Μετά την θεωρητική αποδόμηση του Σακαρελλισμού (http://krufo-sxoleio.blogspot.com/2023/03/blog-post.html) στην οποία δεν απάντησε μέχρι στιγμής κανείς από τους εναπομείναντες φορείς του (Αρχιεπίσκοπος κ. Καλλίνικος Σαραντόπουλος, π. Νικόλαος Δημαράς κ.ά.), εγκαινιάζεται μία νέα σειρά άρθρων που αφορά στις συνέπειες που έχει η εφαρμογή του Σακαρελλισμού στην πράξη, ώστε να γίνει περισσότερο κατανοητή η αλλοτρίωση που έχει υποστεί εκκλησιολογικώς η πάλαι ποτέ ορθοφρονούσα αγαθή μερίδα των Γνησίων Ορθοδόξων.

Με βάση την εκκλησιολογική αίρεση του Σακαρελλισμού η Μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία ταυτίζεται βλασφήμως με την "Εκκλησία Γ.Ο.Χ. Ελλάδος" του Αρχιεπισκόπου κ. Καλλινίκου (διαδόχου του Αρχιεπισκόπου Χρυσοστόμου Κιούση). 

Από το αιρετικό περιοδικό "Ορθόδοξος Παρατηρητής" (αρ. 120/Σεπτ.-Οκτ. 1995), που εξέδιδε ο Πενταπόλεως Καλλιόπιος, μαζί με τον Αχαΐας Καλλίνικο, υπό την εποπτεία του Αθανασίου Σακαρέλλου.

Επομένως κάθε Μυστήριο τελούμενο εκτός της "Εκκλησίας Γ.Ο.Χ. Ελλάδος" του κ. Καλλινίκου, θεωρείται ως τελούμενο εκτός της Μίας, Αγίας, Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας, δηλαδή ως άκυρο ή πιο σωστά ως ανύπαρκτο!

Ας δούμε τί επιπτώσεις έχει αυτό στην πράξη, αναφέροντας δύο-τρία χαρακτηριστικά παραδείγματα:

1. Στην επίσημη ιστοσελίδα της "Εκκλησίας Γ.Ο.Χ. Ελλάδος" του κ. Καλλινίκου (https://www.ecclesiagoc.gr/index.php/2018-07-06-14-07-05/%E1%BC%B1%CE%B5%CF%81%CE%AC-%CF%83%CF%8D%CE%BD%CE%BF%CE%B4%CE%BF%CF%82) βλέπουμε την εξής σειρά των Μητροπολιτών:

1ος. Μητροπολίτης Πειραιῶς & Σαλαµῖνος κ. ΓΕΡΟΝΤΙΟΣ

2ος. Μητροπολίτης Ἀττικῆς & Βοιωτίας κ. ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ

3ος. Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης κ. ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ

4ος. Μητροπολίτης Δημητριάδος κ. ΦΩΤΙΟΣ

5ος. Μητροπολίτης Τορόντο κ. ΜΩΫΣΗΣ

6ος. Μητροπολίτης Ἀμερικῆς κ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ

7ος. Μητροπολίτης Φιλίππων καὶ Μαρωνείας κ. ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ

8ος. Μητροπολίτης Ὠρωποῦ καὶ Φυλῆς κ. ΚΥΠΡΙΑΝΟΣ

9ος. Μητροπολίτης Λαρίσης καὶ Πλαταμῶνος κ. ΚΛΗΜΗΣ

10ος. Μητροπολίτης  Μεθώνης κ. ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ 

Διαβάζοντας τα βιογραφικά τους όμως βλέπουμε ότι αν η σειρά λάμβανε υπόψιν τα πρεσβεία χειροτονίας, όπως θα έπρεπε, θα είχε ως εξής:

1ος (από 10ος!). Μητροπολίτης  Μεθώνης κ. ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ (1993)

2ος (από 7ος). Μητροπολίτης Φιλίππων καὶ Μαρωνείας κ. ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ (Απρίλιος 1996)

3ος (από 5ος). Μητροπολίτης Τορόντο κ. ΜΩΫΣΗΣ (Οκτώβριος 1996)

4ος (από 1ος). Μητροπολίτης Πειραιῶς & Σαλαµῖνος κ. ΓΕΡΟΝΤΙΟΣ (1999)

5ος (από 2ος). Μητροπολίτης Ἀττικῆς & Βοιωτίας κ. ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ (1999)

6ος (από 3ος). Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης κ. ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ (1999)

7ος (από 4ος). Μητροπολίτης Δημητριάδος κ. ΦΩΤΙΟΣ (1999)

8ος (από 6ος). Μητροπολίτης Ἀμερικῆς κ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ (2006)

9ος (από 8ος). Μητροπολίτης Ὠρωποῦ καὶ Φυλῆς κ. ΚΥΠΡΙΑΝΟΣ (2007)

10ος (από 9ος). Μητροπολίτης Λαρίσης καὶ Πλαταμῶνος κ. ΚΛΗΜΗΣ (2007)

Βλέπουμε λοιπόν ότι με βάση τον πρώτο (και ισχύοντα) κατάλογο οι Αρχιερείς Μεθώνης Αμβρόσιος, Φιλίππων Αμβρόσιος, Τορόντο Μωϋσής, Αμερικής Δημήτριος, Ωρωπού Κυπριανός και Λαρίσης Κλήμης θεωρούνται ως ψευδεπίσκοποι από το έτος της χειροτονίας του έκαστος μέχρι και την ένταξή τους στην "Εκκλησία Γ.Ο.Χ. Ελλάδος" (το 2011 οι κ. κ. Μωϋσής και Δημήτριος, το 2014 οι υπόλοιποι)...

Το αν η αποδοχή αυτή, εκ μέρους των εν λόγω Αρχιερέων, συνιστά έκφραση ταπεινού φρονήματος και δικαιολογείται "χάριν της ενότητος" ή αποτελεί προσβολή του Αρχιερατικού αξιώματος και ανοχή στην αίρεση του Σακαρελλισμού, αυτό ας το κρίνει η συνείδηση εκάστου...

Εύλογα μπορεί να αναρωτηθεί κανείς: "και τί σημασία έχει η σειρά;". 

Κι όμως έχει μεγάλη σημασία, όχι μόνο διότι με την επερχόμενη, οσονούπω, κοίμηση του κ. Καλλινίκου (που είθε ο Θεός να του δίνει έτη πολλά και μετάνοια!) θα τεθεί - έστω και προσωρινώς - ως Πρόεδρος της Συνόδου Αρχιερέας ο οποίος δεν θα έχει στην πραγματικότητα τα πρεσβεία χειροτονίας, αλλά επειδή αποκαλύπτεται ότι η εν λόγω Σύνοδος υιοθετεί ξεκάθαρα την αίρεση του Σακαρελλισμού, εφαρμόζοντάς τον στην πράξη, αποδεικνύοντας ότι απέχει παρασάγγας από την Ορθόδοξη Εκκλησιολογία που μας παρέδωσε ο, Ηγέτης του Ιερού Αγώνος, Άγιος πρ. Φλωρίνης Χρυσόστομος.


(ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ)



ΠΗΓΗ: http://krufo-sxoleio.blogspot.com/2024/02/1.html

0 comments:

Δημοσίευση σχολίου

 
Top