Στις 10/23-05-2019 θα πραγματοποιηθεί Ιερατική Σύναξη της Εκκλησίας των Γ.Ο.Χ.


«Μετὰ τῆς παρούσης προσκλήσεως συναποστέλλεται τεῦχος ἐκδοθὲν ὑπὸ τῆς Ἱερᾶς Συνόδου περιέχον ἀπαντήσεις εἰς ζητήματα ἐγερθέντα κατὰ τοῦ θεσμοῦ τῶν Θρησκευτικῶν καὶ Ἐκκλησιαστικῶν Νομικῶν Προσώπων. Ὅτι ἐπιπλέον ἐρωτήματα ἐξακολουθοῦν νὰ ὑπάρχουν, θὰ καλυφθοῦν κατὰ τὴν διάρκειαν τῆς συζητήσεως ἐν τῇ Συνάξει».

Θα επακολουθήση διάλογος και επίλυση διάφορων αποριών.

Επειδή όμως στην Σύναξι των Ιερατικού Συνεδρίου των Γ.Ο.Χ. δεν υπάρχουν εκπρόσωποι των λαϊκών ώστε να καταθέσουν και αυτοί τις απορίες τους, μας απέστειλαν κάποιοι αδελφοί μερικά ερωτήματα προς τους διοργανωτές που αφορούν τον νόμο 4301/14. Μπορεί να τα χρησιμοποιήσει, αν θέλει, και όποιος Ιερεύς συμμετάσχει.

Τα ερωτήματα αυτά έχουν ως εξής:
1. Εφόσον έχουν ήδη συσταθεί 4 Θ.Ν.Π. στην Σύνοδο του Μακαριωτάτου κ.κ. Καλλινίκου, και επομένως θα συσταθεί και Εκκλησιαστικό Νομικό Πρόσωπο (Ε.Κ.Π.), στην περίπτωση που προκύψουν διαφωνίες μεταξύ Επισκόπων εντός του Ε.Ν.Π., τέτοιες διαφωνίες που είναι ικανές να δημιουργήσουν σχίσματα (εξάλλου στην ιστορία των Γ.Ο.Χ. - όπως και του Νέου άλλωστε - αφθονούν τέτοιες καταστάσεις), θα προχωρήσουν αυτοί στην διάλυση του Ε.Ν.Π. ή θα προτιμήσουν τα προνόμια και την προστασία του εν λόγω νόμου εις βάρος των πιστεύω των ή της Αλήθειας; Με άλλα λόγια, ο κρατικός-εγκόσμιος νόμος θα αποτελεί την εγγύηση για την ενότητά μας;  

2. Κάποιοι ισχυρίζονται ότι δια του νόμου αυτού σε συνδυασμό με τον αντιρατσιστικό, φιμώνεται σε κάποιο βαθμό η κήρυξη της χριστιανικής διδασκαλίας εκ μέρους μας. Δηλαδή, προκειμένου να μη χαρακτηρισθούμε παράνομοι, να μη «εγκληματήσουμε» και σφραγίσουν τους ναούς μας, όπως προβλέπει ο νόμος, θα «προσέχουμε τα λόγια μας» (π.χ. για την αμαρτία της ομοφυλοφιλίας, την αλλαγή φύλου, την κατάργηση της αργίας της Κυριακής, ή για τις ταυτότητες); Μήπως υπάρχει κίνδυνος να συσχηματισθούμε με τον κόσμο για να μη διωκόμαστε μαχόμενοι υπέρ της Αληθείας; Εξάλλου φαίνεται ότι απουσιάζουν πλέον τα δυναμικά κηρύγματα και οι αφυπνιστικές, «επαναστατικές», θα λέγαμε, εγκύκλιοι για φλέγοντα θέματα, όπως τα ανωτέρω. Π.χ. για το θέματων ηλεκτρονικών ταυτοτήτων, ενώ παλιότερα υπήρχε δυναμικότατη αντίδραση από αυτούς τούτους τους Επισκόπους μας και σχεδόν το σύνολο του κλήρου και του λαού (ώστε να έχει επηρεαστεί πολύ η ζωή πολλών από τον λαό του Θεού), τώρα αρκούμαστε σε «ήσυχες» συζητήσεις με κυβερνητικούς παράγοντες προκειμένου να υπάρχει μέριμνα για τους λίγους πλέον που αντιδρούν;

