Πείτε
μου: ποιος από σας, που στέκεστε εδώ, αν του ζητήσουμε να μας ψάλλει ή να μας πει κάποιο απόσπασμα από τις θείες Γραφές, θα μπορέσει; Και
το κακό δεν είναι μόνο αυτό· ενώ είστε τόσο αδιάφοροι για τα πνευματικά, είστε
πολύ πιο πρόθυμοι προς τα σατανικά. Αν κάποιος θελήσει να σας εξετάσει
για τα διαβολικά, πορνικά και ανήθικα άσματα, θα βρει πολλούς
που τα γνωρίζουν ακριβώς και τα τραγουδούν με μεγάλη ευχαρίστηση.
Και ποια είναι η δικαιολογία για τις παρεκτροπές; «Δεν είμαι μοναχός», λέει,
«έχω γυναίκα και παιδιά και φροντίδες στο σπίτι». Αυτό είναι που τα κατέστρεψε
όλα· νομίζετε ότι η ανάγνωση των θείων Γραφών είναι μόνο για τους μοναχούς, ενώ
εσείς χρειάζεστε την ανάγνωση ακόμα περισσότερο. Όσοι αγωνίζονται στο κέντρο
του σταδίου και δέχονται καθημερινά τραύματα, αυτοί έχουν μεγαλύτερη ανάγκη από
φάρμακα. Άρα το να μην διαβάζετε είναι πολύ χειρότερο από το να θεωρείτε την
ανάγνωση περιττό πράγμα. Αυτοί οι λόγοι προέρχονται από σατανική παρακίνηση.
Δεν ακούς τον Παύλο να λέει ότι «προς νουθεσίαν ημῶν ταῦτα πάντα ἐγράφη»; Όμως
εσύ δεν θεωρείς αυτά που περιέχονται σ’ αυτό ως απολύτως απαραίτητα. Και τι
όφελος, λες, όταν κάποιος ακούει αλλά δεν εκτελεί τα λεγόμενα; Από την απλή
ακρόαση το κέρδος δεν είναι μικρό· θα καταδικάσει τον εαυτό του, θα
στεναχωρηθεί και σε μια στιγμή μπορεί να φτάσει και στην εκτέλεση των λόγων.
Ενώ εκείνος που δεν ξέρει ούτε ότι αμάρτησε, πότε θα σταματήσει να αμαρτάνει; Πότε θα
καταδικάσει τον εαυτό του;
Άς μη περιφρονούμε λοιπόν την ακρόαση των θείων Γραφών. Αυτή η περιφρόνηση
προδίδει σατανική διάνοια, που δεν μας αφήνει να δούμε το θησαυροφυλάκιο, για
να μη βγάλουμε τον πλούτο. Γι’ αυτό λέει (ο πειρασμός) ότι δεν είναι τίποτε η ακρόαση των
θείων νόμων, εφόσον δεν ακολουθείται από την πράξη.
Γνωρίζοντας λοιπόν αυτή την πονηρή τέχνη του εχθρού, ας φρουρήσουμε τον εαυτό
μας από παντού. Προφυλαγμένοι με αυτά τα όπλα, ας μη αφεθούμε αιχμάλωτοι· και
ας κτυπήσουμε το κεφάλι του εχθρού. Και αφού φορέσουμε έναν τέτοιο λαμπρό
νικητήριο στέφανο, ας επιτύχουμε τα μέλλοντα αγαθά με τη χάρη και τη
φιλανθρωπία του Κυρίου μας Ιησού Χριστού. Σ’ Αυτόν ανήκει η δόξα και η δύναμη
στους αιώνες των αιώνων. Αμήν.
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΜΕΡΗ
Η αρχή της μελέτης του Ευαγγελίου με οδηγούς τους Πατέρες (1)
Η αρχή της μελέτης του Ευαγγελίου με οδηγούς τους Πατέρες (2)
Η αρχή της μελέτης του Ευαγγελίου με οδηγούς τους Πατέρες (3)
Η αρχή της μελέτης του Ευαγγελίου με οδηγούς τους Πατέρες (4)

0 Σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου