Μετά την εκτόπιση των Τριών Αρχιερέων, άρχισαν να γίνονται συζητήσεις δια ένα θέμα που απασχολούσε τους Ιεράρχες από την αρχή της αλλαγής του ημερολογίου (έως και σήμερον), και αυτό ήτο η μονιμοποίησις του Πάσχα.

Διαβάζουμε:


(Θ. Στράγκα, Εκκλ. Ελλάδος ιστορία εκ πηγών αψευδών,τομ. 3, σελ. 2063-2064)

Σημαντική είναι η δήλωσις του Λαρίσης Δωρόθεου ο οποίος σε συζήτηση της Ιεραρχίας δια το Παλαιοημερολογίτικον, ανέφερε τα εξής:



Στις 22 Οκτωβρίου 1938 ο Χρυσόστομος Παπαδόπουλος απεβίωσε! 

Στον επικήδειο λόγο του Μητροπολίτου Ζακύνθου Χρυσοστόμου αναφέρονται τα εξής σημαντικά:


Σημαντικά επίσης είναι και τα λεχθέντα της υποσημείωσης υπό του Θ. Στράγκα όπου αναφέρονται και τα εξής:


Δια τούτες τις ενέργειες του Χρυσοστόμου Παπαδόπουλου (τις σχέσεις του με τους αιρετικούς και την διάσπαση των Ορθοδόξων με την βίαιη αλλαγή του ημερολογίου-εορτολογίου) έγραψε και ο π. Φιλόθεος Ζερβάκος:

«Τοῦτο δὲ ἔπαθε, διότι ἠκολούθησεν, ὡς μὴ ὤφελε, τὸν νεωτεριστήν, καινοτόμον, μασσῶνον πατριάρχην Μελέτιον Μεταξάκην, διὰ τὸν ὁποῖον — ὅταν τοῦ ὑπενθύμισα ὅτι ἐὰν δὲν καταργήσῃ τὸ παρανόμως εἰσαχθὲν νέον Παπικὸν ῾Ημερολόγιον — θὰ ἔλθῃ ἡμέρα καὶ θὰ κτυπήσῃ τὴν κεφαλήν του. ῞Οταν ἦλθεν ἡ ἡμέρα καὶ ἐκτύπησε τὴν κεφαλήν του, ἔλεγε μετὰ στεναγμῶν καὶ δακρύων: "Νὰ μὴ τό ᾿σωνα, νὰ μὴ τό ᾿σωνα, νὰ ἐδεχόμουν τὸ νέον ἡμερολόγιον! Αὐτός, αὐτὸς ὁ διεστραμμένος ὁ Μεταξάκης μὲ πῆρε στὸ λαιμό του».

(ΦΙΛΟΘΕΟΥ ΖΕΡΒΑΚΟΥ, Περιοδ. «῾Ο ῞Οσιος Φιλόθεος τῆς Πάρου» Θεσσαλονίκης, ᾿Ιανουάριος -᾿Απρίλιος 2001, σελ. 50-57, ἔκδ. «᾿Ορθόδοξος Κυψέλη»).


(π. Φιλοθέου Ζερβάκου: ''ΤΟ ΝΕΟΝ ΠΑΠΙΚΟΝ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΝ ΚΑΙ ΟΙ ΚΑΡΠΟΙ ΑΥΤΟΥ'' σελ7-8)




 ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ 



ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΚΑΙ ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ


























0 comments:

Δημοσίευση σχολίου

 
Top