Στὶς ἡμέρες μας, ἐξ΄ἀφορμῆς τοῦ πολέμου
στὸ Ἰσραήλ, διάφοροι ἀποφαίνονται σχετικὰ περὶ τοῦ Τεμένους τοῦ Ὀμὰρ καὶ τῆς
ἀνοικοδομήσεως τοῦ Ναοῦ τοῦ Σολομῶντος. Λησμονοῦν βέβαια, ὅτι τὸν Ναὸ θὰ τὸν
ἀναγείρει ο ἴδιος ὁ Ἀντίχριστος, καὶ ὄχι κάποιος ἄλλος. Δηλαδὴ καὶ αὐτὸ τὸ
σημεῖο θὰ πραγματοποιηθεῖ ὄχι πρὸ τῆς ἐλεύσεώς του, ἀλλὰ ὅταν ἤδη θα ἔχει
ἐμφανισθεί ο ἴδιος.
Ἐπὶ τοῦ ̓Αντιχρίστου, διὰ τὴν μεγάλην
ἀποστασίαν τῆς ἀνθρωπότητος καὶ τὴν ὡρίμανσιν τῶν Ἰουδαίων εἰς τὴν ἀπιστίαν, θὰ
ἀνεχθῇ ὁ Θεὸς τὴν ἀνοικοδόμησιν τοῦ Ναοῦ. Ἡ ἀνέγερσις τοῦ Ναοῦ θὰ εἶναι σημεῖον
ὄχι πίστεως, ἀλλὰ ἀπιστίας. Ὁ Ναὸς θὰ ἀνοικοδομηθῇ ὑπὸ τοῦ
̓Αντιχρίστου[1] «ἐν
τάχει»[2],
μετὰ τὴν συντριβὴν τῶν τριῶν βασιλέων, καὶ θὰ ἀποδοθῇ εἰς τοὺς
Ἰουδαίους[3],
ὄχι ὅμως χάριν τῆς θρησκείας αὐτῶν, ἀλλ ̓ «ἵνα αὐτοὺς μειζόνως ἀπατήσῃ»[4].
Επειδὴ ὁ ̓Αντίχριστος «ὡς Χριστὸς πρὸς Ἰουδαίους ἔρχεται καὶ ὑπὸ
Ἰουδαίων προσκυνεῖσθαι βούλεται... περισπούδαστον ποιεῖται τὸν ναόν», δίδων
οὕτως εἰς αὐτοὺς ὑποψίας, «ὅτι αὐτός ἐστιν ὁ ἐκ γένους Δαβίδ»[5], ὁ
μέλλων νὰ ἀνοικοδομήσῃ τὸν παρὰ τοῦ Σολομῶντος κατασκευασθέντα Ναόν[6].
Βλέποντες λοιπὸν οἱ περὶ τὸν ̓Ανομον Ἰουδαῖοι, ὅτι ὁ Ναός, τὸν ὁποῖον
αὐτοὶ δὲν ἴσχυσαν νὰ ἐπανακτήσουν ἐπὶ αἰῶνας, ἐγείρεται ὑπὸ τοῦ
̓Αντιχρίστου καὶ μάλιστα ταχέως, θὰ πιστεύσουν αὐτὸν βεβαιότερον ὡς
τὸν ἀναμενόμενον παρ' αὐτῶν Χριστόν[7].
Τότε θὰ πραγματοποιηθῇ ἡ προφητεία τοῦ ἀποστόλου Παύλου, περὶ τῆς δυσσεβείας
τοῦ ἀνόμου θεοῦ, ἡ λέγουσα: «... ὥστε αὐτὸν εἰς τὸν ναὸν τοῦ Θεοῦ ὡς
Θεὸν καθίσαι, ἀποδεικνύντα ἑαυτόν, ὅτι ἐστὶ Θεός»[8].
Επί τῆς προρρήσεως ταύτης ὁμιλῶν ὁ ἅγιος Ἰωάννης ὁ Δαμασκηνός, διασαφεῖ: «Εἰς
τὸν ναὸν δὲ τοῦ Θεοῦ, οὐ τὸν ἡμέτερον (ἡμῶν τῶν Χριστιανῶν), ἀλλὰ τὸν παλαιόν,
τὸν Ἰουδαϊκόν»[9].
Καὶ ὁ ἅγιος Κύριλλος Ιεροσολύμων: «Ποῖον ἄρα ναόν; τὸν καταλελυμένον
τῶν Ἰουδαίων φησίν»[10].
Οὕτω καὶ ὁ Χρυσόστομος[11]. Αρπάζων
ὁ ̓Αντίχριστος τὸν μὴ ἀνήκοντα εἰς αὐτὸν Ναὸν τοῦ Θεοῦ[12], θὰ ἐγκαταστήσῃ ἐν αὐτῷ τὸν
θρόνον του καὶ θὰ καθήσῃ ἐπ ̓ αὐτοῦ, ὡς ὁ ἐπὶ πάντων Θεὸς[13] καὶ «τὸ
βδέλυγμα τῆς ἐρημώσεως, τὸ ρηθὲν διὰ Δανιὴλ τοῦ προφήτου, ἑστὼς ἐν τόπῳ ἁγίῳ»[14].
Μετὰ τὴν ἐγκαθίδρυσίν του ἐν τῷ Ναῷ τοῦ Θεοῦ, ὁ ̓Αντίχριστος, ἢ μᾶλλον ὁ
ἐν αὐτῷ Διάβολος καὶ Σατανᾶς, ἐκ τοῦ τόπου τούτου θὰ ἀσκῇ τὴν τυραννικήν
διοίκησίν του κατὰ πᾶσαν τὴν οἰκουμένην, ὡς ὁ βασιλεὺς[15] αὐτῆς,
ὁ Χριστὸς καὶ ἐπὶ πάντων Θεός! Αὕτη ἡ δυσσεβὴς αὐτοθεοποίησις τοῦ
̓Ανόμου.
[1] Γρηγορίου Θεολόγου, PG. 36, 668.
[2] Ιππολύτου, ΒΕΠΕΣ 6.285
[3] Ιππολύτου, ΒΕΠΕΣ 6.285
[4] Κυρίλλου Ἱεροσολύμων, ΒΕΠΕΣ, 39, 192.
[5] Κυρίλλου Ἱεροσολύμων, ΒΕΠΕΣ, 39, 192.
[6] Κυρίλλου Ἱεροσολύμων, ΒΕΠΕΣ, 39, 192
[7] Γρηγορίου Θεολόγου, PG. 36, 668.
[8] Β' Θεσ. 6' 4.
[9] Ιωάννου Δαμασκηνού, PG. 94, 1216.
[10] Κυρίλλου Ἱεροσολύμων, ΒΕΠΕΣ, 39, 192.
[11] Χρυσοστόμου, PG. 59, 236, 62, 482.
[12] Γρηγορίου Θεολόγου, PG. 36, 668.
[13] Χρυσοστόμου, PG. 59, 236.
[14] Ματθ. κδ' 15 καὶ Γρηγορίου Θεολόγου, PG. 36, 668.
[15] Γρηγορίου Θεολόγου, PG. 36, 668.
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου