Ο αφορισμός τῶν τριῶν κυβερνώντων στηρίζεται σε θεμέλια αγιοπατερικά όπως καταγράφεται σε σχόλια τοῦ Αγίου Μαξίμου τοῦ Ομολογητοῦ, ο οποίος λέγει τα εξής:

(βλ. Τοῦ ἐν ἁγίοις πατρὸς ἡμῶν Διονυσίου τοῦ Ἀρεοπαγίτου τὰ σωζόμενα πάντα, Σχόλια Αγίου Μαξίμου τοῦ Ομολογητοῦ, PG τόμος 4, σελ. 181, https://books.google.gr/books?id=-_oUAAAAQAAJ&printsec=frontcover&hl=el&source=gbs_ge_summary_r&cad=0#v=onepage&q&f=false)

Δηλαδή: εάν χωρίς το θέλημα τοῦ Θεοῦ αφορίζει ο ιεράρχης, δεν ακολουθεῖ η κρίση τοῦ Θεοῦ και η καταδίκη τοῦ αφορισθέντος· οφείλει ο ιεράρχης να επιβάλλει τον αφορισμό σύμφωνα με το θέλημα τοῦ Θεοῦ και όχι τοῦ ιδίου.

Άρα, δεν λογίζεται το θέλημα τοῦ ιεράρχου για την ισχύ ενός αφορισμοῦ, αλλά μόνο το θέλημα τοῦ Θεοῦ.

Βλέπουμε λοιπόν ότι είναι αναληθής και παραπλανητική η ανακοίνωση τοῦ Γραφείου Τύπου τῆς Ιεράς Συνόδου, η οποία αναφέρει ότι «Κάθε απόφαση καταγνώσεως του αφορισμού εναντίον μέλους της ορθοδόξου Εκκλησίας της Ελλάδος, η οποία δεν εκδόθηκε από την Ιερά Σύνοδο της Ιεραρχίας Της, είναι ανυπόστατη και ανίσχυρη» (http://www.ecclesia.gr/greek/holysynod/anakoinothenta.asp?id=2665&what_sub=announce)

Αξίζει να αναφέρουμε την διαπίστωση τοῦ αφορισθέντος Δήμου Βερυκίου ότι ο αφορισμός που τοῦ επεβλήθη από τον Επίσκοπο κ. Αμβρόσιο έχει ισχύ και ότι πιστεύει ότι έχει ισχύ και για τους τρεῖς κυβερνώντας.

Παραθέτουμε ενδεικτικά αποσπάσματα από την δήλωσή του στις 18 Μαΐου 2020:

Βερύκιος: Εγώ τις κατάρες του Αμβρόσιου τις αψήφησα. Τις πήρα με καλαμπούρι.

Δεν είναι όμως έτσι τα πράγματα.

Τέσσερις φορές μπήκα στο χειρουργείο.

Έμπαινα από το ένα κρεβάτι του νοσοκομείου στο άλλο.

Μέχρι και είχα την Ιερά Σύνοδο όλη.

Ο έρμος ο Σεραφείμ, ο Μητροπολίτης Πειραιώς, έτρεχε από πίσω να ξορκίζει.

Και το λέω αυτό, γιατί και ο Πρωθυπουργός και η Κεραμέως και ο σερίφης (= Χαρδαλιάς) θα πρέπει να προσέχουν αυτήν την περίοδο.

Εγώ την πάτησα.

Εγώ σας λέω τον προσωπικό μου Γολγοθά.

Τσιμτσιλή: Πότε άρχισες να πιστεύεις ότι τα χειρουργεία σου δεν είναι τυχαία και συνδυάζονται με τον αφορισμό του Αμβρόσιου;

Βερύκιος: Αμέσως μετά.

Τσιμτσιλή: Όχι, εννοώ στο δεύτερο, στο τρίτο;

Βερύκιος: Μωρέ και στο δεύτερο και στο τρίτο.


Τέλος, ο αφορισμός που επιβάλλεται από έναν επίσκοπο, εφ’ όσον είναι δίκαιος, ανακαλεῖται μόνο από τον ίδιο επίσκοπο και όχι από την Σύνοδο.

Νικόλαος Γ. Σαββόπουλος
Θεολόγος


0 comments:

Δημοσίευση σχολίου

 
Top