12 comments:

  1. Κάθε ημέρα έχει εκεί νεφέλωμα.Ασε που το μοναστήρι ανήκει σε Οικουμενιστές που ακολουθούν το Παλαιό Ημερολόγιο.
    Εγώ έχω βίντεο που έχει νεφέλη και με το Νέο Ημερολόγιο.Και το Άγιο Φως βγαίνει σε Οικουμενιστές που ακολουθούν το Παλαιό Ημερολόγιο και που έχουν κοινωνία με αυτούς που γιορτάζουν με το Νέο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καθόλου.Θα ήταν θαυμαστό αν η νεφέλη έβγαινε μόνο την ημέρα της εορτής αυτής(μια φορά το χρόνο).Για το Άγιο Φως υπάρχουν άρθρα που διαψεύδουν το θαύμα(είναι πάντα αναμμένη η καντήλα και από εκεί παίρνει ο Πατριάρχης την φωτιά).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ε τώρα....
    Κατ΄ αρχάς· στο Θαβώρ δν έχει ''κάθε μέρα'' νεφέλωμα. Έχω μεταβεί και ΄γω προσωπικά εκεί.
    Το αν βγαίνει με το παλαιό ή με το νέο δεν με απασχολεί.
    Το ζήτημα (από την εποχή του Κοραή) του Αγίου Φωτός, το θεωρώ ως πλήρη εξαντλημένο με διάφορα αναιρετικά κείμενα που κατά καιρούς έχουν δημοσιευτεί.
    Το Θαύμα όποιος θέλει το δέχεται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Θα ήθελα να κάνω και μια ερώτηση στον κ.Παπαρρήγα(και σε όλους τους Γ.Ο.Χ.).
    Αν το 1924 υπήρχε μια συνάντηση όλων των Τοπικών Εκκλησιών για το θέμα του ημερολογίου,δηλαδή μια Πανορθόδοξη Σύνοδος,και αποφάσιζαν τούτο,"η κάθε Τοπική Εκκλησία που θέλει να αλλάξει το ημερολόγιο της,πρέπει να αλλάζει και το εορτολόγιο των ακινήτων εορτών για να μην δημιουργηθούν διάφορα προβλήματα",
    και ας υποθέσουμε ότι η Εκκλησία της Ελλάδας(και οι άλλες Τοπικές Εκκλησίες που άλλαξαν το ημερολόγιο)άλλαζε και το εορτολόγιο των ακινήτων εορτών(και έτσι υπήρχε ταυτόχρονος χρονικός συνειρτασμός όλων των Τοπικών Εκκλησιών),τότε ποία στάση θα κρατούσε ο κ.Παπαρρήγας(και ο κάθε Γ.Ο.Χ.);Δηλαδή θα ακολουθούσε αυτήν την αλλαγή ή όχι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Από τις εξηγήσεις που θα έδιναν αναφέροντας και τους λόγους που αλλάζουν το ημερολόγιο - εορτολόγιο, τότε θα εξαρτιόταν και η δική μου στάση, αν ζούσα την εποχή εκείνη βιώνοντας την υποθετική εξέλιξη που παρουσιάζεις.
      Σου θυμίζω ότι ομόφωνα οι Εκκλησίες απεφάσισαν και την είσοδό τους εις το Π.Σ.Ε (εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων) αλλά τούτο δεν σημαίνει ότι συμφωνούμε. Ομόφωνα επίσης απεφάσισαν και δια τους πάσης φύσεως 'διαλόγους''....

      Διαγραφή
    2. Εμείς μιλάμε για συμφωνία όλων των Τοπικών Εκκλησιών,χωρίς εξερέσεις.
      Άρα θα ακολουθούσες το Νέο Ημερολόγιο αν ήσουν ικανοποιημένος από τις εξηγήσεις που θα έδινε η Εκκλησία της Ελλάδας με μια ανακοίνωσή της προς τον λαό.
      Το θέμα είναι ότι αυτήν την αλλαγή που θα ακολουθήσεις(αφού σε ικανοποιήσουν με τις δικαιολογίες του)δεν θα την ακολουθήσουν κάποιοι σημερινοί Παλαιοημερολογίτες(οι οποίοι θεωρούν το Π.Η. αιώνιο και δόγμα πίστεως).
      Άρα,κ.Ιωάννη,το Π.Η. δεν είναι αιώνιο κατά την γνώμη σου(ούτε είναι δόγμα πίστεως)και κυρίως δεν είναι Παράδοση(αυτοί που αλλάζουν την Παράδοση έχουν το ανάθεματτης Ζ'Οικουμενικής).
      Κατάλαβα καλά κ.Παπαρρήγα(για να προχωρήσω στις διαπιστώσεις μου για το θέμα);

