Οι Τρικαμηνικοί με νέο άρθρο συνεχίζουν τα ''παράπονά'' τους λέγοντας τα εξής:
«Βέβαια πρέπει καὶ πάλι νὰ τονισθεῖ, ὅτι (ὅπως ὁ π. Εὐθύμιος καὶ τὸ ἱστολόγιό
μας πολλὲς φορὲς ἔχει ἐξηγήσει) δὲν μᾶς ἐνοχλοῦν οἱ 13 ἡμέρες, ἀλλὰ ἡ
δογματοποίησή τους. Οἱ ἀκολουθοῦντες τὸ Παλαιὸ ὅμως, καὶ οἱ σύμμαχοί τους, δὲν
συμφωνοῦν. Κι αὐτὸ φαίνεται ἀπὸ τὸ ὅτι δὲν δέχονται τὴν πρόταση τοῦ π. Εὐθυμίου,
ὁ ὁποῖος ἔχει πολλάκις γράψει ὅτι, μὲ τοὺς Παλαιοημερολογίτες ἐκείνους, οἱ
ὁποῖοι καὶ ἐφ’ ὅσον κατὰ τὰ ἄλλα εἶναι Ὀρθόδοξοι [ὁ
μοναχὸς Σάββας εἶναι ἀπόλυτος καὶ διαβεβαιώνει στὸ παρὸν βίντεο (ἐδῶ) ὅτι
«οἱ Παλαιοημερολογίτες εἶναι κατὰ πάντα
ὀρθόδοξοι») μποροῦμε νὰ ἔχουμε
κοινωνία, ἐφ’ ὅσον ἀποτειχιστήκαμε ἀπὸ τὴν αἵρεση τοῦ Οἰκουμενισμοῦ, ἀρκεῖ νὰ
ἀποτειχιστοῦν κι αὐτοὶ ἀπὸ τὸ σχίσμα· τουτέστιν νὰ ἀπομακρυνθοῦν ἀπὸ τὶς
παρατάξεις καὶ τὴν δογματοποίηση τοῦ Ἡμερολογίου, ἡ ὁποία φαίνεται ἀπὸ τὸ ὅτι
δὲν μᾶς δέχονται σὲ κοινωνία, ἂν δὲν προσχωρήσουμε στὸ Παλαιό».
Τι είχε αναφέρει ο π. Ευθύμιος περί εκκλ. κοινωνίας;
«......δὲν ἔχομε πρόβλημα εἰς τό νά ἔχωμε ἐκκλησιαστικὴ κοινωνία μὲ Ἀποτειχισμένους, οἱ ὁποῖοι ἀκολουθοῦν τὸ Π.Η. Ἂν δὲ κάποιος, ὁ ὁποῖος ἀκολουθεῖ π.χ. τὸ Π.Η., ἤθελε νὰ πάη στὴν Ἐκκλησία τῶν Ἀποτειχισμένων τοῦ Ν.Η. σὲ μιὰ μεγάλη γιορτή, διότι αὐτὸς ἐκείνη τὴν ἡμέρα δὲν γιορτάζει ἢ ἔχει νηστεία κ.λπ., ἂς μὴν πάη στὴν Ἐκκλησία, ἐφ’ ὅσον δὲν ἔχη κοντά του Ἐκκλησία τοῦ Π.Η. Θὰ πάη ὅμως στὴν Ἐκκλησία τῶν Ἀποτειχισμένων τοῦ Ν.Η. νὰ μεταλάβη, νὰ στεφανωθῆ, νὰ βαπτίση τὸ παιδί του κ.λπ. Αὐτὸ θεωρῶ ἐκκλησιαστικὴ κοινωνία......».
(περισσότερα: http://entoytwnika1.blogspot.com/2017/05/5.html)
Βλέπουμε λοιπόν το τι θεωρεί εκκλησιαστική κοινωνία ο π. Ευθύμιος. Ισχύει όμως αυτό που έχουμε μάθει κατά καιρούς από τα ίδια τα πνευματικά του τέκνα; Δηλαδή ότι ο π. Ευθύμιος έστελνε σε Εκκλησίες Οικουμενιστών τα πνευματοπαίδια του να στεφανωθούν ή και να βαπτίσουν τα παιδιά τους λόγω ελλείψεως αποτειχισμένων ιερέων; Γιατί δεν τα έστελνε σε Εκκλησίες Παλ/των; Οι παρατάξεις των Παλ/των ήτο το πρόβλημα, ενώ η Παναίρεση που κηρύττουν οι Οικουμενιστές δεν είναι; Προτιμούσε την εκκλ. κοινωνία με τους Οικουμενιστές παρά με τους Παλ/τες;
«Ὅλα ὅσα παρουσιάζει, εἶναι ἐπιχειρήματα τῶν Παλαιοημερολογιτῶν, τὰ ὁποῖα
ἐπικαλεῖται ὁ π. Σάββας. Μᾶς λέγει ὅτι ὁ Μεταξάκης ἦταν Μασῶνος. Δυστυχῶς, αὐτὸ
ἐπιβεβαιώθηκε. Ἀλλὰ γιὰ τὸ θέμα μας, δὲν εἶναι ἐδῶ τὸ πρόβλημα. Καὶ ἡ Σύνοδος
τῆς Ἀντιοχείας τοῦ 341, ἔγινε μὲ Ἀρειανὸ πρόεδρο καὶ Ἀρειανοὺς στὴν πλειοψηφία
ἐπισκόπους, ὅμως ἡ Ἐκκλησία δέχτηκε τοὺς Κανόνες ποὺ ἐξέδωσε. Τὸ ὅτι ἦταν
Μασῶνος ὁ Μεταξάκης, ἄλλα προβλήματα δημιουργεῖ, ποὺ πρέπει νὰ ἐξετάσουμε,
σοβαρότερα (ἐκκλησιολογικά-θεολογικά), ἀλλὰ δὲν στέκει ὡς ἐπιχείρημα ἐναντίον
τῆς εἰσαγωγῆς τοῦ νέου Ἡμερολογίου. Ἂν δὲν τὸ εἰσήγαγε Μασῶνος, θὰ τὸ
ἐδέχοντο;».
Λύθηκε λοιπόν και το πρόβλημα ''Μελέτιος Μεταξάκης'' από τους Τρικαμηνικούς! Και τι έγινε; Που το πρόβλημα ότι ήτο Μασώνος; Αν όμως τους θυμίσουμε τον γνωστό Χρυσόστομο Σμύρνης, τότε εκεί αλλάζει το ζήτημα......!
«Τὸ ἐρώτημα εἶναι: Ἡ Ἐκκλησία, τοὐτέστιν τὰ ἄλλα Πατριαρχεῖα καὶ οἱ ἄλλες
τοπικὲς Ἐκκλησίες, ποὺ σημειωτέον ΠΑΡΕΜΕΙΝΑΝ
στὸ Παλαιὸ Ἡμερολόγιο, δέχτηκαν τὴν ἀλλαγὴ τοῦ Ἡμερολογίου, γιὰ νὰ
μὴ γίνει σχίσμα; Ἡ ἀπάντηση εἶναι ὅτι Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ κατ’
Οἰκονομία δέχτηκε τὴν ἀλλαγή. Ποιοί δὲν ἀποδέχτηκαν τὴν ἀλλαγή; Μόνο οἱ λεγόμενοι
«Παλαιοημερολογίτες»!
Οι άλλες Τοπικές Εκκλησίες δεν δέχθηκαν την αλλαγή του Ημερολογίου εφ΄ όσον παρέμειναν στο Παλαιό. Το επιχείρημα ότι δήθεν ''Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ κατ΄ Οικονομία δέχτηκε την αλλαγή'' δεν ισχύει, διότι δεν έγινε ποτέ η Μεγάλη Σύνοδος που ζητούσαν την εποχή εκείνη ώστε να αποφανθεί η Καθ΄ όλη Εκκλησία δια το αν δέχεται ή όχι την Ημερολογιακή αλλαγή έστω και κατ΄ Οικονομία! Η αλλαγή έγινε μονομερώς και αντικανονικώς! Το γιατί οι άλλες Τοπικές Εκκλησίες δεν αντέδρασαν όπως εφαντάζοντο οι Τρικαμηνικοί, έχουμε απαντήσει παλαιότερα. Το ζήτημα ήταν πέραν των ορίων της δικαιοδοσίας τους (υπερ-ορίως), οπότε ήτο και αδύνατον να αναμιχθούν σε ζήτημα που κυρίως αφορούσε την Ελλαδική Εκκλησία.
«Δὲν ἀποδίδουν, λοιπόν, τὴν ἀλήθεια τὰ λόγια τοῦ π. Σάββα, ὅτι ὅλα τὰ Πατριαρχεῖα
δὲν τὴν δέχτηκαν. Ἀσφαλῶς καὶ δὲν τὴν υἱοθέτησαν, ἀλλὰ δὲν τὴν θεώρησαν
οὔτε σχίσμα, οὔτε προσβολὴ τῆς λειτουργικῆς ἑνότητος, οὔτε αἵρεση».
Υπενθυμίζουμε:
http://entoytwnika.blogspot.com/2012/09/blog-post.html και https://entoytwnika1.blogspot.com/2013/11/2.html)
«Ποιοί δὲν τὴν δέχτηκαν καὶ τὴν ἀντιμετώπισαν τὴν ἀλλαγὴ ὡς καινοτομία-αἵρεση,
παρὰ τὴν ἀντίθετη γνώμη τῶν ὄντως Παλαιοημερολογιτῶν τῶν ἄλλων Ὀρθόδοξων
Πατριαρχείων; Μόνο μιὰ μεγάλη ὁμάδα στὴν Ἑλλάδα κυρίως, οἱ σημερινοὶ
"Παλαιοημερολογίτες". Καὶ αὐτοί, ἀντὶ νὰ ἐπιδιώξουν τὴν κοινωνία μὲ τὶς ἄλλες
Ἐκκλησίες ποὺ παρέμειναν στὸ Παλαιό, δὲν προσέφυγαν, δὲν προσκολλήθηκαν, δὲν
εἶχαν κοινωνία μὲ αὐτές, ἀλλὰ δημιούργησαν ΣΧΙΣΜΑ, δική τους παρασυναγωγή. Καὶ
δὲν εἶχαν καμία κοινωνία ΟΥΤΕ μὲ τὴν Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος ποὺ ἔκανε
τὴν ΚΑΚΗ πραξικοπηματικὴ αὐτὴ ἀλλαγή, ΟΥΤΕ μὲ ὅλες τὶς ἄλλες Ἐκκλησίες
ποὺ τὴν ἀποδέχτηκαν τὴν ἀλλαγὴ κατ’ οἰκονομίαν».
Ο κ. Σημάτης καλά θα κάνει να θυμάται το τι είχε γράψει διότι οι αντιφάσεις είναι πάμπολλες! Μας λέγει ότι οι Παλ/τες δεν είχαν κοινωνία με άλλες Εκκλησίες κ.λπ. ενώ το 2011 μας έλεγε ότι:
«Ἕνας ἀκόμα λόγος, ποὺ ἀποδεικνύει ὅτι ἡ αἰτία
διακοπῆς κοινωνίας μὲ τὴν Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος ἦταν μόνο τὸ Ἡμερολόγιο (ἡ ἀφετηρία
τῆς αἱρέσεως καὶ ὄχι ἡ ἴδια ἡ αἵρεση τοῦ Οἰκουμενισμοῦ) εἶναι καὶ τὸ γεγονὸς ὅτι
οἱ «Παλαιοημερολογίτες» δὲν ἀπεκόπησαν (τὰ
πρῶτα χρόνια) ἀπὸ τὶς ἄλλες Ἐκκλησίες καὶ Πατριαρχεῖα, ποὺ ἀκολουθοῦσαν τὸ
Παλαιὸ Ἡμερολόγιο, ἂν καὶ οἱ Ἐκκλησίες αὐτὲς καὶ τὰ Πατριαρχεῖα ἐπικοινωνοῦσαν μὲ τὴν
Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος καὶ μὲ τὸ Πατριαρχεῖο Κωνσταντινουπόλεως, ποὺ ἀκολουθοῦσαν
τὸν Οἰκουμενισμό, καὶ εἶχαν ἀποδεχθεῖ καὶ αὐτὰ τὴν αἱρετικὴν Ἐγκύκλιο τοῦ 1920
(σιωπηρῶς ἢ φανερῶς). Αὐτὸ δὲν ἀποτελοῦσε αἰτία νὰ διακόψουν
καὶ μὲ αὐτὰ τὴν «κοινωνίαν» οἱ τοῦ Παλαιοῦ!!!».
(το κείμενο του κ. Σημάτη εδημοσιεύθη εις το ιστολόγιο
''Αποτείχισις''το 2011).
Τα υπόλοιπα λεχθέντα που αφορούν τα περί Μυστηρίων δεν θα τα σχολιάσουμε, διότι γνωρίζουμε πολύ καλά ότι οι Τρικαμηνικοί δεν δέχονται τα Μυστήριά μας, ασχέτως αν παραπλανητικά έγραφαν παλαιότερα ότι δήθεν εμείς οι Παλ/τες δεν δεχόμαστε τα Μυστήριά τους, ότι τούτο το ζήτημα αποτελεί εμπόδιο προς μελλοντική ένωση κ.λπ. αλλά εκτέθηκαν δυστυχώς εδώ και εδώ.
Τα υπόλοιπα είναι χιλιοειπωμένα.......
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου