Ὁ κάθε ἕνας ἂς μείνῃ εἰς
τὴν κατάστασιν ποὺ ἦτο, ὅταν ἐκλήθη εἰς τὴν πίστιν. Ἤσουν δοῦλος, ὅταν ἐκλήθης
εἰς τὴν πίστιν, μὴ σὲ μέλῃ γιὰ τὴν κατάστασιν αὐτὴν τῆς δουλείας». Αὐτά,
λέγει, δὲν ὠφελοῦν καθόλου εἰς τὴν πίστιν μὴ λοιπὸν φιλονεικῆς καὶ μὴ ἀναστατώνεσαι,
διότι ἡ πίστις τὰ ἐξέβαλεν ὅλα αὐτά.
«Κάθε ἕνας ἂς μένῃ εἰς τὴν κατάστασιν ποὺ ἦτο, ὅταν ἐκλήθη εἰς τὴν πίστιν».
Εκλήθης εἰς τὴν πίστιν ἔχων ἄπιστον γυναῖκα; ἔχε την μὴ ἐκδιώκης τὴν γυναῖκα
σου λόγῳ τῆς πίστεώς σου. Ἐκλήθης εἰς τὴν πίστιν, ἐνῷ ἤσουν δοῦλος; μὴ σὲ νοιάζῃ
̇ μένε δοῦλος. Εκλήθης εἰς τὴν πίστιν ἀπερίτμητος; μένε ἀπερίτμητος. Επίστευσες,
ἀφοῦ εἶχες ὑποστῆ περιτομήν; μένε μὲ τὴν περιτομήν αὐτὸ δηλαδή σημαίνει τὸ
«Οπως καθώρισεν ὁ Θεὸς τὴν ζωὴν τοῦ καθενός». Αὐτὰ δηλαδὴ δὲν εἶναι κωλύματα διὰ
τὴν εὐσέβειαν. Σύ ἐκλήθης εἰς τὴν πίστιν, ἐνῷ ἤσουν δοῦλος, ἄλλος ἔχων γυναῖκα ἄπιστον,
ἄλλος ἀφοῦ εἶχεν ἤδη ὑποστῆ περιτομήν. Πώ, πώ ποῦ ἔθεσε τὴν δουλείαν! Όπως ἀκριβῶς
δὲν ὠφελεῖ καθόλου ἡ περιτομὴ οὔτε βλάπτει ἡ ἔλλειψις περιτομῆς, ἔτσι οὔτε
βλάπτει ἡ δουλεία οὔτε ὠφελεῖ ἡ ἐλευθερία.
Καὶ διὰ νὰ καταδείξῃ τοῦτο μὲ μεγαλυτέραν σαφήνειαν, λέγει «Ἀλλὰ καὶ ἂν ἠμπορῆς
νὰ γίνης ἐλεύθερος, χρησιμοποίησε περισσότερον τὴν δουλείαν», δηλαδὴ νὰ εἶσαι
περισσότερον δοῦλος. Καὶ διατί τέλος πάντων αὐτὸν ποὺ δύναται νὰ ἐλευθερωθῇ τὸν
συμβουλεύει νὰ μείνῃ δοῦλος; Διότι θέλει νὰ δείξῃ ὅτι καθόλου δὲν βλάπτει ἡ
δουλεία, ἀλλ ̓ ὠφελεῖ μάλιστα. Καὶ γνωρίζω μὲν ὅτι μερικοὶ ἰσχυρίζονται ὅτι τὸ
«χρησιμοποίησε περισσότερον» τὸ εἶπε περὶ ἐλευθερίας, ὑποστηρίζοντες ὅτι
σημαίνει, ἐὰν ἡμπορῆς νὰ ἐλευθερωθῇς, ἐλευθερώσου. Ἐὰν ὑπαινίσσετο τοῦτο, ὁ
λόγος αὐτὸς θὰ ἦτο πολὺ ἀντίθετος εἰς τὸν τρόπον σκέψεως τοῦ Παύλου διότι τὴν
στιγμὴν κατὰ τὴν ὁποίαν παρηγορεῖ τὸν δοῦλον καὶ τοῦ ἀποδεικνύει ὅτι δὲν εἶναι
καθόλου ἀδικημένος, δὲν θὰ τὸν προέτρεπε νὰ γίνῃ ἐλεύθερος διότι ἴσως κάποιος θὰ
τοῦ ἔλεγε· Τί λοιπόν, ἂν δὲν ἠμπορῶ νὰ ἐλευθερωθῶ; ἔχω ἀδικηθῆ καὶ εὑρίσκομαι εἰς
μειονεκτικὴν θέσιν; Δὲν λέγει λοιπὸν τοῦτο, ἀλλ ̓ ἐκεῖνο ποὺ εἶπα προηγουμένως,
θέλων νὰ δείξῃ ὅτι δὲν κερδίζει τίποτε περισσότερον αὐτὸς ποὺ γίνεται ἐλεύθερος,
καὶ ἑπομένως, λέγει, καὶ ἂν ἀκόμη ἐξαρτᾶται ἀπὸ ἐσένα νὰ ἐλευθερωθῇς, μᾶλλον
μένε ὡς δοῦλος.
Κατόπιν προσθέτει καὶ τὴν αἰτιολογίαν «Διότι ἐκεῖνος ποὺ ἐκλήθη ἀπὸ τὸν Κύριον,
ὅταν ἦτο δοῦλος, εἶναι τώρα ἀπελεύθερος τοῦ Κυρίου· ὁμοίως, καὶ ἐκεῖνος ποὺ ἐκλήθη,
ὅταν ἦτο ἐλεύθερος, εἶναι δοῦλος τοῦ Χριστοῦ». Δηλαδὴ μεταξὺ τῶν Χριστιανῶν, λέγει,
καὶ οἱ δύο εἶναι ἴσοι, διότι ὁμοίως καὶ σὺ εἶσαι δοῦλος τοῦ Χριστοῦ, παρομοίως
καὶ ὁ κύριός σου. Πῶς λοιπὸν ὁ δοῦλος ἔγινεν ἀπελεύθερος;". Διότι, ἐνῷ
παραμένεις δοῦλος, σὲ ἠλευθέρωσεν ὄχι μόνον ἀπὸ τὴν ἁμαρτίαν ἀλλὰ καὶ ἀπὸ τὴν ἐξωτερικὴν
δουλείαν. Δὲν ἀφήνει δηλαδὴ δοῦλον τὸν δοῦλον, οὔτε κανένα ἄνθρωπον νὰ μένῃ εἰς
δουλείαν τοῦτο εἶναι τὸ ἀξιοθαύμαστον. Καὶ πῶς ὁ δοῦλος εἶναι ἐλεύθερος, ἐνῷ παραμένει
δοῦλος; Οταν εἶναι ἀπηλλαγμένος ἀπὸ τὰ πάθη καὶ τὰ νοσήματα τῆς ψυχῆς, ὅταν
περιφρονῇ τὰ χρήματα καὶ τὴν ὀργὴν καὶ τὰ ἄλλα παρόμοια πάθη.
«Εχετε ἀγορασθῆ μὲ τίμημα, μὴ γίνεσθε δοῦλοι ἀνθρώπων». Ὁ λόγος αὐτὸς δὲν ἔχει
λεχθῆ πρὸς τοὺς δούλους μόνον ἀλλὰ καὶ πρὸς τοὺς ἐλευθέρους· διότι εἶναι δυνατὸν
καὶ ἕνας δοῦλος νὰ μὴ εἶναι δοῦλος ἀλλὰ καὶ ἕνας ἐλεύθερος νὰ εἶναι δοῦλος. Και
πῶς ὁ δοῦλος δὲν εἶναι δοῦλος; Ὅταν ὅλα τὰ κάμνῃ διὰ τὸν Θεόν, ὅταν δὲν ὑποκρίνεται
καὶ οὔτε πράττη κάτι, διὰ νὰ τὸν ἴδουν οἱ ἄνθρωποι, πρᾶγμα τὸ ὁποῖον εἶναι δουλεία·
δηλαδή, ἐνῷ εἶναι δοῦλος ἀνθρώπων, εἶναι ἐλεύθερος. Ἢ πῶς πάλιν κάποιος, ἐνῷ εἶναι
ἐλεύθερος, γίνεται δοῦλος; Οταν κάμνῃ εἰς τοὺς ἀνθρώπους κάτι πονηρὸν ἢ ἀπὸ τὴν
γαστριμαργίαν του ἢ ἀπὸ τὴν ἐπιθυμίαν του νὰ αποκτήσῃ χρήματα ἢ δύναμιν αὐτὸς ὁ
ἄνθρωπος εἶναι ὁ ἀθλιώτερος δοῦλος, ἔστω καὶ ἂν εἶναι ἐλεύθερος.
Πρόσεξε τὰ ἑξῆς δύο παραδείγματα: Ὁ Ἰωσὴφ ἦτο δοῦλος ἀλλὰ δὲν ἦτο δοῦλος ἀνθρώπων,
διὰ τοῦτο καὶ μέσα εἰς τὴν δουλείαν του ἦτο ὁ πλέον ἐλεύθερος ἐξ ὅλων τῶν ἐλευθέρων.
Δὲν ὑπεχώρησε λοιπὸν εἰς τὴν κυρίαν του εἰς ὅ,τι ἐκείνη ὡς δούλη ἠθέλησεν. Αφ'
ἑτέρου ἐκείνη ἦτο ἐλευθέρα, καὶ ὅμως ἦτο ἡ ἀθλιεστέρα ὅλων τῶν δούλων, μὲ τὸ νὰ
κολακεύῃ καὶ νὰ παρακαλῇ τὸν ὑπηρέτην της ἀλλὰ δὲν ἔπεισε τὸν ἐλεύθερον ἐκεῖνον
νὰ κάμῃ ὅ,τι δὲν ἤθελε νὰ κάμη. Επομένως ἐκείνη ἡ κατάστασις δὲν ἦτο δουλεία, ἀλλ
̓ ἐλευθερία τοῦ ὑψίστου βαθμοῦ. Διότι κατὰ τί ἠμποδίσθη ἐκεῖνος ἀπὸ τὴν
δουλείαν εἰς τὴν ἄσκησιν τῆς ἀρετῆς; Ας τὸ ἀκούσουν δοῦλοι καὶ ἐλεύθεροι. Ποῖος
ἦτο ὁ δοῦλος; Αὐτὸς ποὺ τὸν ἤθελεν ἐπίμονα ἢ αὐτὴ ποὺ τὸν ἤθελεν; αὐτὴ ποὺ
παρακαλοῦσε ἢ αὐτὸς ποὺ κατεφρόνει αὐτὴν ποὺ τὸν ἱκέτευε; Διότι πράγματι ὁ Θεός
καθώρισε κανόνας συμπεριφορᾶς τῶν δούλων καὶ ἔχει νομοθετήσει μέχρι τοῦ πρέπει
νὰ τοὺς τηροῦν καὶ δὲν πρέπει νὰ τοὺς ὑπερβαίνουν. Οταν δηλαδὴ ὁ κύριος δὲν
διατάσσῃ τίποτε ἀπὸ ὅσα δὲν θέλει ὁ Θεός, πρέπει ὁ δοῦλος νὰ ἀκολουθῇ καὶ νὰ ὑπακούῃ.
Αν όμως προχωρήσης περισσότερον, καὶ ἂν ἀκόμη εἶσαι ἐλεύθερος, ἔγινες δοῦλος.
Αὐτὸ ἀκριβῶς ὑπαινίσσεται λέγων «Μὴ γίνεσθε δοῦλοι ἀνθρώπων». Αν ὅμως δὲν εἶναι
τοῦτο, ἀλλὰ προέτρεψε τοὺς δούλους νὰ ἐγκαταλείπουν τοὺς κυρίους των καὶ νὰ ἀγωνίζωνται
νὰ γίνωνται ἐλεύθεροι, πῶς συνεβούλευε λέγων «Καθένας ἂς μένῃ εἰς τὴν
κατάστασιν ποὺ ἦτο, ὅταν ἐκλήθη εἰς τὴν πίστιν» «Ὄσοι εἶναι ὑπὸ τὸν ζυγὸν τῆς
δουλείας, ἂς θεωροῦν τοὺς κυρίους των ἀξίους πάσης τιμῆς· καὶ ὅσοι ἔχουν
κυρίους πιστοὺς ἂς μὴ τοὺς περιφρονοῦν μὲ τὴν πρόφασιν ὅτι εἶναι ἀδελφοὶ αὐτοὶ
ποὺ ὠφελοῦνται ἀπὸ τὴν ὑπηρεσίαν των. Καὶ εἰς τὰς ἐπιστολάς του πρὸς τοὺς Ἐφεσίους
καὶ τοὺς Κολοσσαεῖς τὰ ἴδια παραγγέλλει και νομοθετεί.
Εἶναι λοιπόν φανερὸν ὅτι δὲν καταδικάζει τὴν ἰδίαν τὴν δουλείαν ἀλλὰ τὴν κακήν δουλείαν,
εἰς τὴν ὁποίαν περιπίπτουν καὶ οἱ ἐλεύθεροι: καὶ ἡ ὁποία εἶναι ἡ βαρύτερη ἀκόμη
καὶ διὰ τοὺς ἐλευθέρους. Τί ὠφελήθησαν, ἀλήθεια, οἱ ἀδελφοὶ τοῦ Ἰωσὴφ ποὺ ἦσαν ἐλεύθεροι;
Δὲν ἦσαν οἱ ἀθλιώτεροι δοῦλοι, ἐφ ̓ ὅσον ἐψεύδοντο καὶ πρὸς τὸν πατέρα των καὶ
πρὸς τοὺς ἐμπόρους καὶ πρὸς τὸν ἀδελφόν των; Ὁ ἐλεύθερος ἄνθρωπος δὲν εἶναι
τέτοιος ἀλλὰ λέγει τὴν ἀλήθειαν παντοῦ καὶ εἰς ὅλας τὰς περιπτώσεις· καὶ τίποτε
δὲν ἠμπόρεσε νὰ τὸν ὑποδουλώσῃ, οὔτε δεσμὰ οὔτε δουλεία οὔτε ὁ ἔρωτας τῆς
κυρίας του οὔτε ὅτι ἔζη εἰς ξένον τόπον, ἀλλὰ παντοῦ παρέμενεν ἐλεύθερος. Τοῦτο
λοιπὸν εἶναι πραγματικὴ ἐλευθερία, ὅταν κανεὶς καὶ ὡς δοῦλος διαλάμπη.
Τέτοιος εἶναι ὁ Χριστιανισμός· εἰς τοὺς δούλους, ἐνῷ παραμένουν δοῦλοι, χαρίζει
ἐλευθερίαν. Καὶ ὅμως ἀκριβῶς τὸ ἐκ φύσεως άτρωτον σῶμα τότε ἀποδεικνύεται ἄτρωτον,
ὅταν δεχθῇ βέλος καὶ δὲν πάθῃ κανὲνα κακόν, ἔτσι καὶ ὁ πράγματι ἐλεύθερος τότε
φαίνεται, ὅταν δὲν γίνῃ δοῦλος ἀκόμη καὶ ὅταν ἔχῃ κυρίους. Διὰ τοῦτο
συμβουλεύει τὸν δοῦλον νὰ παραμένῃ δοῦλος. Ἐὰν ὅμως δὲν εἶναι δυνατὸν ἕνας δοῦλος
νὰ εἶναι Χριστιανὸς ὅπως πρέπει νὰ εἶναι, οἱ Ἐθνικοὶ θὰ κατηγοροῦν τὴν πίστιν
διὰ πολλὴν ἀδυναμίαν ἂν όμως μάθουν ὅτι ἡ δουλεία δὲν βλάπτει καθόλου τὴν εὐσέβειαν,
θὰ θαυμάσουν το κήρυγμα. Διότι ἐὰν δὲν μᾶς βλάπτῃ ὁ θάνατος οὔτε τὸ μαστίγωμα οὔτε
τὰ δεσμά, πολύ περισσότερον δὲν μᾶς βλάπτει ἡ δουλεία. Πῦρ καὶ σίδηρος καὶ
μυρίαι τυραννίδες καὶ νόσοι και πενίαι και θηρία και μύρια φοβερώτερα τούτων δὲν
ἔβλαψαν τοὺς πιστούς, ἀλλὰ καὶ δυνατωτέρους τοὺς ἔκαναν καὶ πῶς θὰ ἠμπορέσῃ νὰ
τοὺς βλάψῃ ἡ δουλεία;
Αὐτὴ ἡ δουλεία, ἀγαπητέ, δὲν βλάπτει, ἀλλ ̓ ἡ φυσική δουλεία, ἡ δουλεία τῆς ἁμαρτίας.
Καὶ ἂν δὲν εἶσαι δοῦλος αὐτῆς τῆς δουλείας, νὰ ἔχῃς θάρρος καὶ νὰ εὐφραίνεσαι
κανεὶς δὲν θὰ ἤμπορέσῃ εἰς τίποτε νὰ σὲ ἀδικήσῃ, ἐφ ̓ ὅσον ἔχεις ἀδούλωτον τὸ ἦθος
σου ἂν ὅμως εἶσαι δοῦλος αὐτῆς τῆς δουλείας, καὶ ἂν ἀκόμη εἶσαι μυριάκις ἐλεύθερος,
κανένα ὄφελος δὲν ἔχεις ἀπὸ τὴν ἐλευθερίαν σου. Διότι, εἰπέ μου, τί τὸ ὄφελος, ὅταν,
δὲν εἶσαι μὲν δοῦλος ἀνθρώπου, ὑποδουλώνῃς ὅμως τὸν ἑαυτόν σου εἰς τὰ πάθη; Οἱ
μὲν ἄνθρωποι γνωρίζουν πολλάκις καὶ νὰ λυποῦνται, ἐκεῖνοι ὅμως οἱ ἐξουσιασταί οὐδέποτε
χορταίνουν μὲ τὴν ἀπώλειάν σου.
Τί ἔπαθε λοιπὸν ἀπὸ τὴν κυρίαν του ὁ Ἰωσὴφ ἀνάλογον μὲ ἐκεῖνο
ποὺ ἔπαθεν ἐκείνη ἀπὸ τὴν ἐπιθυμίαν της; Αὐτὸς μὲν δὲν ἔκαμεν ὅσα ἐκείνη ἠθέλησε
νὰ τοῦ ἐπιβάλῃ ἐκείνη ὄμως ἔκαμεν ὅλα ὅσα τὴν διέταξεν ἡ κυρία της, ἐννοῶ τὴν ἀσέλγειαν
καὶ δὲν ἐσταμάτησε παρὰ μόνον ἀφοῦ τὴν ἐξηυτέλισε. Πρόσεξε πόσον αἰσχρά, πόσον σκληρὰ καὶ ὠμὰ καὶ μανιακά εἶναι τὰ προστάγματά
της. Τί διατάσσει ὁ κύριος ἑνὸς δούλου ἀνάλογον μὲ ὅσα διέταξε τότε ἡ ἀσέλγεια
εκείνην τὴν βασίλισσαν; καὶ ὅμως δὲν ἐτόλμησε νὰ παρακούση. Ὁ δὲ Ἰωσὴφ δὲν ὑπέστη
τίποτε τέτοιο, ἀλλὰ ὅλα τὰ ἀντίθετα, τὰ ὁποῖα τοῦ ἔφεραν δόξαν καὶ τιμήν.
Θέλεις νὰ ἰδῆς καὶ ἄλλον ἄνδρα, ὁ ὁποῖος ἔλαβε πολλάς διαταγάς ἀπὸ κακὴν κυρίαν
καὶ ὅμως καθόλου δὲν ἐτόλμησε νὰ παρακούση: Σκέψου τον Κάϊν, πόσας ἐντολὰς ἔλαβεν
ἀπὸ τὸν φθόνον. Ἐκεῖνος τὸν διέταξε νὰ σφάξῃ τὸν ἀδελφόν του, νὰ ψευσθῇ εἰς τὸν
Θεόν, νὰ λυπήσῃ τὸν πατέρα του, νὰ δείξῃ ἀναισχυντίαν, καὶ τὰ ἔκαμεν ὅλα καὶ εἰς
τίποτε δεν παρήκουσε.
Καταδικάζων λοιπὸν αὐτὴν
τὴν δουλείαν ὁ Παῦλος ἔλεγε «Μὴ γίνεσθε δοῦλοι ἀνθρώπων», δηλαδὴ μὴ ὑπακούετε εἰς
ἀνθρώπους ποὺ σᾶς διατάσσουν άτοπα πράγματα, ἀλλὰ οὔτε καὶ εἰς τοὺς ἑαυτούς
σας.
«τιμῆς ἠγοράσθητε· μὴ γίνεσθε δοῦλοι ἀνθρώπων» (Α' Κορ. 7:23)
(Ι. Χρυσοστόμου, Ομιλία ΙΘ΄, Εις την Α΄ Κορινθίους)

Σταύρος Τ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα "ειδωλα" στη σημερινή εποχή είναι πολλά
Μπορεί να παραμείνει κάποιος στη κατάσταση του δούλου μονάχα όταν αυτή δε τον χαλάει Πνευματικα κι αυτή απλώς περιορίζεται σε σωματικούς περιορισμούς.
Αλλιώς π.χ κακώς ξεσηκωθηκαν οι προπάτορες μας και κάνανε την επανάσταση του '21
Επίσης ο Απόστολος λέει όταν είσαι ΗΔΗ δουλος κι όχι να λες και να διδάσκεις δημοσίως ότι δεν υπάρχει πνευματική ζημιά σε μια κατάσταση που ΘΑ έρθει, αντί να αντισταθείς σ' αυτή
(κι αρκετοί να ειρωνεύονται κιόλας τους αντιδρώντες στα ψηφιακά συστήματα, όπου βέβαια και στους τελευταίους υπάρχουν υπερβολές....)
Μήπως δεν υπάρχει πνευματική ζημιά όταν π.χ. θα διδάσκουν οτι να ναι στα παιδιά σου στα σχολεία κι εσύ θα κάνεις ΜΟΚΟ αλλιώς θα χεις αυτόματες κυρώσεις ?
Όταν χάριν της "αγάπης" και της "ειρηνης" θα στέλνουν τα παιδιά σου σχολικές εκδρομές σε Τζαμιά κι αν αντιδράσεις θα σαι ρατσιστής, δεχόμενος αυτόματες κυρώσεις ?
Παλιότερα οι Χριστιανοί μπορούσαν π.χ να πάνε κρυφά να Εκκλησιαστουν, ενώ με τα σύγχρονα ψηφιακά συστήματα αυτό θα ναι πολύ δύσκολο, ειδικά μέσα στις πολεις
Και ξέρουμε τα μελλούμενα που έρχονται, αστυνομικούς στις Εκκλησίες για να δουν αν έχεις πιστοπ. Εμβολιασμού ή αν τηρείται η λοιπή "νομιμότητα", κλείσιμο ξανά των Εκκλησιών σε νέα planδημία, θα υποχρεωσουν Εκκλησιαζόμενους να συμμετάσχουν σε Οικουμενιστικες μαζωξεις κ.τ.λ.
Όσοι πάρουν τα βουνά και τα απόμερα μέρη (ειδικά όταν καταργηθούν και τα μετρητά) κι αυτοί υπό καθεστώς σκλαβιάς και περιορισμών θα βρίσκονται, καθώς δε θα χουν δικαίωμα να κάνουν πολλά πράγματα.
Αλλά αυτοί δε θα χουν Πνευματική σκλαβιά, αυτούς να εννοήσετε ότι θα διατηρήσουν την ευσέβεια τους και θα γίνονται παράδειγμα στους σημερινούς "Εθνικους", σύμφωνα με την ερμηνεία του Ιερού Χρυσοστόμου στο παρόν άρθρο. Θα διατηρήσουν την ευσέβεια αν βεβαίως έχουν ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ κι έργα αρετής (αλλιώς θα χουν τη Πνευματική σκλαβιά των παθών) κι επίσης, όταν δεν χλευάζουν όσους πάρουν τη ΚτΠ.
Κάποιοι απ΄ τους τελευταίους μπορεί κάποια στιγμή να πετάξουν τη ΚτΠ (αν προλάβουν πριν τους εύρει ο θάνατος) και να γίνουν οι καλύτεροι όλων
Αν τώρα βρεθούν και κάποιοι που θα πάρουν τη ΚτΠ αλλά θα συνεχίσουν να Ομολογούν και να αντιδρούν όπου υπάρχει πνευματική ζημία (κι έτσι σε χρόνο dt τους αρπάξουν τα παιδιά τους ή τη περιουσία, τους στερήσουν βασικά δικαιώματα ή τους βάλουν φυλακή), αυτοί ας κάτσουν να αναρωτηθούν αν διαθέτουν φρόνηση ακολουθώντας τέτοια τακτική
Αν και σε άλλα άρθρα βλέπουμε να Βαπτίζονται ως αντιδράσεις για «λόγους εγκόσμιους» ή ως πολιτικές αντιδράσεις, οι αυτονόητες κι ΕΠΙΒΕΒΛΗΜΕΝΕΣ (βάση του Ευαγγελίου και των Αγίων Πατέρων) αντιδράσεις των Χριστιανών σε Πνευματικά ζητήματα
Όσον αφορά την πίστη, κανείς δεν οφείλει να υποτάσσεται σε άνθρωπο. Προϋπόθεση όμως είναι να κατέχει κανείς την ορθή πίστη και όχι την πλάνη. Και όταν λέω «ορθή πίστη», εννοώ εκείνη που είναι αντίθετη προς την εκ δεξιών πλάνη, διότι όσοι κατέχονται από αυτήν νομίζουν και οι ίδιοι ότι έχουν την αληθινή πίστη.
ΔιαγραφήΔυστυχώς, πολλοί από όσους αντιδρούν στα ηλεκτρονικά συστήματα βρίσκονται μέσα σε αυτήν την πλάνη, αντιδρούν με λάθος τρόπο — όχι όλοι βέβαια, υπάρχουν και λίγες αξιέπαινες εξαιρέσεις.
Υπήρξαν άνθρωποι που μεγάλωσαν μέσα σε ειδωλολατρικά ή άθεα καθεστώτα. Εκεί ανατράφηκαν, εκεί εκπαιδεύτηκαν, εκεί έζησαν· και όμως έγιναν όχι μόνον χριστιανοί, αλλά και άγιοι. Δεν είναι, λοιπόν, ο τόπος ή η εκπαίδευση που καθορίζει την πίστη. Σ’ εκείνα τα καθεστώτα, οι χριστιανοί ήσαν καθαροί σαν τον ήλιο· η ζωή τους ήταν αληθινό παράδειγμα, κι έτσι έπειθαν τους ειδωλολάτρες να πιστέψουν.
Το μεγάλο πρόβλημα σήμερα είναι ακριβώς αυτό: λείπει το ζωντανό παράδειγμα εφαρμογής των εντολών του Κυρίου. Υπάρχουν, βέβαια, οι εξωτερικές μορφές της ευσέβειας, αλλά απουσιάζει το ουσιαστικό περιεχόμενο.
Δεν ήρθαμε σ’ αυτόν τον κόσμο για να περάσουμε καλά. Ο ίδιος ο Κύριος το είπε και το έδειξε με το παράδειγμά Του. Όλα όσα συμβαίνουν —και όσα πρόκειται να συμβούν— είναι αποτέλεσμα της αμαρτίας. Είναι, τρόπον τινά, όπως ο αναπόφευκτος υλικός θάνατος: αναγκαίος, ώστε να μη διαιωνίζεται το κακό επ’ άπειρον.
Το ζήτημα, λοιπόν, δεν είναι αν θα γίνουν ή πότε θα γίνουν όλα αυτά, ούτε τι πρέπει να κάνουμε για να τα αποτρέψουμε ή να τα καθυστερήσουμε. Το ζητούμενο είναι αν εμείς είμαστε πνευματικοί άνθρωποι, έτοιμοι για τη Βασιλεία των Ουρανών.
Οι άλλοι δεν διδάσκονται τόσο από τα λόγια, όσο από το παράδειγμα — και μάλιστα με τρόπο μυστικό. Ο Θεός ενεργεί δια του ανθρώπου που ζει εν Χριστώ και φωτίζει μέσω αυτού τον πλησίον. Αρκεί να είμαστε όντως παράδειγμα, ώστε ο άλλος να βλέπει σε εμάς τον Χριστό.
Δεν πιστεύω πως υπάρχει σώφρων άνθρωπος που να ευαρεστείται στη σημερινή κατάσταση, η οποία ήδη έχει δημιουργηθεί και αναπόφευκτα θα εξελιχθεί. Εμείς, όμως, οφείλουμε να προοδεύουμε πνευματικά, όσο ο κόσμος εξελίσσει τα πάντα τεχνολογικά· για να γίνουμε έτσι αληθινό παράδειγμα προς μίμηση και έτοιμοι για τον Χριστό. Τότε τίποτε δεν μπορεί να κλονίσει την πίστη προς Εκείνον, ούτε καν ο ίδιος ο υλικός θάνατος.
