Γράφει ο Αιμίλιος Πολυγένης

Επεισοδιακή ήταν η απογευματινή συνεδρία της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου, η οποία από το πρωί ασχολήθηκε με το θέμα που αφορά τις σχέσεις με τον υπόλοιπο χριστιανικό κόσμο.
Όπως γράψαμε από το απόγευμα (βλέπε εδώ) υπάρχουν πολλές δυσκολίες ώστε να έρθει η ομοφωνία στο εν λόγω κείμενο.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι η Ελλαδική Εκκλησία αντιστέκεται στον όρο "χριστιανικές" για άλλες ομολογίες, αλλά και ότι δεν πρέπει να αναγνωριστούν οι Καθολικοί ως Εκκλησία.
Επίσης να αναφερθεί ότι ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου φέρεται να κατηγόρησε την Εκκλησία της Ελλάδος για την στάση της, κάτι που είχε ως αποτέλεσμα ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος να παρέμβει και να ζητήσει από τον κ. Χρυσόστομο να ανακαλέσει.
Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι υπήρξαν και άλλες παρεμβάσεις από Προκαθημένους και Ιεράρχες, οι οποίοι μεταξύ άλλων ήταν υπέρ του όρου Εκκλησία.
Πάντως να σημειωθεί ότι η Εκκλησία της Ελλάδος ζήτησε σθεναρά να γίνει αντικατάσταση του όρου με την λέξη "ομολογία" η "θρησκευτική κοινότητα".
Το κερασάκι στην τούρτα ήταν ο Πατριάρχης Σερβίας κ. Ειρηναίος, ο οποίος διάβασε το κείμενο λίγο πριν το τέλος και ζήτησε να θεωρηθεί η παρούσα Σύνοδος ως μια πρώτη φάση και να μείνει ανοιχτή για το μέλλον, κάτι που προκάλεσε την διαφωνία του Οικουμενικού Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίου.
Τέλος σαν να μην έφτανα όλα αυτά πολλοί Σέρβοι Επίσκοποι διαμαρτυρήθηκαν στον Πατριάρχη Ειρηναίο, διότι όπως είπαν χαρακτηριστικά δεν γνώριζαν για την διατύπωση αυτή.



ΠΗΓΗ: ΡΟΜΦΑΙΑ.GR

1 comments:

  1. Τά εἰς ἑαυτόν ἐρωτήματα

    Διάβασα το κείμενο "Σχέσεις της Ορθοδόξου Εκκλησίας προς τον λοιπόν Χριστιανικόν κόσμον" (Σαμπεζύ, 15/10/2015, με υπογράφοντα Πρόεδρο τον Περγάμου Ιωάννην Ζηζιούλα κ.ά) και ...

    - Το πρώτο ερώτημα που θέτω στον εαυτό μου είναι : Έπρεπε να φτάσουμε στη σύγκληση της Πανορθοδόξου για να μάθουμε τί πρόκειται να συζητηθεί ; Αυτά τα 24 Άρθρα του κειμένου γιατί δεν δόθηκαν προς γνώσιν του πληρώματος ( : Λαού και Κλήρου) της Εκκλησίας, η οποία δεν γνωρίζω, κατά πόσον αυτή μπορεί να ονομάζεται και να επικαλείται - αλλά και τί έχουν κατά νουν οι συντάκτες - αυτό το "αρχαία Εκκλησία". Σημείωση, στο Κείμενο επαναλαμβάνεται τρείς φορές. Διότι όπως έχουμε την αρχαία Θρησκεία, μπορεί να έχουμε και την αρχαία Εκκλησία.

    - Ένα δεύτερο ερώτημα είναι ότι στο Κείμενο έχουμε δυο τύπους διαλόγων, που συχνά συγχέονται, και δεν ξέρουμε πότε έχουμε να κάνουμε με "διαχριστιανικούς" και πότε με "διορθόδοξους". Φυσικά, υπάρχει και το ενδεχόμενο των "διαθρησκειακών".

    - Και το σπουδαιότερο τρίτο ερώτημα "εις εαυτόν", είναι κατά πόσον μπορούν να γίνονται διαχριστιανικοί διάλογοι, όταν μεταξύ των Ορθοδόξων υπάρχουν ανοικτά θέματα, που κανείς δεν τολμά (εκ των Ορθοδόξων) να αγγίξει.

    Το Κείμενο αυτό με τα 24 Άρθα, αν και προτάσσει τον τίτλο "Μια, Αγία, Καθολική και Αποστολική" για την Ορθόδοξη Εκκλησία, αφήνεται να εννοηθεί ότι είναι κι αυτή μια Κοινότητα Ομολογιακή μεταξύ πλήθους άλλων χριστιανικών, στις οποίες απαγορεύεται αυστηρά ο προσηλυτισμός. Όποιος, λοιπόν, κάνει πράξη το "31 ... ἐὰν ὑμεῖς μείνητε ἐν τῷ λόγῳ τῷ ἐμῷ, ἀληθῶς μαθηταί μού ἐστε, 32 καὶ γνώσεσθε τὴν ἀλήθειαν, καὶ ἡ ἀλήθεια ἐλευθερώσει ὑμᾶς", απευθυνόμενος σε όποιον και όσους έχουν κατά Χριστόν και εν Αγίω Πνεύματι μαθησιακή την προαίρεση, αυτός κάνει προσηλυτισμό και πρέπει να καταδικάζετε. Ακριβώς, καθώς παραχρήμα καταδίκασαν σε λιθοβολισμό τον Κύριο οι ακροατές Ιουδαίοι, ήταν μάλιστα και "πεπιστευκότες", όταν άκουσαν αυτά που τους είπε. Ο ενδιαφερόμενος αναγνώστης ας ανατρέξει στο Κατά Ιωάννην θ΄ Κεφάλαιο, στίχοι 31 - 59.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

 
Top