«Ὑμεῖς δέ ἐστε σῶμα Χριστοῦ καὶ μέλη ἐκ μέρους.  
Καὶ οὓς μὲν ἔθετο ὁ Θεὸς ἐν τῇ ἐκκλησίᾳ πρῶτον ἀποστόλους, 
δεύτερον προφήτας, τρίτον διδασκάλους, ἔπειτα δυνάμεις,
 εἶτα χαρίσματα ἰαμάτων, ἀντιλήψεις, κυβερνήσεις, γένη γλωσσῶν.
μὴ πάντες ἀπόστολοι; μὴ πάντες προφῆται; μὴ πάντες διδάσκαλοι;  
μὴ πάντες δυνάμεις; μὴ πάντες χαρίσματα ἔχουσιν ἰαμάτων; 
μὴ πάντες γλώσσαις λαλοῦσι; 
μὴ πάντες διερμηνεύουσι;»

(Α΄ ΚΟΡΙΝΘΙΟΥΣ ΙΒ΄ 27-30)



Διαβάσαμε άρθρο το οποίο περιέχει αρκετά λάθη. Θα δώσουμε ένα παράδειγμα.

Αναφέρει ο συντάκτης του άρθρου ότι (οι υπογραμμίσεις δικές μας):

«Ας δούμε όμως τι πίστευε ο πρώην Φλωρίνης, σε σχέση με εκείνους που τον καπηλεύονται σήμερα, ως τάχα συνεχιστές του. 

Στην επιστολή λοιπόν που έστειλε προς τον Επίσκοπο Κυκλάδων Γερμανό, το 1937, (ο οποίος Κυκλάδων Γερμανός αργότερα μεταστράφηκε και τον ακολούθησε), του έλεγε τα εξής πολύ χαρακτηριστικά :

«᾿Επίσης, ὑποκρίνεται καὶ ψεύδεται ἀσυστόλως ἡ ῾Υμετέρα Θεοφιλία, ὅταν διατείνηται ὅτι παρέλκει καὶ περιττεύει ἡ συγκρότησις Πανορθοδόξου Συνόδου ἤ μεγάλης Τοπικῆς Συνόδου διὰ τὴν ἔγκυρον καὶ τελεσίδικον καταδίκην τῆς ἡμερολογιακῆς καινοτομίας τοῦ ᾿Αρχ/που, ἀφοῦ αἱ Πανορθόδοξοι Σύνοδοι 1583, 1587, 1593 κατεδίκασαν τὸ Γρηγοριανὸν ῾Ημερολόγιον.» Καὶ τοῦτο, διότι γνωρίζει κάλλιστα, ὅτι αἱ εἰρημέναι Σύνοδοι κατεδίκασαν μὲν τὸ Γρηγοριανὸν ἡμερολόγιον, ἀλλ᾿ ἡ καταδίκη αὕτη ἀφορᾷ τοὺς Λατίνους, οἵτινες ἔθηκαν εἰς ἐφαρμογὴν τὸ ὅλον ἡμερολόγιον, ἐνῷ ὁ ᾿Αρχ/πος παρέλαβεν ἐκ τούτου τὸ ἥμισυ ἐφαρμόσας αὐτὸ εἰς τὰς ἀκινήτους ἑορτὰς καὶ διατηρήσας τὸ Παλαιὸν διὰ τὸ Πάσχα καὶ τὰς κινητὰς ἑορτάς, ἀκριβῶς ἵνα παρακάμψῃ τὸν σκόπελον τῆς καταδίκης ταύτης.


«Κατὰ ταῦτα, ἡ Καινοτομία αὕτη τοῦ ᾿Αρχ/που ἐφαρμόσαντος τὸ Γρηγοριανὸν Ημερολόγιον μόνον διὰ τὰς ἀκινήτους ἑορτὰς καὶ οὐχὶ διὰ τὸ Πάσχα, δι᾿ ὅ κυρίως κατεδικάσθη τὸ Γρηγοριανὸν ἡμερολόγιον, ὡς ἀντιπίπτον πρὸς τὸν ζ´ ᾿Αποστολικὸν Κανόνα ἀποτελεῖ ζήτημα, ὅπερ πρώτην φορὰν ἐμφανίζεται εἰς τὴν ἱστορίαν τῆς ᾿Ορθοδόξου ᾿Εκκλησίας». Συνεπῶς, ἡ σύγκλησις Πανορθοδόξου Συνόδου οὐ μόνον δὲν περιττεύει, ὡς ἀπὸ τρίποδος ἀπεφάνθη ὡς ἄλλος Πάπας ἡ ῾Υμετέρα Θεοφιλία, ἀλλὰ καὶ ἐπιβάλλεται διὰ τὴν κανονικὴν καὶ ἔγκυρον καταδίκην τοῦ ζητήματος τούτου».



και σχολιάζει:

«Δεν του παρέθεσε λοιπόν τις γνωστές Κυπριανίτικες θεωρίες (αναθεματισμένες από ΡΟΕΔ το 2001, ως κρυπτοΟικουμενιστικές) ότι δηλαδή σε κάθε περίπτωση χρειάζεται Πανορθόδοξη για να ακυρωθούνε τα Μυστήρια, αλλά αντιθέτως κάθησε και του εξήγησε αναλυτικώς τα ανωτέρω».


Μετά από αυτό που αναγνώσαμε, μάταιος κάθε περαιτέρω σχολιασμός προς τα υπόλοιπα......

0 comments:

Δημοσίευση σχολίου

 
Top