Σε απόσταση δέκα χιλιομέτρων από την πόλη Καζάν της Ρωσίας, και ακριβέστερα στην κωμόπολη Staroye Arakchino, έκτισαν ναό της πανθρησκείας. Έναν ναό στον οποίο αντιπροσωπεύονται οι 12 μεγαλύτερες θρησκείες του κόσμου. Η Καζάν βρίσκεται 800 χιλιόμετρα ανατολικά της Μόσχας και είναι η πρωτεύουσα του Ταταρστάν. Η πόλη θεωρείται ως «τρίτη πρωτεύουσα» της Ρωσίας και σ’ αυτήν ζουν χριστιανοί και μουσουλμάνοι. Η Καζάν έχει επιλεγεί για να διεξαχθούν εκεί ποδοσφαιρικοί αγώνες κατά την διάρκεια του παγκοσμίου πρωταθλήματος ποδοσφαίρου, όταν και αν αυτό γίνει, το 2018 στην Ρωσία.
Είναι εντυπωσιακό, ύποπτο και συνάμα απαράδεκτο, το να φαίνεται ο ναός της πανθρησκείας οικοδομημένος σύμφωνα με την τεχνοτροπία του ορθοδόξου καθεδρικού ναού του Αγίου Βασιλείου στην Μόσχα. Το αντίγραφο αποτελεί ασέβεια, προσβολή και υποβάθμιση του πρωτοτύπου.
Ο ναός αυτός κτίσθηκε κατ’ εντολήν του… Ιησού Χριστού (!) σύμφωνα με τον Ildar Khanov, οποίος άρχισε να τον κτίζει. Ο Ildar Khanov ισχυριζόταν, πέθανε το 2013, ότι εμφανίστηκε σ’ αυτόν ο Χριστός το 1994 στις όχθες του Βόλγα ποταμού και τον διέταξε να αρχίσει την κατασκευή ενός ναού. Του είπε ο Χριστός «Ildar, ξύπνησε αύριο στις έξι (6) το πρωί, πάρε ένα φτυάρι και άρχισε να κτίζεις τα θεμέλια ενός ναού για να τιμούνται όλες τις θρησκείες». Ο Ildar Khanov, στον οποίο εμφανίστηκε ο Ιησούς, ήταν εκκεντρικός αρχιτέκτονας και ψυχοθεραπευτής. Ο τέλειος συνδυασμός για να εισχωρήσει η πανθρησκεία μέσω της τέχνης και του πνευματισμού σε τμήματα του λαού, όπως δηλαδή γίνεται παντού στον πλανήτη. Ο Δήμος Καζάν τον ονόμασε «Ναό όλων των θρησκειών», όπως είναι γνωστός σήμερα, δηλαδή ναό της πανθρησκείας.
Ο σκοπός του καλλιτέχνη ήταν να βάλει όλες τις θρησκείες, επειδή η κάθε μια έχει την δική της ιστορία και πολιτισμική αναγκαιότητα, κάτω από την ίδια στέγη και όχι να τις συγχωνεύσει, όπως είχε πει ο ίδιος το 2012 στην γαλλική εφημερίδα Le Figaro, ώστε να τις φέρει σε επαφή με δυνατότητα επικοινωνίας μεταξύ τους, προσθέτοντας επίσης ότι ο ναός αυτός δεν είναι τόπος λατρείας, αλλά πολιτισμού.
Κτίσθηκαν δώδεκα (12) θόλοι διαφόρων τύπων, όπως τρούλοι, καμπαναριά, μιναρέδες, τεπέδες, μια πυραμίδα, αν και ο καλλιτέχνης ήθελε να κτισθούν 16. Επάνω στις θολωτές αυτές κατασκευές, όπως μπορείτε να δείτε στις φωτογραφίες που δημοσιεύει το pentapostagma.gr, υπάρχουν διαφόρων ειδών σταυροί, ημισέληνοι, άστρα του Δαυίδ, δράκος. Είναι χαρακτηριστικό ότι μόνο οι θολωτές κατασκευές που έχουν τα εβραϊκά άστρα του Δαυίδ έχουν σταθερά τον συνδυασμό των χρωμάτων μπλε και λευκό.
Στον εξωτερικό χώρο οι λέξεις «Ελευθερία», «Αδελφότητα», «Αλληλεγγύη» και «Ειρήνη» είναι γραμμένες σε διάφορες γλώσσες του κόσμου. Πολύ ωραίες ακούγονται αλλά θυμίζουν ύποπτη παρέμβαση, υποβοηθούμενες και από άλλα ανάλογα σύμβολα. Στον εξωτερικό χώρο υπάρχουν χοντροειδέστατες ψηφιδωτές εικόνες του Χριστού και της Παναγίας, άγαλμα του Βούδα, ακόμα και σφίγγες, συνδέοντας αναπάντεχα την αποκαλούμενη από εμάς προϊστορία με το μέλλον.
Στο εσωτερικό του ναού υπάρχουν οι αντίστοιχοι 12 χώροι των θρησκειών. Φυσικά έχουν γίνει και καλλιτεχνικές παρεμβάσεις. Οι διάφοροι θεοί και θεές είναι απεικονισμένοι σύμφωνα με τις παραδόσεις της κάθε θρησκείας, αλλά λίγο προσαρμοσμένοι. Στο τμήμα για την ορθοδοξία δεν υπάρχει η Παναγία στην κόγχη του Ιερού καθώς και ο Παντοκράτωρ στο κέντρο της οροφής. Κάτω από το άγαλμα του Βούδα έχει τοποθετηθεί το άγαλμα της θεάς Shiba, η οποία είναι η θεά της καταστροφής. Το ίδιο ακριβώς άγαλμα έχει τοποθετηθεί και στην είσοδο του CERN.
Μεγάλο ενδιαφέρον έχει ο χώρος που αναφέρεται στην Καθολική εκκλησία. Εκεί, εκτός από κάποια περίεργα σύμβολα που δεν ταιριάζουν με την χριστιανοσύνη, υπάρχουν τα αγάλματα του νεκρού σώματος του Ιησού, ο οποίος ευρίσκεται κατάκοιτος, και η Παναγία που θρηνεί λίγο πιο πέρα. Η θρηνούσα Παναγία είναι πολυτελέστατα ενδεδυμένη με πολλά και βαρύτιμα ενδύματα αλλά και με κοσμήματα. Η κόκκινη ζώνη που φορεί είναι στο πλάι, όπως στους καρδιναλίους, αλλά η ζώνη των καρδιναλίων τίθεται στο πλάι για συγκεκριμένο λόγο που δεν έχει καμία σχέση με την Μαρία. Ο Χριστός από την άλλη, παρουσιάζεται καλογυμνασμένος με μαύρα μαλλιά και γένια ενώ όπως ξέρουμε από τα κείμενα, το χρώμα των μαλλιών του Ιησού ήταν, αυτό που λέμε, καστανό.
Το πιο «πονηρό» σημείο της παράστασης είναι τα δύο δεξιά χέρια, του Χριστού και της Παναγίας, τα οποία προβάλλονται επιδεικτικά. Τα δάχτυλα τους είναι επιμηκυμένα και τα δύο δάκτυλα, ο μέσος και ο παράμεσος, είναι ενωμένα. Έτσι ακριβώς έχει ζωγραφίσει τα δάκτυλα του Θεού, του Ιησού και του Αδάμ ο Μιχαήλ Άγγελος στην Καπέλα Σιστίνα, στο Βατικανό. Έτσι ακριβώς έχει ζωγραφίσει τα δάκτυλα του μισορθόδοξου Αγίου Φραγκίσκου της Ασίζης ο Ελ Γκρέκο. Έτσι ακριβώς είναι ζωγραφισμένα τα δάχτυλα του ιδρυτού του Τάγματος των Ιησουϊτών Ιγν. Λογιόλα. Με τον ίδιο τρόπο τοποθετούσε τα δάκτυλά του ο Χίτλερ όταν έβγαινε φωτογραφία έχοντας το χέρι του στην μέση του. Όλοι αυτοί, και άλλοι πολλοί ακόμα, έχουν καμιά σχέση μεταξύ τους;
Ο ναός της πανθρησκείας στο Καζάν δεν είναι ο μοναδικός που έχει κτισθεί μέχρι σήμερα ανά την υφήλιον. Αλλά το να κτισθεί ένας τέτοιος ναός στην αποκαλούμενη ορθόδοξη Ρωσία είναι κάπως απροσδόκητο το γεγονός.












ΠΗΓΗ: ''ΠΕΝΤΑΠΟΣΤΑΓΜΑ''


0 comments:

Δημοσίευση σχολίου

 
Top