      Διαγραφή
    3. Φυσικά και υπήρξαν ή και υπάρχουν ακόμα και σήμερα Παλ/τες που θεωρούν την αλλαγή του ημερολογίου δόγμα πίστεως. Αυτούς προσωπικά ονομάζω ''ημερολάτρες''.

      Φυσικά και είναι Παράδοση το Ιουλιανό ημερολόγιο. Τούτο δεν το λέγω εγώ, αλλά και άλλοι όπως ο π. Φιλόθεος Ζερβάκος, Αυγουστίνος Καντιώτης, π. Θεόδωρος Ζήσης, π. Γεώργιος Μεταλληνός κ.λπ.

      Με την αλλαγή δεν συμφωνώ για 3 (συν τοις άλλοις που δεν αναφέρω) κυρίως λόγους:

      1) Χρησιμοποιήθη για την ενότητα μετά των αιρετικών Προτεσταντών, Παπικών κ.λπ. κατά την Εγκύκλιο του 1920.

      2) Έγινε μονομερώς και αντικανονικώς.

      3) Διέσπασε την ενότητα της Εκκλησίας.

      Απλά πράγματα δίχως ''ημερολατρείες'και 'σοφιστείες᾿...

      Με ποιόν έχω την τιμή να ομιλώ;

      Διαγραφή
    4. Δεν είναι τόσο απλά τα πράγματα αν εξεταστούν λεπτομερώς.
      1) Η Εγκύκλιος του 1920 μιλάει και για συνεορτασμό του Πάσχα(όλων των μεγάλων εορτών των Χριστιανών).Το Πάσχα το γιορτάζουν σε διαφορετική ημέρα οι Παπικοί από τους Ορθοδόξους.Τι ίδιο συμβαίνει και με τους Οικουμενιστές που ακολουθούν το Ιουλιανό Ημερολόγιο(ούτε αυτοί εορτάζουν Πάσχα την ίδια ημέρα με τους Παπικούς και τους Προτεστάντες).Άρα η πρόταση της Εγκυκλίου του 1920 δεν έγινε δεκτή από τις τοπικές Εκκλησίες που κράτησαν το Π.Η. αλλά ούτε και από τους Ορθοδόξους που κράτησαν σε απόσταση τους Παπικούς εορτάζοντας Πάσχα μαζί με όλες τις άλλες Τοπικές Εκκλησίες και σε διαφορετική ημέρα από τους Παπικούς και τους Προτεστάντες.
      2) Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί έγινε αντικανονικά!Ποιός Ιερός Κανόνας απαγορεύει μια τέτοια αλλαγή;
      Μονομερώς γιατί έγινε;Ούτε αυτό μπορώ να το καταλάβω!
      3) Πως διέσπασε την ενότητα της Εκκλησίας,αφού οι Τοπικές Εκκλησίες που κράτησαν το Π.Η. δεν διέκοψαν την εκκλησιαστική κοινωνία με αυτές που άλλαξαν το ημερολόγιο;

      Αν είναι Παράδοση το Ιουλιανό Ημερολόγιο,τότε γιατί δέχεσαι να αλλάξει(αφού η Ζ'Οικουμενική απαγορεύει την αλλαγή των Παραδόσεων και μάλιστα αναθεματίζει αυτούς που θα αλλάξουν τις Παραδόσεις).Η μήπως κάτι άλλο εννοούν οι Πατέρες της Ζ' Οικουμενικής Συνόδου;
      Αυτοί που λένε-έλεγαν-ότι είναι Παράδοση το Ιουλιανό Ημερολόγιο,γιατί ακολουθούν-ακολουθούσαν-το Νέο Ιουλιανό;Δεν φοβούνται το ανάθεμα της Ζ' Οικουμενικής Συνόδου;
      Δεν μας ενδιαφέρει η γνώμη αυτών που κοινωνούσαν με την αίρεση(ούτε και αυτών που δεν θεωρούν υποχρεωτική την αποτείχιση από τους Οικουμενιστές Ψευδεπισκόπους).
      Ο π.Φιλόθεος από άγνοια και αφέλεια έκανε κάποια λάθη.Μετά άλλαξε τις θέσεις του και πέθανε σε κοινωνία την κρατική Εκκλησία.
      Δεν θα μας πουν αυτοί οι τέσσερις τι είναι Παράδοση, υπάρχουν οι Μεγάλοι Πατέρες που έχουν γράψει για το θέμα.
      Ο Απ. Παύλος μιλάει για έγγαμους Επισκόπους και Εκκλησία το άλλαξε αυτό.Παλαιά οι Χριστιανοί βαπτίζονταν σε μεγάλη ηλικία και μετά από κατήχηση.Και αυτό η Εκκλησία το άλλαξε(όπως άλλαξε και πολλά άλλα).
      Εγώ ρώτησα μόνο για την περίπτωση που ανέφερα.Δηλαδή αν συμφωνείς με μια μελλοντική αλλαγή του ημερολογίου που θα έχει(είχε)την έγκριση από μια Πανορθόδοξη Σύνοδο.Η απάντηση που έδωσες ήταν ότι συμφωνείς.Εγω αυτό κατάλαβα και ήθελα μια επιβεβαίωση(την οποία και περιμένω για να σχολιάσω την απάντηση).Θα ήθελα να ακούσω και μια δικαιολογία (της Τοπικής Εκκλησίας της Ελλάδας)που θα σε έκανε να δεχθείς αυτήν την αλλαγή.

      Διαγραφή
    5. Η Εγκύκλιος του 1920 δεν αναφέρει ''συνεορτασμό'' του Πάσχα'' όπως αυθαιρέτως γράφεις, αλλά αναφέρει κατά λέξιν:

      «δια της παραδοχής ενιαίου ημερολογίου προς ταυτόχρονον εορτασμόν των μεγάλων χριστιανικών εορτών....» '

      Όλα τα υπόλοιπα που αναφέρεις είναι χιλιοσυζητημένα εδώ και πολλά έτη και δεν βρίσκω κανένα νόημα πια για περαιτέρω διαλόγους που αφορούν το ζήτημα αυτό.

      Διάβασε το κάτωθι λίνκ και ότι νομίζεις πίστευε. Είναι κουραστικό να επαναλαμβάνω τα ίδια, διότι και οι ερωτήσεις σου είναι γνωστές, και οι απαντήσεις έχουν δοθεί κατά καιρούς.

      https://entoytwnika1.blogspot.com/2016/03/blog-post_31.html  

      Διαγραφή
    6. Ξέρω πολύ καλά τι λέει η Εγκύκλιος του 1920(την εχβμω διαβάσει πεντε(5)φορές.Αυτό που γράφει υπάρχει στην παρένθεση που έγραψα.Το εκτός παεενθέσεως είναι η ουσία,δηλαδή η μεγαλύτερη εορτή της Ορθοδοξίας που είναι το Πάσχα.Αφού αυτό δεν μπόρεσαν να το καταφέρουν το 1924(τον χρονικό συνεορτασμό της εορτής του Πάσχα Ορθοδόξων και αιρετικών)!Άρα η Εγκύκλιος αυτή δεν είχε εισακουστεί από κανέναν.
      Εγώ δεν κάνω διάλογο,μια ερώτηση έκανα για να βγάλω τα συμπεράσματά μου για μια μελέτη που κάνω.Η απάντηση σου ήταν ότι δέχεσαι την αλλαγή του Ιουλιανού Ημερολογίου με προϋποθέσεις(τις οποίες δεν μας λες).Με αυτήν την απάντηση θα αναιρεθούν πολλά επιχείρημα των Παλαιοημερολογιτών.
      Ευχαριστώ για τις απαντήσεις και τον χρόνο σου.

      Διαγραφή
    7. Στην ενότητα ΠΑΛΑΙΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΕΣ, και στο παλαιό αλλά και σε αυτό το blog, υπάρχουν όλες οι απαντήσεις για το ζήτημα.

      Να είσαι καλά.

      Διαγραφή

 
Top