«Οὐκ ἤρκεσε τῷ Πάπᾳ τῆς Ῥώμης να φέρῃ εἰς βεβαίωσιν τῶν καινοτομιών του ὀνείρωτα γυναικῶν καὶ ὀπτασίας γυναικαρίων, καὶ ἱστορίας ἀνυπάρκτους, ἀλλ' ἤδη φέρει ἀρχὰς τοῦ ἁγίου Πάσχα τὴν ἀστρονομίαν, ἣν πᾶσα ἡ ἁγία Γραφὴ, καὶ πάντες οἱ ἅγιοι Πατέρες καταργοῦσι καὶ ἀποσκορακίζουσι τῆς ἁγίας Εκκλησίας ὡς ματαιολόγον καὶ ψευδῆ. Μάλιστα ἂν αὐτοὶ οἱ Ἕλληνες τὴν ἐξύβρισαν ἐν Πλάτων εἰς τὸν Τίμαιον εἰρωνευόμενος αὐτὴν λέγει ποσταῖος πάρει, καὶ Ἀριστοτέλης τὴν ἔχει διόλου ἀχρείαν, πόσῳ μᾶλλον οἱ χριστιανοί πρέπει νὰ τὴν ἔχουν ἀποτρόπαιον, καὶ σχεδὸν εἰδωλολατρείας καὶ πάσης ἀσεβείας διδάσκαλον.

Ἡμεῖς εἰς τὴν ἑορτὴν τοῦ ἁγίου Πάσχα λέγομεν ἐνιαυτοὺς καὶ μήνας, καὶ ἰσημερίας, καὶ πανσελήνους, ἀλλὰ δὲν ἔχομεν ἀρχὰς τοὺς ἀστρονόμους, ἀλλὰ πρῶτα μὲν τὴν ἁγίαν Γραφήν, ἐν ᾗ λέγει ὁ Θεὸς τῷ Μωϋσῇ νὰ κάμῃ τὸ Πάσχα εἰς τὰς τόσας τοῦ πρώτου μηνός, καὶ εἰς πολλοὺς τόπους ἐνθυμᾶται μηνῶν καὶ χρόνων καὶ καιρῶν, κατὰ τῆς ὁποίας τὸν σκοπὸν καὶ ζῶμεν καὶ κινούμεθα καὶ ἐνεργοῦμεν εἰς τὴν ἁγίαν Ἐκκλησίαν, καὶ τοὺς ἁγίους Πατέρας, οἵτινες εἰς τὸ τότε καιροῦ κανόνιον θέμενοι κανόνας ἰδίους διὰ παντὸς ἁγίου, ἐδιώρισαν το Πάσχα πότε νὰ γίνεται, καὶ εἶναι δίκαιον νὰ μένωσιν ἐκείνων οἱ διορισμοὶ ἀναλλοίωτοι».



(ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΩΝ ΔΟΣΙΘΕΟΥ, ''ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΑΣΧΑ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΙΣ ΑΥΤΟ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ ΤΩΝ ΛΑΤΙΝΩΝ''
ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΜΑΝΝΗ, ''ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΣΠΙΣ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΓΡΗΓΟΡΙΑΝΟΥ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΥ'', ΑΘΗΝΑ 2016)




ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ


















0 comments:

Δημοσίευση σχολίου

 
Top