3. Τα Θ.Ν.Π. και αυτό το Ε.Ν.Π. προφανώς έχουν κάποια καταστατικά. Είναι δημοσιευμένα κάπου, προκειμένου να έχουν γνώση όλοι οι πιστοί περί του πώς λειτουργεί η Εκκλησία μας; Π.χ. τα καταστατικά λειτουργίας της «Εκκλησίας της Ελλάδος» και του «Αγίου Όρους» υπάρχουν δημοσιευμένα ακόμη και στο διαδίκτυο. Δεν είναι, λοιπόν, πρέπον και επιβεβλημένο να γνωρίζει ο καθένας πώς λειτουργούμε; 

4. Τα καταστατικά αυτά είναι ελεγμένα (και από ποιους) από κανονικής απόψεως; Είναι βέβαιο ότι δεν αντίκεινται σε ιερούς κανόνες; Εάν προβλέπονται κληρικολαϊκές συνάξεις, ποιοι θα συμμετέχουν σε αυτές; Μόνο οι υπογράφοντες στα Θ.Ν.Π.; Οι υπόλοιποι δηλαδή δεν είναι μέλη της Εκκλησίας, ώστε να δύνανται να συμμετέχουν στις αποφάσεις Της;

5. Αν διάφοροι αδελφοί επιθυμούν να πάρουν πίσω την υπογραφή τους, ποια είναι η διαδικασία προκειμένου να το επιτύχουν;

16 comments:

  1. Μπράβο για τα ερωτήματα, πολύ ενδιαφέροντα! Ελπίζουμε η Ιερά Σύνοδος να απαντήσει επί αυτών και να διαφωτίσει κάθε καλοπροαίρετο μέλος της Εκκλησίας μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Συγχαρητήρια Ιωάννη για την πρωτοβουλία σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Να θέσω κι εγώ ένα ερώτημα out of the box :

    Αν υποθέσουμε ότι οι κυβερνητικοί παράγοντες γράψουν στα "αρχεία" τους, τους Συνοδικους για το θέμα των ταυτοτήτων, υπάρχει κάποια συγκεκριμένη στρατηγική αντιμετώπισης του θέματος από την Σύνοδο? Ή θα δωθει μια λύση τύπου ΑΜΚΑ όπου η τσιπαρισμενη ταυτότητα και το περιεχόμενο αυτής θα θεωρηθούν ουδέτερα σε σχέση με την Πίστη και την σωτηρία του ανθρώπου?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Χριστός ανέστη, σε όλους.
    Επειδή διάφοροι συζητούν για μεγάλα κονδύλια που θα δοθούν στη Σύνοδο λόγω εντάξεως στο νόμο, χωρίς αυτό να αποδεικνύεται από κάπου, θα μπορούσε να ρωτήσει κάποιος στο ιερατικό συνέδριο εάν αυτό ισχύει. Και αν ισχύει, πόσο καλό είναι να επιδιώκουμε και να στηριζόμαστε και εξαρτιόμαστε από κρατικά ή ευρωπαϊκά χρήματα. Μήπως έχει κάποιο λάκκο η φάβα και πρέπει να προσέχουμε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η απόδειξη

      http://www.publicrevenue.gr/elib/view?d=/gr/act/2014/4301


      Άρθρο 7Περιουσία νομικού προσώπουΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1

      Η περιουσία του θρησκευτικού νομικού προσώπου προέρχεται από τακτικές ή έκτακτες εκούσιες εισφορές των μελών του, δωρεές ή κληρονομίες, από ενισχύσεις συνδεδεμένων με αυτό ημεδαπών νομικών προσώπων της αυτής εκκλησίας ή θρησκείας και από τις προσόδους αυτής της περιουσίας. Δύναται να λαμβάνει δάνεια από νομίμως λειτουργούντα τραπεζικά ιδρύματα της ημεδαπής ή της αλλοδαπής, καθώς επίσης και να διενεργεί εράνους, κατά τις κείμενες διατάξεις, για συγκεκριμένους φιλανθρωπικούς σκοπούς. Δεν δύναται να κατέχει εταιρικές μερίδες σε προσωπικές εταιρίες, δύναται όμως να κατέχει μετοχές σε κεφαλαιουχικές εταιρίες, εισηγμένες ή μη, σε ποσοστό, το οποίο δεν υπερβαίνει το εκάστοτε ποσοστό της μεγάλης μειοψηφίας, χωρίς δικαίωμα διορισμού ή ειδικότερου ελέγχου των μελών της διοίκησής του.

      Διαγραφή
    2. Συγγνώμη, αλλά αυτό το άρθρο δεν αναφέρεται σε παροχές από το κράτος ή απο την Ευρώπη, τύπου ΕΣΠΑ π.χ. Στο Άγιον Όρος υπάρχουν ίσως 2 μόνον Μονές που αξιεπαίνως δεν δέχονται ευρωπαϊκά κονδύλια. Ας ευχόμαστε να κρατήσουμε και μεις τέτοια στάση. Εξάλλου διωκόμενοι είμαστε.........

      Διαγραφή
    3. Η προηγούμενη ερώτηση κάνει λόγο για κρατικά ή ευρωπαϊκά κονδύλια. Το άρθρο αυτό του νόμου δεν λέει για τέτοια.

      Διαγραφή
    4. Για λεφτά δεν γράφει το άρθρο 7
      Και για μπίζνες;;
      Απο που θα τα πάρεις είναι η ερώτηση η αν θα τα πάρεις;

      Διαγραφή
    5. Η επιλογή της νομικής μορφής των ΘΝΠ δεν έγινε για κονδύλια γιατί αυτά έχουν δικαίωμα να τα χορηγηθούν και οι νομικές μορφές του σωματείου η της αστικής εταιρίας που μέχρι πριν λίγο καιρό η και ακόμα έχουν κάποιες μητροπόλεις-ενοριες-μονες ΓΟΧ.

      Διαγραφή
    6. Τα δάνεια απο τράπεζες Ελλάδος και εξωτερικού και οι μετοχές σε κεφαλαιουχικές εταιρείες τι είναι;

      Διαγραφή
  5. Έχω ακούσει να λένε ότι έχουν μαλώσει ιερείς που δεν συμφωνούσαν με το νόμο και γιαυτό δεν συγκέντρωναν υπογραφές και ότι κάποιοι αδελφοί που υπόγραψαν δεν γνώριζαν τι είναι ακριβώς αυτός ο νόμος αλλα καναν υπακοή. Και ότι είναι πολλοί οι σκανδαλισμένοι με αυτόν τον νόμο. Ξέρω για έναν Επίσκοπο που αντιδρά πολύ, για πολλους ιερείς, λαϊκούς, μοναχούς, ακόμη και αγιορείτες που δεν αναπαύονται. Αν συνεβηκαν τέτοια πράματα και καλός να είναι ο νόμος, δεν γίνανε όλα με καλό τρόπο. Ερώτηση που μπορεί να γινει. Είναι έτσι τα πράματα; Δεν γινόταν να προχωρήσουμε προσέχοντας πολύ και προλαβαίνοντας τους σκανδαλισμούς; Λιγο καλύτερη ενημέρωση, λίγο συζήτηση παραπάνω, λίγο πιο ταπεινά όλοι μς... Εύχομαι και ο Επίσκοπος που αντιδρά να είναι στο Συνέδριο και να τα πει ενώπιον όλων ταπεινά και ωραία. Αδέλφια δεν είμαστε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Καταρχήν, για τόσο σοβαρά θέματα είναι ανεπίτρεπτο, και μη σύννομο με τα δημοκρατικά ιδεώδη του αναφαίρετου Συνταγματικού δικαιώματος της ελεύθερης έκφρασης της Εκκλησίας και της Ελλάδας να μην παρευρίσκονται νομικοί από τις τάξεις των λαϊκών, για να εκφράσουν τις απόψεις τους, η ακόμη και να υποστηρίξουν κληρικούς που έχουν κάνει αποτείχιση για το θέμα αυτό.

    2. Είναι ανεπίτρεπτο και παράνομο, να μην δίνεται το δικαίωμα σε πιστούς από τις τάξεις των λαϊκών, που έχουν υπογράψει την υπεύθυνη δήλωση, χωρίς να έχουν λάβει γνώση το καταστατικό των ΘΝΠ, να τους αφαιρείται το δικαίωμα της παρουσίας τους.

    3. Η επιλεκτική πρόσκληση δεν συνεργεί ούτε στην αλήθεια ούτε στην διαφάνεια.

    4. Η επιλογή εκ των διοργανωτών, εργάσιμης ημέρας, πρωινής ώρας για τη σύναξη, αποτρέπει ακόμη περισσότερο την προσέλευση νομικών ανδρών που επιθυμούν να συμπαρασταθουν σε αντιδρώντες κληρικούς.

    5. Το εκδοθέν τεύχος υπό τις Συνόδου για το θέμα που αναγράφεται στην ανακοίνωση, θα έπρεπε να είναι δημοσιευμένο.


    True Orthodox

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αδερφέ Χριστός Ανέστη!

      Καταρχήν ένας μονο πρώην κληρικός (από όσο γνωρίζω) έχει δήθεν κάνει αποτειχιση, προφασίστηκε δηλαδή τον νόμο και το λέω γιατί έχω μιλήσει μαζί του και ήξερε για τον νόμο όσα ξέρει ένα παιδί νηπιαγωγείου.
      Έπειτα παραδέχθηκε την εμπάθεια απέναντι στους Αρχιερεις.

      2ον Η πρόσκληση είναι επιλεκτική για κληρικούς γιατί η σύναξη είναι ΙΕΡΑΤΙΚΗ. Ο πρώην κληρικός που δηθεν αποτειχιστηκε δεν κάλεσε τους λαϊκούς να αποφασίσουν αλλά έκανε πραξικόπημα παρά τις ενστάσεις μας και την απόφαση μας να μην κάνει σχίσμα. Προτίμησε κατά δήλωση του ενώπιον 2 μαρτύρων(ενώπιον 2 και 3 μαρτύρων παν ρήμα) να κάνει το θελημα το δικό του και των συγγενών του παρά της πλειοψηφίας.


      3ον γιατί οι αντιδρώντες δεν κάνουν πρωταση για ανοιχτό διάλογο με αρχιερείς για το θέμα; Εγώ έχω βρεθεί σε τέτοια και πίστεψε πίστεψέ με αλλά δεν εχουν επιχειρήματα απέναντι στους Αρχιερεις.

      4ον αν η σύνοδος δεν είχε διαφάνεια δεν θα μάθαινες ούτε για την σύναξη ούτε και για οποιαδήποτε άλλη απόφαση της συνόδου....όμως κάθε μήνα οι αποφάσεις δημοσιοπουνται.

      Επίσης εμείς οι λαϊκή λόγο της ενασχόλησης μας με πλήθος άλλων βιοτικών θεμάτων ποιοι θα ήταν αντικειμενικά αυτοί που επέτρεπε να κληθούν; Ποιος θα αποφάσιζε ποιοι; Η απόφαση για το ποιοι λαϊκοί θα αντιπροσωπεύουν τους υπόλοιπους θα είναι αξιοκρατική αντικειμενική και αποδεκτή; Βλέπεις αδερφέ δυσκολεύουν τα ερωτηματα....

      Η ώρα εφόσον είναι ΙΕΡΑΤΙΚΗ η σύναξη αποφασίζεται με βάση τους ενδιαφερόμενους

      το τεύχος θα δοθεί στους ιερείς οπότε αυτοί θα ενημερώσουν τις ενορίες τους.

      Διαγραφή
    2. Συγγνώμη που επεμβαίνω απαντώντας σε κάποια για τον true ortodox. Κάποιες παρατηρήσεις δηλαδή γιατι σε κάποια συμφωνώ.
      Είναι γνωστό ότι ένας Αρχιερέας αντιδρά έντονα και είναι πολλοί οι ιερείς και λαϊκοί που έχουν αντιδράσει για τον νόμο η τουλάχιστον δεν αναπαύονται, αλλα αυτοί δεν έχουν αποτειχισθεί (κάποιοι το σκέφτονται). Κάποιοι αντέδρασαν φανερά, κάποιοι όχι φανερά, απο ευγένεια ή και απο φόβο μη στιγματισθούν ως αντιδραστικοί ή αναμένοντας να δούν πιο ξεκάθαρα πράματα. Ας το πούν πάντως με ταπείνωση και στη σύναξη όσοι πάνε.
      Για το 4ο που γράφεις, ευχόμαστε όλα αυτά που θα ακουσθούν στη σύναξη, όλα όμως, να δημοσιευθούν. Έτσι θα φανεί καλύτερα η διαφάνεια. Να υπάρχει μάλιστα το δικαίωμα στους ιερείς να τα καταγράψουν ώστε να τα μεταφέρουν στους λοιπούς χριστιανούς. Να δημοσιευθούν και τα πρακτικά. Ωραίο δεν είναι αυτό; Λογικό...
      Για τους λαϊκούς αντιπροσώπους που λές, φίλε, εύκολα λύνεται το πρόβλημα εάν υπάρχει διάθεση. Ρωτήστε τους αγαπητούς Αγιοκυπριανίτες που συνήθιζαν να κάνουν κληρικολαϊκές συνάξεις.
      Ας ευχόμαστε να πάν όλα καλά και να βρούμε τρόπους να ειρηνεύουμε. γιατι και αλλα κακά μας περιμένουν.

      Διαγραφή
  7. Στο θέμα του Συνεδρίου για την εκκοσμίκευση των μυστηρίων του γάμου και της βάπτισης, περιμένουμε να ακούσουμε και για τα γλέντια πριν και μετά απ΄ αυτά (κυρίως για το γάμο). Ότι τα απαγορεύει η Εκκλησία. Όχι το σεμνό τραπέζωμα, αλλα τους χορούς και τα τραγούδια. Υπάρχουν ιεροί κανόνες (π.χ. κδ΄ της 6ης οικουμενικής και νγ΄ της εν Λαοδικεία) και πολλά χωρία από αγίους που γράφουν για αυτά (π.χ. αγίου Νικοδήμου: "καὶ δὲν προξενούνται ἀπὸ αὐτὰ εἰς τοὺς γάμους τόσες κρυφὲς πορνεῖες, τόσες μυστικὲς μοιχεῖες εἰς τὴν καρδίαν; δὲν πορνεύουν μὲ τὴν ἐπιθυμίαν τῆς ψυχῆς, καθὼς εἶπεν ὁ Κύριος καὶ ἐκεῖνοι ὅπου παίζουν (τα όργανα); Καὶ ἐκεῖνοι ὅπου χορεύουν; Καὶ ἐκεῖνοι ὅπου τραγουδοῦν; δὲν μοιχεύουν μὲ τὸν νοῦν τους, ἐκεῖνοι ὅπου συνάγονται εἰς τοὺς γάμους καὶ βλέπουν περιέργως τὰ πρόσωπα τῶν γυναικῶν; Καὶ ἀκοῦν τὰ πορνικὰ ἐκεῖνα καὶ ἐρωτικὰ ᾄσματα καὶ πιάνουν μὲ τὰ χέρια; ἀφίνω νὰ λέγω τὰς ἄλλας ἁμαρτίας ὅπου γίνονται εἰς τοὺς γάμους ἐξ αἰτίας τῶν παιγνίων (οργανικών τραγουδιών) αὐτῶν καὶ χορῶν· τὰ ἄπρεπα, λέγω, λόγια, τοὺς ἀσέμνους χορατάδες (αστεία), τὰ αἰσχρὰ λόγια, τὰς μέθας, τοὺς πορνικοὺς καλλωπισμοὺς τῶν ἱματίων· τὰ γυναικοπρεπῆ ἀλειψίμματα τῶν μύρων καὶ μόσχων καὶ εὐωδιῶν (αρωμάτων) καὶ τὰς λοιπὰς μυρίας ἀταξίας"). Όποιος θέλει και άλλα μπορούμε να τα σημειώσουμε, μιας και κάποια τα έχει συγκεντρώσει αδελφός μας. Είναι αξιοσημείωτο ότι η Εκκλησία δεν κάνει διαχωρισμό σε "αθώα" και πονηρά κοσμικά τραγούδια και χορούς. Είναι κοσμικά. Όποιος τα ασπάζεται και τα χρησιμοποιεί ας ταπεινωθεί και ας πει ότι ξέρω την αλήθεια, αλλά τώρα μέχρι εκεί φθάνω. Όχι να τα δικαιολογεί ως αθώα, ως μη βλάπτοντα την ψυχή μας καθόλου. Ας πει ότι τα χρησιμοποιεί ως "το μη χείρον βέλτιστον", κατ' άκρα οικονομία, τονίζοντας πάντοτε ότι δεν τα θέλει αυτά η Εκκλησία μας, ο Θεός μας. Ευχόμαστε να ακουσθούν αυτά ή κάποιος να τα προσθέσει. Άν βέβαια κάποιος δικαιολογεί τα τραγούδια, τους χορούς και τα άτοπα αυτά, θα ήταν σωστό να επικαλεσθεί κάποιους αγίους που τα δικαιολογούν. Ευχαριστώ και Χριστός ανέστη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Οπως με τα κόμματα ψηφίζουν αυτόν που θα τους βολέψει ετσι και στην Εκκλησία
    Εδω εχει πιεί το αμίλητο νερό μεχρι και ο ηγουμενος Μεθόδιος της Ι.Μ.Εσφιγμενου

    ΑπάντησηΔιαγραφή

 
Top