16 comments:


  1. Το λεγόμενο δίπορτο είναι εξαιρετικά επικίνδυνο στη μετα-Κολυμπάριο εποχή.

    Ποια είναι η διδασκαλία των Αγίων Πατέρων για τα θεάματα, οράματα κτλ ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τι εννοείς αγαπητέ Κυριάκο; Η εμπειρία αυτή του πατρός ήτο πλάνη; ή μήπως ο ίδιος ήτο πλανεμένος;

      Διαγραφή

    2. Η εμπειρία αυτή ΔΕΝ μπορώ να ξέρω τι ήταν.

      Ερωτώ όμως ποια είναι η διδαχή των Αγίων Πατέρων για τις περιπτώσεις αυτές ?

      Το μόνο που μπορώ να πω είναι ότι το δίπορτο είναι εξαιρετικά επικίνδυνο για την μετα-Κολυμπάριο εποχή.

      Εσύ αγαπητέ Ιωάννη το θεωρείς σωστό από δογματικής και εκκλησιαστικής απόψεως, στη σημερινή εποχή να έχει κάποιος πνευματικό και εξομολογο από τους ΓΟΧ και να κοινωναει στο Νέο ή το αντίστροφο ?

      Διαγραφή
    3. Από την στιγμή λοιπόν που δεν ξέρεις το τι ήταν αυτή η εμπειρία μήπως πρέπει να σκεφθείς ότι μπορεί να είναι και αληθές το γεγονός, δηλαδή εκ Θεού, και όχι κάποιο είδος πλάνης;
      Οι διδαχές των Αγίων Πατέρων για να εννοηθούν εις την ουσία τους χρειάζονται πνευματική κατάσταση και διάκριση. Το πρόβλημα είναι η ερμηνεία κατά το δοκούν.....
      Το ''δίπορτο'' είναι μία φράση που έχω συναντήσει σε Ματθαικούς, οπότε αποφεύγω να αναλύω τέτοιους είδους φρασεολογίες διότι όταν τις αναλύω διαπιστώνω την τραγική ασυνέπεια του συνομιλητή μου και έτσι ένας τέτοιος διάλογος δεν οδηγεί πουθενά.
      Αν σου γράψω το τι προσωπικά θεωρώ, τότε γνώριζε ότι κατ΄ εμε είμαστε όλοι αναθεματισμένοι όχι μόνον από τους Πατέρες αλλά και από τους Ι. Κανόνες........Για τον καθένα από εμάς μπορώ να σου παραθέσω πάμπολλες παραβάσεις. Ο καθένας βέβαια τις δικές του πάντοτε τις δικαιολογεί! Αν είναι κραυγαλέες αυτές οι παραβάσεις, τότε ζητάει ένα απλό συγνώμη (το κατά πόσο όμως είναι αληθινή αυτή η συγνώμη το γνωρίζει μόνο ο ίδιος, δηλαδή την συγνώμη την ζήτησε διότι εκτέθηκε δημόσια και έτσι προσπαθεί να αποκαταστήσει το όνομά του ή όντως ζητάει συγνώμη με μετάνοια οπότε αλλάζει και παντελώς πλεύση;), και αν δεν είναι κραυγαλέες απλώς τις δικαιολογεί....... Αυτές τις καταστάσεις τις έχουμε δει και παλαιότερα, και τώρα, και θα συνεχίζουμε να τις βλέπουμε δυστυχώς.......

      Διαγραφή

    4. Και πως άλλωστε θα μπορούσα να ξέρω τι ήταν αυτή η εμπειρία? Ο Κύριος γνωρίζει.

      Ας αφαιρέσουμε τον ματθαικό και αδόκιμο όρο δίπορτο.

      Επέτρεψέ μου να θέσω διαφορετικά το ερώτημα :

      Στην μετα-Κολυμπάριο εποχή, αν κάποιος έχει εξομολόγο στους ΓΟΧ και κοινωνάει στους εωσφοριστές του Κολυμπαρισμού, δεν είναι σαν να αποδέχεται την ύπαρξη Χάριτος και στους δύο ?

      Ευχαριστώ για την υπομονή σου.

      Διαγραφή
    5. Αυτονόητον είναι ότι η ερώτησή σου θέτει και το θέμα Χάριτος των Μυστηρίων τους, αντιλαμβάνομαι ορθά; Αν ναι, τότε την απάντηση θα την λάβεις από εδώ: http://entoytwnika1.blogspot.gr/2018/03/blog-post_29.html

      Διαγραφή
    6. https://1.bp.blogspot.com/-dqbc6xUCL7I/WrzBUexhf0I/AAAAAAAAPAI/uSI5tZlxy2wBSSuabvy6k3lFU09yC8dygCLcBGAs/s1600/93.jpg

      Δύο τελευταίες ερωτήσεις :

      1) Οι Κολυμπαριστές παλαιού και νέου ημερολογίου είναι εν ενεργεία Ορθόδοξοι ή εν δυνάμει Ορθόδοξοι ?

      2) Τα "μυστήρια" των εν δυνάμει Ορθοδόξων σώζουν ?

      Διαγραφή
    7. Την απάντηση νομίζω ότι την δίνεις μόνος σου διότι ομιλείς περί Ορθοδόξων. Οπότε είτε δυνάμει είτε ενεργεία, είναι Ορθόδοξοι, εφ΄ όσον τους ονομάζεις εσύ έτσι.

      Η απάντηση ισχύει και για την δεύτερη ερώτηση.....

      Διαγραφή
    8. Όσο υπάρχει η έννοια εν δυνάμει Ορθόδοξος, άλλο τόσο υπάρχει και η έννοια εν δυνάμει αιρετικός αγαπητέ Ιωάννη.

      Ή είναι κανείς Ορθόδοξος (λόγω και έργω) ή δεν είναι. Είναι απλό.

      Διαγραφή
    9. Με ρώτησες για δυνἀμει Ορθοδὀξους, αν δεν κάνω λάθος, και όχι για δυνάμει αιρετικούς. Μην τα τσουβαλιάζουμε όλα αδελφέ......

      Αυτά τα ζητήματα δεν είναι απλά, αλλά αντιθέτως πολύ βαρύτατα! Πρέπει να προσέχουμε πολύ καλά όταν χρησιμοποιούμε έννοιες όπως Ορθόδοξος, αιρετικός κ.λπ. και όχι με ελαφρά τη καρδία, διότι: «οὐδὲν γᾶρ χεῖρον τοῦ τοῖς λογισμοῖς τὰ πνευματικὰ ἐπιτρέπειν». Δηλαδή δεν υπάρχει χειρότερο από το να εμπιστεύεται κανείς τα πνευματικά στους ανθρωπίνους συλλογισμούς..... Οπότε δεν είναι και τόσο ''απλά'' αυτά τα ζητήματα διότι αφορούν ανθρώπους, με ότι συνεπάγεται αυτό....

      Ναι είσαι καλά! Χριστός Ανέστη!

      Διαγραφή
  2. Κρίμα που δεν ζούσε ο Σταύρος ο Τάκας τότε να τον παραδώσει στην πυρά, όπως τον π. Χρύσανθο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ερώτημα:

    Αν όποιος μας πλησιάζει εμείς τον διώχνουμε, αντί να καθίσουμε να κουβεντιάσουμε μαζί του, τότε πως θα βοηθήσουμε κι άλλους να έρθουν στην πατρώα ευσέβεια;...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν απαντώ, διότι συμφωνώ. Έτσι ακριβώς!

      Διαγραφή
    2. Ανώνυμο 20 Απριλίου 2018 - 1:28 π.μ.

      Υπάρχει μια μικρή διαφορά : άλλο "να καθίσουμε να κουβεντιάσουμε μαζί του " να τον κατηχήσουμε/συμβουλέψουμε και άλλο να αποδεχόμαστε ότι θα εξομολογείτε σε εμάς και θα κοινωνάει στους κακόδοξους Κολυμπαριστές.

      ΜΗΝ ΜΠΕΡΔΕΥΟΥΜΕ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ.

      Εκτός αν θεωρείτε ότι στην "εκκλησία" του Κολυμπαρίου δεν υπάρχει κακοδοξία. Ε ?

      Διαγραφή

    3. Και κάτι τελευταίο προς τον Ανώνυμο και τον αγαπητό μου Ιωάννη :

      Έχετε την εντύπωση ότι ένας Ν/γητης, αν δεν δει με τα ίδια του τα μάτια (κυρίως τους ψυχικούς οφθαλμούς) τις κακοδοξίες της "εκκλησίας" του Κολυμπαρίου, θα έρθει από μόνος του στους ΓΟΧ ?

      Να μην είμαστε αφελής. Αν έρθει Ν/γητης στους ΓΟΧ δεν θα είναι αποτέλεσμα ούτε κατήχησης, ούτε συμβουλευτικής. Θα είναι αποτέλεσμα σιχαμάρας απέναντι στους αρνητές του Χριστού.

      Από προσωπική εμπειρία ομιλώ. Η οικογένειά μου είναι ΟΛΟΙ Ν/γητες, ο δε ετεροθαλής αδελφός μου Θεολόγος με μεταπτυχιακό, και γνωρίζει καλύτερα τουλάχιστον από εμένα τις κακοδοξίες του Νέου. Το αποτέλεσμα είναι να συνεχίζει να κοινωνεί με την κακοδοξία !

      Η συνήθεια της επικοινωνίς με την κακοδοξία είναι κακό πράγμα σε αυτές τις περιπτώσεις !

      Διαγραφή
    4. Ναι, και αυτό υπάρχει περίπτωση να γίνει αλλά δεν είναι μόνον αυτό. Για πολλές περιπτώσεις μπορεί κανείς να προσχωρήσει στους Γ.Ο.Χ, είτε λόγω ''σιχαμάρας'' όπως έγραψες, είτε πολλών άλλων λόγων.... κυρίως όμως ας θυμόμαστε ότι ''εάν ο Κύριος δεν οικοδομήσει οίκον.......'' Και άλλοι ''σιχαίνονται'' αλλά μένουν εκεί που είναι. π.χ. μία γνωστή μου, εχθές, μου έκφρασε τα παράπονά της διότι πήγε να κάνει ένα μνημόσυνο στο νέο, και της ζήτησαν πάμπολλα χρήματα με συνέπεια όντως να αηδιάσει. ΚΑΛΑ ΝΑ ΠΑΘΕΙΣ της είπα. Δεν της έχω πει να έλθει στους Παλ/τες; Αλλά όπως ήδη ανέφερα χρειάζονται κυρίως 2 πράγματα όταν ομιλείς προς κάποιον 1) Να θυμάσαι ότι ''εάν ο Κύριος δεν οικοδομήσει οίκον...... και 2) πρέπει οι άλλοι να πεισθούν ότι αληθώς πράττεις όσα κηρύττεις και γνωρίζεις, ειδάλλως.... σε παραπέμπω στους τελευταίους λόγους του Αγ. Ιωάννου του Χρυσοστόμου που έχω δημοσιεύσει στην ενότητα ''ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ'' δια να αντιληφθείς τι εννοώ ακριβώς.
      Την προσωπική σου εμπειρία την αποδέχομαι και είμαι και γω μαζί σου, όμως γνωρίζω και άλλες περιπτώσεις - εμπειρίες όπου η οικογένεια του ταδε δεν προσερχόταν, όχι διότι δεν ήθελαν να γίνουν Παλ/τες, αλλά διότι ο εν λόγω ''τάδε'' άλλα κήρυττε και άλλα έπραττε.......οπότε ποιόν να πείσει; ούτε τον εαυτό του δεν έπειθε..... και πόσο μάλλον όταν οι άλλοι είναι και η οικογένειά του που τον γνωρίζουν από τότε που γεννήθηκε....
      Με λίγα λόγια κατ΄ εμέ χρειάζεται πολύ πνευματική ζωή και πολλή διάκριση, ώστε να μπορέσεις να αντιληφθείς τα πράγματα ως έχουν και όχι την σκιά τους.......

      Διαγραφή

 
Top