Αλλὰ γιατί δεν έμεινε έγκυος πριν από τη μνηστεία; Το είπα και προηγουμένως: για να μείνει κρυμμένο εκείνο που έγινε και για να απαλλαγεί η Παρθένος από κάθε πονηρή υποψία. Γιατί, όταν είναι γνωστό ότι όχι μόνο δεν την κακολόγησε, ούτε τη θεώρησε άτιμη, αλλά και την αναγνώριζε ως μνηστή του και τη φρόντιζε και μετά τον τοκετό εκείνος που ήταν φυσικό να ενδιαφέρεται περισσότερο από όλους για τη συζυγική της ακεραιότητα, είναι φανερό πως, αν δεν είχε απόλυτη βεβαιότητα ότι το νεογέννητο προήλθε από την ενέργεια του Αγίου Πνεύματος, δεν θα την ανεχόταν ούτε θα της προσέφερε όλες τις άλλες φροντίδες. Ιδίως τόνισε με έμφαση τη φράση «Ευρέθη ἐν γαστρὶ ἔχουσα». Το «ευρέθη», το «έτυχε», λέγεται συνήθως για τα παράδοξα, τα απροσδόκητα και όσα συμβαίνουν χωρίς να τα περιμένει κανείς.
Μην προχωράς λοιπόν περισσότερο, μην αναζητάς περισσότερα από όσα σου αποκαλύφθηκαν και μην ρωτάς πώς έκανε το Άγιο Πνεύμα να συλλάβει η Παρθένος. Γιατί πώς είναι δυνατόν να μιλήσουμε έτσι για το θαυματουργό Άγιο Πνεύμα, όταν ούτε τον τρόπο με τον οποίο σχηματίζεται το έμβρυο μέσω της φυσικής ενέργειας δεν μπορούμε να εξηγήσουμε; Ο Ματθαίος ανέφερε ποιος επιτέλεσε το θαύμα και πέρασε σε άλλο θέμα, για να μη βασανίζεις τον κήρυκα του Ευαγγελίου και τον ταλαιπωρείς με τις ερωτήσεις σου. Δεν γνωρίζω, λέγει, τίποτε περισσότερο παρά μόνο ότι ό,τι έγινε, έγινε με την ενέργεια του Αγίου Πνεύματος. Πρέπει να ντρέπονται όσοι ανασκαλεύουν υπερβολικά τη γέννηση αυτή. Γιατί, αν δεν έχει κανείς τη δύναμη να ερμηνεύσει αυτή τη γέννηση, που έχει αμέτρητους μάρτυρες, που προαναγγέλθηκε πολλούς αιώνες πριν, που έγινε αντιληπτή με την όραση και μάλιστα και με την αφή, πόση παράλογη παραφροσύνη δεν φανερώνουν όσοι εξετάζουν επίμονα και σχολαστικά εκείνη τη μυστηριακή σύλληψη; Αφού ούτε ο Γαβριήλ ούτε ο Ματθαίος μπόρεσαν να πουν τίποτε περισσότερο, παρά μόνο ότι οφείλεται στην ενέργεια του Αγίου Πνεύματος. Και κανείς τους δεν εξήγησε το πώς, δηλαδή με ποιον τρόπο ενήργησε το Άγιο Πνεύμα. Γιατί αυτό ήταν αδύνατον. Και μην νομίσεις πως τα έμαθες όλα όταν ακούσεις ότι οφείλεται στην ενέργεια του Αγίου Πνεύματος. Γιατί αγνοούμε ακόμη πολλά, και αφού μάθουμε αυτό. Αγνοούμε, για παράδειγμα, πώς χωρά μέσα στη μήτρα ο άπειρος, πώς παραμένει ως έμβρυο στην κοιλία γυναίκας ο κυβερνήτης του κόσμου, πώς γέννησε η Παρθένος και παρέμεινε παρθένος. Πες μου, πώς έπλασε το Άγιο Πνεύμα εκείνον τον ναό; Πώς είναι δυνατόν να μη περιβλήθηκε ολοκληρωτικά και όχι εν μέρει το ανθρώπινο σώμα μέσα στη μήτρα και να μη μεγάλωσε και να μη πήρε την ανθρώπινη μορφή εκεί; Ότι γεννήθηκε από το σώμα της Παρθένου το έδειξε με τα λόγια που ακολουθούν: «Τὸ γὰρ ἐν αὐτῇ γεννηθέν». Και ο Παύλος είπε: «Γενόμενος ἐκ γυναικός». Έτσι αποστόμωσε όσους ισχυρίζονταν ότι ο Χριστός πέρασε από τη μήτρα σαν μέσα από σωλήνα. Αν συνέβαινε αυτό, ποια ήταν η ανάγκη της μήτρας; Αν συνέβαινε αυτό, ο Χριστός δεν θα είχε τίποτε κοινό με εμάς. Εκείνο το σώμα, λέγουν, είναι διαφορετικό, δεν είναι από το ίδιο φύραμα με το δικό μας. Αλλά τότε πώς κατάγεται από τη ρίζα του Ιεσσαί; Γιατί ονομάζεται τρυφερός βλαστός; Γιατί υιός ανθρώπου; Γιατί η Μαρία λέγεται μητέρα του; Γιατί λέγεται απόγονος του Δαυίδ; Πώς πήρε μορφή ανθρώπου; Πώς «ὁ λόγος ἐγένετο σάρξ»; Γιατί λέγει ο Παύλος στους Ρωμαίους: «Ἐξ ὧν ὁ Χριστὸς τὸ κατὰ σάρκα, ὁ ὢν ἐπὶ πάντων Θεός»; Είναι λοιπόν φανερό από αυτά και από πολλά άλλα ότι το σώμα του Χριστού είναι από το δικό μας φύραμα και από τη μήτρα της Παρθένου. Δεν είναι όμως καθόλου φανερό το πώς.

 


 

ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΜΕΡΗ

 

0 Σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
Top