Ούτε στην Αποκάλυψη, ούτε στις πατερικές ερμηνείες περιέχεται η έννοια, που διαδίδεται σήμερα, της «προ-σφραγίδας του Αντιχρίστου».
Όλοι οι άγιοι Πατέρες θεωρούσαν ότι η επιβολή της σφραγίδας του Αντιχρίστου από τον ψευδοπροφήτη του θα συμβεί στα τριάμισι χρόνια της βασιλείας του Αντιχρίστου, τα οποία αμέσως προηγούνται της δευτέρας ενδόξου παρουσίας του Κυρίου μας Ιησού Χριστού. Στα γεγονότα εκείνης της εποχής συγκαταλέγονται η ανοικοδόμηση του Ναού του Σολομώντος, το κήρυγμα των προφητών Ενώχ και Ηλία και η θανάτωσή τους στην Ιερουσαλήμ, και άλλα.
«Ἐάν τις προσκυνήσῃ τὸν θηριόμορφον Ἀντίχριστον καὶ προσκολληθῇ εἰς τὸν ἀσεβῆ βίον αὐτοῦ, καὶ λόγῳ ἢ ἔργῳ ὁμολογήσῃ αὐτὸν Θεόν, πράγμα τὸ ὁποῖον δηλοῖ τὸ ἐπιβαλλόμενον ἐπὶ τοῦ μετώπου καὶ τῆς χειρὸς χάραγμα, οὗτος μετ᾽ αὐτοῦ πίεται τὸ ποτήριον τῶν βασάνων» (Ἀνδρέας Καισαρείας).
«Τοιοῦτον θὰ εἶναι (τὸ χάραγμα) καὶ ἡ σφραγὶς κατὰ τὸν καιρὸν ἐκείνου τοῦ μισοκαλοῦ, ἡ σφραγὶς ἡ ὁποία θὰ διακηρύττῃ· “Ἀρνοῦμαι τὸν Ποιητὴν τοῦ οὐρανοῦ καὶ τῆς γῆς· ἀρνοῦμαι τὸ βάπτισμα· ἀρνοῦμαι τὴν διακονίαν μου (πρὸς τὸν Θεόν) καὶ προσκολλῶμαι εἰς σέ, καὶ εἰς σὲ πιστεύω”» (Ἅγιος Ἱππόλυτος Ῥώμης).
«Ὅσον κι ἂν μεγάλοι καὶ πολυειδεῖς θὰ εἶναι οἱ κόποι καὶ αἱ μέθοδοι τοῦ Ἀντιχρίστου διὰ τὸ νὰ πλανᾷ καὶ νὰ παρασύρῃ εἰς τὸ ψεῦδος αὐτοῦ, ἐπιτυχίαν ὅμως θὰ ἔχῃ μόνον ἐντὸς τοῦ κύκλου ἐκείνων, οἱ ὁποῖοι ἔχουν τὸν αὐτὸν μὲ αὐτὸν νοῦν, τουτέστιν ἀπέπεσαν ἀπὸ τὸν Θεὸν καὶ Κύριον, καὶ ἐν τῇ καρδίᾳ καταφρονοῦν τὰς ἐντολὰς Αὐτοῦ... Ὡς καὶ αὐτὸς εἶναι υἱὸς ἀπωλείας, οὕτως καὶ τοὺς ἀπολλυμένους μόνον θὰ κατορθώσῃ νὰ ἑλκύσῃ... Κατὰ δὲ τὸν καιρὸν τοῦ Ἀντιχρίστου, τὸ παραλογισμένον αὐτοῦ θὰ φαίνεται εἰς τοὺς ἀπολλυμένους ὡς σοφία, καὶ ἡ φθοροποιὸς δυσωδία αὐτοῦ – ὡς εὐωδία... Ὁ Ἅγιος Χρυσόστομος γράφει· “Διὰ τί, θὰ εἴπῃς, ὁ Θεὸς θὰ ἐπιτρέψῃ νὰ γίνῃ πάντα ταῦτα; Μὴ φοβηθῇς, ἀγαπητέ, ἀλλ᾽ ἄκουσε τί λέγει ὁ Ἀπόστολος· (ὁ Ἀντίχριστος) θὰ ἐξουσιάσῃ μόνον ἐπὶ τῶν ἀπολλυμένων, οἵτινες, καὶ ἂν ἐκεῖνος δὲν ἤρχετο, πάλιν δὲν θὰ ἐπίστευον”» (Ἅγιος Θεοφάνης ὁ Ἔγκλειστος).
Άρα, η αποδοχή της σφραγίδας του Αντιχρίστου συνδέεται με συνειδητή απόρριψη του Χριστού και με μία αμαρτωλή ζωή, η οποία καθεαυτή, ανεξάρτητα από την σφραγίδα του Αντιχρίστου, οδηγεί στην απώλεια.
Πουθενά στην Αγία Γραφή δεν λέγεται ότι «η αποδοχή εξωτερικών σημείων και συμβόλων μπορεί να βλάψει την ψυχή χωρίς τη συνειδητή της άρνηση προς τον Θεό». Μια τέτοια ιδέα (όπως και ολόκληρο το σύνολο των «πιστεύω» ιδεών που σχετίζονται με τον Α.Φ.Μ., κωδικούς κ.τ.λ.) αντιβαίνει στην πατερική ερμηνεία.
Συνεπώς, αυτό παραβιάζει κατά τη μορφή του τον 19ο Κανόνα της ΣΤ’ Οικουμενικής Συνόδου, εμπίπτει στον ορισμό της αίρεσης της παρερμηνείας, όπως την ορίζει ο Όσιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός, και, κυρίως, ουσιαστικά παραβιάζει τον θεμελιώδη κανόνα της Ιερής Παράδοσης: «Ουδέν νέον εισαγόμενον ει μη το παραδοθέν», και εμπίπτει στον ορισμό της Ζ΄ Οικουμενικής Συνόδου: «Αναθεματίζουμε όσους προσθέτουν οτιδήποτε στη διδασκαλία της Καθολικής Εκκλησίας»[1].
Βασιζόμενη ακριβώς στην Αγία Γραφή και την Παράδοση, η επαναλαμβανόμενη απόφαση της Συνόδου της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας της 29ης Δεκεμβρίου 2001 καθορίζει αδιαμφισβήτητα θεολογικά:
«Η τεχνολογία δεν μπορεί καθ’ εαυτή να προκαλέσει ανατροπή στα βαθύτερα βάθη της ανθρώπινης ψυχής, οδηγώντας την σε λήθη του Χριστού. Η αντίθετη άποψη αποτελεί δεισιδαιμονία, αντίθετη στη διδασκαλία των Πατέρων, διότι "η σφραγίδα του θηρίου" τίθεται επάνω σε εκείνους που συνειδητά πιστεύουν στον Αντίχριστο "μόνο εξαιτίας των ψευδών του θαυμάτων" (Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος). Κανένα εξωτερικό σύμβολο δεν διαταράσσει την πνευματική υγεία του ανθρώπου, αν δεν αποτελεί συνέπεια συνειδητής προδοσίας προς τον Χριστό και περιφρόνησης της πίστης».
Και αυτό είναι απολύτως δίκαιο, διότι διαφορετικά η Εκκλησία δεν θα είχε δοξάσει, αλλά θα είχε καταδικάσει τους «χαραγμένους» Οσίους Ομολογητές Θεόδωρο και Θεοφάνη, στους οποίους ο αυτοκράτορας Εικονομάχος Θεόφιλος διέταξε να χαράξουν στο μέτωπό τους αιρετικά βλασφημήματα κατά του Θεού, στα οποία οι Άγιοι απάντησαν: «Γίνωσκε βέβαια, ότι όταν υπάγωμεν εις τον Παράδεισον και μας ίδωσι τα Χερουβίμ, θέλουν ευλαβηθή τας όψεις μας, και θα μας κάμουν τόπον να εισέλθωμεν ευφραινόμενοι [ευχαριστημένοι], επειδή άλλος τις ποτέ δεν ηξιώθη ως ημείς να χαράξουν διά τον Δεσπότην Χριστόν την όψιν του»[2].
Ἄρα, στὴν συνοδικήν απόφαση βλέπουμε τὴν ἔκφραση τῆς ἀρχαίας και αὐθεντικῆς πίστης τῆς Ἐκκλησίας, ἐνῶ στὰ ἔργα πολλῶν «αντι-ΑΦΜιστῶν» βλέπουμε νέα δόγματα, ξένα και ἀντίθετα πρὸς τὴν Γραφή καὶ τὴν Πατερική διδασκαλία.
Δηλαδή, δὲν εἶναι ἡ πίστη τῆς Ἐκκλησίας ὁ «παραβάτης τῆς καθαρότητας τῆς διδασκαλίας», ἀλλὰ, ἀντίθετα, αὐτὲς οἱ ἀντιλήψεις εἶναι ἀποστατικές, καὶ αὐτὸ ἤδη ἔχει ἐξηγηθεῖ καὶ τεκμηριωθεῖ πολλαπλῶς.
Καὶ ἐὰν κάποιος διαφωνεῖ, πρέπει βάσει τῆς Γραφῆς καὶ τῆς Παράδοσης νὰ τεκμηριώσει τὴ γνώμη του· μέχρι στιγμῆς, ὅμως, οἱ ἀντιστασιακοί τοῦ «ηλεκτρονικοῦ στρατοπέδου συγκέντρωσης» ἀπλῶς ἀγνοοῦν καὶ τὸ ἕνα καὶ τὸ ἄλλο.
Παρουσιάζουν πατερικά παραθέματα αλλά δεν υπάρχει κανένα απόσπασμα που να επιβεβαιώνει τη διδασκαλία των συγγραφέων ότι ο ατομικός αριθμός «πρώτο βήμα» και «θεμέλιο» της σφραγίδας του Αντιχρίστου, η αποδοχή της οποίας συνιστά αμάρτημα.
Για παράδειγμα, στην ερώτηση σχετικά με τα λόγια του Οσίου Νείλου του Μυροβλύτου, ότι στη σφραγίδα θα είναι γραμμένο: «Είμαι δικός σου... Έρχομαι με τη θέλησή μου, όχι με τη βία», η απάντηση που δίνεται είναι: «Υπό τον Αντίχριστο, κατ' αρχήν, κάτι τέτοιο μπορεί να υπάρχει, μπορεί να υπάρξει κάτι παρόμοιο στον αριθμό που λαμβάνεται σήμερα. Αλλά ας σκεφτούμε… Χωρίς προσωπικό αριθμό αύριο δεν θα μπορεί κανείς να κάνει Ο άνθρωπος, συμπληρώνοντας την αίτηση ή τη φόρμα για την απόδοση του Α.Φ.Μ., είναι ως να λέει ήδη: “Εγώ είμαι δικός σου”».
Πραγματικά, τέχνη ταλμουδικής ερμηνείας του κειμένου, ώστε να τεκμηριώνεται ακριβώς η αντίθετη σκέψη! Και πόσο «κομψά» παραλείπεται το τέλος της φράσης του Οσίου Νείλου: «Αυτά τα λόγια θα απεικονιστούν στη μέση εκείνης της καταραμένης σφραγίδας»!
Σε μια απομαγνητοφώνηση συζήτησης τριών αρχιερέων με αντιπροσώπους από το αντι-ΑΦΜ συλλαλητήριο της 5ης Δεκεμβρίου 2001 ειπώθηκαν τα εξής:
Αρχιερείς: «Αλλά τώρα δεν είναι ακόμη το τέλος. Όταν σας προταθεί: σταυρός ή ψωμί, τότε θα χρειαστεί να κάνετε επιλογή ανάμεσα στο υλικό, που επιτρέπει την επιβίωση, ή στο να υποστείτε τα μαρτύρια».
Αντιπρόσωποι κατά ΑΦΜ: «Αλλά αυτά τα λόγια έχουν περισσότερο αλληγορικό παρά κυριολεκτικό νόημα. Δεν θα προσφέρεται σε καθένα ξεχωριστά μια φραντζόλα ψωμί ή ένας επιτραπέζιος σταυρός».
Αρχιερείς: «Όμως αυτό θα είναι σαφές, κυριολεκτικό, ορατό».
Αντιπρόσωποι κατά ΑΦΜ: «Οι περισσότερες προφητείες έχουν υπαινικτικό νόημα και αλληγορικό».
Παράδοξο πράγμα! Από την πλευρά των αρχιερέων υπάρχει ειλικρινής, πατερική εμπιστοσύνη στα λόγια της μακαριστής Ματρώνας της Μόσχας: «Θα έρθει καιρός που θα σας τοποθετήσουν μπροστά σταυρό και ψωμί και θα σας πουν – διαλέξτε!», τα οποία βρίσκονται σε πλήρη συμφωνία με όλα τις πατερικές μαρτυρίες, που λένε ότι η άρνηση του Χριστού θα γίνεται συνειδητά και ότι ο άνθρωπος θα έχει επιλογή.
Από την πλευρά των «ζηλωτών» υπάρχει τελείως μοντερνιστική στρεψοδικία, με τυπική «αλληγορική» ερμηνεία των λέξεων – μόνο και μόνο για να τους αφαιρεθεί το άμεσο νόημα που καταγγέλλει τα νέα δόγματα των αντι-ΑΦΜιστών.
Δεν μου προξένησε έκπληξη να βλέπω σε συζητήσεις στο διαδίκτυο παραδείγματα όπου οι αντι-ΑΦΜιστές απερίφραστα απέρριπταν την αυθεντία των Αγίων Πατέρων και τις ερμηνείες τους, όταν τους υποδεικνυόταν η αντίθεση των πατερικών λόγων με αυτά τα νεωτεριστικά κατασκεύασματα[3].
Αυτή η γνωριμία με έπεισε ακόμα περισσότερο για το θλιβερό συμπέρασμα ότι υπό το προσωπείο του αντι-ΑΦΜιστικού κινήματος κρύβεται ο πραγματικός μοντερνισμός, ο οποίος όχι μόνο αγνοεί, αλλά και καταλύει με έργα και λόγια την αυθεντία της Ιερής Παράδοσης, εισάγοντας δικές του αυθαίρετες ερμηνείες και δόγματα. Την αυθεντία των Αγίων Πατέρων την χρησιμοποιούν ως λύκος το πρόβατο. Διαφορετικά, θα υπάκουαν ταπεινά στους Πατέρες και δεν θα επιδίδονταν σε επινοήσεις για το πώς να διαστρεβλώσουν ή να αγνοήσουν τα σαφή λόγια των Πατέρων.
Πρέπει να σημειωθεί ότι και στο παρελθόν στην Εκκλησία εμφανίζονταν λανθασμένες απόψεις σχετικά με τις συνθήκες της έλευσης του Αντιχρίστου, αλλά, όπως και τώρα, έτσι και τότε η Εκκλησία δεν υπέκυπτε σε αυτές τις διαβολικές προκλήσεις να εισάγει νέα, ξένα προς τις Γραφές διδάγματα:
«Όχι μόνο σ’ αυτούς (τους Θεσσαλονικείς), αλλά και σε εμάς αυτό είναι χρήσιμο, για να απομακρυνθούμε από παιδικά παραμύθια και τη φλυαρία των γεροντισσών. Μήπως δεν έχετε ακούσει συχνά, ακόμα από την παιδική ηλικία, πως κάποιοι μιλούσαν πολύ για το όνομα του Αντιχρίστου; Ο Διάβολος προσπαθούσε να σπείρει αυτά τα ψεύδη στα ανώριμα ακόμη μυαλά μας, ώστε αυτή η ψευδοδιδασκαλία να αναπτυχθεί μαζί μας και να είναι αργότερα πιο εύκολο να μας εξαπατήσει. Ο Παύλος δεν θα τα ανέφερε σχετικά με τον Αντίχριστο, αν αυτό ήταν χρήσιμο (δική μας επισήμανση – Μετ.). Επομένως, ας μην ασχολούμαστε με αυτήν την έρευνα». (Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος, Ερμηνεία στη Β’ προς Θεσσαλονικείς 1,1).
Όσον αφορά τα επιχειρήματα ότι τάχα δεν πρόκειται ακόμη για την πλήρη σφραγίδα, αλλά για «προσφραγίδα - προχάραγμα», «μικρή σφραγίδα», «θεμέλιο της σφραγίδας» του Αντιχρίστου κ.λπ., για τέτοιες απόψεις έχει ήδη καταδειχθεί ότι δεν έχουν καμία βάση στις Γραφές και την Παράδοση, αλλά αποτελούν νέα δόγματα που επιχειρούν να εισαχθούν στην Εκκλησία.
Περί του ισχυρισμού ότι ο ΑΦΜ στερεί τον άνθρωπο από το όνομά του δεν αντιστοιχεί στην πραγματικότητα. Ο αριθμός δεν αποδίδεται στον άνθρωπο, αλλά στην φορολογική υπόθεση που ανοίγεται για έναν συγκεκριμένο άνθρωπο στις φορολογικές αρχές. Δηλαδή, τυπολογικά είναι το ίδιο με τους αριθμούς των πιστοποιητικών γέννησης, που λάβαμε όλοι εμείς, οι γονείς μας και οι παππούδες μας. Στην ίδια τη φορολογική υπόθεση περιλαμβάνεται το όνομα του ατόμου, για το οποίο αναγράφεται ότι αυτός ο ΑΦΜ ανήκει στον Ιβάνωφ Ιβάν Ιβάνοβιτς και όχι σε κάποιον άλλον. Και ο ίδιος ο Ιβάν Ιβάνοβιτς, του οποίου η φορολογική υπόθεση αριθμήθηκε, δεν αρχίζει όταν συναντά κάποιον να συστηθεί με τον αριθμό που του απέδωσε η φορολογική υπηρεσία. Ακριβώς όπως κανείς, όταν πηγαίνει ένα παιδί στη βάπτιση, δεν ζητά να βαπτιστεί με τον αριθμό του πιστοποιητικού γέννησης αντί για το όνομα. Ο ισχυρισμός ότι ο ΑΦΜ στερεί τον άνθρωπο από το όνομά του είναι απλώς γελοίος. Ποια «αλλαγή ονόματος μέσω της αποδοχής ΑΦΜ» μπορεί να υπάρχει, αφού ούτε το ίδιο το άτομο, ούτε οι οικείοι του, ούτε καν οι υπάλληλοι τον καλούν με τον αριθμό που έλαβε αντί για το όνομά του; Ο αριθμός χρειάζεται μόνο για τον υπολογιστή, και μόνο μια άψυχη ηλεκτρονική μηχανή χρησιμοποιεί αντί για το πλήρες όνομα τον αριθμό φορολογούμενου για τις πράξεις υπολογισμού. Ούτε καλεί ούτε ονομάζει κανέναν – αυτό είναι αποκλειστικά προνόμιο σκεπτόμενων όντων.
Αλλά αν πρόκειται για «αντικατάσταση ονόματος», τότε πρέπει να παραδεχθούμε ότι όλα τα ονόματά μας έχουν ήδη αντικατασταθεί από αριθμούς, χωρίς καμία κρατική κωδικοποίηση. Σήμερα όλα δουλεύουν με μακέτες που έχουν ετοιμαστεί στον υπολογιστή. Οι υπολογιστές δεν «βλέπουν» γράμματα· για αυτούς υπάρχουν μόνο αριθμοί σε δυαδικό κώδικα – 1 και 0 – και ορισμένος συνδυασμός τους εμφανίζει, μέσω ειδικών προγραμμάτων, τα γράμματα στην οθόνη για το ανθρώπινο μάτι.
Για παράδειγμα, η επιστολή που συζητάμε διαδόθηκε ευρέως στο Διαδίκτυο. Και αν κοιτάξουμε τις υπογραφές, θα δούμε ότι η λέξη «Διομήδης» στην πραγματικότητα εμφανίζεται ως εξής: 11000100 11101000 11101110 11101100 11101000 11100100. Και αν ο ΑΦΜ περιορίζεται μόνο σε μια φορολογική υπηρεσία μιας χώρας, το όνομα Διομήδης σε κωδικοποίηση win-1251, όταν μετατραπεί σε δυαδικό σύστημα σε οποιονδήποτε υπολογιστή στον κόσμο, εμφανίζεται ακριβώς ως ο παραπάνω ψηφιακός κώδικας.
Αλλά μήπως αυτό σημαίνει ότι, ευλογώντας να τυπωθεί (με τη συμμετοχή υπολογιστή!) η υπογραφή του, έχασε έτσι το όνομά του; Φυσικά, κανείς δεν θα ισχυριστεί κάτι τόσο γελοίο!
Ακόμα και στους αγίους μας ομολογητές και μάρτυρες, που εκτοπίστηκαν στα στρατόπεδα από την άθεη εξουσία, αποδίδονταν ονόματα στρατοπέδου, τα έραβαν στα ρούχα τους, τα καταχωρούσαν στο προσωπικό τους φάκελο, και κάτω από αυτά εκδίδονταν πιστοποιητικά θανάτου… Αλλά μήπως αυτό τους στέρησε τα ονόματά τους;
Περί του ισχυρισμού ότι η υπολογιστικοποίηση των φορολογικών και άλλων συστημάτων καταγραφής θα κάνει πιο προσιτές τις προσωπικές πληροφορίες ενός ανθρώπου.
Ναι, αυτό ισχύει. Τέτοιες διαδικασίες υπάρχουν, και ενδιαφέρονται γι’ αυτές τόσο οι κυβερνήτες των κρατών, όσο και οι έμποροι, η διεθνής αστυνομία και πολλοί άλλοι. Αλλά τι σχέση έχει αυτό με την Αποκάλυψη και πώς περιορίζει τη συνείδηση του χριστιανού;
Ναι, πολλοί από εμάς δεν θέλουμε τα στοιχεία μας να είναι διαθέσιμα σε οποιαδήποτε κοινή βάση δεδομένων. Αλλά, όπως είπε ο Ηγούμενος τηςΛάυρας του Σεργίου, Επίσκοπος Θεόγνωστος: «Αν φοβάμαι ότι η ζωή μου θα γίνει γνωστή σε άλλους, αυτό δείχνει μόνο ότι δεν φοβάμαι τον Θεό, αλλά φοβάμαι τους ανθρώπους», θυμίζοντας το γνωστό επεισόδιο από το «Αρχαίο Πατερικό», όταν ένας γέροντας είπε σε μια πόρνη, που ντρεπόταν να αμαρτήσει στην πλατεία, ότι ο Θεός βλέπει τα πάντα παντού.
Γι’ αυτό, η καλύτερη και πραγματικά χριστιανική απάντηση σε αυτές τις διαδικασίες είναι να ζούμε αψεγάδιαστα και αναμάρτητα, ώστε να μην έχουμε λόγο να ντραπούμε για τα δεδομένα που μπορεί να υπάρχουν σε φορολογική βάση ή στα ληξιαρχεία. Ο αληθινός χριστιανός δεν έχει τίποτα να κρύψει, ιδιαίτερα την πίστη του και τον τρόπο που αυτή εκδηλώνεται μέσω των έργων του. Οι ασκητές γέροντες που ζούσαν στους στύλους (στυλίτες) είχαν την ζωή τους δημόσια σε όποιον ήθελε να μάθει για αυτήν.
Θυμάμαι ένα περιστατικό κατά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο στη Γερμανία, όταν σε έναν Αρχιεπίσκοπο Ιωάννη (Σάχοφσκι) ήρθε κάποτε ένας Γερμανός αξιωματικός και ζήτησε να γίνει Ορθόδοξος. Στην εξομολόγηση παραδέχθηκε ότι, εκτελώντας εντολή της Γκεστάπο, για μερικά χρόνια άνοιγε και διάβαζε την προσωπική αλληλογραφία του επισκόπου, και μέσω αυτής είδε έναν αληθινό χριστιανό και πίστεψε στην Αλήθεια. Παρόμοιο περιστατικό συνέβη και στον κομμουνιστικό Κινεζικό χώρο.
Αλλά το πιο εντυπωσιακό στον παραπάνω ισχυρισμό είναι ότι τον διατυπώνουν πιστοί άνθρωποι, οι οποίοι θα έπρεπε να γνωρίζουν ότι ακόμα και χωρίς οποιαδήποτε ψηφιακά τσιπ, κάθε χριστιανός παρακολουθείται αδιάκοπα από έναν ειδικό δαίμονα, που συλλέγει «στοιχεία» για αυτόν, και το κάνει αυτό το ασώματο πνεύμα πολύ πιο αποτελεσματικά από οποιοδήποτε υπολογιστικό σύστημα. Ο Αντίχριστος θα συνδεθεί άμεσα με τα δαιμόνια, και το μόνο που μπορεί να τον εμποδίσει να μάθει από αυτά την τοποθεσία ή οποιαδήποτε στοιχεία βιογραφίας ενός χριστιανού είναι η Χάρη του Θεού.
Στις ιδέες του λεγόμενου «αντι-ΑΦΜ-ισμού» φαίνεται ο πειρασμός: η τάση να μετατοπιστεί η προσοχή των Ορθοδόξων από ζητήματα πνευματικής ζωής σύμφωνα με τις εντολές του Χριστού, στον αγώνα να κρύψουν όσο το δυνατόν περισσότερο τη ζωή τους από τα ηλεκτρονικά συστήματα καταγραφής, ξεχνώντας ότι αυτό που μας προστατεύει είναι ο Κύριος και όχι η απουσία υπολογιστικών συστημάτων. Με αυτόν τον τρόπο προκύπτει και η γενική βλάβη της πίστης, και η αντικατάσταση της ουσίας της χριστιανικής ζωής, όπως προειδοποιούσε και ο π. Ιωάννης (Κρεστιάνκιν) και όπως εκφράστηκε πιο έντονα στις σελίδες του «Ρωσικού Κήρυκα» (2000, τεύχη 43-45): «Έρχεται μια τόσο παράξενη εποχή, όταν οι άνθρωποι, χωρίς άλλα αξιώματα προς τον Χριστό, μόνο με την άρνηση των αριθμών θα εισέλθουν στη Βασιλεία των Ουρανών. Και, αντίθετα, όσοι θα δεχθούν τη "σφραγίδα" με σατανικά σύμβολα θα στερηθούν τη σωτηρία, ανεξάρτητα από όλα τα προηγούμενα αξιώματά τους προς την Εκκλησία».
[1] Ο Αρχιμανδρίτης Ιωάννης (Κρεστιάνκιν) έγραφε: «Θυμήσου και κατάλαβε για σένα τη θέληση του Θεού: "Υιέ, δώσε Μου την καρδιά σου" – όχι το διαβατήριο, όχι την συνταξιοδοτική ταυτότητα, όχι την φορολογική κάρτα, αλλά την καρδιά. Γι’ αυτό πρέπει να παρακολουθούμε με άγρυπνη προσοχή και με όλη την επιμέλεια ποιον υπηρετούμε στη ζωή μας και πώς ζούμε… Η αντίστασή μας στον μελλοντικό φόβο είναι μία και μοναδική – η πίστη μας στον Θεό, η ζωή μας κατά την πίστη. Και όλες αυτές οι αναστατώσεις και η αταξία εισέρχονται τόσο έντονα στη ζωή, επειδή δεν υπάρχει ζωντανή πίστη, δεν υπάρχει εμπιστοσύνη στον Θεό… Ζήσε ήρεμα, προσευχήσου στον Θεό και εμπιστεύσου Τον. Ο Κύριος ξέρει πώς να προστατεύσει τα παιδιά Του, αρκεί οι καρδιές μας να είναι πιστές σ’ Αυτόν».
Ο Αρχιμανδρίτης Ηλίας από την Έρημο της Όπτινα έλεγε: «Γιατί χρειάζεται ο Α.Φ.Μ.; Αυτός ο αριθμός μάλλον χρειάζεται για τον υπολογιστή; Επίσης, μάλλον χρειάζεται για να διευκολύνει τη δουλειά της φορολογικής υπηρεσίας; Ποια αμάρτημα υπάρχει εδώ; Δεν υπάρχει αμάρτημα».
[2] https://www.pemptousia.gr/2023/12/agii-theofanis-ke-theodoros-i-grapti-pos-o-ikonomachos-aftokratoras-charaxe-sta-prosopa-tous-iamvikous-stichous/
[3] Όπως επισήμανε ο διάκονος Ανδρέας Κουράεφ, στην Ελλάδα οι πρώτες αναφορές για την ταυτότητα του γραμμωτού κώδικα με τη «σφραγίδα του Αντιχρίστου» προέρχονταν με παραπομπές σε βιβλία της Αμερικανίδας πεντηκοστιανής Μαρί Ρέλφι (στην οποία, κατά τα λεγόμενά της, «το Άγιο Πνεύμα» αποκάλυψε ότι ο γραμμωτός κώδικας περιέχει τον αριθμό 666), ενώ στην Ουκρανία και στη Ρωσία οι αναφορές προέρχονταν από το αφιέρωμα του πεντηκοστιανού Κολ Σάντερσεν, διανθισμένο με χαρισματικές «αποκαλύψεις».
ΠΗΓΗ: Αποσπάσματα εκ του Διάκονου Γεώργιου Βαλερίεβιτς Μαξίμοφ, ''Θεολογική Απάντηση στην «Επιστολή του Επίσκοπου Διομήδη»''.
Mετάφραση και πληκτρολόγηση κειμένου
ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ''ΕΝ ΤΟΥΤΩ ΝΙΚΑ''.

Χαίρετε εν Κυρίω πάντοτε.
ΑπάντησηΔιαγραφή«Βασιζόμενη ακριβώς στην Αγία Γραφή και την Παράδοση, η επαναλαμβανόμενη απόφαση της Συνόδου της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας της 29ης Δεκεμβρίου 2001 καθορίζει αδιαμφισβήτητα θεολογικά:
''Η τεχνολογία δεν μπορεί καθ’ εαυτή να προκαλέσει ανατροπή στα βαθύτερα βάθη της ανθρώπινης ψυχής, οδηγώντας την σε λήθη του Χριστού. Η αντίθετη άποψη αποτελεί δεισιδαιμονία, αντίθετη στη διδασκαλία των Πατέρων...''»
Πράγματι, με τα τεχνολογικά δεδομένα του Δεκεμβρίου του 2001, ίσχυε ό,τι περιγράφεται στην ανακοίνωση. Με τα σημερινά τεχνολογικά δεδομένα, όμως, τι ισχύει;
https://www.bitchute.com/video/Wzl9t3cuytC5
https://www.bitchute.com/video/VeOHEgCyNV4M
https://www.bitchute.com/video/2XbMNuKaoE3t
https://www.bitchute.com/video/YojKuMtuVzx8
Επηρεάζεται ευθέως το αυτεξούσιο του ανθρώπου σε ενδεχόμενη εμφύτευση πλαστών αναμνήσεων ή έλεγχο των σκέψεων; Θα μπορούσε αυτή η τεχνολογική δυνατότητα στα χέρια ενός δαιμονικού καθεστώτος να οδηγήσει στη λήθη του Χριστού;
Σάββας Ν.
Σε χαιρετώ αγαπητέ Σάββα. Στην ανθρώπινη σκέψη υπάρχουν όρια τα οποία έχει βάλει ο ίδιος ο Θεός και ουδείς μπορεί να τα ξεπεράσει. Όσο και να προσπαθεί κανείς να τα ξεπεράσει είναι αδύνατον να το καταφέρει. Άλλο το τι θέλουν να κάνουν και άλλο το τι μπορούν να κάνουν.
ΔιαγραφήΕπίσης μία παράμετρο που κανείς δεν λαμβάνει υπ΄ όψιν είναι ότι ο χριστιανός που έχει την Χάρη του Θεού, δηλαδή τον ίδιο τον Θεό, ουδείς μπορεί να τον επηρεάσει διότι η ίδια η Χάρις τον καλύπτει.
Σημειώνω επίσης ότι δεν έχω καμία αντίρρηση απέναντι σε μία υγιή αντίδραση κατά της επιβολής διαφόρων συστημάτων· η διαφωνία μου έγκειται σε ορισμένες “διαγνώσεις” τύπου: ''χάραγμα'' και τα σχετικά.....
ΔιαγραφήΝα διευκρινίσω κι εγώ με τη σειρά μου ότι δεν πιστεύω πως η παραλαβή του όποιου κρατικού εγγράφου μπορεί να στείλει έναν άνθρωπο στην Κόλαση. Ίσως είναι όμως το ορατό σημείο που δίνει ο Θεός για να καταλάβουμε κάτι που έχει προφητευθεί κι εξελίσσεται αόρατα, όπως για παράδειγμα η συγκέντρωση ασύλληπτα μεγάλης εξουσίας παγκοσμίως σε άνομα χέρια. Δεν ξέρω καν αν έχει νόημα αυτήν την στιγμή η όποια αντίδραση, με δεδομένο το ότι τα πράγματα φαίνεται να έχουν δρομολογηθεί ανεπιστρεπτί. Αν έχετε χρόνο, ρίξτε μία ματιά στα παρακάτω links.
ΑπάντησηΔιαγραφήhttps://youtube.com/shorts/87nAEbwn4lY?si=wlox0Xi9CiMaNXMA
https://mindmatters.ai/2025/01/podcast-guest-claims-he-wont-die-says-were-creating-god-with-ai/
https://www.technologyreview.com/2025/05/05/1116090/bryan-johnson-new-religion-body-is-god/
https://www.wrvo.org/2025-07-11/could-ai-extend-your-life-indefinitely-futurist-ray-kurzweil-thinks-so
https://m.economictimes.com/magazines/panache/can-ai-cure-all-diseases-within-a-decade-nobel-laureate-and-deepmind-ceo-demis-hassabis-shares-bold-vision-for-the-future-of-medicine/articleshow/120494774.cms
https://www.benzinga.com/general/24/05/39044740/probably-none-of-us-will-have-a-job-elon-musk-predicts-massive-job-losses-due-to-ai
Ασχέτως του τι θα επιτρέψει ο Θεός να γίνει, κάποιοι ισχυροί άνθρωποι με πολλά χρήματα τάζουν ένα μέλλον όπου δεν θα αρρωσταίνει κανείς, δεν θα γερνάει κανείς, δεν θα δουλεύει κανείς και δεν θα πεθαίνει κανείς. Ορισμένοι εξ αυτών το δηλώνουν κι ανοιχτά, "δημιουργούμε το Θεό". Ποιος θα μπορούσε να φανταστεί αυτές τις εξελίξεις ακόμη και 20 χρόνια πριν; Πόσο εύκολο θα είναι για το μέσο άνθρωπο σε λίγα χρόνια να αρνηθεί αυτόν τον επίγειο παράδεισο; Πόσο απέχει αυτό το μέλλον από τις αγιογραφικές αναφορές για τον Αντίχριστο που θα επιχειρήσει να εμφανιστεί ως Θεός;
Σάββας Ν.
Συμφωνώ μαζί σας υπό την οπτική που βλέπετε. Ο Αντίχριστος θα χρησιμοποιήσει την όποια τεχνολογία της εποχής που θα έρθει, αυτό είναι δεδομένο.
ΔιαγραφήΟ Αντίχριστος θα είναι η πλήρης απόρριψη του Θεού και η πλήρης θεοποίηση του ανθρώπου.
Αυτή όμως είναι η μία πλευρά της οπτικής αυτών των ζητημάτων. Υπάρχει και μία άλλη οπτική, η οποία είναι και η κύρια, η θεολογική. Την θεολογική δεν την κοιτάζει κανείς, και αυτή λέγει συντόμως με λίγα λόγια, ότι ο Αντίχριστος θα έλθει για τους απολλυμένους, όχι για τους πιστούς χριστιανούς που τηρούν τις εντολές και τον Λόγο του Θεού. Η μέριμνα όλων θα έπρεπε να ήταν κυρίως πνευματική αλλά δυστυχώς δεν είναι. Οπότε οι συνέπειες της μη πνευματικής ζωής θα είναι αυτές, μπορεί και χειρότερες. Οι πιστοί δεν φοβούνται, ούτε ανησυχούν, περιμένουν με χαρά τα γεγονότα αυτά, διότι μαζί με την εμφάνιση του ανόμου, έρχεται και ο Ίδιος ο Κύριος. Οπότε θα πρέπει να αναρωτηθεί κανείς αν συμφέρει να καθυστερούν τα γεγονότα ή όχι. Δεν ήρθαμε σε αυτόν τον κόσμο ούτε για καλοπέραση ούτε για να μείνουμε εδώ. Άλλος είναι ο λόγος, και γι΄ αυτόν τον λόγον εδόθη ο χρόνος σε αυτόν τον υλικό κόσμο για εμάς τους ανθρώπους.
Διαγραφή