Την ποινή του αναθεματος είναι υπεύθυνο να την επιβάλλει το αρμόδιο Εκκλησιαστικο Όργανο. Από την στιγμή όμως που την επιβάλει, όλο το Σώμα της Εκκλησίας (κληρικοι και λαϊκοί) οφείλουν να λέγουν τα ίδια πράγματα. Δεν μπορεί η Σύνοδος για παράδειγμα να λέει ανάθεμα και οι λαϊκοί να φωνάζουν ευλογημένος ο ερχόμενος....
Νικόλαε και οι αποφάσεις μιας Τοπικής Συνόδου δημιουργούν ένα δεδικασμένο που, εφόσον δεν έχει το έχει αναιρέσει το ανώτατο όργανο (η πολυθρυλιτη και πολυπόθητη Πανορθόδοξη), αποτελεί οδοδεικτη για την πνευματική πορεία (τουλάχιστον) της Τοπικής Εκκλησίας.
Για να καταλάβεις ακριβώς αυτό που εννοώ, θα σου δώσω ένα παράδειγμα. Αν ένας ιερέας μιας Τοπικής Εκκλησίας υποπέσει σε κάποιο έγκλημα καθαιρετικό της Ιερωσύνης του, παραπέμπεται στο αρμόδιο διά πρεσβυτέρους δικαστήριο το οποίο αποτελείται τουλάχιστον από έξι Αρχιερείς και το οποίο είναι αρμόδιο για να επιβάλει την καθαίρεση. Αν ένας Αρχιερέας μιας Τοπικής Εκκλησίας υποπέσει σε έγκλημα καθαιρετικό της Αρχιερωσύνης του, παραπέμπεται στο αρμόδιο δι᾿ Αρχιερείς δικαστήριο το οποίο αποτελείται τουλάχιστον από δώδεκα Αρχιερείς και το οποίο είναι αρμόδιο για να επιβάλει την καθαίρεση. Και σε ρωτώ: Αν ένα δικαστήριο αποτελούμενο από έξι Αρχιερείς επιβάλει καθαίρεση σε Αρχιερέα, ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΑΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΘΑΙΡΕΤΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ, είναι έγκυρη αυτή η απόφαση; Κατά το Εκκλησιαστικό Δίκαιο και βέβαια όχι! Και σε ξαναρωτώ: Είναι αρμόδια μία Σύνοδος επτά-οκτώ Αρχιερέων μίας Τοπικής Εκκλησίας να αναθεματίσουν δεκάδες Αρχιερείς (μεταξύ αυτών και Προκαθημένους) άλλων Τοπικών Εκκλησιών; Όποιος βεβαίως γνωρίζει το Εκκλησιαστικό Δίκαιο γελάει με τέτοιες αστειότητες μαζί με το παρδαλό κατσίκι. Το μόνο που μπορεί να κάνει μία Τοπική Σύνοδος όταν υπάρχει μια αίρεση που την υπερβαίνει και έχει απλωθεί σε όλες τις Τοπικές Εκκλησίας, είναι ένα ανάθεμα δοξασίας (όπως της Ρωσικής Διασποράς) και όχι προσώπων. Αυτό ναι, αποτελεί οδοδείκτη για το μελλοντικό αρμόδιο Όργανο, που στην περίπτωσή μας είναι η Πανορθόδοξος Σύνοδο, είτε αρέσει σε μερικούς, είτε όχι.
Την ποινή του αναθεματος είναι υπεύθυνο να την επιβάλλει το αρμόδιο Εκκλησιαστικο Όργανο. Από την στιγμή όμως που την επιβάλει, όλο το Σώμα της Εκκλησίας (κληρικοι και λαϊκοί) οφείλουν να λέγουν τα ίδια πράγματα. Δεν μπορεί η Σύνοδος για παράδειγμα να λέει ανάθεμα και οι λαϊκοί να φωνάζουν ευλογημένος ο ερχόμενος....
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο αρμόδιο Όργανο δεν είναι απαραίτητα η ΤΟΠΙΚΗ Σύνοδος...
ΔιαγραφήΝικόλαε και οι αποφάσεις μιας Τοπικής Συνόδου δημιουργούν ένα δεδικασμένο που, εφόσον δεν έχει το έχει αναιρέσει το ανώτατο όργανο (η πολυθρυλιτη και πολυπόθητη Πανορθόδοξη), αποτελεί οδοδεικτη για την πνευματική πορεία (τουλάχιστον) της Τοπικής Εκκλησίας.
ΔιαγραφήΓια να καταλάβεις ακριβώς αυτό που εννοώ, θα σου δώσω ένα παράδειγμα.
ΔιαγραφήΑν ένας ιερέας μιας Τοπικής Εκκλησίας υποπέσει σε κάποιο έγκλημα καθαιρετικό της Ιερωσύνης του, παραπέμπεται στο αρμόδιο διά πρεσβυτέρους δικαστήριο το οποίο αποτελείται τουλάχιστον από έξι Αρχιερείς και το οποίο είναι αρμόδιο για να επιβάλει την καθαίρεση.
Αν ένας Αρχιερέας μιας Τοπικής Εκκλησίας υποπέσει σε έγκλημα καθαιρετικό της Αρχιερωσύνης του, παραπέμπεται στο αρμόδιο δι᾿ Αρχιερείς δικαστήριο το οποίο αποτελείται τουλάχιστον από δώδεκα Αρχιερείς και το οποίο είναι αρμόδιο για να επιβάλει την καθαίρεση.
Και σε ρωτώ:
Αν ένα δικαστήριο αποτελούμενο από έξι Αρχιερείς επιβάλει καθαίρεση σε Αρχιερέα, ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΑΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΘΑΙΡΕΤΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ, είναι έγκυρη αυτή η απόφαση; Κατά το Εκκλησιαστικό Δίκαιο και βέβαια όχι!
Και σε ξαναρωτώ:
Είναι αρμόδια μία Σύνοδος επτά-οκτώ Αρχιερέων μίας Τοπικής Εκκλησίας να αναθεματίσουν δεκάδες Αρχιερείς (μεταξύ αυτών και Προκαθημένους) άλλων Τοπικών Εκκλησιών;
Όποιος βεβαίως γνωρίζει το Εκκλησιαστικό Δίκαιο γελάει με τέτοιες αστειότητες μαζί με το παρδαλό κατσίκι.
Το μόνο που μπορεί να κάνει μία Τοπική Σύνοδος όταν υπάρχει μια αίρεση που την υπερβαίνει και έχει απλωθεί σε όλες τις Τοπικές Εκκλησίας, είναι ένα ανάθεμα δοξασίας (όπως της Ρωσικής Διασποράς) και όχι προσώπων.
Αυτό ναι, αποτελεί οδοδείκτη για το μελλοντικό αρμόδιο Όργανο, που στην περίπτωσή μας είναι η Πανορθόδοξος Σύνοδο, είτε αρέσει σε μερικούς, είτε όχι.
Νικόλαε για δες το παρακάτω Link :
Διαγραφήhttps://omologia--pisteos.blogspot.com/2019/10/blog-post_23.html?m=1
Συνοπτικά :
ΑΝΟΘΕΥΤΗ ΠΙΣΤΗ + ΑΝΟΘΕΥΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ = ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΛΑΤΡΕΙΑ
ΣΕ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΠΕΡΊΠΤΩΣΗ Η ΛΑΤΡΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΨΕΎΤΙΚΗ...