Πριν 4-5 έτη, προσχώρησε στην Εκκλησία των Γ.Ο.Χ., της οποίας προΐσταται ως Αρχιεπίσκοπος ο κ.κ. Καλλίνικος, η Ορθόδοξη Εκκλησία της Ινδονησίας (Gereja Orthodox Indonesia (GOI). Ο ιδρυτής αυτής π. Δανιήλ Μπυαντόρο ή Μπαϋντόρο, χειροτονήθηκε Επίσκοπος Νικοπόλεως (Τζακάρτας) στις 8/21-07-23.  Θα ήταν ενδιαφέρον να μαθαίνουμε νέα που αφορούν τις δραστηριότητες της Εκκλησίας εκεί, αλλά δυστυχώς δεν είναι και τόσο εύκολον. Μάθαμε όμως για την επίσκεψη του Μητροπολίτου Δημητριάδος κ. Φώτιου (βλ. εδώ). 

Διαβάζουμε:

«Ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Δημητριάδος κ. Φώτιος, ὑπὸ τὴν ἰδιότητα αὐτοῦ ὡς Τοποτηρητοῦ Ἰνδονησίας μετέβη εἰς τὴν ἀσιατικὴν αὐτὴν χώραν τὴν Πέμπτην, 12/25 Ἰανουαρίου 2024. Ἀφιχθεὶς εἰς Τζακάρταν μετέβη εἰς τὸν Ἱερὸν Ναὸν Ἁγίων Ἀποστόλων Πέτρου καὶ Παύλου τῆς ἰδίας πόλεως, ὅπου ὑπεδέχθησαν αὐτὸν ὁ Ἐφημέριος Αἰδεσιμ. Πρεσβύτερος π. Ἰάκωβος καί τινες ἐνορίτες. Τὴν ἑπομένην, ὁ Σεβασμιώτατος ἀνεχώρισεν ἀεροπορικῶς διὰ τὴν πόλιν Σόλο τῆς Κεντρικῆς Ἰάβας, ὅπου ὑπεδέχθη αὐτὸν ὁ Θεοφιλέστατος Ἐπίσκοπος Νικοπόλεως κ. Δανιὴλ συνοδευόμενος ὑπὸ Κληρικῶν καὶ Μοναχῶν τῆς Ἐπαρχίας. Εἰς τὸν Ἱερὸν Ναὸν Ἁγίας Τριάδος Σόλο, ἐγένετο ἐπίσημος ὑποδοχὴ παρουσίᾳ τοῦ συνηγμένου Κλήρου καὶ μεγάλου ἀριθμοῦ πιστῶν. Εἰς τὴν αἴθουσαν τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ ὁ Σεβ/τος ἐδέξατο ἐρωτήσεις ἐκπροσώπων τοῦ τοπικοῦ τύπου, ὁ ὁποῖος προέβη εἰς θετικὴν προβολὴν τῆς ἐπισκέψεως».

indonesia1

indonesia2

Ας δούμε πρόσφατα νέα τους (6-4-2024).

Η Ορθόδοξη Εκκλησία της Ινδονησίας (GOI) έλαβε μέρος σε μια σημαντική συνάντηση που διοργάνωσε το Υπουργείο Θρησκευτικών Υποθέσεων της Ινδονησίας. Η εκδήλωση, η οποία πραγματοποιήθηκε από την 1η έως την 4η Απριλίου 2024 στο Vivere Hotel - Artotel Curated στην Tangerang Banten, είχε ως κεντρικό θέμα τη "Συνεργασία με την Κεντρική Κυβέρνηση, τις Τοπικές Κυβερνήσεις και τις Τοπικές Εκκλησίες στην Ιάβα για την Αντιμετώπιση των Συγκρούσεων".  
Ο Πρόεδρος της GOI, Romo Yakobus (π. Ιάκωβος), παρέστη εκπροσωπώντας τον οργανισμό, σηματοδοτώντας τη δέσμευση της GOI για ενεργή συμμετοχή στην αντιμετώπιση κοινωνικών προβλημάτων, ιδιαίτερα όσων σχετίζονται με θρησκευτικές συγκρούσεις στην Ινδονησία.


Η εκδήλωση περιλάμβανε μια σειρά από δραστηριότητες, από την τελετή έναρξης και τις θεματικές συζητήσεις έως και εις βάθος ερωτήσεις και απαντήσεις σχετικά με ζητήματα κοινωνικών συγκρούσεων και θρησκευτικής αρμονίας. Τον π. Ιάκωβο τον βλέπουμε και στις παραπάνω φώτο που είναι από την συνάντηση άλλα και πιο πάνω μαζί με τον Μητροπολίτη Δημητριάδος κ. Φώτιο.
Την πρώτη ημέρα, μετά τη διαδικασία εγγραφής, η εκδήλωση άνοιξε από εκπρόσωπο της επαρχίας Banten, ακολούθησε δείπνο και επίσημη έναρξη από τη Γενική Διευθύντρια Δρ. Jeane Marie Tulung Συζήτησαν τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η διατήρηση της αρμονίας στην Ινδονησία, ένα νησιωτικό κράτος με μεγάλη κοινωνική και θρησκευτική ποικιλομορφία. Η μισαλλοδοξία, οι ψευδείς ειδήσεις και η SARA αναγνωρίστηκαν ως οι κύριες αιτίες κοινωνικού διχασμού, που απαιτούν αποτελεσματική αντιμετώπιση των συγκρούσεων.
Η συνάντηση δεν εστίασε μόνο στην επίλυση υφιστάμενων συγκρούσεων, αλλά και σε στρατηγική πρόληψης μελλοντικών συγκρούσεων. Περιπτώσεις όπως ο εμπρησμός ιερών χώρων λατρείας και η άρνηση ανέγερσης εκκλησιών τέθηκαν στο τραπέζι, υπογραμμίζοντας την επείγουσα ανάγκη για πιο αποτελεσματικές προσεγγίσεις στην αντιμετώπιση συγκρούσεων. Η θετική ανταπόκριση, όπως η κατασκευή νέου τζαμιού στο Sintang για την κοινότητα Ahmadiyah, αναφέρθηκε ως παράδειγμα εποικοδομητικής λύσης.
Η συνεργασία μεταξύ της κυβέρνησης και των τοπικών εκκλησιών θεωρείται απαραίτητη για τη δημιουργία ενός περιβάλλοντος ασφάλειας, ειρήνης και ευημερίας στην κοινωνία. Μέσω της στενής συνεργασίας, ήλπισαν να βρουν αποτελεσματικές λύσεις για την αντιμετώπιση των θεμελιωδών αιτιών των προβλημάτων και τη διατήρηση της κοινωνικής ειρήνης.
Αυτή η συνδιάσκεψη αποτελεί σημαντικό ορόσημο στην προσπάθεια ενίσχυσης των θεμελίων της αρμονικής θρησκευτικής ζωής στην Ινδονησία. Ο στόχος είναι η ειρηνική επίλυση κάθε σύγκρουσης, προσφέροντας πολύτιμα μαθήματα για όλους. Η αύξηση του δείκτη θρησκευτικής αρμονίας από το 2017 έως το 2023 δείχνει πρόοδο στην ανοχή και τη συνεργασία μεταξύ των κοινοτήτων, η οποία οφείλει να διατηρηθεί και να ενισχυθεί.
Αυτή η πρωτοβουλία αντικατοπτρίζει μια κοινή προσπάθεια για την αντιμετώπιση της ανάγκης για δίκαιη και βιώσιμη επίλυση συγκρούσεων στην Ινδονησία. Μέσω του διαλόγου, της συνεργασίας και της αμοιβαίας κατανόησης, αυτή η συνάντηση ανοίγει τον δρόμο προς ένα πιο ειρηνικό και ανοιχτό μέλλον, όπου οι διαφορές αντιμετωπίζονται με ανεκτικότητα και κατανόηση.
Δίνοντας προτεραιότητα σε διάφορες τρόπους επίλυσης των συγκρούσεων, αυτή η δραστηριότητα έχει ως στόχο να δημιουργήσει νέους τρόπους διαχείρισής των συγκρούσεων που μπορούν να εφαρμοστούν σε όλη την Ινδονησία. Αυτό το βήμα υπόσχεται πρόοδο προς μια χώρα που δεν είναι μόνο πλούσια σε ποικιλομορφία αλλά και ισχυρή σε ενότητα και αρμονία, διασφαλίζοντας ότι κάθε πολίτης αισθάνεται ασφάλεια και σεβασμό στη διαφορετικότητά του.
Εξ΄ άλλου προς τον σκοπό αυτό δημιουργήθηκε και ο ''Οίκος Προσευχής για όλα τα Έθνη'' και ο π. Δανιήλ είχε αναφέρει ότι: «Προωθήθηκε από το Κρατικό Υπουργείο Θρησκευμάτων, με σκοπό την καταπολέμηση της τρομοκρατίας και της θρησκευτικής μισαλλοδοξίας στην Ινδονησία....Για την υλοποίηση ενός τέτοιου προγράμματος χτίστηκε ένα κτίριο που ονομάζεται «Οίκος προσευχής για όλα τα έθνη». Το κτίριο μπορεί να χρησιμοποιηθεί από κάθε χριστιανική ομάδα κατά καιρούς όταν χρειάζεται.».

