Patriarhul Daniel 1
Για την Romfea.gr | Κορίνα Σαντοριναίου

Ανασκευάζει τις προηγούμενες οδηγίες σχετικά με την Θεία Μετάληψη το Πατριαρχείο Ρουμανίας, το οποίο προέτρεπε τους πιστούς λόγω του κορωνοϊου να φέρουν από το σπίτι τους κουτάλι μιας χρήσεως για να κοινωνήσουν.
Μετά τον σάλο που προκλήθηκε στα ΜΜΕ και τα Social Media ο Πατριάρχης Ρουμανίας κ. Δανιήλ, έσπευσε να εκδόσει Ποιμαντορική Εγκύκλιο και να βάλει τα πράγματα στην θέση τους.
Το Πατριάρχειο Ρουμανίας σε μια προσπάθεια να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα, αναφέρει ότι η πρώτη ανακοίνωση αφορούσε όλους εκείνους που φοβούνται για την μετάδοση του ιού.
Μεταξύ άλλων στην πρώτη ανακοίνωση η Εκκλησία της Ρουμανίας τόνιζε ότι “οι πιστοί που φοβούνται τη μετάδοση του ιού μπορούν να αποφύγουν προσωρινά τον ασπασμό των εικόνων στις εκκλησίες, ενώ μπορούν να ζητούν κατ΄εξαίρεσιν από τον ιερέα να χρησιμοποιούν το δικό τους κουτάλι για την Θεία Μετάληψη”.
Ακολουθεί η ποιμαντορική εγκύκλιος του Πατριάρχης Ρουμανίας:
Μετάφραση από την Ρουμανική γλώσσα: Αρχιμ. Γρηγόριος Μάζας 
Το δελτίο τύπου του Πατριαρχείου Ρουμανίας, από τις 27 Φεβρουαρίου 2020 εξεδώθη  στα πλαίσια μιας υπερβολικής και επίμονης παρουσίασης της πανδημίας του κορωνοϊού (Covid-19) και κάποιων αιτημάτων κρατικών οργάνων έτσι ώστε η Εκκλησία να λάβει μέτρα για τον περιορισμό της εξάπλωσης του συγκεκριμένου ιού και της ανακούφισης των φόβων του πληθυσμού, ενώπιον αυτού του φαινομένου. 
Για αυτό τον λόγο το συγκεκριμένο δελτίο τύπου, είχε υπόψιν ιδιαιτέρως τους φοβισμένους χριστιανούς, οι οποίοι έχουν ενδοιασμούς όταν προσκυνούν τις ιερές εικόνες ή όταν κοινωνούν από το Άγιο Ποτήριο  χρησιμοποιώντας μία λαβίδα για όλους. 
Αυτή η μέριμνα της Εκκλησίας για τους πιο αδύναμους εν τη πίστη, ( Ρωμ. 14,1) προκάλεσε φόβο, από την άλλη μεριά, ιδιαίτερα μεταξύ κάποιων κληρικών και χριστιανών οι οποίοι θεωρούν, πως μία εξαιρετική οικονομία, η οποία γίνεται για τους φοβισμένους και τους αδύναμους στην πίστη, μπορεί να γίνει ένας νέος λειτουργικός κανόνας στην ευχαριστία και κοινωνία όλων των πιστών. 
Για να ξεπεράσουμε τυχόν πολεμικές, οι οποίες αποδυναμώνουν την ενότητα της Ορθοδοξίας, πρέπει να τονίσουμε με δύναμη την ορθόδοξη διδασκαλία, ότι η Θεία Ευχαριστία δεν είναι και δεν μπορεί να γίνει ποτέ πηγή ἀσθενειών και θανάτου αλλά πηγή Νέας εν Χριστώ Ζωής άφεσης αμαρτιών και θεραπείας ψυχής και σώματος. 
Για αυτό, την ώρα που κοινωνούν οι χριστιανοί οι ψάλτες ψάλλουν Σώμα Χριστού μεταλάβετε  πηγής αθανάτου γεύσασθε. 
Για αυτό ο κανόνας της μετάδοσης της θείας κοινωνίας από το ίδιο Άγιο Ποτήριο στους κληρικούς και στους λαϊκούς παραμένει αμετάβλητη και οι ιερείς θα εξηγήσουν σε όλους τους πιστούς ότι, αυτός ο τρόπος κοινωνίας δεν ήταν ποτέ και δεν θα είναι για κανέναν κίνδυνος. 
Οι χριστιανοί οι οποίοι έχουν ενδοιασμούς και δεν θέλουν να κοινωνήσουν από το ίδιο Άγιο Ποτήριο, με την ίδια λαβίδα, θα πρέπει να απευθύνονται στον πνευματικό τους για να τους ενδυνάμωσει στην πίστη και να εμβαθύνουν στην εκκλησιαστική κοινωνία. 
Επίσης στην περίπτωση του ασπασμού των ιερών εικόνων οι χριστιανοί που έχουν μία ζωντανή και δυνατή πίστη δεν φοβούνται ότι θα αρρωστήσουν αλλά χαίρονται με την προσευχή και την ευλογία που λαμβάνουν από τους Αγίους που απεικονίζονται σε αυτές. 
Και επειδή η πίστη ενώνει την ελευθερία με την αγάπη, δια της πίστεως εκφράζεται ελεύθερα η αγάπη των ανθρώπων για τον Θεό και τους Αγίους Του. 
Για αυτό τον λόγο, οι ορθόδοξοι χριστιανοί ασπάζονται τις ιερές εικόνες και κοινωνούν από το Άγιο Ποτήριο ελεύθερα και όχι επειδή κάποιος τους υποχρεώνει να το πράξουν. 
Συνεπώς, οι ιερείς μας, οι διάκονοι των ιερών θυσιαστηρίων, θα παροτρύνουν όλους τους πιστούς να ενισχύσουν τον εαυτό τους στην πίστη και να καλλιεργήσουν την Ευχαριστιακή κοινωνία στην Εκκλησία, για να επιτύχουν τη σωτηρία μέσω της ένωσης με τον Χριστό, την πηγή της αιώνιας ζωής (Ιω.11:25). 
Ευχόμαστε σε όλους τους κληρικούς και σε όλους τους πιστούς της ορθόδοξης Εκκλησίας της Ρουμανίας, υγεία και σωτηρία, και από τον Θεό ενίσχυση και βοήθεια προπορευόμενοι προς το φως και τη χαρά της Αναστάσεως! 
Διάπυρος προς τον Χριστό και Κύριο ευχέτης, 
+Ο Ρουμανίας Δανιήλ

0 comments:

Δημοσίευση σχολίου

 
Top