Δεν προλάβαμε να εισέλθουμε εις την ευλογημένη περίοδο του Τριωδίου και αποφάσισαν ότι αυτή η περίοδος, προ της Μ. Τεσσαρακοστής, είναι η πλέον κατάλληλη ώστε να λυθούν σοβαρότατα ζητήματα!

H Εκκλησία Γ.Ο.Χ. Ελλάδος Καλλινίκου, εξέδωσε μία ανακοίνωση (εδώπου αφορά την σύγκρουση μετά του π. Νικόλαου Δημαρά.
Κατ΄ αρχάς θα πρέπει να αποδείξει δημόσια η Σύνοδος (εφόσον δημόσια εξέδωσε και την ανακοίνωση) ότι: «Οὐδεὶς Ἱερὸς Κανόνας παρεβιάσθη» διότι εκ του αντιθέτου όσοι υποστηρίζουν τον π. Νικόλαο έχουν την αντίθετη άποψη.

Για να γίνουμε όμως περισσότερο αντιληπτοί εξηγούμαστε καλύτερα κάνοντας κάποιες ερωτήσεις.

Θα ξεκινήσουμε από την τελευταία παράγραφο της ανακοίνωσης όπου αναφέρεται:

«Τονίζεται ὅτι ὅλα τὰ μέλη τῆς Ἱερᾶς ἡμῶν Συνόδου παραμένουν προσηλωμένα στὴν Ὁμολογία Πίστεως τῆς Ἐκκλησίας μας καὶ μάλιστα στὸ κείμενο: «Ἡ Γνησία Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία ἔναντι τῆς Αἱρέσεως τοῦ Οἰκουμενισμοῦ, Θέματα Δογματικὰ καὶ Κανονικά» τοῦ ἔτους 2014, ἄνευ οὐδεμιᾶς ὑποστολῆς. Τὸ αὐτὸ βεβαίως ἰσχύει καὶ γιὰ τὸν Σεβ. Ἀττικῆς καὶ Βοιωτίας κ. Χρυσόστομο, τοῦ ὁποίου ἡ ὅλη δράση καὶ πορεία ἀποδεικνύουν περίτρανα τὴν προσήλωσή του στὶς ὀρθόδοξες ἀρχὲς καὶ παραδόσεις».

Το Εκκλησιολογικό κείμενο (εδώ) άραγε δικαιώνει ή όχι τις θέσεις του π. Νικόλαου και όντως ισχύει για τον Σεβ. Αττικής και Βοιωτίας κ. Χρυσόστομο;

1.  Στην παράγραφο 10 του Α΄ κεφαλαίου αναφέρεται:

«Κάθε Ἐπίσκοπος, ὁ ὁποῖος κηρύττει αἵρεση δημoσίως καὶ «γυμνῇ τῇ κεφαλῇ ἐπ᾿ Ἐκκλησίας»[16], καὶ ὁ ὁποῖος διδάσκει «ἕτερον εὐαγγέλιον παρ᾿ ὅ παρελάβομεν» ἢ εὑρίσκεται σὲ συγκρητιστικὴ κοινωνία μὲ ἀλλοδόξους καὶ ἀλλοθρήσκους, καὶ μάλιστα ὅταν πράττει αὐτὸ ἐπιμόνως καὶ συνεχῶς, καθίσταται «ψευδεπίσκοπος» καὶ «ψευδοδιδάσκαλος» (ΙΕ’ Κανὼν τῆς Πρωτοδευτέρας)· ὅσοι δὲ Ἐπίσκοποι εὑρίσκονται σὲ κοινωνία μὲ αὐτόν, ἀδιαφορώντας ἢ ἀνεχόμενοι ἢ ἀποδεχόμενοι τὸ φρόνημα καὶ τὶς πρακτικές του ἐκφράσεις, αὐτοὶ «συνόλλυνται»[17] (Ἅγιος Θεόδωρος Στουδίτης), καὶ παύουν ἔτσι νὰ εἶναι Κανονικοὶ[18]καὶ Κοινωνικοί[19], ἐφ᾿ ὅσον ἡ Καθολικότητα τῆς Ἐκκλησίας, ἡ Ἑνότητά Της καὶ ἡ γνησία Ἀποστολικὴ Διαδοχή, οἱ ὁποῖες ἐγγυῶνται μὲ ἀσφάλεια τὴν Κανονικότητα καὶ τὴν Κοινωνικότητα τοῦ Ἐπισκόπου, ἑδράζονται, ἀπορρέουν καὶ διασφαλίζονται ἀπὸ τὴν «Ὀρθὴν καὶ Σωτήριον τῆς Πίστεως Ὁμολογίαν»
.

Θα ξεχωρίσουμε το παρακάτω:

«ὅσοι δὲ Ἐπίσκοποι εὑρίσκονται σὲ κοινωνία μὲ αὐτόν, ἀδιαφορώντας ἢ ἀνεχόμενοι ἢ ἀποδεχόμενοι τὸ φρόνημα καὶ τὶς πρακτικές του ἐκφράσεις, αὐτοὶ «συνόλλυνται»[17] (Ἅγιος Θεόδωρος Στουδίτης), καὶ παύουν ἔτσι νὰ εἶναι Κανονικοὶ[18]καὶ Κοινωνικοί[19], ἐφ᾿ ὅσον ἡ Καθολικότητα τῆς Ἐκκλησίας, ἡ Ἑνότητά Της καὶ ἡ γνησία Ἀποστολικὴ Διαδοχή, οἱ ὁποῖες ἐγγυῶνται μὲ ἀσφάλεια τὴν Κανονικότητα καὶ τὴν Κοινωνικότητα τοῦ Ἐπισκόπου, ἑδράζονται, ἀπορρέουν καὶ διασφαλίζονται ἀπὸ τὴν «Ὀρθὴν καὶ Σωτήριον τῆς Πίστεως Ὁμολογίαν».

Όσοι λοιπόν Επίσκοποι βρίσκονται σε ΚΟΙΝΩΝΙΑ με αυτόν τον οποίον ονομάζουν ΨΕΥΔΟΔΙΔΑΣΚΑΛΟΝ (για τους παραπάνω λόγους που αναφέρονται), τότε αυτοί «Συνόλλυνται»· ἀπὸ τὸ ρῆμα συνόλλυμαι: καταστρέφομαι-ἐξαφανίζομαι-χάνομαι μαζὶ μὲ κάποιον, δεν είναι πια Κανονικοί ούτε βέβαια και Κοινωνικοί ''ἐφ᾿ ὅσον ἡ Καθολικότητα τῆς Ἐκκλησίας, ἡ Ἑνότητά Της καὶ ἡ γνησία Ἀποστολικὴ Διαδοχή, οἱ ὁποῖες ἐγγυῶνται μὲ ἀσφάλεια τὴν Κανονικότητα καὶ τὴν Κοινωνικότητα τοῦ Ἐπισκόπου, ἑδράζονται, ἀπορρέουν καὶ διασφαλίζονται ἀπὸ τὴν «Ὀρθὴν καὶ Σωτήριον τῆς Πίστεως Ὁμολογίαν»''.
Το ερώτημα που τίθεται είναι το εξής· επιτρέπεται η συναναστροφή με Επισκόπους ψευδοδιδασκάλους ή και με όσους έχουν κοινωνίαν με ψευδοδιδασκάλους, (και δια τούτον τον λόγον έχουν χάσει την Κανονικότητά τους ως Επίσκοποι όπως διαβάσαμε παραπάνω), δηλαδή με όσους  «Συνόλλυνται», αυτούς που το Εκκλησιολογικό κείμενο θεωρεί μη Κανονικούς μη Κοινωνικούς; Ποιοί είναι αυτοί οι Κανόνες που επιτρέπουν την παραπάνω ενέργεια αν επιτρέπεται;

2. Στην απόδοση του κειμένου στην ''απλοελληνική'' (εδώ) και συγκεκριμένα στην παράγραφο 5 του Ζ΄ Κεφαλαίου αναφέρεται το εξής:

«Αὐτὴ ἡ ἀνάγκη γίνεται κατανοητὴ ἀπὸ τὸ ὅτι, ἡ ἀληθινὴ Ἐκκλησία, ἐφ᾿ ὅσον εἶναι τὸ πραγματικὸ Σῶμα τοῦ Χριστοῦ, εἶναι ἀπὸ τὴν φύση Της Καθολική, δηλαδὴ ἔχει τὴν πληρότητα τῆς Ἀληθείας, τῆς Χάριτος καὶ τῆς Σωτηρίας, καὶ ἀποφαίνεται Συνοδικῶς μέσῳ τῶν Ἐπισκόπων Της σχετικὰ μὲ τὶς ἐτεροδιδασκαλίες καὶ τὸ παγκόσμιο σκάνδαλο ἀπὸ αὐτές· γιὰ τὸν λόγο αὐτό, ὀφείλει νὰ ἐπιδιώκει ἀφ᾿ ἑνὸς μὲν τὴν διατύπωση τῶν Ἀληθειῶν τῆς Πίστεως, γιὰ τὴν ὁριοθέτηση Ἀληθείας καὶ ψεύδους, ἀφ᾿ ἑτέρου δὲ τὴν στηλίτευση καὶ καταδίκη τῆς πλάνης καὶ τῆς φθορᾶς ἀπὸ τὴν αἵρεση καὶ τοὺς αἱρετικούς, γιὰ τὴν προστασία τοῦ Ποιμνίου, διαπιστώνοντας (ἔτσι) καὶ διακηρύττοντας τὴν ἤδη ὑφισταμένη ἔκπτωση τῶν αἱρετικῶν».

Στην παραπομπή 50 που αφορά την παραπάνω παράγραφο αναφέρεται:

«Οἱ Συνοδικὲς καταδίκες δεν προκαλοῦν τὴν ἔκπτωση τοῦ αἱρετικοῦ, ἀλλὰ πρῶτον, στηλιτεύουν τὴν αἵρεση γιὰ τὴν προστασία τοῦ ποιμνίου, καὶ δεύτερον, διαπιστώνουν καὶ διακηρύττουν τὴν ἔκπτωση τοῦ αἱρετικοῦ ἡ ὁποία ἤδη ὑφίσταται».

Oπότε το δεύτερο ερώτημα που τίθεται είναι το αν επιτρέπεται η συναναστροφή με αιρετικούς de facto και ποιοι - και πάλιν - είναι αυτοί οι Κανόνες που επιτρέπουν την συναναστροφή με ήδη έκπτωτους αιρετικούς; Και γιατί αναφέρουμε ''de facto'' και ''ήδη''; απλούστατα διότι η Σύνοδος απλώς ''διαπιστώνει'' και ''διακηρύττει'' την ήδη υφισταμένη έκπτωση των αιρετικών!

Πάντα κατά το εκκλησιολογικό κείμενο!








2 comments:

  1. Τσάμπα ασχολείται ο πατήρ Νικόλαος Δημαράς. Είναι δυνατόν να μην γνωρίζει ο πατήρ Νικόλαος ότι η εν λόγω Σύνοδος έχει αυτοκαταργηθεί (κατά δήλωσή της) με την υπογραφή της με την εγκύκλιο 3022 ;

    " Ἄν ἡ Ἐκκλησία ἐξ αἰτίας φυσικῶν ἀπειλῶν, κινδύνων καὶ καταστροφῶν ἔπαυε ἐν μέρει ἤ ἐξ ὁλοκλήρου, γιὰ λίγο ἤ γιὰ περισσότερο διάστημα τὴν Θεία Λειτουργία καὶ Εὐχαριστία της, τότε θὰ ἦταν σὰν νὰ αὐτοκαταργεῖτο, χωρὶς πλέον νὰ ἔχει οὐσιαστικὸ λόγο ὑπάρξεως."

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Να μου επιτρέψεις παρακαλώ αγαπητέ Ιωάννη, να σημειώσω το εξής :

    Η εγκύκλιος του 1920 την οποία οι ΓΟΧ την έχουν χαρακτηρίσει κατά καιρούς με διάφορα επίθετα όπως (οικουμενιστική, αιρετική, παναιρετική κτλ) γράφει σε ένα από τα βήματα προς ένωση :

    "δια της οικειοτέρας συσχετίσεως των εκασταχού ευρισκομένων αντιπροσώπων των διαφόρων Εκκλησιών"

    Μήπως αυτό δεν εφαρμόζει στην πράξη ο κ.κ.Χρυσόστομος με τους αντιπροσώπους της κρατικής "εκκλησίας" του ΝΗ ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

 
Top