— Κάποιοι άνθρωποι αναφέρονται στα λόγια του Αγίου Ιγνατίου (Μπριαντσανίνωφ), όταν λέει ότι η αποστασία επιτρέπεται από τη θεία οικονομία και ότι δεν πρέπει να προσπαθείς να τη σταματήσεις με τη δική σου αδύναμη δύναμη. Πώς συνδέονται τα λόγια του Αγίου Ιγνατίου με τη λειτουργία της αποστολής;

Γιούρι Μαξίμοφ: Εδώ μιλάμε για εκείνους που έχουν κάνει την επιλογή τους· αν έχουν κάνει επιλογή, δεν μπορείς να κάνεις τίποτα γι’ αυτούς. Αν κάποιος δεν θέλει να ακούσει για τον Θεό τώρα, και εσύ επιμένεις, δεν θα γίνει ορθόδοξος· απλώς θα αρχίσει να σε μισεί. Και αυτό δεν μπορείς να το αλλάξεις. Αλλά αν κάποιος επιθυμεί να μάθει την αλήθεια, τότε μπορείς να αλλάξεις πολλά.

Πατέρας Δανιήλ: Θα πρόσθετα το εξής. Είναι πολύ σημαντικό να το θυμούνται οι ιεραπόστολοι. Πολλή ενέργεια δαπανάται για να σταματήσουμε την αποστασία, αλλά δεν ξοδεύεται τόση ενέργεια για να σωθούν οι άνθρωποι. Πράγματι, είναι αδύνατο να σταματήσεις την αποστασία. Η αποστασία, η επανάσταση της ανθρωπότητας εναντίον του Θεού, είναι ασταμάτητη. Αυτό είναι αλήθεια. Αλλά θυμηθείτε πως οι πρώτοι χριστιανοί δεν πολεμούσαν την ειδωλολατρική αμαρτία, ούτε την πορνεία των ειδωλολατρών. Οι πρώτοι χριστιανοί δεν πολέμησαν ούτε τους μονομάχους, αλλά έσωζαν τους ειδωλολάτρες. Τους συγκέντρωναν, τους μιλούσαν πως δεν πρέπει να προσκυνάνε τα είδωλα, αλλά να προσκυνάνε τον Έναν Αληθινό Θεό. Και τότε, όταν οι ειδωλολάτρες γίνονταν χριστιανοί, εγκατέλειπαν την πορνεία, τις μονομαχίες και τα λοιπά. Μετά, όταν έγιναν πολλοί, απαγορεύτηκαν η πορνεία και οι μονομαχίες. Εμείς όμως τα έχουμε αναποδογυρίσει. Εμείς παλεύουμε με κάτι που δεν μπορεί να νικηθεί, και αγνοούμε αυτούς που μπορούν να σωθούν. Αυτό είναι λάθος. Και ο Άγιος Ιγνάτιος έχει απόλυτο δίκιο όταν λέει να μην ασχολούμαστε με αυτό. Να μην παλεύουμε με αυτό που δεν μπορεί να αλλάξει. Αλλά μπορούμε να σώσουμε όσους θέλουν. Αυτό είναι πολύ σημαντικό. Επειδή τόση ενέργεια, που σπαταλιέται εδώ στη Ρωσία για τη μάχη με τον άμοιρο ΑΦΜ και τα διαβατήρια. Αν αυτή την ενέργεια την είχαν ξοδέψει για τη διάδοση της Ορθοδοξίας στους Μουσουλμάνους, η Ρωσία θα ήταν αλλιώς, καταλαβαίνεις;

— Η επόμενη ερώτηση αφορά τους σύγχρονους πειρασμούς στη δική μας χώρα. Στη Σερβία άρχισαν να εισάγονται βιομετρικά διαβατήρια, και υπάρχει σκανδαλισμός ανάμεσα στους ανθρώπους της Εκκλησίας, οι οποίοι νομίζουν ότι με την αποδοχή του νέου διαβατηρίου αρνείται κανείς τον Χριστό και δέχεται τη σφραγίδα του Αντιχρίστου.

Γιούρι Μαξίμοφ: Αυτό είναι μια δαιμονική πλάνη και μία από τις παραδοσιακές παγίδες του διαβόλου. Αυτό φαίνεται εύκολα μέσα από την ιστορία της Ρωσίας. Όταν πρόσφατα αντικαταστάθηκαν τα σοβιετικού τύπου διαβατήρια με τα ρωσικού τύπου διαβατήρια, υπήρχαν άνθρωποι που έλεγαν: «Όποιος αποδέχεται τα ρωσικά διαβατήρια, δεν είναι πλέον χριστιανός και τίποτα δεν μπορεί να τον σώσει· δεν πρέπει να παίρνουμε τα νέα διαβατήρια, είναι από τον Αντίχριστο, πρέπει να κρατάμε τα παλιά, τα σοβιετικά, τα καλά διαβατήρια». Όμως, σαράντα και πλέον χρόνια πριν, όταν τα «καλά» αυτά σοβιετικά διαβατήρια καθιερώνονταν ευρέως σε όλη τη χώρα, οι ίδιοι άνθρωποι έλεγαν ακριβώς το ίδιο πράγμα: ότι είναι από τον Αντίχριστο και δεν πρέπει να τα αποδεχόμαστε. Και ακόμη πιο πριν, πριν από την επανάσταση, επί τσάρου, υπήρχαν άνθρωποι που έλεγαν τα ίδια, ότι δηλαδή δεν πρέπει να αποδεχόμαστε τα τσαρικά διαβατήρια, γιατί είναι από τον Αντίχριστο.

Πάτερας Δανιήλ: Ο Άγιος Δημήτριος του Ροστόφ έγραφε ότι τον 18ο αιώνα, όταν εμφανίστηκαν τα πρώτα διαβατήρια και τα πρώτα χάρτινα χρήματα, υπήρχαν κάποιοι που υποστήριζαν πως αυτά είναι η σφραγίδα του Αντίχριστου.

Γιούρι Μαξίμοφ: Ποιο είναι το νόημα αυτής της παγίδας; Το νόημα είναι να κάνει τον άνθρωπο να μη βλέπει στον Χριστό, αλλά σε κάποια εξωτερικά πράγματα — ένα διαβατήριο, μια κάρτα, κάποιον γραμμωτό κώδικα.
Μα δεν μπορεί ένας άνθρωπος να υπηρετεί δύο κυρίους. Έτσι, καταλήγουμε στο να μη βλέπουμε αν είμαστε με τον Χριστό ή όχι, αν τηρούμε τις εντολές Του ή όχι, αν κρατάμε την πίστη του Χριστού ή όχι, αλλά να κοιτάμε αν πήραμε ή όχι το διαβατήριο, αν υπάρχει γραμμωτός κώδικας πάνω στη συσκευασία ή όχι. Δηλαδή, οι άνθρωποι παύουν να βλέπουν την ουσία και αποσπώνται.

— Οι άνθρωποι που έχουν τέτοιες απόψεις για τα νέα διαβατήρια και τα παρόμοια, παραπέμπουν στα λόγια γερόντων, του Παϊσίου του Αγιορείτη και κάποιων άλλων, για τους οποίους εγώ δεν γνωρίζω τίποτα, πέρα από όσα είναι γραμμένα στο διαδίκτυο. Πώς πρέπει να το αντιμετωπίζουμε αυτό;