(Φώτο από τα ''εγκαίνια'' του ''Οίκου Προσευχής για όλα τα Έθνη'')

Εμείς οφείλουμε βέβαια πολύ περισσότερο να προσέχουμε αυτές τις δραστηριότητες, διότι θυμόμαστε ότι: «Στὴν ἐποχή μας ἀκοῦμε πολύ συχνὰ γιὰ τοὺς διαθρησκειακοὺς διαλόγους καὶ νὰ ἐξαίρεται ἡ σημασία τους γιὰ τὴν «ἀλληλοκατανόηση τῶν λαῶν», τὴν «εἰρηνικὴ συνύπαρξη» πληθυσμῶν μὲ διαφορετικὲς θρησκεῖες καὶ τὴν «καταπολέμηση τῆς μισαλλοδοξίας καὶ τοῦ φανατισμοῦ» κ.λπ.» όπως ορθά είχε αναφέρει και ο Σεβασμιώτατος κ. Φώτιος σε άρθρο του εδώ.

Και λέγουμε ορθά διότι δηλώσεις όπως:

«η Ορθοδοξία και ο κόσµος χρειάζονται φωτισµένους θρησκευτικούς λειτουργούς, χωρίς παρωπίδες, χωρίς φονταµενταλισµούς, χωρίς µισαλλοδοξία, αλλά ανθρώπους του διαλόγου και της αγάπης που θα χτίζουν γέφυρες και όχι τείχη, που θα ενώνουν τους ανθρώπους και τους λαούς»
.

«Ο ειλικρινής διάλογος μπορεί να αντιμετωπίσει τη μισαλλοδοξία και τη βία».

(ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΣ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ Κ. ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΣ:
https://www.ethnos.gr/ekklisia/article/20260/oikoymenikospatriarxhsdialogosxorisc2b5isallodoxiakaifontac2b5entalisc2b5oys

https://ageliaforos.com/oikoymenikos-patriarchis-vartholomaios-o-eilikrinis-dialogos-mporei-na-antimetopisei-ti-misallodoxia-kai-ti-via/)

χρησιμοποιούνται για τους πασίγνωστους πια Οικουμενιστικούς λόγους....

Το πλήρες και πρωτότυπο κείμενο της είδησης έχει ως εξής:

«Gereja Orthodox Indonesia (GOI) turut serta dalam pertemuan penting yang diselenggarakan oleh Subdit Kelembagaan pada Direktorat Jenderal Bimbingan Masyarakat Kristen, Kementerian Agama RI. Kegiatan yang berlangsung dari tanggal 1 hingga 4 April 2024 ini bertempat di Vivere Hotel – Artotel Curated, Tangerang Banten, mengangkat tema utama “Sinergitas Bimas Kristen dengan Pemerintah Pusat, Pemerintah Daerah, dan Gereja Lokal se-Pulau Jawa dalam Rangka Penanganan Konflik”.
Ketua Umum GOI, Romo Yakobus Jimmy Stevanus Mboe hadir mewakili lembaganya, menandakan komitmen GOI dalam berpartisipasi aktif mengatasi permasalahan sosial, khususnya yang berkaitan dengan konflik keagamaan di Indonesia. Kegiatan ini diisi dengan serangkaian agenda mulai dari pembukaan, diskusi materi, hingga sesi tanya-jawab yang mendalam terkait isu konflik sosial dan kerukunan umat beragama.
Pada hari pertama, setelah proses registrasi, acara dibuka oleh utusan dari Provinsi Banten, dilanjutkan dengan makan malam dan pembukaan resmi oleh Direktur Jenderal Bimbingan Masyarakat Kristen, Dr. Jeane Marie Tulung. Selama empat hari, para peserta, termasuk perwakilan dari berbagai lembaga dan instansi pemerintah, menggali implementasi Peraturan Menteri Dalam Negeri Nomor 42 Tahun 2015 tentang Koordinasi Penanganan Konflik Sosial. Mereka berdiskusi tentang tantangan menjaga kerukunan di Indonesia, negara kepulauan dengan keanekaragaman sosial dan keagamaan yang luas. Intoleransi, berita hoaks, dan penggunaan isu SARA diidentifikasi sebagai penyebab utama keterbelahan sosial, yang memerlukan strategi manajemen konflik yang efektif.
Pertemuan ini tidak hanya membahas penyelesaian konflik yang sudah terjadi tetapi juga strategi pencegahan konflik di masa depan. Kasus-kasus seperti pembakaran rumah ibadah dan penolakan pembangunan gereja diungkap, menunjukkan kebutuhan mendesak untuk pendekatan penanganan konflik yang lebih efektif. Respons positif seperti pembangunan masjid baru di Sintang untuk komunitas Ahmadiyah diangkat sebagai contoh solusi konstruktif.
Kerjasama antara Bimas Kristen, pemerintah, dan gereja lokal dipandang kritikal dalam menciptakan suasana aman, tenteram, dan sejahtera di masyarakat. Dengan koordinasi yang baik, diharapkan dapat ditemukan solusi yang efektif untuk mengatasi akar masalah dan memelihara kedamaian sosial.
Konferensi ini menjadi tonggak penting dalam usaha memperkuat pondasi kehidupan beragama yang harmonis di Indonesia. Harapannya, setiap konflik bisa diselesaikan dengan damai, memberikan pelajaran berharga bagi semua pihak. Peningkatan indeks kerukunan umat beragama dari 2017 hingga 2023 menunjukkan adanya kemajuan dalam toleransi dan kerjasama antar komunitas, yang penting untuk dipertahankan dan ditingkatkan.
Inisiatif ini mencerminkan upaya bersama untuk menanggapi kebutuhan mendesak akan penyelesaian konflik yang adil dan berkelanjutan di Indonesia. Melalui dialog, kerjasama, dan saling memahami, pertemuan ini membuka jalan menuju masa depan yang lebih damai dan terbuka, di mana perbedaan didekati dengan sikap toleransi dan pengertian.
Dengan mengedepankan berbagai cara untuk menyelesaikan konflik, kegiatan ini bertujuan menciptakan cara baru untuk mengelola konflik yang bisa digunakan di seluruh Indonesia. Langkah ini menjanjikan kemajuan menuju negara yang tidak hanya kaya akan keberagaman tetapi juga kuat dalam kesatuan dan kerukunan, memastikan bahwa setiap warga negara merasa aman dan dihargai dalam keberagamannya.» 

 

 

 

2 comments:

  1. Χριστός ανέστη! Με πολύ λύπη βλέπω διαλόγους με αιρετικους και αλοθρησκους και συμπροσευχες με το πρόσχημα της ειρήνης και της αγάπης. Προσωπικά προβληματιζομαι σε σημείο απογοήτευσης. Απορώ πως οι Επίσκοποι μας τα βλέπουν θετικά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αληθώς ανέστη ο Κύριος!
      Μας είχαν διαβεβαιώσει ότι: «ἐγένετο ἡ σύστασις εἰς αὐτὸν ὅπως ἀπέχῃ οὐ μόνον ἀπὸ τὰς ἐμφανῶς οἰκουμενιστικάς, ἀλλὰ καὶ ἐν γένει ἀπὸ κάθε εἴδους ἐκδήλωσιν, ἡ ὁποία δύναται νὰ ἐκληφθῇ ὡς οἰκουμενιστική. ''

      και έτσι και έγινε. Απέχει ο ίδιος προσωπικά αλλά στέλνει άλλους απ΄ ότι φαίνεται ξεκάθαρα.......

      Διαγραφή

 
Top