بسم الله الرحمن الرحيم

Διάβασα το άρθρο του Ανδρέα Λουδάρου με τίτλο: «ΡΑΜΑΖΑΝΙ: Πρόκληση από αυτοδιοικητικό στέλεχος στη Ροδόπη με αυτοσχέδιες βεβαιώσεις». Σε αυτό, γράφει τα εξής:
«Τη στιγμή που ολόκληρη η χώρα γιόρτασε ένα βουβό Πάσχα με τον πλέον καταθλιπτικό τρόπο, προσπερνώντας ήθη, έθιμα, παραδόσεις και φυσικά θρησκευτικές υποχρεώσεις ένας αυτοδιοικητικός παράγοντας από την περιοχή της Ροδόπης, προκαλεί το δημόσιο αίσθημα, προωθώντας παράνομες «βεβαιώσεις» προκειμένου να κυκλοφορούν ελεύθερα τις νύχτες παραδοσιακοί νταουλτζήδες που σύμφωνα με την παράδοση του Ισλάμ σημαίνουν τις ώρες προσευχής κατά τη διάρκεια του Ραμαζανιού.
Ο κ. Ερντέμ Χουσεΐν που είναι επικεφαλής της αντιπολίτευσης του δήμου Αρριανών-Ροδόπης, δημοσίευσε στον προσωπικό του λογαριασμό στο Facebook ανακοίνωση σύμφωνα με την οποία:  «… για να μην αντιμετωπίσουν κανένα πρόβλημα οι νέοι μας που θα βαράνε το νταούλι στο ιφτάρ και στο σαχούρ, θα πρέπει κάθε βράδυ  να συμπληρώνουν το παρακάτω έγγραφο και να έχουν μαζί τους την ταυτότητα τους». Σημειώνει μάλιστα πως «Το νταούλι θα παίζεται κανονικά κάθε βράδυ στο ιφτάρ και στο σαχούρ, όπως συνέβαινε τα παλιά χρόνια».
Πρόκειται για μια εξαιρετικά επικίνδυνη κίνηση σε μια εξόχως επιβαρυμένη περίοδο για ολόκληρη τη χώρα η οποία έχει ήδη προκαλέσει έντονες συζητήσεις. Αξίζει να σημειωθεί πως τόσο η Εβραϊκή Κοινότητα στην Ελλάδα, όσο και οι Χριστιανοί όλων των δογμάτων της χώρας έχουν υπομείνει με μοναδική καρτερικότητα την όλη κατάσταση που έχει προκαλέσει η πανδημία και τέτοιου είδους ενέργειες μόνο κακό μπορούν να προκαλέσουν»
Τον τελευταίο καιρό και σε ανάλογο ύφος, πολλά άρθρα κυκλοφορούν για τους «κακούς» Μουσουλμάνους που «δεν σέβονται» τις κυβερνητικές οδηγίες για την προστασία από τον Κορονοιό. Αυτή η προπαγανδιστική παραπληροφόρηση δεν έχει πρόθεση την ευαισθητοποίηση που αφορά την δημόσια υγεία και ασφάλεια, σκοπό έχει την αμαύρωση των Μουσουλμάνων.
Να θυμίσω μερικά πράγματα στον Ανδρέα Λουδάρο και τους ομοίους του. Οι Μουσουλμάνοι της Αθήνας, έχοντας υψηλό αίσθημα ευθύνης, πρώτοι έκλεισαν τα Τζαμιά, πριν ανακοινωθεί το κυβερνητικό απαγορευτικό μέτρο για το σφράγισμα των χώρων λατρείας. Δεν εξέφρασαν καμία δυσφορία, παραπόνα η κάποια μορφή αγανάκτησης, όταν την ίδια ώρα η εκκλησία, οι εκπρόσωποι της και μια (μεγάλη) μερίδα πιστών της διαμαρτυρήθηκαν έντονα (και διαμαρτύρονται ακόμα). Για να μην αναφερθούμε στο θέμα της θείας κοινωνίας που κόντεψε να ανατινάξει την δημόσια υγεία.
Στις αρχές του απαγορευτικού μέτρου, η αστυνομία επιλεκτικά τιμωρούσε Μουσουλμάνους παραβάτες, αλλά άφηνε ελεύθερους Χριστιανούς παραβάτες του μέτρου. Δείτε εδώ ένα παράδειγμα.
Όσον αφορά το τοπικό έθιμο (και όχι Ισλαμική παράδοση) του νταουλιού, γιατί τον ενόχλησε τόσο και από πού προκύπτει η επικινδυνότητα; Ιδιαίτερα όταν την ίδια στιγμή:
Για ποιο βουβό και καταθλιπτικό Πάσχα μιλάμε; Και ποια ήθη και έθιμα προσπεράστηκαν;
Ρωτώ αυτά τα δήθεν θύματα, δεν τους πείραξε άραγε τα νταούλια της Άλκηστις Πρωτοψάλτη, που με εντολή δημάρχου περιφέρεται σε βανάκι και τραγουδάει μετά μουσικής για την ψυχαγωγία των Αθηναίων; Και σας πείραξε το τύμπανο του Μουσουλμάνου που ενημερώνει τους πιστούς για το ιφτάρ (γεύμα κατά την διακοπή της ημερήσιας νηστείας) και το σαχούρ (πρωινό γεύμα πριν την έναρξη της ημερήσιας νηστείας);
Τέτοιου είδους ενστάσεις αγγίζουν τα όρια της γελοιότητας. Νομίζω είναι ολοφάνερες οι προθέσεις και το τι ακριβώς επιδιώκουν.
Άχμαντ Μ.Ελντίν
Διπλωματούχος Ισλαμικής Θεολογίας
Τζαμί «Σάλαφ ους Σάλιχ» (Αρ Ραχμάν)
IslamForGreeks.org – AhmadEldin.blog



ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ





0 comments:

Δημοσίευση σχολίου

 
Top