Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΕΙΣ ΤΑ ΟΝΟΜΑΣΤΗΡΙΑ ΤΟΥ ΜΗΤΡ. ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ
Ο Π. ΣΑΡΑΝΤΗΣ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΤΕΛΕΙ ΑΓΙΑΣΜΟ ΠΑΡΟΝΤΟΣ ΠΑΠΙΚΟΥ ''ΙΕΡΕΩΣ''
Ο ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ
http://paterikiparadosi.blogspot.gr/2013/07/blog-post_5197.html
Ἀναγνώσαμε ἕνα νέο ἄρθρο τοῦ κ. Τελεβάντου ποὺ ἀπευθύνεται πρὸς τὸν
ἀποτειχισμένο π. Εὐθύμιο Χαραλαμπίδη. Οἱ ἀσυναρτησίες τοῦ κειμένου (οἱ ὁποῖες
μετουσιώνονται σὲ ἀπορίες) εἶναι τόσες πολλές, ποὺ θὰ συνιστούσαμε εἰς
τὸν κ. Τελεβάντο καλύτερα νὰ ἀσχοληθεῖ μὲ κάτι ἄλλο, διότι τὸ πάθος τοῦ
γραψίματος ξεπερνᾶ τὴν λογικὴ τὴν δικὴ τοῦ ἀλλὰ καὶ κάθε πιστοῦ!
Ἀφοῦ παραθέτει δεκάδες οἰκουμενιστικὰ
ἔκτροπα Τοπικῶν Ἐκκλησιῶν, Πατριαρχείων, ἀλλὰ καὶ τῆς Μητρόπολης Σύρου ἐρωτᾶ:
«Γιατί τώρα σας
έπιασε αυτή η ευαισθησία για τις οικουμενιστικές ασχημίες του Σεβασμιότατου και
όχι πριν, ενώ ο οικουμενιστικός του φάκελλος κάθε άλλο παρά λευκός ήταν από την
πρώτη μέρα της ενθρόνισής του;»
Εἶναι ἐρώτηση αὕτη; Γιατί τώρα καὶ ὄχι
τότε; Τώρα ἐξαντλήθηκε ἡ ὑπομονὴ τοῦ ἀνθρώπου, λογαριασμὸ θὰ σᾶς δώσει; Τί θὰ
περίμενε; Μήπως τὸ ΚΟΙΝΟ ΠΟΤΗΡΙΟ ποὺ περιμένει ὁ Σεραφεὶμ καὶ οἱ ὑπόλοιποι
«ἀντιοικουμενιστὲς» διὰ τὴν δῆθεν ἀποτείχισή τους;
«Δεν
εννοώ φυσικά καθ’ οιονδήποτε τρόπο ότι πρέπει να τις ανεχόμαστε ή να μη
διαμαρτυρόμαστε σφοδρότατα γι’ αυτές και να μην τις στηλιτεύουμε με τη δέουσα
αυστηρότητα. Αλλά γιατί, Γέροντα, τώρα θεωρήσατε ότι έπρεπε να προχωρήσετε σε
αποτείχιση, ενώ -όπως όλοι ξέρουμε- αυτό το τρισάθλιο ουνιτικό καθεστώς
επικρατεί για αιώνες στις Κυκλάδες;»
Θαυμάστε θεολογικὰ ἐπιχειρήματα! Νὰ μὴν
τὶς ἀνεχόμαστε ἀλλὰ νὰ διαμαρτυρόμαστε καὶ νὰ τὶς στηλιτεύουμε μὲ τὴν δέουσα αὐστηρότητα!!!
Πῶς; Διὰ τοῦ γραπτοῦ λόγου; Ὡραίο ἀγωνιστικὸ φρόνημα!!! Τὸ ἀγωνιστικὸ
φρόνημα τοῦ καναπέ! Καθόμαστε εἰς τὸν καναπὲ τοῦ οἴκου μας μὲ τὸν ὑπολογιστὴ
καὶ γράφουμε καὶ στηλιτεύουμε μὲ ἔντονο τρόπο τοὺς Οἰκουμενιστὲς! Τώρα σᾶς
φοβήθηκαν! Δια τοῦτο τὸν λόγο καὶ ἐσταμάτησαν τὰ ἔκτροπά τους!
«Τι
ελπίζετε ότι θα συμβεί με την αποτείχισή σας;
Θα
σταματήσει ο Σεβ. Σύρου να προβαίνει σε οικουμενιστικές ασχημίες;
Θα
αστειεύεστε ασφαλώς!
Το
μόνο που θα πετύχετε είναι να του δώσετε την ευκαιρία να σας καθαιρέσει και
απολύτως τίποτε άλλο.»
Αὐτὸ ποὺ θὰ συμβεῖ διὰ της ἀποτειχίσεως τοῦ
πατρὸς Εὐθυμίου, θὰ εἶναι ὅτι θὰ σταματήσει νὰ μολύνεται ὁ ἴδιος λόγω τῆς μὴ
μνημονεύσεως ἑνὸς Οἰκουμενιστὴ Ἐπισκόπου:
«οἱ μέν τέλεον περί τήν πίστιν ἐναυάγησαν· οἱ δέ, εἰ
καί τοῖς λογισμοῖς οὐ κατεποντίσθησαν, ὅμως τῇ κοινωνίᾳ τῆς
αἱρέσεως συνόλλυνται» (Θ.
Στουδίτου. P.G. 99, σ. 1164 Α).
Ἡ «καθαίρεση» αὐτοῦ δόξα καὶ τιμὴ θὰ
εἶναι!
«Και μετά; Αραγε θα παραμείνετε απλός
μοναχός στη μονή της μετανοίας σας ή σε λίγο θα σας ξεσηκώσει ο διάβολος και θα
αρχίσετε να ξαναλειτουργείτε καθηρημένος ων, όπως έκανε ο Σεβ. Μητροπολίτης
πρώην Ράσκας Αρτέμιος, ο π. Ευθύμιος Τρικαμηνάς και πολλοί άλλοι κληρικοί που
προχώρησαν σε αποτείχιση;»
Δηλαδὴ ἡ ἀποτείχιση εἶναι ''ξεσήκωμα τοῦ
διαβόλου'', ἐνῶ ἡ μνημόνευση καὶ συμμετοχὴ μετὰ τῶν αἱρετικῶν ἐπισκοπῶν εἶναι
ἐκ Θεοῦ! Τώρα ἂν καὶ κατὰ πόσο καθηρημένος θὰ εἶναι, καλύτερα νὰ θυμηθοῦμε ὅτι
ποιναί, ἐπιβαλλόμεναι ὑπὸ Ἐπισκόπου, κηρύττοντος, «δημοσία», «γυμνὴ τὴ
κεφαλὴ» καὶ «ἒπ΄ἐκκλησίας», αἵρεσιν «παρὰ τῶν Ἁγίων Συνόδων ἢ Πατέρων
κατεγνωσμένην» (ΙΕ΄ Κανόνος τῆς ΑΒ Συνόδου), οὐκ ἰσχύουσιν.
Διὸ ὁ ἅγιος Κελεστίνος
Ρώμης γράφει περὶ τοῦ αἱρετικοῦ Νεστορίου, ὅτι οὗτος «οὐδένα ἢ
καθελεῖν, ἢ ἀποκινῆσαι ἠδύνατο, ὅς, ἐν τῷ κηρύττειν ταιαύτα (αἱρετικά), ἀσφαλῶς
οὒχ εἰστήκει» ἐν τῇ ὀρθοδόξω
πίστει (Μ. 4, 1045). Ἀπὸ πότε δὲ οὐκ ἠδύνατο νὰ ἐπιβάλη ποινὴν
καθαιρέσεως, ἀφορισμοῦ κ.α. ὁ Νεστόριος; «ἂφ΄ οὗ τοιαῦτα (αἱρετικὰ) κηρύττειν ἤρξατο» (αὐτόθι). Ἡ δὲ τιμωρητικὴ «ἀπόφασις» τοῦ αἱρεσιάρχου κατὰ τῶν μὴ πειθομένων εἰς
αὐτὸν οὐδὲν πρόσκαιρον ἴσχυν ἔσχεν (αὐτόθι). Καὶ ὁ ἅγιος Κύριλλος Ἀλεξανδρείας
ἐλέγχει τὸν Νεστόριον, ἐπιστέλων πρὸς αὐτὸν «Κλῆρον ἅγιον πρεσβυτέρων καὶ διακόνων ἀποσυναγώγους
(κακῶς) ἐποίησας, ἐλέγχοντά σου τὴν ἄκαιρον μανίαν, μὴ τὰ Ἀρείου φρονεῖν» (Μ. 4, 1256).
Ὁ Νεστόριος ἔδει νὰ μετανοήση ἐκ τῆς κακοδοξίας του, καὶ οὐχὶ οἱ ἐλέγξαντες
τοῦτον ὡς αἱρετικὸν νὰ καθαιρεθῶσι καὶ ἀφορισθῶσι πὰρ΄ αὐτοῦ, οἵτινες ἤσαν
ἄξιοι Ὀρθόδοξοι Χριστιανοὶ (ΙΕ΄ Κανόνος ΑΒ Συνόδου).
Ἰδοὺ διατὶ οἱ
τιμωρηθέντες ὑπὸ τοῦ αἱρετικοῦ Νεστορίου, ὡς μὴ τιμωρηθέντες ἐλογίσθησαν παρὰ
τῶν Ἁγίων, καὶ παρέμειναν ἐν τῇ Ἐκκλησία, κοινωνοῦντες μετὰ τῶν Ὀρθοδόξων
Ἱεραρχῶν. «Τοῖς
δὲ γὲ τῶν κληρικῶν, ἤτοι (ἢ) λαικῶν, διὰ τὴν ὀρθὴν πίστιν κεχωρισμένοις, ἢ
καθαιρεθείσι πὰρ΄ αὐτοῦ», γράφει
Κύριλλος Ἀλεξανδρείας πρὸς τοὺς ἐν Κωνσταντινουπόλει, «κοινωνοῦμεν ἠμεῖς» (Μ. 4, 1096). «Οὗτοι πάντες»,
λέγει καὶ Κελεστίνος Ρώμης, «ἐν
τῇ ἡμετέρα κοινωνία καὶ ἐγένεντο (καὶ
πρὸ τῆς τιμωρίας τῶν ὑπὸ τοῦ Νεστορίου) καὶ ἄχρι τοῦ παρόντος εἰσὶν (παρὰ τὴν κὰτ΄ αὐτῶν καταδικαστικὴν ἀπόφασιν τοῦ αἱρετικοῦ ἐπισκόπου)» (Μ. 4, 1045).
«Κάτι τελευταίο. Οπως γνωρίζετε στην
Αποτείχιση κάποιος προσφεύγει αν έχει εξαντλήσει όλες τις άλλες μεθόδους
διαμαρτυρίας. Σας ερωτώ λοιπόν: Πριν αποτειχιστείτε, αφού -όπως ομολογείτε-
παρακολουθείτε από χρόνια τον οικουμενιστικό κατήφορο του Σεβασμιότατου-, σε
ποιες ενέργειες έχετε προβεί για να τον βοηθήσετε να αντιληφθεί το συνειδησιακό
πρόβημα που έχετε με την οικουμενιστική πολιτεία του;
Ζητήσατε να τον δείτε κατ’ ιδίαν για να του
εκθέσετε την πικρία σας; Του στείλατε κάποια σχετική επιστολή; Θέσατε ποτέ θέμα
σε ιερατικό συνέδριο της Μητροπόλεως; Φοβάμαι ότι τίποτα από αυτά δεν κάνατε.
Απλά κάποια μέρα προχωρήσατε σε αποτείχιση χωρίς να σταθμίσετε όλα τα δεδομένα
που σας εξέθεσα με την επιστολή μου.»
Τὸ περὶ τῆς ἀποτειχίσεως ἐπιχείρημα
αὐθαίρετο τυγχάνει, ἐκτὸς ἐὰν ὁ ἀρθρογράφος ὑποδείξει κάποιον σχετικὸ κανόνα ἡ
μαρτυρία ἁγιοπατερικὴ. Μήπως ὅμως καὶ οἱ ὑπόλοιποι ''ἀντιοικουμενιστὲς'' ποὺ
ἔστειλαν καὶ ἐπιστολές, θέσανε θέματα σὲ ἱερατικὰ συνέδρια κ.λπ. πέτυχαν
τίποτα; Τὸ μόνο ποὺ πέτυχαν εἶναι ὅτι σταμάτησαν οἱ ἴδιοι νὰ ἀσχολοῦνται
(Μεταλληνός, Ἁγιορεῖτες κ.λπ.), ἡ οἱ ἴδιοι ἔπεσαν σὲ παρόμοια
ἔκτροπα (βλ. Σαράντης Σαράντος), ἡ καὶ ἄλλαξαν ἐντελῶς πορεία! (βλ. Πειραιῶς Σεραφείμ)
Ἃς σταματήσουν λοιπὸν οἱ χλιαροὶ
''ἀντιοικουμενιστὲς'' νὰ ἐμποδίζουν τὴν ψυχικὴν σωτηρίαν ὅσων προσπαθοῦν νὰ
ἀποφύγουν τὴν αἱρετικὴ μνημόνευση τῶν κακοδόξων, εἰδάλλως θὰ εἶναι ταιριαστὸς ὁ
λόγος τοῦ Κύριου:
«Οὐαὶ ὑμῖν, γραμματεῖς καὶ Φαρισαῖοι
ὑποκριταί, ὅτι κλείετε τὴν βασιλείαν τῶν οὐρανῶν ἔμπροσθεν τῶν ἀνθρώπων· ὑμεῖς
γὰρ οὐκ εἰσέρχεσθε, οὐδὲ τοὺς εἰσερχομένους ἀφίετε εἰσελθεῖν» (Ματθ. 23, 14).
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου