Κατ΄ αρχάς μας κάνει μεγάλη εντύπωση ότι οι (0:07) πιστοί της εκκλησίας που ακολουθεί το Π.Η. (Γερμανία) και όπου μετέβη ο Σεβασμιώτατος Ταλαντίου κ. Καλλίνικος, δεν γνωρίζουν τα σχετικά περί των Γ.Ο.Χ. και κάνουν τέτοιου είδους ερωτήσεις.

Στο 0:55 αναφέρει ο κ. Καλλίνικος ότι οι Νεοημερολογίτες είχαν:

«εκπέσει της πίστεως με την υιοθέτηση του Νέου ημερολογίου και βέβαια με την υιοθέτηση της Παναιρέσεως του Οικουμενισμού».

Ο Σεβασμιώτατος θα έπρεπε να ήταν πιο συγκεκριμένος. Οι άλλες - τότε - εκκλησίες που δεν ακολούθησαν το Νέο δεν είχαν ''εκπέσει της πίστεως'';

Την αλλαγή του ημερολογίου δεν την είχαν ακολουθήσει όλες οι Τοπικές Εκκλησίες, όπως φυσικά και το Άγιον Όρος.

Όσον αφορά την ''Παναίρεση του Οικουμενισμού'' τούτο δεν αποτελεί επιχείρημα ώστε να αφορά άμεσα την συγκεκριμένη εποχή, διότι τότε ο Οικουμενισμός ήταν ακόμα στα ''σπάργανα''....

Επίσης στο 1:10 ομιλεί και για την ''εκκοσμίκευση'' που υπάρχει στον χὠρο του Νέου. Στον χώρο του ''Παλαιού'' δεν υπάρχει;; Να δείξουμε άπειρα παραδείγματα;

Στο 1:38 αναφέρει ότι

«κάποιοι καλοπροαίρετοι λέγουν παλαιό και νέο είναι τα ίδια λόγια, τα ίδια γράμματα. Ναι, αυτό μπορεί να ισχύει με πολύ λίγες περιπτώσεις, να το πω έτσι, νεοημερολογιτών, οι οποίοι μπορεί να κάνουν την λειτουργία και τα Μυστήρια σωστά εάν θα δείτε όμως η πλειονότητα....αφήστε τα...».

Δηλαδή για να καταλάβουμε· αν οι νεοημερολογίτες κάνουν την Λειτουργία και τα Μυστήρια σωστά με όλα τα λόγια, τότε η Θεία Χάρις τους επισκιάζει, με λίγα λόγια, έχουν Μυστήρια; Ρωτάμε γιατί εμείς γνωρίζαμε από διάφορες επίσημες δηλώσεις ΓΟΧ, ότι δεν έχουν, όπως επί παραδείγματι αν δούμε νεότερες:

«Ἡ Ἐκκλησία μας πιστεύει, ὁμολογεῖ καί διακηρύττει ὅτι ἡ Ἐκκλησία εἶναι Μία. Εἶναι ἡ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας. Εἶναι ἡ μόνη πού σώζει τά μέλη της, ὅσα ἐπιθυμοῦν τή σωτηρία τους κι’ ἀγωνίζονται γι’ αὐτή. Καμιά αἵρεση δέν σώζει! Καμία αἵρεση δέν ἔχει Χάρη! Καμιά αἵρεση δέν ἔχει μυστήρια!» (Ενθρονιστήριος λόγος Αρχιεπισκόπου Γ.Ο.Χ. Καλλινίκου)

και πάλιν:

''3. Ἡ ἐφαρµογὴ τῆς Οἰκονοµίας κατὰ τὴν εἰσδοχὴν τῶν αἱρετικῶν καὶ σχισµατικῶν εἰς Ἐκκλησιαστικὴν Κοινωνίαν, οὐδόλως σηµαίνει ὅτι ἡ Ἐκκλησία ἀναγνωρίζει τὴν ἐγκυρότητα καὶ τὸ ὑπαρκτὸν τῶν μυστηρίων αὐτῶν, τῶν τελεσθέντων ἐκτὸς τῶν Κανονικῶν καὶ Χαρισματικῶν Ὁρίων Αὐτῆς.

4. Ἡ Ἁγία Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία οὐδέποτε ἀνεγνώρισεν, οὔτε κατ’ Ἀκρίβειαν, οὔτε κατ’ Οἰκονομίαν, τὰ ἐκτὸς Αὐτῆς τελούμενα μυστήρια ἀπολύτως καὶ ἐξ ἀποστάσεως, ἐφ’ ὅσον δηλαδὴ οἱ τελοῦντες ἢ οἱ μετέχοντες τῶν μυστηρίων τούτων παραμένουν ἐν τοῖς κόλποις τῆς ἰδίας αὐτῶν αἱρετικῆς ἢ σχισματικῆς Κοινότητος''.

