Κατ΄ αρχάς θα έπρεπε να ρωτήσεις τον ίδιο. Γιατί ρωτάς εμένα; Αλλά δια να μην νομίσεις ότι αποφεύγω να απαντήσω για τον α΄ ή β΄ λόγο και εφ΄ όσον ερώτησες έχω να σου πω ότι:
1) Όσον αφορά το λίνκ-ανακοίνωση που παρέθεσες, την οποία δημοσίευσα και γω σχολιάζοντάς την, είμαι σύμφωνος μαζί της 100%.
2) Η ανακοίνωση έχει θέμα τους ιεροκήρυκες. Θα σου πρότεινα λοιπόν να αναγνώσεις την ανάρτηση http://entoytwnika1.blogspot.gr/2018/03/blog-post_71.html όπου θα αντιληφθείς το τι είναι ο ιεροκήρυξ.
3) Όταν λοιπόν αντιληφθείς το τι εστί (μην το λάβεις ''προσβλητικά'' αυτό το ''όταν αντιληφθείς'') ιεροκήρυξ, τότε θα αντιληφθείς ταυτοχρόνως ότι οι ερωτήσεις σου είναι άτοπες ως προς την συγκεκριμένη ομιλία και το συγκεκριμένο πρόσωπο διότι δεν είναι ιεροκήρυκας.
1) Το σημείο στίξης μπορεί να μην υπάρχει, έχω οφθαλμούς και βλέπω, αλλά όταν στέλνεις ένα σχόλιο γράφοντας αυτά που έγραψες, τότε δεν περίμενες να σου απαντήσουν; Το ερώτημά σου λοιπόν είναι έμμεσο διότι τι θα έπρεπε να γράψει κανείς; Λογικό δεν είναι να λάβεις μία απάντηση τύπου: ναι έχει πάρει, ή δεν έχει πάρει, ή δεν γνωρίζω κ.λπ.;
2) Πέραν της ιστορικής ανάλυσεως του θέματος, ο Νικόλαος δεν έκανε καμία ανάλυση δική του, αλλά παρουσίασε κείμενα τα οποία έχουν αναλύσει ο πρ. Φλωρίνης, οι Κολλυβάδες πατέρες κ.λπ. Είναι σαν να λέμε ότι ένας φιλόλογος κάνει μία ιστορική παρουσίαση για την 25η Μαρτίου παρουσιάζοντας την θρησκευτική πτυχή του θέματος. Αυτονόητο είναι ότι δεν θα θεωρηθεί ως ''ιεροκήρυξ'', διότι ιεροκήρυκας είναι αυτός που ερμηνεύει τα ιερά λόγια, δηλαδή την Αγία Γραφή.
Αγαπητέ Ιωάννη, λίγο χιούμορ κάνουμε (ίσως να είναι και black) που έχουμε φτάσει σε σημείο να θέλουμε τουλάχιστον 3 έγγραφα και άλλες τόσες υπογραφές και θεωρήσεις για να μπορέσει κάποιος να μιλήσει στην Εκκλησία και να πει λίγα λόγια.
Δεν αρκούσε η ευλογία του εφημερίου του Ιερού Ναού προκειμένου να μιλήσει κάποιος ?
Όσον αφορά την ανακοίνωση (με την οποία συμφωνώ), μην λησμονείς ότι στο λίνκ που σου έστειλα αναφέρεται το εξής: «Οι ιεροκήρυκες οφείλουν να κηρύττουν τον Θείον Λόγον.... κατ΄ έτος υποβάλλουν εις την Ιερά Σύνοδον έκθεσιν (γραπτή) περί της όλης εργασίας των, παρέχοντες ακριβείς πληροφορίες δια τον τόπον όπου περιοδεύουν και κηρύττουν....». Είναι λοιπόν ποτέ δυνατόν να παραπονιόταν κανείς λέγοντας: «Δεν αρκούσε η ευλογία του εφημερίου του Ιερού Ναού προκειμένου να μιλήσει κάποιος ? Είναι δυνατόν να ζητούν οι Επίσκοποι (εκείνη την εποχή του 18ου αιώνος) πλήρης έκθεσιν γραπτήν περί της όλης εργασίας των;».
Τότε λοιπόν ζητούσαν γραπτήν έκθεσιν από τους ιεροκήρυκες, σήμερα ζητούν γραπτή άδεια.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕλπίζω ο αγαπητός Νικόλαος να έχει πάρει όλες τις σχετικές "άδειες" και "συσταστικές επιστολές" :
1)Από τον εφημέριο του Ιερού Ναού
2)Από τον Πνευματικό του
3)Από τον Τοπικό Επίσκοπο
http://www.ecclesiagoc.gr/index.php/anakoinwseis/1337-anakoinosis-ierokirikon-2018
Κατ΄ αρχάς θα έπρεπε να ρωτήσεις τον ίδιο. Γιατί ρωτάς εμένα; Αλλά δια να μην νομίσεις ότι αποφεύγω να απαντήσω για τον α΄ ή β΄ λόγο και εφ΄ όσον ερώτησες έχω να σου πω ότι:
Διαγραφή1) Όσον αφορά το λίνκ-ανακοίνωση που παρέθεσες, την οποία δημοσίευσα και γω σχολιάζοντάς την, είμαι σύμφωνος μαζί της 100%.