Πάτερας Δανιήλ: Γνωρίζουμε ότι ακόμη και οι Άγιοι Πατέρες έκαναν λάθη, όταν δίδασκαν αντίθετα προς τη διδασκαλία της Ιερής Παραδόσεως. Όπως έλεγε ο άγιος Βικέντιος της Λερίνης, Ιερά Παράδοση είναι: «Ο,τι πανταχού και υπό πάντων επιστεύθη»Εντούτοις, η διδασκαλία περί σφραγίδας ως κάποιου εξωτερικού μέσου ή προ-σφραγίδας — στη Ρωσία επινοήθηκε κι αυτός ο όρος — είναι κάτι που εμφανίστηκε μόνο στις μέρες μας. Δεν υπήρχε κάτι τέτοιο παλαιότερα. Το θέμα είναι ότι αυτή η άποψη είναι λανθασμένη ακόμη και από θεολογικής πλευράς. Ο Γιούρι Βαλέριεβιτς μίλησε για την πνευματική της διάσταση, ενώ εγώ θα μιλήσω για τη θεολογική. Για εμάς το κύριο ζήτημα είναι η Διαθήκη του ανθρώπου με τον Χριστό. Είμαστε σε συμβόλαιο με τον Θεό, και ο Θεός μαζί μας. Και όπως είπε ο Κύριος: «Κανείς δεν μπορεί να σας αρπάξει από το χέρι του Πατέρα». Διότι ο Πατέρας μας είναι ανώτερος από όλους. Ακόμα και η ίδια η σφραγίδα του Αντιχρίστου, που περιγράφεται στην Αποκάλυψη, στο δέκατο τρίτο κεφάλαιο, κατά την ερμηνεία των Πατέρων της Εκκλησίας — του αγίου Ιππολύτου Ρώμης, του αγίου Ανδρέα Καισαρείας, του αγίου Ειρηναίου Λουγδούνου (Λυώνος) — είναι κατά βάση ζήτημα προσωπικής συμφωνίας με τον Αντίχριστο. Είναι κι αυτό μία διαθήκη, απλώς άλλη. Δεν είναι τυχαίο που ο άγιος Ανδρέας Καισαρείας λέει ότι όπως εμείς λαμβάνουμε τη σφραγίδα του Αγίου Πνεύματος στο μυστήριο του Χρίσματος, έτσι κι εκείνος θα δώσει μια κακή, ακάθαρτη σφραγίδα.
Και εδώ δεν είναι θέμα τεχνικών μέσων· είναι λάθος τρόπος σκέψης. Η σφραγίδα μπορεί να μπει και με ένα απλό στυλό, με οτιδήποτε. Διότι η ουσία αυτής της σφραγίδας δεν είναι τα τεχνικά μέσα, αλλά το ότι ο άνθρωπος εκούσια περνά στην πλευρά του εχθρού. Αυτό είναι το σημαντικό!
Πολλοί νομίζουν, για κάποιο λόγο, ότι ο Αντίχριστος δεν θα μπορεί να αναγνωρίσει έναν άνθρωπο χωρίς τη σφραγίδα. Όμως στον Αντίχριστο θα κατοικεί ο σατανάς, όπως λέγεται στην προς Θεσσαλονικείς Επιστολή, ότι θα ενεργεί «κατ’ ἐνέργειαν τοῦ σατανᾶ», και στον σατανά υποτάσσονται όλα τα πονηρά πνεύματα. Τα πονηρά πνεύματα μάς παρακολουθούν συνεχώς και ήδη έχουν "φάκελο" για τον καθέναν μας. Όπως περιγράφεται στα τελώνια της μακαρίας Θεοδώρας, καταγράφουν κάθε κακό έργο που έχουμε κάνει. Θα είναι, άραγε, δύσκολο για τον Αντίχριστο να καλέσει ένα πνεύμα και να ρωτήσει πού βρίσκεται κάποιος; Όχι, πολύ εύκολα θα το κάνει αυτό. Δεν θα χρειαστεί να μας κυνηγάει για να το μάθει.
Αυτό που έχει σημασία για τον Αντίχριστο δεν είναι το πού βρίσκεται κάποιος, τι κάνει ή με τι εμπορεύεται. Σημασία θα έχει αν ο άνθρωπος έχει συνάψει μαζί του συμφωνία. Αν έχει μπει σε συμμαχία μαζί του.
Και θα εκβιάζει μέσω της πείνας· γι’ αυτό και η απαγόρευση στο εμπόριο. Και η αρχή του θα είναι απλή: 
αν δεν με προσκυνήσεις, θα σε αφήσω να πεθάνεις από την πείνα. Αυτή είναι όλη η λογική του, καταλαβαίνετε;
Σε εμάς εδώ συνέβη μια 
παραχάραξη, και μάλιστα την παραχάραξη αυτή την έκαναν οι αιρετικοί. Οι ιδέες ότι ο ΑΦΜ, τα βιομετρικά διαβατήρια και γενικά τα διαβατήρια είναι η σφραγίδα του Αντιχρίστου, προέρχονται ακόμη και από σχισματικούς κύκλους. Συγκεκριμένα για τον ΑΦΜ, αυτή η ιδέα ήρθε από τους Αντβεντιστές της Έβδομης Ημέρας. Την δεκαετία του 1970, μία από τις γυναίκες κήρυκές τους είπε ότι είδε κάποιο «όραμα», όπου κάποιο πνεύμα της αποκάλυψε ότι αυτό είναι η σφραγίδα του Αντιχρίστου. Καταλαβαίνετε από τι θολή πηγή προέρχεται όλο αυτό στην πραγματικότητα; Και για ποιον λόγο ο σατανάς διαδίδει όλα αυτά; Όταν θα εμφανιστεί ο πραγματικός Αντίχριστος, όλοι αυτοί οι άνθρωποι που φοβούνται να λάβουν τη σφραγίδα, θα τη λάβουν πολύ εύκολα. Γιατί θα την αναζητούν εκεί που δεν είναι. Θα την αναζητούν σε τεχνικά μέσα, που ο Αντίχριστος δεν τα έχει ανάγκη. Ο διάβολος θέλει να συνηθίσει τους ανθρώπους έτσι, ώστε όταν έρθει ο πραγματικός εχθρός, να μην τον φοβούνται πια.

Και ο άγιος Ιππόλυτος λέει το εξής:

«Τι θα λέει ο άνθρωπος όταν θα λαμβάνει τη σφραγίδα του Αντιχρίστου; Θα λέει: Αποτάσσομαι τον Θεό, τον Δημιουργό του ουρανού και της γης, τον Μονογενή Υιό Του, τον Ιησού Χριστό, το Άγιο Πνεύμα, την Αγία Εκκλησία και παραδίδομαι σε σένα».

Βλέπετε; Ο άγιος Ιππόλυτος είχε δίκιο. Το κύριο πράγμα που ζητά σήμερα ο Αντίχριστος είναι η άρνηση του Δημιουργού της κτίσεως. Η θεωρία της εξέλιξης, δεν είναι άραγε προετοιμασία για τον Αντίχριστο; Φυσικά και είναι προετοιμασία — ειδικά η θεϊστική εξέλιξη. Όταν λένε ότι ο Θεός δημιούργησε μέσω του κακού και του θανάτου, αυτό οδηγεί κατευθείαν στον Αντίχριστο. Όταν υποστηρίζεται ότι ο Χριστός δεν είναι ο μόνος δρόμος προς τον Θεό, αυτό είναι ο δρόμος του Αντιχρίστου.
Όταν λένε ότι υπάρχει σωτηρία και έξω από την Εκκλησία, και αυτό είναι δρόμος προς τον Αντίχριστο. Όταν λένε ότι πρέπει να οικοδομήσουμε τη ζωή μας εδώ στη γη, όπως λέει και ο Απόστολος Παύλος: Όταν θα λένε "ειρήνη και ασφάλεια", τότε θα έρθει επάνω τους αιφνίδια καταστροφή — και αυτός είναι δρόμος του Αντίχριστου. Ο δρόμος προς τον Αντίχριστο είναι ιδεολογικόςόχι τεχνολογικός. Ιδού λοιπόν τι πραγματικά συμβαίνει: μια δαιμονική παραχάραξη. Αντικαθιστούν το πνευματικό πρόβλημα της συμφωνίας με τον εχθρό, με τεχνικά μέσα. Και θα πω το εξής: πνευματικά, πολλοί άνθρωποι έχουν ήδη αποδεχθεί τις ιδέες του Αντιχρίστου. Η ιδέα ότι υπάρχει ένας Θεός αλλά πολλοί δρόμοι προς Αυτόν, είναι ιδέα του Αντιχρίστου. Αλλά κανείς δεν γράφει κατά αυτών των ιδεών. Κανείς δεν αγωνίζεται εναντίον τους. Αντίθετα, αγωνίζονται κατά πραγμάτων που είναι ξεπερασμένα εδώ και καιρόΘυμάστε τον μύθο ότι τάχα υπάρχει ένας υπολογιστής με το όνομα «θηρίο» στις Βρυξέλλες;
Μα, συγγνώμη, αυτός ο υπολογιστής του 1976 έχει λιγότερη ισχύ από τη συσκευή που κρατάτε τώρα στα χέρια σας. Κι όμως, με αυτά τα παρωχημένα φοβίζουν ακόμη τον κόσμο. Αυτό είναι παραφροσύνη ανθρώπων που έχουν πέσει σε πλάνη (πλάνη πνευματική). Και υπάρχει ένα πολύ απλό σημάδι γι’ αυτό: παρατηρήστε· όσο περισσότερο ασχολείται κάποιος με τον αγώνα κατά του ΑΦΜ ή των βιομετρικών διαβατηρίωντόσο πιο ανήσυχος και επιθετικός γίνεται. Γίνεται ευερέθιστος, οργισμένος, επιθετικός. Είναι αυτό καρπός του Αγίου Πνεύματος; Είναι το Άγιο Πνεύμα Θεός ταραχής; Όπως λέει και ο Απόστολος Παύλος, ο Θεός μας δεν είναι Θεός ταραχής, αλλά ειρήνης. Κι εγώ προσωπικά δεν έχω δει ούτε έναν ήρεμο και ειρηνικό άνθρωπο που να ασχολείται ενεργά με τον αγώνα κατά του ΑΦΜ. Όλοι είναι υστερικοί.
Είχαμε έναν σεβαστό αρχιμανδρίτη σε ένα μεγάλο μοναστήρι — δεν θα πω το όνομά του για να μην τον ντροπιάσω. Αυτός πολεμούσε πολύ έντονα το ΑΦΜ και τελικά 
τρελάθηκεΚυριολεκτικά τρελάθηκε: έτρεχε γυμνός στο μοναστήρι, φώναζε παράλογα πράγματα, και κατέληξε στο ψυχιατρείο. Αυτό είναι πνευματικό σκοτάδι που κατέστρεψε τελείως τον άνθρωπο. Έχουμε ανθρώπους που έφυγαν να ζήσουν σε σπηλιές. Θυμάστε την περίπτωση της Πένζας; Όλα αυτά είναι αποτελέσματα της ίδιας πλάνης. Είναι από τον Θεό αυτό; Όχι, είναι από τον σατανά. Και είναι από τον σατανά, ακριβώς επειδή ο διάβολος θέλει να θολώσει το μυαλό των ανθρώπων. Τους θόλωσε τόσο, που ξέχασαν τον Χριστό και θυμούνται μόνο τον διάβολο. Είπατε πριν για τον γέροντα Παΐσιο, και θυμήθηκα μια ιστορία από πρώτο χέρι. Τη δεκαετία του 1980 κάποιοι προσκυνητές πήγαν στον γέροντα Παΐσιο τον Αγιορείτη και άρχισαν να τον ρωτούν: «Πότε θα έρθει ο Αντίχριστος;» Και αυτός τους ρώτησε: «Μα τι, τον περιμένετε με τόση ανυπομονησία;»

 



ΠΗΓΗ: Aποσπάσματα εκ του βιβλίου:
 ''Σερβικές συζητήσεις'' Γιούρι Μαξίμοφ, Δανιήλ Σισόγιεφ, εκδ. 2010.
 Μετάφραση από το ρώσικο κείμενο, ιστολόγιο ''ΕΝ ΤΟΥΤΩ ΝΙΚΑ''





ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ




 

 

 

 

 

0 Σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
Top