Παναγιώτης Σημάτης: «Οἱ Παλαιοημερολογίτες μιλοῦσαν γιὰ τὴν ἀλλαγὴ τοῦ Ἡμερολογίου, ποὺ ἀντιστρατευόταν τὴν Παράδοση καὶ οὐδέποτε ΟΥΤΕ ΜΙΑ ΦΟΡΑ (τὶς πρῶτες δεκαετίες) δὲν μιλοῦσαν γιὰ Οἰκουμενισμό


Κατ΄ αρχάς να τονίσουμε άλλη μία φορά ότι εκείνα τα έτη ο Οικουμενισμός είχε την ονομασία ''Κοινωνία των Εκκλησιών'' ή και ''ένωση των Εκκλησιών''.

Ας δούμε ένα δείγμα....








Στις 3/5/1924 διαβάζουμε άρθρο του Λεοντοπόλεως Χριστοφόρου (κατόπιν Πατριάρχου Αλεξανδρείας), υπό τον τίτλο: ''EΠΙ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΥ''. 


Εκεί βλέπουμε τα εξής:








(13/1/1925) Στο άρθρο ''TO ZHTHMA TOY HMEΡΟΛΟΓΙΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΕΞ ΑΥΤΟΥ ΚΙΝΔΥΝΟΙ'' διαβάζουμε τα εξής σημαντικά:






(Αύγουστος 1925), χαρακτηρίζεται ο Πατριάρχης Βασίλειος Γ΄ ο ως κατ΄ εξοχήν «Νεωτεριστής»! Εκφράζων ούτος τας σκέψεις και τα «προγράμματά» του, συν άλλοις έλεγεν ότι:


«... Αισθάνεται τον χριστιανισμόν ως ανθρωπιστικήν ιδεολογίαν, τον συγχρονίζει, ονειροπολεί την βελτίωσιν του κοινωνικού ανθρώπου. Είναι κατα του καλογηρισμού που φέρει τον μαρασμόν... Ο Χριστιανικός κόσμος, λέγει, πρέπει να απαλλαγή απο καλογηρικάς ανοησίας... Η επικοινωνία των Εκκλησιών είναι επιβεβλημένηΗ ένωσις απαραίτητος... Ίσως εις ταύτα δεν συμφωνώ με πολλούς. Κρίνω όμως φιλελεύθερα. Ο ευσεβέστατος Ωριγένης εις το ύψος της διανοίας του διέγνωσεν ότι δεν είναι δυνατόν να υφίσταται αιώνιος κόλασις. Αί Εκκλησίαι λοιπόν πρέπει καλύτερον να γνωρισθούν μεταξύ των, να επικοινωνήσουν και αργότερον να ενωθούν τελείως... Ομιλεί με ενθουσιασμόν δια την ένωσιν῎...». Εις «Διάγγελμα» του ιδίου περί των θεμάτων «Οικουμενικής Συνόδου» διαλαμβάνονται, συν άλλοις, ταύτα «... Αναθεώρησις της όλης εκκλησιαστικής νομοθεσίας και προσαρμογή αυτής προς την παρούσα κατάστασιν της Εκκλησίας. Προσπάθεια εκ παντός τρόπου προς επικοινωνίαν και ένωσιν εν αγάπη Χριστού μεθ΄ όλων των χριστιανικών Εκκλησιών(εννοεί τας αιρέσεις). Διάκρισις θεολογουμένων απο δογμάτων και όρων πίστεως...». 


Επίσης το 1925 κυκλοφορεί το εξαίρετον πόνημα του Γέροντος Δανιήλ Κατουνακιώτου που φέρει τον τίτλο: ''ΦΩΝΗ ΕΞ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ''. 

Εκεί διαβάζουμε τα εξής σημαντικά:







Στο βιβλίο ''Βολίς'' που εκδόθηκε το 1926, διαβάζουμε:






Στην ''Φωνή της Ορθοδοξίας'' αρ. φυλ. 8 στις 22/4/1926, σε άρθρο του κ. Ευστρατιάδου, διαβάζουμε τα εξής:








Το 1927 ο Πατριάρχης Βασίλειος απέστειλεν ούτος εις το Άγιον Όρος τον δεινότερον πρωταίτιον και προαγωγόν της εισαγωγής του νέου ημερολογίου, τον Μαρωνείας Άνθιμον (πρώην Βιζύης), δια να «παράσχη συστάσεις, συμβουλάς και εντολάς περι εφαρμογής και εν Αγίω Όρει της περι ημερολογίου αποφάσεως, περι μνημοσύνου του Πατριάρχου και περι Συλλόγου ( Συνδέσμου) των Ζηλωτών». Ούτος εις την απο 7.4.1927 απόρρητον Έκθεσίν του, προς τον αποστείλαντα αυτόν, συν τοις άλλοις, έλεγεν:

«... Οι Αγιορείται, έχοντες υπ΄ όψει τας εν τω «ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΩ ΚΗΡΥΚΙ» της αρχιεπισκοπής Αθηνών δημοσιευθείσας προ ετών γνώμας της Υμ. Παναγιότητος περί επιβαλλομένων μεταρρυθμίσεων τη Εκκλησία και τω κλήρω, ως και το Πατριαρχικόν διάγραμμα περι των εργασιών της μελλούσης Οικουμενικής Συνόδου, θεωρούσι την προκειμένην περι ημερολογίου ενέργειαν της Μεγάλης Εκκλησίας, ως πρόδρομον και άλλων επικειμένων μεταρρυθμίσεων, δια λόγους ευνοήτους φρονούσιν ότι η ψυχική αυτών σωτηρία επιβάλλει την στερράν και ακλόνητον εμμονήν εις πάντα ανεξαιρέτως τα παρά των Πατέρων ημών παραδοθέντα... Η περί ημερολογίου απόφασις της Μεγάλης Εκκλησίας εχαρακτηρίσθη καινοτομία επιβληθείσα μάλιστα εις την Εκκλησία υπο της πολιτείας... πολύ κακώς ήχησε παρά τοίς πλείστοις των Αγιορειτών και προυκάλεσε δυσμενέστατα σχόλια κατά της Μεγάλης Εκκλησίας... Προς αποτροπήν εφαρμογής της προκειμένης αποφάσεως εν Αγίω Όρει, άλλοι μεν πρόθυμοι είναι, άλλοι δέ και εύχονται την ευκαιρίαν ίνα μαρτυρήσωσιν... Υμετέρα Παναγιότης χαρακτηρίζεται ως Ωριγενιστής και Νεωτεριστής... θεωρείται δέ φρονούσα ότι δήθεν ουδέν ουσιώδες διαχωρίζει την Μ. Εκκλησίαν απο της Παπικής και Αγγλικανικής Εκκλησίας· διό και υπεραμύνεται της μετ΄ αυτών ενώσεως...». (http://entoytwnika.blogspot.com/2011/04/7.html#ixzz4kWkXwD7C)


17/7/1927 διαβάζουμε άρθρο του κ. Βοτοκόπουλου υπό τον τίτλο:




εκεί βλέπουμε τα εξής σημαντικά:






 Ο γνωστός σε όλους Κ. Ψάχος τoν Μάρτιο του 1928 αναφέρει:


Σε άρθρο της εφημερίδος «Σκριπ» της 11/5/1928 διαβάζουμε:






Eπίσης στην ίδια εφημερίδα με ημερομηνία 2/12/1928 διαβάζουμε στην συνομιλία του π. Αρσένιου, (τον οποίον είχαν κλείσει στην φυλακή οι Καινοτόμοι ξυρίζοντας και κουρεύοντας αυτόν διότι ακολουθούσε το Π.Η.), μετά ενός δημοσιογράφου.






Γράφει επίσης ο Κ.Ψάχος το 1928:



O γνωστός μοναχός Αρσένιος Κοττέας γράφει λόγω των διωγμών των Παλ/των τα εξής:



(«Σκριπ», 13/4/1930)

Εις την Εφημερίδα «Σκρίπ» της 6/6/1930 διαβάζουμε:





Το 1931 διεξήχθη το Α΄ Συνέδριο των Παλαιοημερολογιτών. Η εφημερίς: «Η Άμυνα των Πατρίων», εδημοσίευσε άρθρο το οποίο μας αναφέρει ότι:





τα υπόλοιπα ήδη έχουν δημοσιευθεί, αλλά δυστυχώς ο κ. Σημάτης ''δεν βλέπει'' όπως γράφει ''πειστικές απαντήσεις''. Kαι πως να τις δει; Αν δει αυτές τις δήθεν ''πειστικές απαντήσεις'' που ζητά, τότε θα πρέπει και να τις αποδεχθεί! Και αν τις αποδεχθεί τότε θα πρέπει να ζητήσει και δημοσίως συγνώμη και όχι μόνο......! 




ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ




2 comments:

  1. Διεγράφη τό προηγούμενο σχόλιο λόγω μερικών ορθογραφικών λαθών.
    Κ.Χ

    "21 ἔσται γὰρ τότε θλῖψις μεγάλη, οἵα οὐ γέγονεν ἀπ' ἀρχῆς κόσμου ἕως τοῦ νῦν οὐδ' οὐ μὴ γένηται. 22 καὶ εἰ μὴ ἐκολοβώθησαν αἱ ἡμέραι ἐκεῖναι, οὐκ ἂν ἐσώθη πᾶσα σάρξ· διὰ δὲ τοὺς ἐκλεκτοὺς κολοβωθήσονται αἱ ἡμέραι ἐκεῖναι. " (Μτ. κδ'), καί τά ακολουθούντα.

    Οι καινοτόμοι τής νέας ορθοδοξίας είναι πλέον πλήρεις ημερών. Πρόσθεσαν τίς ημέρες που βρήκαν οι αστρονόμοι τού Πάπα, τίς οποίες ακολουθεί σύμπασα η ανθρωπότητα, προκειμένου νά σωθεί - λόγω προστιθέμενων ημερών τής αγιοπνευματικής (θεέ μου συγχώρα) εμπειρίας τού Πάπα - άπας γηγενής.
    Πλήν όμως ο λόγος Κυρίου άλλα μάς πληροφορεί : ότι άν δέν κολοβώνονταν οι ημέρες, ουδείς θά εσώζετο. Καί τό ερώτημα που προκύπτει είναι : ποιοί ακολουθούν ημέρες λειψές, ημέρες κολοβωμένες - 13 αριθμητικά ; Οι νεωτεριστές Ορθόδοξοι ή οι απλώς Ορθόδοξοι τής καθ' ημάς Πίστεως, Θρησκείας, Εκκλησίας ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ουδείς τών δεξαμένων τήν Νέα ορθοδοξία, από τίς αρχές τού 1900, ανέφερε ποτέ ότι ο Ωριγένης αφορίστηκε μετά τών συγγραμμάτων του, στήν Ε' Οικουμενική Σύνοδο.
    Ο γράφων τό πληροφορήθηκε λίαν καθυστερημένα, περί τά μέσα τού 1980.

    Συνεπώς, οι νεοαποτειχισμένοι "Τρικαμηνικοί" και οι άλλοι (...) τής πατερικής Παράδοσης, εφόσον αφ' εαυτών δίνουν άφεση στόν αφορισθέντα καί αναθεματισθέντα Ωριγένη, δέν έχουν κανένα πρόβλημα νά θεωρούν έγκυρα τά Μυστήρια Παπικών καί Προτεσταντών, άκυρα δέ, τά Μυστήρια εκείνων, οι οποίοι πέραν τού Ωριγένη καί τών συγγραμμάτων, απορρίπτουν καί τό νεοεισαχθέν Παπικό ημερολόγιο, διά λόγους πληρότητας ημερών. Παρά ταύτα : "22 καὶ εἰ μὴ ἐκολοβώθησαν αἱ ἡμέραι ἐκεῖναι, οὐκ ἂν ἐσώθη πᾶσα σάρξ· διὰ δὲ τοὺς ἐκλεκτοὺς κολοβωθήσονται αἱ ἡμέραι ἐκεῖναι.".

    ΑπάντησηΔιαγραφή

 
Top