2) Η ανακοίνωση έχει θέμα τους ιεροκήρυκες. Θα σου πρότεινα λοιπόν να αναγνώσεις την ανάρτηση http://entoytwnika1.blogspot.gr/2018/03/blog-post_71.html όπου θα αντιληφθείς το τι είναι ο ιεροκήρυξ.
3) Όταν λοιπόν αντιληφθείς το τι εστί (μην το λάβεις ''προσβλητικά'' αυτό το ''όταν αντιληφθείς'') ιεροκήρυξ, τότε θα αντιληφθείς ταυτοχρόνως ότι οι ερωτήσεις σου είναι άτοπες ως προς την συγκεκριμένη ομιλία και το συγκεκριμένο πρόσωπο διότι δεν είναι ιεροκήρυκας.
ΔιαγραφήΑγαπητέ Ιωάννη,
1ον) Δεν έκανα καμία ερώτηση (δεν υπάρχει το σχετικό σημείο στίξης στο σχόλιό μου)
2ον) Ο αγαπητός Νικόλας ανέλυσε στην ομιλία του (μέσα στον Ιερό Ναό) θέματα που άπτωνται της λειτουργικής ενότητας και του δόγματος της Εκκλησίας.
1) Το σημείο στίξης μπορεί να μην υπάρχει, έχω οφθαλμούς και βλέπω, αλλά όταν στέλνεις ένα σχόλιο γράφοντας αυτά που έγραψες, τότε δεν περίμενες να σου απαντήσουν; Το ερώτημά σου λοιπόν είναι έμμεσο διότι τι θα έπρεπε να γράψει κανείς; Λογικό δεν είναι να λάβεις μία απάντηση τύπου: ναι έχει πάρει, ή δεν έχει πάρει, ή δεν γνωρίζω κ.λπ.;
Διαγραφή2) Πέραν της ιστορικής ανάλυσεως του θέματος, ο Νικόλαος δεν έκανε καμία ανάλυση δική του, αλλά παρουσίασε κείμενα τα οποία έχουν αναλύσει ο πρ. Φλωρίνης, οι Κολλυβάδες πατέρες κ.λπ. Είναι σαν να λέμε ότι ένας φιλόλογος κάνει μία ιστορική παρουσίαση για την 25η Μαρτίου παρουσιάζοντας την θρησκευτική πτυχή του θέματος. Αυτονόητο είναι ότι δεν θα θεωρηθεί ως ''ιεροκήρυξ'', διότι ιεροκήρυκας είναι αυτός που ερμηνεύει τα ιερά λόγια, δηλαδή την Αγία Γραφή.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπητέ Ιωάννη, λίγο χιούμορ κάνουμε (ίσως να είναι και black) που έχουμε φτάσει σε σημείο να θέλουμε τουλάχιστον 3 έγγραφα και άλλες τόσες υπογραφές και θεωρήσεις για να μπορέσει κάποιος να μιλήσει στην Εκκλησία και να πει λίγα λόγια.
Δεν αρκούσε η ευλογία του εφημερίου του Ιερού Ναού προκειμένου να μιλήσει κάποιος ?
Όσον αφορά την ανακοίνωση (με την οποία συμφωνώ), μην λησμονείς ότι στο λίνκ που σου έστειλα αναφέρεται το εξής: «Οι ιεροκήρυκες οφείλουν να κηρύττουν τον Θείον Λόγον.... κατ΄ έτος υποβάλλουν εις την Ιερά Σύνοδον έκθεσιν (γραπτή) περί της όλης εργασίας των, παρέχοντες ακριβείς πληροφορίες δια τον τόπον όπου περιοδεύουν και κηρύττουν....». Είναι λοιπόν ποτέ δυνατόν να παραπονιόταν κανείς λέγοντας: «Δεν αρκούσε η ευλογία του εφημερίου του Ιερού Ναού προκειμένου να μιλήσει κάποιος ? Είναι δυνατόν να ζητούν οι Επίσκοποι (εκείνη την εποχή του 18ου αιώνος) πλήρης έκθεσιν γραπτήν περί της όλης εργασίας των;».
ΔιαγραφήΤότε λοιπόν ζητούσαν γραπτήν έκθεσιν από τους ιεροκήρυκες, σήμερα ζητούν γραπτή άδεια.
Απλά τα πράγματα αδελφέ.