Συνέντευξη του Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου δημοσιεύει σήμερα η ιταλική εφημερίδα La Repubblica με ιδιαίτερη αναφορά στην σημασία της Πανορθόδοξης Συνόδου που έλαβε πρόσφατα χώρα στην Κρήτη.
«Ή Αγία και Μεγάλη Σύνοδος, μέσα από τα κείμενα πού επεξεργάστηκε και ενέκρινε, κατάφερε να ανταποκριθεί επιτυχώς στις ανάγκες του σύγχρονου Ορθοδόξου Χριστιανού, αναλύοντας και διευθετώντας καθημερινά ποιμαντικά προβλήματα, όπως οι μικτοί γάμοι καθώς και οι σχέσεις μετά τοy λοιπού Χριστιανικού κόσμου και η σημασία των διαλόγων σε διαχριστιανικό και διαθρησκειακό επίπεδο», δήλωσε ο Οικουμενικός Πατριάρχης.
Τόνισε επίσης ότι «η παρουσία παρατηρητών εκ μέρους των ετεροδόξων Εκκλησιών και των Χριστιανικών οργανισμών, αποτελεί ένα απτό παράδειγμα της σπουδαιότητας την οποία αποδίδει ή Ορθόδοξη Εκκλησία στην συνεργασία με τους λοιπούς χριστιανούς» και για τον λόγο αυτό ακριβώς «το Οικουμενικό Πατριαρχείο, ως η Πρωτόθρονος Εκκλησία, έχουσα την ευθύνη τού συντονισμού των σχέσεων και των διαλόγων σε διαχριστιανικό και διαθρησκειακό επίπεδο, συνεχίζει με αμείωτο ενδιαφέρον την πορεία αυτή για την μαρτυρία τού Ευαγγελίου».
Ο Οικουμενικός Πατριάρχης εκφράζει επίσης την πεποίθηση ότι πέρα από τον συνεχιζόμενο διμερή διάλογο με την Καθολική Εκκλησία, υπάρχει περιθώριο για κοινές δράσεις και πρωτοβουλίες, όπως ήταν η επίσκεψη στην Λέσβο «με τον αδελφό πάπα Φραγκίσκο», ως ελάχιστο δείγμα συμπαράστασης προς τους πρόσφυγες».
Απαντώντας τέλος σε ερώτηση της La Repubblica σχετικά με την πρόοδο που μπορεί να έχει επιτελεσθεί στον Οικουμενικό Διάλογο μέχρι τους εορτασμούς της επετείου των δεκαεπτά αιώνων από την πρώτη Οικουμενική Σύνοδο που έχουν ορισθεί για το 2025, η Αυτού Αγιότητα Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος απαντά:
«Από την πλευρά της ή Ορθόδοξη Εκκλησία έχει πίστη στον Θεό και με αισιοδοξία θα συνεχίσει τούς θεολογικούς διαλόγους, κυρίως με την Ρωμαιοκαθολική αδελφή Εκκλησία και πιστεύουμε ότι στα επόμενα χρόνια θα υπάρξει σημαντική πρόοδος. Δεν θα ήταν σοφό να θέσουμε χρονικά όρια στον διάλογό μας, δεν μπορούμε να εργαζόμαστε με κοσμικά κριτήρια και κανόνες. Πιστεύουμε ότι οφείλουμε να συνομιλούμε με ειλικρίνεια, αίσθημα αγάπης, να προσευχόμαστε πολύ και με την χάρη τού Θεού, όταν εκείνος το θελήσει, θα προχωρήσουμε στην επίλυση των διαφορών μας και στην ποθητή ενότητα».
ΠΗΓΗ: ROMFAIΑ.GR
Ο θεός του Πάπα Φραγκίσκου και του οικουμενικού Βαρθολομαίου το έχει αποφασίσει, μάλλον θελήσει, εδώ και χρόνια και όρισε αυτούς τους δυο σαν αντιπροσώπους ή εκπροσώπους του.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ πρώτος να εισάγει πλήθος νέων δογματικών εκτρόπων και ο έτερος να μας πληροφορεί για τις πλάνες των προ αυτού - κάτι αιώνες δηλαδή - πατέρων της Εκκλησίας. Ήταν ατυχή θύματα του αρχεκάκου όφεως !
Και τώρα, οικουμενικός Βαρθολομαίος και Πάπας Φραγκίσκος, κάνουν προσευχές να τους συγχωρεθούν οι πλάνες που μας φόρτωσαν Το μόνο που περιμένουμε να μάθουμε είναι ποιος εκ των δυο είναι ο πατέρας και ποιος ο υιός, καθόσον αμφότεροι συνθέτουν (παρένθεση, λόγω σχέσεως) το άγιο πνεύμα τους. Σε υστερόγραφο, προφανώς, την απάντηση θα μας δώσει ο αυτοκράτορας της νέας, μίας και μοναδικής, Παγκόσμιας Τράπεζας .
Ποιοί είναι οι αδελφοί ;
ΑπάντησηΔιαγραφήΠαραλειπόμενο στό πρό έτους σχόλιο. Τό οποίο ελάχιστοι θά διαβάσουν - προφανώς, οι «ιερείς τής αισχύνης», όπως μάς πληροφόρησε ένας εξόχως αναίσχυντος μεγαλόσχημος ιερωμένος.
Διαβάστε λοιπόν τί άλλο, άξιο σχολιασμού, μάς είπε ο οικουμενικός Βαρθολομαίος καί δείτε μέγεθος δολιότητας καί παραπλάνησης. Διαβάζω λοιπόν τά τής συνέντευξης, που παραχώρησε στήν ιταλική εφημερίδα Republica. Έχουμε καί λέμε :
«Δεν θα ήταν σοφό να θέσουμε χρονικά όρια στον διάλογό μας, δεν μπορούμε να εργαζόμαστε με κοσμικά κριτήρια και κανόνες. Πιστεύουμε ότι οφείλουμε να συνομιλούμε με ειλικρίνεια, αίσθημα αγάπης, να προσευχόμαστε πολύ» κλπ.
Αυτά είπε στόν δημοσιογράφο τής Republica κι εμείς σχολιάζουμε : Ώστε, λοιπόν, "δέν μπορούμε νά εργαζόμαστε μέ κοσμικά κριτήρια καί κανόνες" ; Ας κάνει όμως τόν κόπο νά μάς απαντήσει, ο οικουμενικός ή άλλος - μή ιερεύς τής αισχύνης - στό ερώτημα : Η σχέση μέ τούς έν διαλόγω ψευδαδελφούς είναι ή δέν είναι «κοσμικό κριτήριο καί κανόνας» (sic) ; Εδώ τούς θέλω, νά μού πούν αν η περίφημη σχέση, που τήν έχουν αναγάγει σέ δόκιμο καί αδιαμφισβήτητο θεολογικό όρο, είναι ή δέν είναι κοσμικό κριτήριο καί κανόνας απαράβατος.
Η σχέση μας μέ τόν άγιο Θεό περνά βεβαίως μέσα από τή σχέση μας μέ αδελφούς καί αδελφοί είναι « 12 ὅσοι δὲ ἔλαβον αὐτόν, ἔδωκεν αὐτοῖς ἐξουσίαν τέκνα Θεοῦ γενέσθαι, τοῖς πιστεύουσιν εἰς τὸ ὄνομα αὐτοῦ, 13 οἳ οὐκ ἐξ αἱμάτων, οὐδὲ ἐκ θελήματος σαρκός, οὐδὲ ἐκ θελήματος ἀνδρός, ἀλλ' ἐκ Θεοῦ ἐγεννήθησαν. ». Οι αιρετικοί δέν είναι αδελφοί μας, είναι ψευδαδελφοί σφετεριζόμενοι τήν είς Χριστόν αγία καί αμώμητο πίστη ημών τών Ορθοδόξων.