(Αγίου Νικοδήμου, ''Συμβουλευτικόν Εγχειρίδιον'')







 

6 comments:

  1. Κύριε Παπαρήγα,ήθελα να κάνω μια ερώτηση.Διάβασα κάποια σχόλια σε ενα ιστολόγιο("Ορθόδοξη Φωνή ")και είδα κάποιο λάθος του Αγίου Νικοδήμου.Κάποιος Σταύρος Τάκας έγραψε σε σχόλιο κάτι που είπε ο Άγιος Νικόδημος για την νηστεία των Αγίων Αποστόλων(σχολίασε ένα κείμενο του π.Δ.Αθανασίου).Ο Άγιος λέει οτι απαγορεύεται να τρώμε ψάρι την ημέρα της Δεσποτικής γιορτής των Βαΐων-και ότι κάποιο αιρετικό χέρι έγραψε το αντίθετο.
    Σχολιάστε αν θέλετε(εσείς τρώτε ψάρι την ημέρα της εορτής αυτής;).

    ΥΓ. Είμαι αυτός που έγραψα ένα σχόλιο πριν μερικές ημέρες(που ζήτησα να σχολιαστεί-απαντηθεί-από εσάς ένα κείμενο του π.Δημητρίου Α).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρε εν Κυρίω και πάλιν! Η Χάρις του Παναγίου Πνεύματος να μας επισκιάζει πάντοτε!
      Τα επιχειρήματα του π. Αθανασίου, όπως έχω πει, ήδη έχουν απαντηθεί. Τις απαντήσεις φυσικά και τις γνωρίζει, απλά ''στρουθοκαμηλίζει'' κάνοντας ότι δεν βλέπει. Δεν μου αρέσει να επαναλαμβάνω τα ίδια, διότι το θεωρώ χάσιμο χρόνου.
      Παράδειγμα· τελευταία αναφέρει ότι οι Γ.Ο.Χ. δεν έκαναν κάποιον αντιοικουμενιστικό αγώνα, ότι ασχολήθηκαν μόνο με το ημερολόγιο, ο Φλωρίνης ασχολήθηκε μόνο με το ημερολογιακό, κ.λπ. Να απαντήσουμε πάλιν στα ίδια ενώ ήδη έχουμε δημοσιεύσει με ντοκουμέντα το αντίθετον; Τι πονηρό πράττουν όμως; Ομιλούν για ''Οικουμενισμό'' ενώ ως όρος δεν υπήρχε την εποχή εκείνη, υπήρχε ως ''ένωσις των εκκλησιών''. Κατά της ''ενώσεως'' αυτής ''των εκκλησιών'' (σήμερα Οικουμενισμός) έγραφαν και ο πρ. Φλωρίνης αλλά και οι Παλ/τες.
      Όσον αφορά τα λεγόμενα του κ. Τάκα, θα πρέπει να δω τι ακριβώς έγραψε, πάνω σε τι απάντησε, τι έγραψε ο Αθανασίου κ.λπ., αλλά όπως και πάλι προανέφερα, έχω πάψει να ασχολούμαι με τους νεοαποτειχισμένους, ειδικά όταν επαναλαμβάνουν τα ίδια και τα ίδια.
      Πάντως όχι δεν τρώω ψάρι, ειδικά την Μ. Σαρακοστή, για καθαρά προσωπικούς πνευματικούς λόγους.

      Διαγραφή
    2. Ευχαριστώ για την απάντηση κ.Παπαρρήγα.Ήθελα ,όμως,να ρωτήσω κάτι ακόμα(επιμένοντας πανω σε αυτό που ρώτησα).Τελικά,για εσάς,ποίος από τους δύο Αγίους έχει δίκιο(ο Μέγιστος Πατήρ της εποχής του Θεόδωρος ή ο Αγιορείτης Άγιος που έχει κάνει και άλλα σοβαρά λάθη;);;Αν δεν υπήρχαν οι προσωπικοί πνευματικοί λόγοι που λέτε,τί θα κάνατε την ημέρα της Δεσποτικής γιορτής των Βαΐων(θα είχατε ψάρι στο τραπέζι σας,όπως είχε ο Μέγιστος Θεόδωρος στην Μονή του Στουδίου;);;;

      ΥΓ. Αξίζει τον κόπο να διαβάσετε αυτά τα σχόλια και να κάνετε την παρέμβασή σας(διότι, κ.Ιωάννη,διαμαρτύρεται ο π.Δημήτριος που οι Γ.Ο.Χ. Επίσκοποι-ή και λαϊκοί-δεν σχολιάζουν αυτά που γράφει,ενώ θεώρησε έκπληξη την παρέμβαση του π.Ευθυμίου Τρικαμηνά,την οποία έκανε σε ενα άρθρο του ο τελευταίος).
      Ο Κύριος να σας έχει καλά.

