ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΣΤΙΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΝΑΥΠΑΚΤΟΥ κ. ΙΕΡΟΘΕΟΥ ΓΙΑ ΤΟ «ΚΑΚΟΚΕΦΑΛΟΝ» ΤΗΣ ΟΥΚΡΑΝΙΑΣ

Του Παναγιώτη Νούνη

Κατ΄ αρχήν δεν μπορώ να αντιληφθώ τα γενικόλογα του αγίου Ναυπάκτου.

Πού πήγε η δογματολογική και κανονική ακρίβεια των λόγων του εις το όνομα της Πατερικής Θεολογίας;

Φίλοι μέν Ναυπάκτου, φιλτάτη δε η Αλήθεια!...

Η Ουκρανία είναι [κανονικό] εκκλησιαστικό έδαφος της Ρωσίας ή εκκλησιαστικό έδαφος του Οικουμενικού Πατριαρχείου;

Της Ρωσίας ασφαλώς!...

Άρα συνεπώς, είτε μας αρέσει είτε όχι, το Οικουμενικόν Πατριαρχείον απο κακογνωμία πολιτικο-εκλησιαστικών πραγμάτων σπέρνει διαβολές και σχίσματα, καθότι εκκλησιοποιεί αντικανονικά του Σχισματικούς της Ουκρανίας, εις βάρος μάλιστα της κανονικής Εκκλησίας της Ουκρανίας, εις βάρος της Εκκλησίας της Ρωσίας, η οποία πρώτη διατηρεί κανονική εκκλησιαστική κοινωνία με την Ρωσική Εκκλησία.

Άρα, θεωρώ, ότι αν και μόνο αν η Εκκλησία της Ρωσίας δεχτεί την αληθινή μετάνοια των ουκρανών Σχισματικών, και τους αποκαταστήσει εκκλησιαστικά (όπως η ίδια τους καθαίρεσε και απεκήρυξε κανονικώς εν Συνόδω και έπειτα ενημέρωσε το οικουμενικόν Πατριαρχείον και αυτό με την σειρά του τις κατά Τόπους ορθόδοξες Εκκλησίες για επικύρωση της εν Ρωσσία συνοδικής αποφάσεως), και αποστείλει την συνοδική Πράξη αποκατάστασης των Σχισματικών της Ουκρανίας στο Οικουμενικό Πατριαρχέιον, ώστε να αποκατασταθούν απ΄όλες τις κατά τόπους ορθόδοξες εκκλησίες. 

Επίσης, αν και μόνο αν η κανονική Εκκλησία της Ουκρανίας αιτηθεί στην εκκλησία της Ρωσίας το Αυτοκέφαλον, τότε και μόνον τότε, αν η Μόσχα δώσει την Αυτοκεφαλία στην Κανονική εκκλησία της Ουκρανίας, επιλύεται και το λεγόμενο Ουκρανικό Ζήτημα τον οποίο πονοκέφαλο ή αν θέλετε το «Κακοκέφαλον της Ουκρανίας» το δημιούργησε από κακογνωμία και ιδιοτέλεια το οικουμενικόν Πατριαρχείον.

Δυστυχώς, ο άγιος Ναυπάκτου μας στεναχωρεί, διότι παραθέτει (μάλλον χρησιμοποιεί σκόπιμα) κάπως άστοχα και τινά λεχθέντα του Αγίου Πατρός Παϊσίου, όπως λόγου χάριν:

«Ἀκόμη καί γιά σοβαρότερα θέματα, πού ὁ Γέροντας εἶχε ἐκφράσει γνώμη, ἔλεγε ὅτι, ἄν ἡ Ἐκκλησία πάρη διαφορετική θέση, θά πρέπη νά ἀκολουθήσουμε τήν Ἐκκλησία».

Αν υποθέσουμε άγιε Ναυπάκτου (που δεν είναι καθόλου φαντασιακό υποθετικό σενάριο αλλά εκκλησιαστικό-ιστορικό ντοκουμέντο το αμέσως επόμενο που σημειώνω) , ότι στην λεγομένη «Πανορθόδοξη Σύνοδο» της Κρήτης (16-26/6/2016) η Εκκλησία εν Συνόδω, αποφάνθηκε, ότι οι αιρετικοί Μονοφυσίτες, οι αιρετικοί Παπικοί και οι αιρετικοί Προτεστάντες είναι «ετερόδοξες Εκκλησίες», και μάλιστα, η Εκκλησία αποφάνθηκε, ότι η Οικουμενική Κίνηση και το Π.Σ.Ε. είναι καθόλα ευλογημένη εκκλησιαστική οδός, οδός της αγάπης, οδός πρός κάθαρσιν-φώτησιν και θέωση.

Η πανορθόδοξη Εκκλησία μας στο Κολυμπάρι, έλαβε διαφορετική θέση απο εκείνην που είχαν εκφράσει άγιοι και φωτισμένοι Γέροντες. Άραγε, τούτο σημαίνει αυτόματα, ότι εσείς, με την άρνησή σας να υπογράψετε το εν λόγω προβληματικό Συνοδικό έγγραφο, θέσατε τον εαυτόν σας εκτός Εκκλησίας; Γιατίδεν ακολουθήσατε την Εκκλησία σεβασμιώτατε;

Την ακρίβεια και την οικονομία στο ζήτημα των Σχισματικών της Ουκρανίας, δεν όφειλε να την εξασκήσει πρωτίστως η Εκκλησία της Ρωσίας;

Παρ΄ εκτός κι άν σεβασμιώτατε άγιε Ναυπάκτου θεωρείται, ανιεροκρύφια, ότι το Οικουμενικόν Πατριαρχείον είναι υπέρΕκκλησία, μια Εκκλησία υπέρ άνω όλων, μή ισότιμη αδελφή Εκκλησία με τις κατά τόπους Αυτοκέφαλες Εκκλησίες και τα λοιπά Πατριαρχεία. Αυτό έχετε κατά νούν όταν γράφατε τις εν λόγω αμπελοφιλοσοφίες που δεν πείθουν κανέναν μας; To οικουμενικόν πατριαρχείον είναι η πρώτη Εκκλησία άνευ ίσων;

Οι εν λόγω γενικόλογες και αόριστες τοποθετήσεις -προσωπικές απόψεις- του αγίου Ναυπάκτου δεν μας αναπαύουν. Δεν μας αναπαύουν καθόλου.

Του Παναγιώτη Νούνη
Θεο-Λογικός και Θρησκευτικός Στοχαστής


ΠΗΓΗ: Ιστολόγιον «ΑΠΟΛΟΓΗΤΙΚΑ»

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

0 comments:

Δημοσίευση σχολίου

 
Top