Πρό 2-3 ἐτῶν, εἰς τό ΗΒ ἕνας πολίτης συνελήφθη, διότι προσηύχετο εἰς ἀκτῖνα ὀλίγων μέτρων ἀπό κλινικήν ἐκτρώσεων! Πρό ἡμερῶν, εἰς τήν Ἱσπανίαν ἕνας κληρικός κατεδικάσθη εἰς φυλάκισιν διότι ἐξεφράσθη ἀρνητικῶς, ἀλλά μέ πολύ ἤπιον τρόπον, διά τό Ἰσλάμ. Αὐτούς, προφανῶς κάποιος τούς «κάρφωσε» στήν ἀστυνομίαν. Μέ τήν ψηφιακήν ταυτότητα πού θά φέρῃ τόν ΠΑ τόν καταδότην θά τόν ἔχουμε πάνω μας, διότι, ὅπως μᾶς διαβεβαίωνουν οἱ εἰδικοί (ὅπως ὁ κ. Χιωτακᾶκος), θά λειτουργῇ ὡς τό IP τοῦ φέροντος διά νά παρακολουθῆται αὐτός καί νά ἐλέγχεται πλήρως καί ἀνά πᾶσαν στιγμήν ἀπό τόν «μεγάλον ἀδερφόν». Συνεπῶς, τά ὡς ἄνω περιστατικά θά πολλαπλασιασθοῦν μ' ἕνα τεράστιον ἀριθμόν! Ἔτσι, θά ἐκλείψῃ ἡ ὁμολογία πίστεως, π.χ. νά κάνουμε τόν σταυρόν μας περνώντας ἔξω ἀπό ἕνα ἱ. ναόν, νά ἐλέγχουμε αὐτούς πού βλασφημοῦν δημοσίως τά θεῖα, νά διαμαρτυρώμεθα ὅταν βλέπουμε τούς ΛΟΑΤΚΙ στό κέντρον τῶν Ἀθηνῶν νά βάζουν ἅγιες εἰκόνες στά γεννητικά τους ὄργανα καί νά ὑψώνουν πανώ μέ βρωμερά συνθήματα, ὅπως «στό Διάολο ἡ πατρίς, ἡ θρησκεία καί ἡ οἰκογένεια, νά πεθάνῃ ἡ Ἑλλάδα νά ζήσουμε ἐμεῖς!» κ.λπ. Σχεδόν ὅλοι θά λέμε: «ἔ, τώρα θά χάσω ἐγώ καί ἡ οἰκογένειά μου τά πάντα, προκειμένου νά κάνω τόν σταυρόν μου φανερά ἤ νά φανερώσω τήν ἀπέχθειάν μου πρός τίς προαναφερθεῖσες διαβολικές ἐκδηλώσεις; Ἀξίζει τόν κόπον; Θά πάω στό σπίτι μου νά προσευχηθῶ στά κρυφά». Αὐτό εἶναι ὑποδούλωσις στόν Σατανᾶν!
ΑπάντησηΔιαγραφήΣχεδόν ὅλοι θά λέμε..."Ἀξίζει τόν κόπον; Θά πάω στό σπίτι μου νά προσευχηθῶ στά κρυφά.Αὐτό εἶναι ὑποδούλωσις στόν Σατανᾶν!"
ΔιαγραφήΑς μου επιτραπεί να μιλήσω από προσωπική εμπειρία... Είναι απείρως δυσκολότερο και με μεγαλύτερους πνευματικούς πειρασμούς η κατ'οίκον προσευχή στα κρυφά από το να πας έξω από ένα θέατρο και να κάνεις διαμαρτυρία - ομολογία πίστεως παρέα με άλλους αδελφούς με τους ΜΑΤατζίδες απέναντί σου.
Εμείς δεν είμαστε σε θέση να κρίνουμε αν κάνουμε ομολογία πίστεως και αν αυτή οικοδομεί και είναι ευάρεστη στον Κύριο Ιησού Χριστό. Αυτό θα κριθεί όταν έρθει η ώρα που θα μας κρίνει ο Κύριος.
Τό θέμα δέν εἶναι ἄν ἡ κατ' οἶκον προσευχή στά κρυφά εἶναι δυσκολώτερη ἤ εὐκολώτερη (ἐξ ἐπόψεως καθαρότητος καί συγκεντρώσεως) ἀπό μίαν διαμαρτυρίαν ἔξω ἀπό ἕνα θἐατρον μέ ἤ χωρίς ΜΑΤατζῆδες. Ὑπό τήν ΝΤΠ, ἡ ὁποία σκληρύνει συνεχῶς, οὐσιαστικῶς ἡ δεύτερη ἐπιλογή δέν θά ὑπάρχῃ κἄν! Ὁ καταδότης πού θά ἔχουμε στήν τσέπην μας θά ἐπιτρέψῃ εἰς τήν ἀστυνομίαν νά ἰδῇ ὅτι ἔξω ἀπό τό θἐατρον κάποιοι «φονταμενταλισταί» «διασαλεύουν τήν δημοσίαν τάξιν» καί «προσβάλλουν» τά «δικαιώματα» τῶν «καλλιτεχνῶν» τύπου Κατσαδιώτη, συμπεριφέρονται «ρατσιστικῶς» ἔναντι τῶν ΛΟΑΤΚΙ κ.λπ.! Θ' ἀκολουθήσῃ σύλληψις, ποινικόν δικαστήριον καί ἀγωγή €500.000! Λοιπόν, ποιός θά τολμήσῃ; Σχεδόν ὅλοι δέν θά προσπεράσουμε προσποιούμενοι ὅτι δέν εἴδαμε/ἀκούσαμε τίποτε; Δέν σημαίνει αὐτό ὑποδούλωσιν εἰς τόν Διάβολον;
ΔιαγραφήΑγαπητέ Δημήτριε τον καταδότη τον έχουμε κάθε μέρα στην τσέπη μας...
ΔιαγραφήΑν είχαμε πραγματική προσευχή και πίστη θα λέγαμε σε οποιοδήποτε "βουνό" (ΝΤΠ κτλ) που στέκεται απέναντί μας να φύγει και θα έφευγε... Από την στιγμή που δεν φεύγει δεν φταίει το "βουνό" αλλά εμείς, και σε όσα ΑΚΡΟΠΟΛ και να πάμε πάλι το αποτέλεσμα το ίδιο θα είναι, καθώς εμείς που θέλουμε να λεγόμαστε Χριστιανοί και μάλιστα Γνήσιοι Ορθόδοξοι είμαστε χίλια κομμάτια... χειρότερα και από προτεστάντες.
ΔιαγραφήΥποδούλωση στο διάβολο λοιπόν είναι το αίσχος της διαιρέσεως και η ανυπαρξία ενότητας εν Αληθεία και Αγάπη.
Εμείς φταίμε για όλα, οι άλλοι απλά κάνουν την δουλίτσα τους...
Ἀγαπητέ μου Κυριάκο:
Διαγραφή1. Γράφεις: «τον καταδότη τον έχουμε κάθε μέρα στην τσέπη μας».
Ἀπάντησις: Εἰς τήν παροῦσαν φάσιν, ὑπάρχει μέν δυνατότης νά παρακολουθῶνται τά κινητά μας, ἀλλά, ἐξ ὅσων ἀντιλαμβάνομαι, ὄχι ὅλες οἱ κινήσεις μας. Καί ἐάν ὑπάρχῃ καί αὐτή ἡ δυνατότης, τοὐλάχιστον δέν ὑλοποιεῖται γιά ὁλόκληρον τόν πληθυσμόν. Μέ τό Social Credit System (βλ. Κίνα), ὅμως, θά παρακολουθῶνται ἅπαντες καί θά ΚΑΤΑΓΡΑΦΩΝΤΑΙ ὅλες οἱ κινήσεις μας! Δηλαδή, ψηφιακή ταυτότης μέ τόν ΠΑ ἐπ' αὐτῆς, πού θά λειτουργῇ ὡς IP τοῦ φέροντος, θά εἶναι κάτι ΑΠΕΙΡΩΣ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟΝ! Συνεπῶς, κατά τήν γνώμην μου πάντα, δέν ἰσχύει τό «ἐπιχείρημα» ὅτι «καί τώρα συμβαίνουν αὐτά, ἄρα πρός τί οἱ διαμαρτυρίες».
2. Συμφωνῶ ἀπολύτως διά τήν αἰτίαν τῶν κακῶν: ἡ ἔλλειψις πίστεως καί οἱ ἁμαρτίες μας. Καί δέν ἀναφέρομαι μόνον στίς διαιρέσεις μας, ἀλλά σέ ὅλα τά θέματα.
Ὑποθέτω ὅτι ἡ ἀνάρτησις αὐτή ἔγινεν ὡς «ἀπάντησις» εἰς σχόλιον τοῦ γράφοντος εἰς προηγουμένην ἀνάρτησιν, ὅπου ἐχρησιμοποίησα τό Παύλειον χωρίον πού εἶναι ὁ τίτλος τῆς παρούσης ἀναρτήσεως. Ἄν ὄντως ἔτσι ἔχουν τά πράγματα, τότε, λυποῦμαι πού θά τό γράψω, ἀλλ' ἡ παροῦσα ἀνάρτησις ἀποτελεῖ ἀστοχίαν. Διότι ὁ Παῦλος προφανῶς ἀναφέρεται εἰς τήν πνευματικήν δουλείαν καί ὄχι εἰς τόν θεσμόν τῆς δουλείας πού ὑπῆρχεν εἰς τήν ἐποχήν του, ἐφόσον ὁ Χριστιανισμός δέν ἦτο πολιτική κίνησις, ἀλλά πνευματική: «Ἡ ἐμή βασιλεία οὐκ ἔστιν ἐκ τοῦ κόσμου τούτου». Ἑπομένως, ἡ ἐκ μέρους μου ἐπίκλησις αὐτοῦ τοῦ χωρίου νομίζω ὅτι ἦτο εὔστοχος. Ἐκτιμῶ ὅτι ὁ ἱ. Χρυσόστομος, «τό στόμα τοῦ Παύλου», ἔγραψε τά ὡς ἄνω διά ν' ἀποστομώσῃ τούς τυχόν κατηγόρους τοῦ Παύλου, ὅτι δῆθεν πολιτικολογεῖ μέ τό ἐν λόγῳ χωρίον.
ΑπάντησηΔιαγραφή