Στο άρθρο μας εδώπραγματοποιήσαμε μια έρευνα που εξέταζε την ετυμολογία της λέξης "ἐντριβῆ"  κάνοντας και δυο ερωτήσεις. Η έρευνα αφορούσε αυτούς που ερμηνεύουν την ''ἐντριβῆ'' ως ''καθημερινή χρήση''.

Σε παλαιότερα άρθρα είχαμε γράψει ότι οι διάφοροι αιρετικοί παρουσιάζουν ως διδασκαλία της Αγ. Γραφής, αλλά και των Πατέρων: «τη των οικείων λογισμών ασθενεία». Πως επιτυγχάνεται αυτό; Με το «διεστραμμένως απαγγέλειν τα εν ταις Γραφαίς κείμενα, ή προστιθέντας ή υφαιρούντας». Αποτέλεσμα αυτών των αιρετικών πρακτικών είναι το «επιζοφούν την αλήθεια» και «Τη αληθεία αεί παρεισάγειν την πλάνην πολλά επιχρωννύντα αυτή τα ομοιώματα, ώστε ευκόλως κλέψαι τους ευεξαπατήτους»(PG 59, 146. 56, 156. 58, 475). Η τακτική αυτή παραμένει ίδια και στις ημέρες μας.... 

Διαβάσαμε μια άλλη ερμηνεία, η οποία δεν την αποδίδει ως κάτι που είναι "καθημερινής χρήσης," όπως υποστήριζαν άλλοι, αλλά ως κάτι που «"τρίβεται μέσα" σε μηχάνημα ανάγνωσης». Ο δεύτερος "ερμηνευτής" επέδειξε μια πιο «έξυπνη» προσέγγιση, μάλλον αντιλαμβανόμενος ότι η ετυμολογία όντως δεν υποστηρίζει την απόδοση ως "καθημερινή χρήση."

Παρόλα αυτά, ο ίδιος, επιλέγει στοιχεία από την ετυμολογία που ταιριάζουν με την λογική και το φρόνημά του, απορρίπτοντας τις άλλες παρένθετες ετυμολογίες αποδόσεως της λέξης, π.χ. όπως ως κάτι που θα το φοράμε, κάτι που θα έχει σχέση με το δέρμα, κάτι που θα προσκολληθεί επάνω μας, κάτι που θα είναι ενσωματωμένο, και προχωρεί ένα τολμηρό βήμα παραπέρα διότι προσθέτει κάτι που δεν υπάρχει, δηλαδή το "μηχάνημα ανάγνωσης"!!! Τούτο συμβαίνει διότι το κύριο ενδιαφέρον του επικεντρώνεται στο θέμα της νέας ταυτότητας....

Συνοψίζοντας, ο δεύτερος "ερμηνευτής" επέλεξε μια ερμηνεία που ταιριάζει με την δική του σκέψη και φρόνημα, διατηρώντας μία από τις διάφορες αποδόσεις της λέξεως, απορρίπτοντας τις υπόλοιπες. Με αυτήν όμως την λογική (αυτή είναι η πρώτη γκάφα του), και εφόσον και οι τραπεζικές κάρτες μπαίνουν σε μηχάνημα ανάγνωσης, όπως και το κινητό τηλέφωνο το οποίο μέσω του epay κ.α., μπορείς να αγοράζεις πληρώνοντας ανέπαφα, ήδη υπήρχε αρκετό καιρό πριν το ''πλακίδιο που τρίβεται μέσα σε μηχάνημα ανάγνωσης''...

Ουσιαστικά, ο δεύτερος έπραξε ότι ο πρώτος, με την διαφορά ότι προσπάθησε να στηρίξει ετυμολογικά την ίδια πλάνη ανεπιτυχώς, διότι πρόσθεσε ότι δεν υπάρχει στο κείμενο και αυτή ήταν η δεύτερη μεγάλη γκάφα του.....

Εμείς θα προτιμήσουμε την απλή έρευνα, δίχως να εξάγουμε συμπεράσματα, δίχως: «
προστιθέντας ή υφαιρούντας», τηρώντας το:  «κι ἂν ἐγώ δεν καταλαβαίνω, εἶναι μόνο ἐξαιτίας τῆς δικῆς μου ἀνικανότητας. Δέν μπορῶ νά γίνω κριτής τῶν ἀληθειῶν πού περιέχονται σέ αὐτό (της Αποκαλύψεως) ἤ νά μετρήσω τίς ἀλήθειες αὐτές μέ τήν πενία του μυαλού μου. Οδηγούμενος περισσότερο από πίστη παρά από απλή κατανόηση, βρίσκω ὅτι αὐτές ἁπλά εἶναι πέρα ἀπ' ὅσα δύναμαι να κατανοήσω». (Αγ. Διονυσίου Ἀλεξανδρείας).



ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ


0 comments:

Δημοσίευση σχολίου

 
Top