Ἐὰν ὁ π. Ἐπιφάνιος διαφωνοῦσε μὲ τὴ θέσι μου αυτή, θὰ ἦταν ἀδιανόητο νὰ καλλωπίζη φραστικὰ καὶ νὰ ἐπεξηγῆ τὸ λάθος μου. Ἀλλοίμονo ἂν ἕνας Πνευματικός, καὶ μάλιστα τῆς ἀξίας τοῦ π. Ἐπιφανίου, δὲν διορθώνη τὰ πνευματικά τέκνα του (τότε ἦταν πνευματικός μου) αλλά τὰ ἀφήνει, νὰ δημοσιεύουν πλάνες, καὶ μάλιστα κοσμεῖ καὶ τὰ χειρόγραφά τους μὲ προσθήκες πλάνης!».

Στὴν Ἐπιστολή του ὁ π. Επιφάνιος ἀποκαλεῖ τὸ 666 «σύμβολον τοῦ Ἀντιχρίστου», διότι ἔτσι τὸ ἐννοεῖ, μετὰ τὴν δεισιδαιμονικὴ κατήχησί του, ὁ περισσότερος κόσμος. Ἔκαμε δηλαδὴ ὅ,τι καὶ ὁ Χριστός, ὁ Ὁποῖος προκειμένου να συνεννοηθῆ μὲ μᾶς τοὺς ἐμπαθεῖς ἀν θρώπους ὀνομάζει «ψυχὴ» καὶ τὰ πάθη μας, λέγοντας «ὁ φιλῶν τὴν ψυχὴν αὐτοῦ ἀπολέσει αὐτήν, καὶ ὁ μισῶν τὴν ψυχὴν αὐτοῦ ἐν τῷ κόσμῳ τούτῳ, εἰς ζωὴν αἰώνιον φυλάξει αὐτὴν» (Ιω. 12, 25).

Παραθέτω ἐν συνεχείᾳ χωρὶς ἰδιαίτερο σχολιασμό, (γιατί ὁ χῶρος δὲν ἐπαρκεῖ) καὶ τὶς ἄλλες προσθῆκες τοῦ π. Ἐπιφανίου, οἱ ὁποῖες ὅλες ἐπιτείνουν τὸ νόημα τῶν λεγομένων μου, εἶναι δὲ εὔκολο στον νουνεχῆ ἀναγνώστη νὰ βγάλη τὰ συμπεράσματά του:



Αὐτὰ ὡς πρὸς τὰ χειρόγραφα, ποὺ μαρτυροῦν ὅτι «οὐ ψεύδομαι». Καλό, ὅμως, θὰ ἦταν, ὅλοι αὐτοὶ ποὺ ζητοῦν σήμερα ἀπὸ τὴν Ἱ. Σύνοδο νὰ λάβη θέση γιὰ τὴν Κάρτα τοῦ Πολίτη νὰ μᾶς εἰποῦν, ἂν ἀποδέχονται πλήρως τὴν Ἀπόφαση τῆς Ι. Συνόδου τοῦ 1997, ἡ ὁποία καὶ δικαιώνει τὰ γραπτά μας:

«Ἡ Ἐκκλησία μας δέχεται ὅτι ἡ Σφραγὶς τοῦ Χριστοῦ δὲν εἶναι κάποιο ἐξωτερικό σύμβολο, ποὺ μπορεῖ νὰ ἐπιβληθῆ στοὺς ἀνθρώπους μὲ βία καὶ τυραννία, ἀλλὰ ἡ Χάρη τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, ποὺ μὲ τὰ Ἱερὰ Μυστήρια τοῦ Βαπτίσματος καὶ τοῦ Χρίσματος ἁγιάζει τὸν ἄνθρωπο καὶ τὸν κάνει “υἱὸ Θεού”, καὶ γι' αὐτὸ τὰ Μυστήρια αὐτά, καὶ ἰδίως τὸ Χρίσμα, ὀνομάζονται “σφραγὶς τοῦ Χριστοῦ”. “Μία σφραγὶς ἀληθῶς, ἢ τοῦ Πνεύματος ἔλλαμψις”, λέγει ἐπιγραμματικά ὁ Ἅγιος Συμεὼν ὁ Νέος Θεολόγος. Καὶ τὴν σφραγίδα τοῦ Χριστοῦ τὴν ἔχει καὶ τὴν διατηρεῖ, ὅποιος όμολογεῖ ὅτι ὁ Ἰησοῦς Χριστὸς εἶναι ὁ Υἱὸς τοῦ Θεοῦ, ποὺ ἦλθε στον κόσμο ἐν σαρκὶ καὶ ἔγινε ἄνθρωπος γιὰ τὴ σωτηρία μας. Καὶ οὐδενὸς εἴδους σφράγισμα, ποὺ ἐπιβάλλεται μὲ βία καὶ τυραννικά, δὲν εἶναι ἱκανὸ νὰ καταστήσει ἀνενεργὸ τὴν σφραγίδα τοῦ Χριστοῦ. Κατά τόν ἴδιο τρόπο ή σφραγίδα τοῦ Ἀντιχρίστου, γιὰ τὴν ὁποία ὁμιλεῖ ἡ Ἀποκάλυψη, δὲν εἶναι ἕνα ἐξωτερικό σύμβολο, ποὺ μπορεῖ νὰ ἐπιβληθῆ μὲ βία, παρὰ τὴν θέληση καὶ τὴν ἀντίδραση τοῦ ἀτόμου, ἀλλὰ ἡ ἑκούσια ἀποκοπή του ἀπ' τὴ ζωὴ τῆς Χάριτος τοῦ Ἁγίου Πνεύματος μὲ τὴν ἑκούσια ἄρνηση τῆς πίστεως, ὅτι ὁ Ἰησοῦς εἶναι ὁ Υἱὸς τοῦ Θεοῦ καὶ Σωτὴρ τοῦ κόσμου».

Ἂν τὴν ἀποδέχονται, καὶ ἐμεῖς συμφωνούμε μαζί τους!


Πρωτοπρεσβύτερος

ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ Ε. ΒΟΛΟΥΔΑΚΗΣ



ΠΗΓΗ: ''Ο.Τ. ΑΡ. ΦΥΛ. 1872





ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ






 








0 comments:

Δημοσίευση σχολίου

 
Top