      Διαγραφή
    3. Bλέποντας την ανάρτηση για την νηστεία των Αγίων Αποστόλων που προαναφέρατε, δεν είδα κανένα Σταύρο Τάκα να σχολιάζει αλλά κάποιον ''ανώνυμο'', οπότε ή είσθε ''διορατικός'' ώστε να γνωρίζετε ότι ο ανώνυμος είναι ο κ. Τάκας, ή είσθε ο ίδιος ο κ. Τάκας.
      Το ζήτημα δεν έχει να κάνει ως προς ''το ποιός έχει δίκιο'' διότι αφορά δύο Τυπικά. Όποιος ασχολείται παραπάνω με το ζήτημα αυτό πάσχει από ''Τυπολατρεία'', και αν επιμένει, καλόν θα είναι να συμβουλευθεί τον πνευματικό του, εφόσον τον απασχολεί τόσον πολύ το αν θα φάει ή όχι ψάρι.
      Όσον αφορά τα ''λάθη'' των αγίων, φυσικά και οι άγιοι κάνουν λάθη, αλλά θέλει καλή έρευνα ως προς την εξέταση της φύσεως των λαθών (τι αφορά, αν είναι δογματικά ή όχι κ.α.) που έχουν κάνει, όπως και φυσικά με ποια ιδιότητα εξετάζει κανείς αυτά τα ''λάθη''. Επί παραδείγματι, αν είναι κανείς αγράμματος είναι αδύνατον να προβεί σε μία τέτοια εξέταση για αυτονόητους λόγους.
      Όσον αφορά τα ''παράπονα'' του π. Δημητρίου, έχω μιλήσει μαζί του στο facebook και όταν άρχιζε να προσάπτει λόγια που καν δεν έγραφα, όπως π.χ. ότι δογματοποιώ το Ιουλιανό ενώ στα σχόλιά μου καν δεν έγραφα κάτι σχετικό, τότε σταμάτησα κάθε ασχολία περαιτέρω μαζί του.

      Διαγραφή
    4. Ο κ.Τάκας δεν τρώει ψάρι την ημέρα των Βαΐων,κ.Παπαρρήγα,ενώ εγώ τρώω(αυτός ακολουθεί τον Άγιο Νικόδημο και εγώ τον Άγιο Θεόδωρο).Διόραση μπορεί να έχω,αλλά αυτό θα το δούμε στην συνέχεια του διαλόγου(διότι ο π.Δημήτριος ζητάει να γνωρίζει αυτόν με τον οποίο κάνει διάλογο-όνομα και επίθετο).
      Στις Δεσποτικές γιορτές πάντα καταλύεται ψάρι (αυτό το γράφει ο Άγιος Θεόδωρος).Ο Άγιος Νικόδημος θεωρεί πως έγινε νοθεία στο Τυπικό από κάποιον αιρετικό.Είναι δυνατόν να κάνει λάθος ο Άγιος Θεόδωρος σε τόσο σοβαρά θέματα;Ο Άγιος αυτός έδωσε το αίμα του εξαιτίας της Μοιχειανικής αιρέσεως.Δεν μπορεί να δίδασκε κάτι αιρετικό(με πλάγιο τρόπο κατηγορείται και ο Άγιος Θεόδωρος ως αιρετικός).Δεν χρειάζεται κάποιος πνευματικός για να μας λύσει το θέμα. Αυτά τα έχουν ξεκαθαρίσει οι Μεγάλοι Άγιοι. Δεν υπάρχει Δεσποτική γιορτή στην οποία να απαγορεύεται η κατάλυση ιχθύος. Γιορτάζει ο Δεσπότης Χριστός και δεν θα φάω ψάρι,ενώ από την άλλη γιορτάζει η Παναγία(Ευαγγελισμός) την Μεγάλη Εβδομάδα και επιτρέπετε να φάω!Ο Άγιος Νικόδημος γράφει και για το θέμα της εικόνας της Αγίας Τριάδας,αλλά εκεί τα κάνει θάλασσα.Τι πρέπει να κάνω εγώ;Πρέπει να κάνω αυτό που θα με πει ο πνευματικός μου;Εδώ δεν έχετε δίκιο.
      Δεν γνώριζα τον διάλογο που είχατε και γιαυτό έκανα αυτήν την παρέμβαση.Πραγματικά, όμως,θα ήθελα να γράφετε και εσείς κάποιες απαντήσεις στα κείμενα αυτού του αποτειχισμένου κληρικού(π.χ.,είναι σωστά αυτά που γράφει για τους προ-Αδαμιαίους ανθρώπους ή είναι αίρεση;).
      Ευχαριστώ για τον χρόνο σας.

      Διαγραφή

 
Top