ΤΟΥ Ι. ΑΘΩΝΙΤΗ (Ι. Αθωνίτης ήταν το ψευδώνυμο του Αθ. Σακαρέλλου).
ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΑΠΟ ΕΔΩ
Στη συνέχεια, θὰ ἐξετάσουμε τὰ ὑπόλοιπα δύο κριτήρια του «οίκουμενισμοῦ», ὅπως τὰ καθορίζουν οἱ Ρώσοι Ἐπίσκοποι τῆς Διασποράς.
2. Η ΔΕΥΤΕΡΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΙ. Όπως γράψαμε καὶ στὸ προηγούμενο άρθρο μας το δεύτερο κριτήριο μὲ τὸ ὁποῖον ὁρίζουν οἱ Ρώσοι Επίσκοποι του Μητροπολίτου Φιλαρέτου τον «οἰκουμενισμός εἶναι ἡ διδασκαλία ὅτι «ή Εκκλησία τοῦ Χριστοῦ οὐχ ὑφίσταται ὁρατῶς, ἀλλ' ἀπαρτισθήσεται ἐν τῷ μέλλοντι, ὅταν ἅπαντες οἱ «κλάδοι» ἢ τμήματα ἢ ὁμολογίαι ἢ προσέτι και θρησκείαι ἑνωθῶσι ἐν ἑνὶ σώματι»!
̓Αλλὰ τὸ κριτήριο αυτό, μὲ τὸ ὁποῖο ἡ 'Υπερόριος Σύνοδος ὄρίζει τὸν «οίκουμενισμό» εἶναι ἀκριβῶς τὸ ἴδιο μὲ τὸ προηγούμενο. Είναι δηλαδή πάλι ἡ ἴδια ἡ «θεωρία τῶν κλάδων», τὴν ὁποία, εἴπαμε, δὲν ἀποδέχεται ΚΑΝΕΝΑΣ Ὀρθόδοξος Επίσκοπος! Καὶ ἑπομένως, οὔτε μὲ τὸ δεύτερο κριτήριο μπορεῖ ἔστω καὶ ἕνας ̓Ορθόδοξος Ἐπίσκοπος νὰ κατηγορηθῆ σαν «οικουμενιστής»!
3. ΚΑΙ Η ΤΡΙΤΗ περίπτωσι. Τὸ τρίτο κριτήριο, μὲ τὸ ὁποῖο οἱ Ρώσοι Ἐπίσκοποι τῆς Διασπορᾶς κρίνουν κάποιον σαν «οἰκουμενιστή» εἶναι: «Οἰκουμενισταὶ εἶναι ὅσοι «δὲν διακρίνουσι τὴν ἱερωσύνην καὶ τὰ μυστήρια ἀπὸ τῆς ἱερωσύνης καὶ τῶν μυστηρίων τῶν αἱρετικῶν, ἀλλὰ λέγουσι ὅτι τὸ βάπτισμα καὶ ἡ εὐχαριστία τῶν αἱρετικῶν εἰσὶν ἱκανὰ πρὸς σωτηρίαν»!
Τὸ τελευταῖο αὐτὸ κριτήριο εἶναι πολύ σοβαρό, ἀλλ ̓ ὄχι ἀπόλυτα Ορθόδοξο! Λέει ότι «οἰκουμενισταί» εἶναι ὅσοι «δὲν διακρίνουν τὴν ἱερωσύνη καὶ τὰ μυστήρια της Εκκλησίας, ἀπὸ τὴν ἱερωσύνη καὶ τὰ μυστήρια των αἱρετικῶν»! Αλλά, ἕνας ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ἀσφαλῶς καὶ «δεν διακρίνει τὴν ἱερωσύνη καὶ τὰ μυστήρια τῆς Ἐκκλησίας, ἀπὸ τὴν ἱερωσύνη καὶ τὰ μυστήρια τῶν αἱρετικών», διότι οἱ αἱρετικοὶ ΟΥΤΕ ΙΕΡΩΣΥΝΗ ἔχουν, οὔτε ΜΥΣΤΗΡΙΑ! Δὲν ὑπάρχει ἱερωσύνη καὶ μυστήρια στοὺς αἱρετικούς, γιὰ νὰ μπορῆ κάποιος να κάνη την διάκρισι ποὺ ζητοῦν οἱ Ρώσοι Επίσκοποι!
Οι Ρώσοι ἐπίσκοποι του Μητροπολίτη Φιλαρέτου δηλαδὴ διακρίνουν δύο είδη «ἱερωσύνης» καὶ δύο είδη «μυστηρίων». Καὶ τὸ μὲν πρῶτο εἶδος ἱερωσύνης καὶ μυστηρίων ὑπάρχουν στην Ορθόδοξη Εκκλησία, τὸ δὲ ἄλλο εἶδος «ἱερωσύνης» καὶ «μυστηρίων», προφανώς κατώτερης ποιότητας, υπάρχουν στοὺς αἱρετικούς! Αὐτό, ὅμως, εἶναι κακοδοξία, διότι οἱ αἱρετικοὶ δὲν ἔχουν οὔτε ΙΕΡΩΣΥΝΗ, οὔτε ΜΥΣΤΗΡΙΑ!
Ἴσως, νομίση κάποιος, πώς αὐτὸ ποὺ γράφουν οἱ Ρώσοι ἐπίσκοποι τοῦ Φιλαρέτου, ήταν κάποιο λεκτικό ἀτόπημα καὶ ὅτι πράγματι κι' αὐτοὶ δὲν ἀναγνωρίζουν τὰ μυστήρια τῶν αἱρετικῶν. Ομως τα πράγματα δὲν εἶναι ἔτσι, διότι οἱ Ρώσοι Επίσκοποι τῆς Διασποράς ΑΝΤΙΘΕΤΑ πρὸς τὴν παράδοσι τῆς Ὀρθοδόξου Εκκλησίας μας δέχονται τὸ βάπτισμα τῶν αἱρετικῶν Λατίνων καὶ τῶν αἱρετικῶν Προτεσταντών ὡς «ἱκανὸν πρὸς σωτηρίαν» καὶ γι' αὐτό, ὅταν κάποιος τέτοιος αἱρετικός γίνεται δεκτός στη δικαιοδοσία τους, δηλ. ἀπὸ τὴν Υπερόριο Ρωσική Σύνοδο τοῦ Μητροπολίτου Φιλαρέτου, δὲν τὸν βαπτίζουν μὲ τὸ Ὀρθόδοξο βάπτισμα. Είναι δυνατό, ἕνας πραγματικά Ορθόδοξος Ἐπίσκοπος ν' ἀναγνωρίζη τὸ βάπτισμα αὐτῶν τῶν αἱρετικῶν καὶ νὰ μὴ βαπτίζη ὅσους προσέρχονται στην Ορθοδοξία; Οχι! Καὶ ὅμως οἱ Ρώσοι Επίσκοποι του Μητροπολίτου Φιλαρέτου τὸ κάνουν
ΕΝΑ ΤΕΤΟΙΟ χαρακτηριστικὸ παράδειγμα ἀνθρώπου Προτεστάντη, ποὺ ἔγινε δεκτὸς ἀπὸ τὴ Υπερόριο Ρωσικὴ Σύνοδο χωρὶς βάπτισμα, εἶναι ὁ σημερινός τους ἐπίσκοπος Γερμανίας Μάρκος, ὁ οποίος μάλιστα εἶναι ὄχι Ρώσος, ἀλλὰ Γερμανός! Πώς, λοιπόν, οἱ Ρώσοι ἐπίσκοποι ἔκαναν δεκτό τὸν ἄλλοτε Προτεστάντη Μάρκο, χωρὶς βάπτισμα, καὶ μετέπειτα τὸν χειροτόνησαν καὶ ἐπίσκοπο;

Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΒΕΡΟΛΙΝΟΥ ΚΑΙ ΓΕΡΜΑΝΙΑΣ ΜΑΡΚΟΣ
Εἶναι δὲ ἀκόμη πιὸ
χαρακτηριστικό, ὅτι μόλις προ τριετίας ὁ ἴδιος αὐτὸς ἐπίσκοπος τῆς Υπερορίου
Ρωσικῆς Συνόδου Γερμανίας Μάρκος διαμαρτυρήθηκε στον παλαιοημερολογίτη ἐπίσκοπο
Αχαΐας Καλλίνικο τῆς ̔Ελλάδος, γιατί τόλμησε να προσλάβη ἕναν άλλο
Προτεστάντη Γερμανό προσήλυτο στην Ορθοδοξία με βάπτισμα!
Εἶναι λοιπόν φανερό, πως οἱ Ρώσοι Ἐπίσκοποι του Φιλαρέτου αναγνωρίζουν τα
μυστήρια τῶν αἱρετικῶν, ὅπως εἶναι τὸ βάπτισμα κι' έπομένως, μὲ τὸ τρίτο
κριτήριο ποὺ οἱ ἴδιοι ὄρισαν τὸν «οἰκουμενισμό» πρώτα οἱ ἴδιοι εἶναι «οικουμενισταί»!
Δηλαδή, οἱ ἴδιοι, μὲ τὸν ἀναθεματισμό τους ΑΝΑΘΕΜΑΤΙΣΑΝ πρῶτα τὸν ἑαυτό τους!
ΒΛΕΠΟΥΜΕ, λοιπόν, πως μὲ τὰ δύο πρώτα κριτήρια, μὲ τὰ οποία ὥρισαν οἱ Ρώσοι τὴν
παναίρεσι τοῦ «οἰκουμενισμού» δὲν ὑπάρχει κανένας Ορθόδοξος Επίσκοπος, ποὺ νὰ
θεωρεῖται οἰκουμενιστής», σύμφωνα δὲ μὲ τὸ τρίτο κριτήριο οι πρώτοι, ἀτυχῶς ὄχι
καὶ οἱ μόνοι, οἱ ὁποῖοι εἶναι «οἰκουμενισταί εἶναι οἱ ἱδιοι οἱ Ρώσοι.
Ἐμείς, εἴπαμε καὶ στὸ προηγούμενο ἄρθρο, πὼς ἔχουμε πολὺ περισσότερα κριτήρια μὲ
τὰ ὁποῖα καθορίζουμε την παναίρεσι τοῦ «οἰκουμενισμοῦ» καὶ βάσει αὐτῶν τῶν
κριτηρίων ἀσκήσαμε καὶ ἀσκούμε αυστηρή κριτική τόσων κατὰ τῶν «οίκουμενιστών»
του Φαναρίου, ὅσον καὶ κατὰ τῶν ἔτι χειροτέρων «οικουμενιστών» τῆς Μόσχας, οἱ ὁποῖοι
ἔφθασαν στο κατάντημα, όπως γράψαμε στο παρελθόν, νὰ συλλειτουργήσουν μὲ τὸν
Λατίνο ἱερέα Μιχαὴλ Αράνς, στη Μόσχα, ἢ νὰ μεταβοῦν Ρώσοι ἐπίσκοποι σε φραγκικό
μοναστήρι στη Γαλλία καὶ νὰ κοινωνήσουν ἀπ' τὴν λεγόμενη «θεία Κοινωνία των
Λατίνων!
Γιὰ τὸν ἴδιο λόγο ἀσκοῦμε κριτικὴ καὶ κατὰ τῶν «οἰκουμενιστῶν» τῆς Υπερορίου
Ρωσικής Συνόδου του Μητροπολίτου Φιλαρέτου, οἱ ὁποῖοι προσλαμβάνουν αἱρετικοὺς
Λατίνους καὶ Προτεστάντες, χωρίς βάπτισμα, ὅπως τὸν σημερινό τους ἐπίσκοπο
Γερμανίας Μάρκο!
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΑΝΑΘΕΜΑΤΟΣ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ ΤΩΝ ΡΩΣΩΝ ΤΗΣ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ (Δ΄ ΜΕΡΟΣ)
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου