Στην παράγραφο 1 του Α΄
κεφάλαιου του εκκλησιολογικού κειμένου αναφἐρεται ότι:
1. Τὸ κύριο κριτήριο γιὰ τὴν ἰδιότητα Μέλους τῆς
Ἐκκλησίας τοῦ Χριστοῦ εἶναι ἡ «Ὀρθὴ καὶ Σωτήριος τῆς Πίστεως Ὁµολογία» (Ἅγιος
Μάξιμος ὁ Ὁμολογητής), δηλαδὴ ἡ Ἀληθής, Ἀκριβὴς καὶ Ἀκαινοτόμητη
Ὀρθόδοξη Πίστη, «ἐπὶ ταύτῃ» δὲ «τῇ πέτρᾳ» (Ὀρθῇ Ὁμολογίᾳ) ὁ
Κύριος ἔχει οἰκοδομήσει τὴν Ἁγία Ἐκκλησία Του
και πάλιν (από το προηγούμενο μέρος του σχολιασμού μας):
«ὅσοι δὲ Ἐπίσκοποι εὑρίσκονται σὲ κοινωνία μὲ αὐτόν, ἀδιαφορώντας ἢ ἀνεχόμενοι ἢ ἀποδεχόμενοι τὸ φρόνημα καὶ τὶς πρακτικές του ἐκφράσεις, αὐτοὶ «συνόλλυνται»[17] (Ἅγιος Θεόδωρος Στουδίτης), καὶ παύουν ἔτσι νὰ εἶναι Κανονικοὶ[18]καὶ Κοινωνικοί[19], ἐφ᾿ ὅσον ἡ Καθολικότητα τῆς Ἐκκλησίας, ἡ Ἑνότητά Της καὶ ἡ γνησία Ἀποστολικὴ Διαδοχή, οἱ ὁποῖες ἐγγυῶνται μὲ ἀσφάλεια τὴν Κανονικότητα καὶ τὴν Κοινωνικότητα τοῦ Ἐπισκόπου, ἑδράζονται, ἀπορρέουν καὶ διασφαλίζονται ἀπὸ τὴν «Ὀρθὴν καὶ Σωτήριον τῆς Πίστεως Ὁμολογίαν».
Δίχως τις παραπάνω προϋποθέσεις που θέτει το εκκλησιολογικό κείμενο, ούτε
ιδιότητα μέλους της Εκκλησίας του Χριστού (της Ορθοδόξου Εκκλησίας φυσικά)
υπάρχει αλλά ούτε και η Κανονικότητα και η Κοινωνικότητα του
Επισκόπου αν λείπει το κύριο κριτήριο, δηλαδή η «Ὀρθὴ καὶ Σωτήριος τῆς
Πίστεως Ὁµολογία»!
Τα ερωτήματα που τίθενται, δηλαδή το που ανήκει το μέλος αυτό, που
ανήκει ο Επίσκοπος αυτός, ποιος είναι ο προσδιορισμός που θα πρέπει να τους
δώσουμε, το απαντούν παρακάτω στο κεφάλαιο 7:
7. Ὅλοι ὅσοι κηρύττουν ἢ πράττουν ἀντίθετα πρὸς τὴν Ὀρθὴ Ὁμολογία, ἐπειδὴ εἶναι
αἱρετικοί, χωρίζονται ἀπὸ τὴν Ἀλήθεια τῆς Πίστεως καὶ
ἐκπίπτουν ἀπὸ τὴν Κοινωνία μὲ
τὴν Ὀρθόδοξη Καθολικὴ Ἐκκλησία, εἴτε αὐτοὶ εἶναι μεμονωμένα πρόσωπα εἴτε
Κοινότητες, ἔστω καὶ ἄν αὐτὲς συνεχίζουν νὰ λειτουργοῦν τυπικῶς-θεσμικῶς ὡς
δῆθεν Ἐκκλησίες καὶ νὰ ἀποκαλοῦνται ὡς Ἐκκλησίες:
● «Ὅσοι δὲν εὑρίσκονται στὴν
Ἀλήθεια, αὐτοὶ δὲν ἀνήκουν στὴν Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ· καὶ
τόσο περισσότερο, ὅσο ψεύδονται μεταξύ τους, καλοῦντες καὶ καλούμενοι ἱεροὶ
ποιμένες καὶ ἀρχιποιμένες· διότι, ὁ Χριστιανισμὸς δὲν
χαρακτηρίζεται βάσει τῶν προσώπων, ἀλλὰ βάσει τῆς ἀληθείας καὶ τῆς
ἀκριβείας τῆς πίστεως» (Ἅγιος
Γρηγόριος ὁ Παλαµᾶς).
Μας λέγουν ότι είναι αιρετικοί διότι κηρύττουν και
πράττουν τα αντίθετα προς την Ορθή Ομολογία, είναι χωρισμένοι από την Αλήθεια
της Πίστεως, και εκπίπτουν από την Κοινωνία με την ίδια την Ορθόδοξη Εκκλησία!
Αλλά και αν λειτουργούν ή αποκαλούνται τυπικά - θεσμικά Εκκλησίες, δεν είναι!
Και όπως αναφέρει και ο Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς όσοι δεν ευρίσκονται στην
Αλήθεια δεν ανήκουν στην Εκκλησία του Χριστού!
Το επιχείρημα: «Παρόμοια περιστατικά έχουν συμβεί πλειστάκις στο διάστημα των εκατό ετών από την αλλαγή του ημερολογίου.....» είναι ανεπαρκές διότι δεν αναφέρουν ούτε ποια είναι αυτά τα περιστατικά ούτε ποια συγκεκριμένη περίοδο (προ ή μετά ΄Εγκυκλίων; Αναθεμάτων; κ.α.;) ώστε να δούμε υπό ποιες συνθήκες έγιναν.
Στην ανακοίνωση διαβάσαμε ότι:
«Τὸ αὐτὸ βεβαίως ἰσχύει καὶ γιὰ τὸν Σεβ. Ἀττικῆς καὶ Βοιωτίας κ. Χρυσόστομο» δηλαδή
ότι παραμένει προσηλωμένος στο παραπάνω εκκλ. κείμενο.
Εφόσον ο Σεβ. Αττικής παραμένει προσηλωμένος
σε αυτό, τότε και οι Συνοδικοί και ο Σεβ. Αττικής κ. Χρυσόστομος θεωρούν τον επιχώριο μητροπολίτη - που ανήκει στην ''θεσμική δήθεν Εκκλησία'' του νέου - αιρετικό με όλα τα παραπάνω στοιχεία που αναφέρονται;
«Παρόμοια περιστατικά έχουν συμβεί πλειστάκις στο διάστημα των εκατό ετών από την αλλαγή του ημερολογίου.....»
ΑπάντησηΔιαγραφήΑς υποθέσουμε ότι το παραπάνω είναι αλήθεια...
Πρώτη φορά βλέπω ως επιχείρημα ότι η διάπραξη ενός λάθους στο παρελθόν νομιμοποιεί τη διάπραξη του ίδιου λάθους στο παρόν και στο μέλλον...
Και μη χειρότερα !!! Επιχειρήματα από τα Lidl...