Στο 1:47 ακούμε:

«Σίγουρα θα έχετε τύχει σε Γάμους και Βαπτίσεις συγγενικών προσώπων.. ράντισμα, ευχές δεν διαβάζονται, τα ανδρόγυνα μετά χωρίζουνε, και λέμε γιατί και γιατί, όταν δεν έχει γίνει το Μυστήριο σωστά, εννοείται ότι το ανδρόγυνο θα χωρίσει, έτσι δεν είναι; δεν υπάρχει ευλογία».

Δηλαδή κατά τον Σεβασμιώτατο τα ζευγάρια στο Νέο χωρίζουν επειδή δεν διαβάζονται όλα τα λόγια του Μυστηρίου και έτσι δεν υπάρχει ευλογία; Στον χώρο των Γ.Ο.Χ. όπου και χωρίζουν και μάλιστα το έγγραφο του διαζευκτηρίου όπου δίνει η εκκλησία το πληρώνει κανείς και 100 ευρώ (πριν λίγα έτη τουλάχιστον), τι φταίει;

Αν δηλαδή διαβάζονται όλα τα λόγια του Μυστηρίου τότε θα είναι έγκυρος και ο Γάμος; Το κυρίως πρόβλημα είναι ότι δεν διαβάζονται σωστά ή τα παραπάνω που μας λέγει η Εκκλησία των Γ.Ο.Χ. περί Μυστηρίων;

Στο 4:12 ερωτούν τον Σεβασμιώτατο τα περί αποτειχίσεως, και συγκεκριμένα ερωτούν το αν ένας αποτειχισμένος μπορεί να παραμείνει μόνος του. Ο κ. Καλλίνικος απαντά:

«όχι δεν μένει μόνος του, μένει άχρι καιρού, μέχρι να παρακαλέσεις να προσευχηθείς για το που θα εντοιχιστείς, που θα ανήκεις, ποιόν Επίσκοπο θα μνημονεύεις».

Δηλαδή κατά τον Σεβασμιώτατο, υπάρχουν πολλές επιλογές για το που κανείς ''θα εντοιχιστεί'', που ''θα ανήκει'' και ''ποιόν Επίσκοπο θα μνημονεύει''; Υπάρχουν δηλαδή πολλές Εκκλησίες; Αυτές οι δηλώσεις δεν αντικρούουν προς την εκκλησιολογία που μας έχουν παρουσιάσει επίσημα οι ΓΟΧ όπου και ίδιος ανήκει;

Ο ίδιος ο Αρχιεπίσκοπος Καλλίνικος είχε αναφέρει ότι:

«Ὑπάρχει ἕνα σοβαρό ζήτημα, πού ἀπασχολεῖ τήν Ἐκκλησία μας. Εἶναι τά ἐνδο-παλαιοημερολογιτικά σχίσματα, πού κατέληξαν σέ Παρατάξεις.

Αὐτό τό κατάκριτο φαινόμενο τῶν Παρατάξεων δημιουργήθηκε εἴτε ἀπό ἐκκλησιολογικές διαφορές, εἴτε ἀπό καθηρημένους πρώην κληρικούς......

Ὅσον ἀφορᾶ στίς Παρατάξεις πού δημιούργησαν ὁρισμένοι καθηρημένοι πρώην κληρικοί ἐπιθυμῶ νά διευκολύνω τήν ἐπιστροφή ὅλων αὐτῶν τῶν ἀνθρώπων στή μάνδρα τῆς Ἐκκλησίας. Θά γίνουν δεκτοί, ἐφόσον τό θελήσουν, ὅπως προβλέπουν οἱ Ἱεροί Κανόνες, οἱ ἐντολές τῶν Πατέρων καί ἡ πράξη τῆς Ἐκκλησίας».

Στή Θεία Λειτουργία τοῦ Μεγάλου Βασιλείου παρακαλοῦμε τόν Θεό, νά «παύση τά σχίσματα τῶν (κατά τόπους Ὀρθοδόξων) Ἐκκλησιῶν. Παρακαλοῦμε νά ἐπαναφέρει «τούς πεπλανημένους» στήν Ἐκκλησία».

Οπότε για να πάει που ακριβώς πρέπει κανείς να παρακαλέσει και να προσευχηθεί αφού η Εκκλησία των Γ.Ο.Χ. Καλλινίκου ήδη έχει λύσει αυτήν την απορία;;

Περίεργα λόγια ακούμε, εκτός εάν έχει αλλαχτεί η εκκλησιολογία τους, ή εμείς δεν την αντιλαμβανόμαστε, ή κάτι ο Σεβασμιώτατος δεν λέγει ορθά....


1 comments:

  1. Αγαπητέ Ιωάννη, το γοχικό δόγμα με τίτλο "ό,τι και όπως μας βολεύει".... ήταν, είναι και θα είναι το κυρίαρχο ! Τόσα χρόνια όλες οι παρατάξεις με αυτό βιοπορίζονται, γιατί να αλλάξουν μια επιτυχημένη (σε αυτό φταίνε και οι λαϊκοί) συνταγή ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

 
Top