιον Όρος πολλές φορές, από τις αρχές της δεκαετίας του 1980, στην κορύφωση δηλαδή μίας αναγέννησης της μοναστικής ζωής που είχε ξεκινήσει από τη δεκαετία του 1960, θα παρατηρούσε με ευκολία πως, η θεματολογία των συζητήσεων άλλαξε ξαφνικά στα μέσα της δεκαετίας. Και ενώ στις αρχές της δεκαετίας μας απασχολούσε η θέση της Ορθοδοξίας στο σύγχρονο Κόσμο και όλοι εμείς, παιδιά μιας πλήρως πολιτικοποιημένης γενιάς, ανα-καλύπταμε τις ρίζες μας ερχόμενοι σε επαφή με Πατέρες όπως ο π. Γεώργιος Καψάνης ή ο π. Βασίλειος Σταυρονικητιανός, ο μοναχός Θεόκλητος Διονυσιάτης ή ο μοναχός Συμεών από το Περού και ξεδιψούσαμε με βιβλία όπως το «Εισοδικόν» ή το «Μεταξύ ουρανού και Γης» ή το «Με ιμάτιον μέλαν», βιβλία τόσο διαφορετικά μεταξύ τους αλλά τόσο πλούσια σε εικόνες της όντως ζωής, νοιώσαμε τρόμο, εκεί στα μέσα της δεκαετίας, όταν η θεματολογία της συζήτησης, ιδίως σε σκήτες και κελιά, άλλαξε άρδην και επικεντρώθηκε αποκλειστικά και μόνο στην Αντιχριστολογία.
Την ίδια περίοδο, γέροντες που είχαν συνδεθεί με το Όρος, άλλος λιγότερο άλλος περισσότερο, άρχισαν να αποκτούν φήμη Αγίων τόσο στην Ελλάδα όσο και στις ομόδοξες χώρες. Τρεις από αυτούς, ο Παΐσιος, ο Πορφύριος και ο Εφραίμ από τα Κατουνάκια, αγιοποιήθηκαν στις μέρες μας. Εκείνη την εποχή, βρίσκονταν και οι τρεις εν ζωή.
Δεν παραξενευτήκαμε λοιπόν όταν, νέος σε ηλικία μοναχός, κάτω από τις πιο εντυπωσιακές τοιχογραφίες της Αποκάλυψης σε μονή του αγίου Όρους, μας από-κάλυψε πως κάποιοι ελληνοαμερικανοί μετέφρασαν κάποια προτεσταντικά φυλλάδια στα ελληνικά και τα έδωσαν σε πολλούς αγιορείτες. Τα φυλλάδια αυτά έκαναν λόγο για τον Αντίχριστο, το 666 και τη σύνδεση του 666 με τους γραμμωτούς κώδικες. Πολλοί από τους γεροντάδες τα έλαβαν πολύ σοβαρά υπ’ όψιν τους, άλλοι όμως όχι. Μεταξύ αυτών που έδωσαν ιδιαίτερη σημασία σε αυτά ήταν και ο τότε γέρων, Παΐσιος. Η φήμη του γέροντος και η λατρεία προς το πρόσωπό του έδωσε τεράστια ώθηση στην εξάπλωση της θεωρίας σύνδεσης των γραμμωτών κωδίκων, του 666 και της επερχόμενης άφιξης του Αντιχρίστου. Ήταν και η εποχή που εδώ στην Ελλάδα αρχίσαμε να συζητάμε για τις νέες ταυτότητες, τους κωδικούς της εφορίας, τους κωδικούς ασφάλισης κ.λπ. κ.λπ. Ο γέρων Παΐσιος μάλιστα συντάσσει και μία επιστολή η οποία κυκλοφόρησε τότε και συνεχίζει να κυκλοφορεί και να εμπνέει ακόμη και σήμερα ανθρώπους με παρόμοιες αντιλήψεις, μόνο του τώρα δεν αφορά στο μπαρκοντ αλλά αδιακρίτως σε ότι κάθε φορά μας «φρικάρει», όπως τα εμβόλια λίγο καιρό πριν και οι νέες ταυτότητες τώρα.
O τότε γέρων και νυν Άγιος Πορφύριος, κράτησε μία εκ διαμέτρου αντίθετη στάση απέναντι στη σύνδεση των προϊόντων της νέας τεχνολογίας με το 666 και τον Αντίχριστο, ενώ ο τότε γέρων και νυν Άγιος Εφραίμ Κατουνακιώτης δεν ασχολήθηκε με το θέμα.
Πριν συνεχίσω οφείλω να τεκμηριώσω κάθε τι από τα προηγούμενα. Το ότι κάποιοι μετέφρασαν προτεσταντικά φυλλάδια επιβεβαιώνεται από Αγιορείτες σε ανύποπτο χρόνο. Το ότι ο γέρων τότε Παΐσιος έδωσε σε αυτά μεγάλη σημασία επίσης επιβεβαιώνεται. Διαβάστε το κείμενο ενός από τους πιο φωτεινούς γέροντες της εποχής μας, του γέροντος Μακαρίου Μαρουδά που δημοσιεύτηκε από το 2012:
«Ο γέροντας Παΐσιος, όπως τον γνωρίσαμε, ήταν ένας άνθρωπος γεμάτος ειρήνη, αγάπη και καλοσύνη. Πήγαινες κοντά του και γαλήνευε η ψυχή σου, σου ‘δινε ελπίδα, χαρά για ζωή. Σήμερα μοιράζονται εκατοντάδες φωτοτυπίες από ένα χειρόγραφό του για τον αντίχριστο και το 666, λες κι αυτό είναι το κύριο μήνυμα του γέροντα.
Είχε αγωνία για τα τεκταινόμενα. Του μετέφρασε κάποιος ένα φυλλάδιο από τα πολλά προτεσταντικά που κυκλοφορούσαν στα εγγλέζικα στην Αμερική και το πήρε στα ζεστά. Όλα αυτά είχαν ήδη ατονήσει τότε στην Αμερική και του το είπαμε, γιατί τα είχαμε διαβάσει αρκετά χρόνια πριν κυκλοφορήσει το φυλλάδιό του. Αλλά εκείνος επέμενε… ήταν και Καραμανλής. Του είχε μηνύσει και ο Γέροντας Πορφύριος να μην συνεχίσει να ασχολείται μ’ αυτά. Τα μελλοντολογικά είναι μια θρησκευτική φλυαρία που φέρνουν ταραχή και αδιαφορία για την σωτηρία της ψυχής» (Γέροντας Μακάριος του Μαρουδά).
Το ποιοι ήταν αυτοί που τα μετέφρασαν δεν έχει σημασία, σημασία έχει πως ξέρουμε τελικά από πού ήταν εμπνευσμένα. Τα φυλλάδια αυτά ήταν μεταφράσεις κεφαλαίων ενός βιβλίου κάποιας προτεστάντισσας ονόματι Μαίρη Ρέλφ (Mary Stewart Relfe). Σύντομα τα βιβλία της κυκλοφόρησαν ολοκληρωμένα στα ελληνικά.
Για όποιον ενδιαφέρεται μπορείτε να τα βρείτε εδώ
Άλλωστε, ούτε ο Άγιος Παΐσιος το αρνείται. Σύμφωνα με τον πρώτο βιογράφο του, ο Άγιος δεν ισχυρίζεται πως κατέληξε στις απόψεις του για τη σχέση 666 και γραμμωτούς κωδικούς μετά από θεία αποκάλυψη. Αντίθετα, απαντώντας, σε ανύποπτο χρόνο, στον βιογράφο του, του δείχνει το βιβλίο της Ρέλφ.
Την επιστολή του Αγίου Παισίου, την εμπνευσμένη από τα βιβλία της Ρελφ, μπορείτε να τη βρείτε εδώ.
Αλλά τι ισχυρίζεται η κυρία Ρελφ στα βιβλία της; Πολλά και διάφορα «συνταρακτικά» και τερατώδη.
Το 1981 δημοσιεύει το πρώτο βιβλίο της με τίτλο «Όταν τα Χρήματά σου Αποτυγχάνουν» και το 1982 ακολουθεί «Το Νέο Χρηματικό Σύστημα» που έγινε best seller και το οποίο επηρέασε τα τεκταινόμενα στο Άγιον Όρος!!!
Η κεντρική θέση της είναι πως ο αριθμός 666 άρχισε σιγά σιγά (από τότε στις αρχές της δεκαετίας του ’80) να εμφανίζεται παντού, καθαρό σημάδι ότι ο Σατανάς με τον καιρό θα καταλάμβανε το διεθνές οικονομικό σύστημα.
Και που εμφανιζόταν ο αριθμός, σύμφωνα με τη Ρελφ; Σε πινακίδες αυτοκινήτων που τύχαινε να έχουν πάνω τους το 666, πιστωτικές κάρτες με 666, λογότυπα κυβερνητικών και μη κυβερνητικών οργανώσεων όπου υποτίθεται εντοπίζονταν τρία 6 αν είχες μία ισχυρή δόση φαντασίας. Επίσης αναφέρει το άλμπουμ «Anarchy in the UK» του γνωστού συγκροτήματος Sex Pistols της Αγγλίας σαν σοβαρότατη ένδειξη ότι ο Αντίχριστος έρχεται, και αυτό γιατί έγραψαν ένα τραγούδι που λέγεται «I am the Antichrist». Και αφού οι Sex Pistols έγραψαν ένα τέτοιο τραγούδι, αυτό σήμαινε πως ο Αντίχριστος ερχόταν… Οσονούπω…
Και όχι μόνο ερχόταν αλλά η Ρελφ τον ήξερε κιόλας και στο πρώτο της βιβλίο τον κατονομάζει. Σύμφωνα με την Ρελφ ο Αντίχριστος δεν ήταν άλλος από τον Ανουάρ Σαντάτ τον τότε πρόεδρο της Αιγύπτου. Το βιβλίο της Ρελφ εκδίδεται αρχές του 1981 και ο Σαντάτ, ο Αντίχριστος ντε, εκτελείται από φονταμενταλιστές στρατιωτικούς αργότερα την ίδια χρονιά!!!
Αυτό βέβαια δεν εμπόδισε καθόλου την κ. Ρελφ να συνεχίσει να γράφει κι άλλα σοβαρά βιβλία…
Το δεύτερο βιβλίο αυτής της καταπληκτικής και σοφού «Χριστιανής» συγγραφέως με τίτλο «Το Νέο Χρηματικό Σύστημα» υπήρξε το έναυσμα για την σημερινή παράλογη αντίληψη ότι οι Παγκόσμιοι Γραμμωτοί Κώδικες Προϊόντων περιέχουν ένα κρυμμένο 666 κωδικοποιημένο μέσα τους. Βέβαια, υπήρχαν και υπάρχουν διαφορετικοί κωδικοί σε παγκόσμια χρήση οι οποίοι διαφέρουν τελείως μεταξύ τους, αλλά αυτά είναι ψιλά γράμματα για την Ρέλφ.
Και δεν είναι μόνο οι Κώδικες Προϊόντων αλλά και οι γραμμές καλωδιακής τηλεόρασης τις οποίες, οι «Κακοί» τις εξόπλιζαν με θανατηφόρες ακτίνες που ήταν σε θέση να πολτοποιούν και να εξαφανίζουν αδέσποτα σκυλιά στη στιγμή…
Στο τρίτο βιβλίο της αλλάζει θεματογραφία και ασχολείται με τη «Θεραπεία Όλων των Ασθενειών» (1987), το οποίο είναι μία μελέτη πάνω στον Προτεσταντικό ρεβιβαλισμό εμπνευσμένη από τις εργασίες τού Κάρολου Φίννεϋ. Ο Φίννεϋ (1792-1875) υπήρξε ηγέτης της «Δεύτερης Μεγάλης Αφύπνισης Προτεσταντών» του 19ου αιώνα των ΗΠΑ και θεωρείται ως ο Πατέρας του Σύγχρονου Ρεβιβαλισμού. Αυτές οι αιρέσεις γενικά εξέφραζαν μία θεολογία, σύμφωνα με την οποία κάθε άτομο μπορεί να σωθεί μέσω αφυπνίσεων, και ακριβώς επειδή πολλοί από τους οπαδούς αυτών των αιρέσεων συνδύαζαν τέτοιες Αφυπνίσεις με Νέες Χιλιετηρίδες για τον «Χριστιανισμό», έχουν πολλές χιλιαστικές τάσεις. Αυτός βέβαια είναι και ο λόγος που έχουν ανάγκη αυτές οι ομάδες από συνωμοσίες εναντίον τους ώστε να αφυπνίζεται το ποίμνιο.
Δυστυχώς, μετά από το τρίτο της βιβλίο η κ. Ρελφ επανήλθε και πάλι ακάθεκτη και ανένδοτη στην εσχατολογική της μανία με βιβλία τύπου «ο ουρανός πέφτει, τρέξτε να σωθείτε» με σκοπό να σπείρει τον πανικό, όπως π.χ. είχε γίνει με το αναμενόμενο τέλος του κόσμου λόγω του Υ2Κ (του γνωστού προβλήματος με τα τσιπ Η/Υ για το έτος 2000 που είχε κάνει πολύ αφελή κόσμο να μιλήσει για το 2000 ως το τέλος του κόσμου), κάτι που και η ίδια διέδιδε.
Μετά την 11η Σεπτεμβρίου είχαμε φυσικά και διάφορα άλλα συνωμοσιολογικά σενάρια τα οποία υποστήριξε αμέσως η κ. Ρελφ, που όλα τα ξέρει αυτή πρώτη, ενώ εμείς οι βλάκες πρέπει να τα μαθαίνουμε όλα μέσα από τα βιβλία της.
Και όχι μόνο αυτό αλλά, μέσω ενός αρρωστημένου Γεροντισμού, να τα εντάσσουμε κιόλας στο corpus της Ορθόδοξης θεολογίας μας!!!
ΠΗΓΗ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Περί της επιστολής του π. Παϊσίου: «Σημεία των καιρών» (Γ΄ Μέρος)
Περί της επιστολής του π. Παϊσίου: «Σημεία των καιρών» (Δ΄ Μέρος)
Περί της επιστολής του π. Παϊσίου: «Σημεία των καιρών» (E΄ Μέρος)
Περί της επιστολής του π. Παϊσίου: «Σημεία των καιρών» (ΣΤ΄ Μέρος)
Περί της επιστολής του π. Παϊσίου: «Σημεία των καιρών» (Ζ΄ Μέρος)
«ΣΥ ΕΙ Ο ΕΡΧΟΜΕΝΟΣ Ἤ ΕΤΕΡΟΝ ΠΡΟΣΔΟΚΩΜΕΝ»
Παΐσιος ή Πορφύριος;
Παΐσιος ή Πορφύριος; (β΄ μέρος)
666 ἢ 616; Ὁ Γέρων Παΐσιος ἀπέσυρε τὸ χειρόγραφόν του περὶ τοῦ 666.
Ο π. Πορφύριος και η επιστολή του π. Παϊσίου